2021-08-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det fetade: du tänker på SD:s blå favorittröja? Den som tvunget skulle tvättas den natten (enligt SD, inte bara åkl) och inte nog med det, SD var tvungen att stanna uppe tills maskinen gått klart, för den tröjan måste ju nödvändigtvis hängas mitt i natten. Tvättmaskinen styrde hans aktiviteter den natten.
För inte skulle han ha kunnat gå och lägga sej och sen hänga tröjan på morgonkvisten, oh nej.
Den skulle inte ha hunnit torka på nån timme, hängandes ute, i värmebölja.
Oh nej!
Det är inte mer än normalt beteende att tvättmaskinen går varm innan en utlandsresa.
Så är det hemma hos oss i alla fall.
Varför ska han tvätta blodiga kläder överhuvudtaget?!
Bor man i villa och har man tillgång till en kamin då ska en mördare föredra kaminen alla dagar.
Det blir inte så mycket rök och ingen ska märka det mitt i natten.
Citera
2021-08-29, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag försöker sätta mig in i hur det gick till där bakom planket.

Tror inte att SD hade varken handskar eller skoskydd på sig (vad skulle LW tänka om det mitt i sommarvärmen)... det gick nog riktigt fort.
Dessutom tror jag inte att SD ville titta henne i ögonen med tanke på vad han hade bestämt sig för att göra.
LW kanske gick före honom och väl bakom planket utdelade han sitt första slag som fick LW ner på backen direkt. Hon försökte skydda sig, drog ett slag mot honom sittande (med DNA-ringhanden). Sedan gick hon över till att försöka skydda huvudet samtidigt som hon skrek i höga sky.
Eller... SD var utanför hos LW och gjorde ett tecken att han går/cyklar före ner till MP (innan lovat LW att hjälpa henne att sätta upp något fäste där hon kunde sätta den tilltänkta "burken"). Därav allt raderande och nödvändigt att komma åt LW:s nät för att radera även där.
Där kommer iof vittnet in med "upprörda röster", vet ej om det går att sätta i samband till mordet... men kan det ha varit HD/SD? SD kanske mötte HD där och sa till henne att gå hem, därav blev det lite mycket för HD i förhör när hon fick frågan om SD varit hemma hos henne på kvällen/natten?

Ringen som saknades... var det den polisen långt efter mordet var ute och letade efter i området?

Tillägg:

HD hade väl också raderat i sin telefon? Kanske SD/HD haft kontakt strax före mordet, SD berättat om remsan och sa att han skulle gå/cykla hem till LW och ta tag i saken... HD nyfiken och gick ut (barnen hade somnat... och som jag kommer ihåg skrivit något till sin fisk att hon inte kunde ha mer kontakt där på kvällen/natten.
HD och sillen hade raderat, sillens lur "gick sönder" och tömdes aldrig, man nöjde sig med att filma av lite grann..
Citera
2021-08-29, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Jo då, Radérerskan HD, hon kunde hon också, likt sin falsk-trogne Yodánske Riddare SD att använda sig ut av speciella tillvägagångssätt, det vill säga, att lika barn, leka bäst.

■ 2: ) Det Yodáiska paret Davidss:n hade inte enbart kontakt före det, att L*na Wesstr*m dödsmisshandlades bakom bullerplanket, paret Davidss*n hade även kontakt efter det, att L*na Wesstr*m hade dödsmisshandlats bakom bullerplanket.

■ Tillägg: Citat St*fan Davidss*n: "Hej älskling, jag raderar löpande" ... slut citat/

■ L*na Wesstr*m är död.

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ... slut citat/

■ Kärleks-bomberskan, 💣 ❤ ❤ ❤ Golvbrunns-tok-skurerskan, Tok-loggarinnan, Tant Gräddelin-a áv Yoda,
Syster Hax ( en av sju ), Förtigerskan,
Yoda-beskyddaren, Den Yodánske Riddaren SD:s lilla Blodsex-pratarinna.

■ Yodinnan [ HD ] är en mycket märklig och säregen individ som har komprometterat sig själv, det vill säga, att Yodinna [ HD ] har ställt sig själv i dålig dager genom sina märkliga och säregna beteenden, detta, både för mordet på L*na Wesstr*m ägde rum, samt även efter det, att L*na Wesstr*m bragts om livet.

■ Beträffande Yodinnan [ HD ], så har många av trådens medlemmar fastnat i den så kallade konfirmeringsbiasen, någon medlem, har nu också, till råga på allt, börjat att använda sig av skriftliga potemkinkulisser, det vill säga, att i detta fallet, i skrift försöka skönmåla Yodinnan [ HD ] för att täcka hennes bedrövliga verklighet bakom vackra fasader.

■ Den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n:s lilla Golvbrunns-skurerska H*nna Sof*a, var den personen som hatade L*na Wesstr*m som pesten, därtill sagt, så måste man, åtminstone föröka, att förstå, att hon [Yodinnan HD] hade ett mycket starkt motiv till att få sin rival L*na Wesstr*m röjd ur hennes väg vilket slutligen så också blev fallet.

Mvh/JM.

Sluta med att klippa sönder inlägg (iaf mina) om du ska svara!
Citera
2021-08-29, 11:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är inte mer än normalt beteende att tvättmaskinen går varm innan en utlandsresa.
Bor man i villa och har man tillgång till en kamin då ska en mördare föredra kaminen alla dagar.
Suck, varför tror du att pelletsbrännaren städades in absurdum?
Citera
2021-08-29, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80

■ Frågan är ju: VARFÖR sitter ni här överhuvudtaget, varenda dag, och tjatar om det här? Vad är målet?

■ @Toccooa80, du dyker sporadiskt upp i L*na Wesstr*m-tråden enbart med försök till att försämra tråd-klimatet likt din trådkamrat @Betongbaletten Impertínus infántilus.

■ Du har vid några tidigare och enstaka tillfällen visat som skribent, att du har överhuvud taget inte något som helst seriöst intresse för att tillsammans med övriga trådmedlemmar diskutera om det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 inkluderat omständigheterna samt de personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära.

■ Din fråga i detta fallet är fullständigt irrelevant, vad som däremot är mycket intressant i detta fallet, det är, att fortsättningsvis diskutera vidare om det gamla mordet på L*na Wesstr*m 2018, och om det tidigare begångna mordet:s olika omständigheter samt, om flera olika personer som stod både St*fan Davidss*n och L*na Wesstr*m mycket nära.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-29, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
HD och sillen hade raderat, sillens lur "gick sönder" och tömdes aldrig, man nöjde sig med att filma av lite grann..

Att något i sillens mobil hade raderads kommer jag inte ihåg... har det framkommit?
Citera
2021-08-29, 11:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

Att han tvättar är inte det jag reagerar över.
Det är att tvättmaskinen är som en dirigent den natten. Han är uppe och pysslar med ”diverse” för att vänta in tvättmaskinen så att han kan hänga sin blå tröja på tork.

Den verkar nästan viktigare än ESTA.

Lite lattjo att båda ”minnesmästarna”, dvs SD och HD, minns att SD tvättat just denna tröja.

Varför kunde han inte bara ta ur tröjan morgonen därpå och låta den torka över dan?
Det var dessutom enligt uppgift ett synnerligen snabbtorkande material.

Det är det som är ”mer än normalt”.

Så du tror inte att tom poliserna i Örebro reagerat om SD uppå allt annat även eldat i ”kaminen” mitt i natten? I maj, under värmebölja?

Tillägg: du glömmer att SD:s granne är Krukväxtindianen. Hon har råkoll och skulle nog märka om ”kaminen” eldades mitt i natten. För övrigt är jag inte insatt i om det finns kamin i huset.
Pelletspanna finns ju.

En ytterligare dimension är att SD verkade vara… låt oss kalla det ekonomisk. En favorittröja gör man sej inte av med i brådrasket.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-08-29 kl. 11:52.
Citera
2021-08-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Apropå det så undrar jag över det här med att det i förhör med HD togs upp att det i utredningen fanns uppgifter att SD varit till HD:s bostad mordkvällen/natten.

Vart tog de uppgifterna vägen?

Det kan rimligen inte bara vara trådisar som tycker Hax, SOA och Jelly Gråskägg har uppträtt märkligt. Steffe har haft mycket stöd efter mordet.

Varför gick brandlarmet hemma hos Steffe? Varför blev Jelly sedd där flera ggr? Dan efter Jelly var hemma hos Steffe o tog sin skitbild anlände ett städteam med Hax som städledare och hennes pappa tog hand om pelletsbrännaren med nogsam tömning/rengöring och sotning av skorstenen.

Steffe blev lurad av både L och Hax som var otrogen samtidigt som hon låtsades att han hade chans att få henne tillbaka. Hennes mamma trodde de skulle gifta om sig efter en tid med ny prälle. Säger en del om hur diskussionerna varit...

Steffe vet att Hax inte vill ha L i deras liv. Hon provocerar både S och L genom att flytta så hon från ovanvåningen ser till Ls uteplats. Hon provocerar och omloggar sina fuskloggar som L önskar att hon ska besöka fysiskt.

Hax sätter kniven mot strupen på vilsen Steffe och skriver "bollen ligger hos dig". Efter tjafs loggar hon Ls "livs-wig" o skriver "tänk hur annorlunda livet kunde varit..." Hallå!? Givet att Steffe nu har fått tillräckligt många budskap om att han bara har chans hos Hax om L försvinner. Han fattar och att mörda har de talat om tidigare (väldigt många gånger, tror jag).

Steffe klarade sig inte utan sin kyliga Hax som kunde hålla honom i styr. Jag tror det är ganska givet att han kom till henne efter dådet. Hax hjälpte nog till med rengöring utan frågor och tänkte "hoppas hon är död".
Citera
2021-08-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
[/b]
Hmm du resonerar som SDs försvarare.
Inget utrymme för duschning... vattnande i trädgården? Har du koll på hur korta avstånd det är mellan LW, SD, HD, JG och brottsplatsen?
Alla kläder är inte alls undersökta. Inte ens hälften.
Det är under sll kritik, den eller de över flera år(!) olika husrannsakningar.
Hemma hos HD, glömdes vinden bort...märkligt, undrar varför..

LW, SD, HD bor nära brottsplatsen, däremot bor JG en bra bit bort (på andra sidan stan).
Citera
2021-08-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

■ Sluta med att klippa sönder inlägg (iaf mina) om du ska svara!

■ Jag @JokerMannen svarar endast på det som jag finner av intresse i ett skrivet och postat inlägg, detta oavsett hur illa du än tycker om mig som aktiv deltagare och skribent i L*na Wesstr*m-tråden.

■ Yodinnan [ HD ] är en mycket märklig och säregen individ tillsammans med SOA samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG, och detta, oavsett vad du tycker.

■ Trappinspektionen vilken St*fan Davidss*n utförde under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 hos sin kamrat JG, viken ägde rum en timma och 15 minuter före det att L*na Wesstr*m blev angripen och därtill dödsmisshandlad bakom bullerplanket,

■ Du @Tufsankatt anser att detta ovan skrivna är en petitess, men för mig är det något mycket stort, vilket beror på att jag känner till en hel del utanför själva förundersökningsprotokollet beträffande denna en gång i tiden gjorda trappinspektion av St*fan Davidss*n.

■ Tillägg: Ditt lite smått aggressiva skriftbeteende inkluderat din impertinalitet, det biter inte längre på mig trotts att du vid flera tidigare tillfällen har försökt beträffande om vad jag tidigare har skrivit om brottsoffret L*na Wesstr*m. ( Allting har en orsak ).

■ Du äger din fulla rätt att tro på precis vad du vill gällande det gamla mordet på L*na Wesstr*m 2018 inkluderat omständigheter samt de personer som stod St*fan Davidss*n och L*na Wesstr*m mycket nära, beträffande mig @JokerMannen, så kommer jag att gräva vidare i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m, vilket fortsättningsvis kommer att ske, med, eller, utan ditt samtycke.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-29 kl. 12:45.
Citera
2021-08-29, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det kan rimligen inte bara vara trådisar som tycker Hax, SOA och Jelly Gråskägg har uppträtt märkligt. Steffe har haft mycket stöd efter mordet.

Varför gick brandlarmet hemma hos Steffe? Varför blev Jelly sedd där flera ggr? Dan efter Jelly var hemma hos Steffe o tog sin skitbild anlände ett städteam med Hax som städledare och hennes pappa tog hand om pelletsbrännaren med nogsam tömning/rengöring och sotning av skorstenen.

Steffe blev lurad av både L och Hax som var otrogen samtidigt som hon låtsades att han hade chans att få henne tillbaka. Hennes mamma trodde de skulle gifta om sig efter en tid med ny prälle. Säger en del om hur diskussionerna varit...

Steffe vet att Hax inte vill ha L i deras liv. Hon provocerar både S och L genom att flytta så hon från ovanvåningen ser till Ls uteplats. Hon provocerar och omloggar sina fuskloggar som L önskar att hon ska besöka fysiskt.

Hax sätter kniven mot strupen på vilsen Steffe och skriver "bollen ligger hos dig". Efter tjafs loggar hon Ls "livs-wig" o skriver "tänk hur annorlunda livet kunde varit..." Hallå!? Givet att Steffe nu har fått tillräckligt många budskap om att han bara har chans hos Hax om L försvinner. Han fattar och att mörda har de talat om tidigare (väldigt många gånger, tror jag).

Steffe klarade sig inte utan sin kyliga Hax som kunde hålla honom i styr. Jag tror det är ganska givet att han kom till henne efter dådet. Hax hjälpte nog till med rengöring utan frågor och tänkte "hoppas hon är död".

Har verkligen SD/HD talat om att mörda som Du skriver?
Citera
2021-08-29, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag @JokerMannen svarar endast på det som jag finner av intresse i ett skrivet och postat inlägg, detta oavsett hur illa du än tycker om mig som aktiv deltagare och skribent i L*na Wesstr*m-tråden.

■ Yodinnan [ HD ] är en mycket märklig och säregen individ tillsammans med SOA samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG, och detta, oavsett vad du tycker.

■ Trappinspektionen vilken St*fan Davidss*n utförde under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 hos sin kamrat JG, viken ägde rum en timma och 15 minuter före det att L*na Wesstr*m blev angripen och därtill dödsmisshandlad bakom bullerplanket,

■ Du @Tuffsankatt anser att detta ovan skrivna är en petitess, men för mig är det något mycket stort, vilket beror på att jag känner till en hel del utanför själva förundersökningsprotokollet beträffande denna en gång i tiden gjorda trappinspektion av St*fan Davidss*n.

■ Tillägg: Ditt lite smått aggressiva skriftbeteende inkluderat din impertinalitet, det biter inte längre på mig trotts att du vid flera tidigare tillfällen har försökt beträffande om vad jag tidigare har skrivit om brottsoffret L*na Wesstr*m. ( Allting har en orsak ).

■ Du äger din fulla rätt att tro på precis vad du vill gällande det gamla mordet på L*na Wesstr*m 2018 inkluderat omständigheter samt de personer som stod St*fan Davidss*n och L*na Wesstr*m mycket nära, beträffande mig @JokerMannen, så kommer jag att gräva vidare i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m, vilket fortsättningsvis kommer att ske, med, eller, utan ditt samtycke.

Mvh/JM.

Jag bad dig bara att sluta klippa mina inlägg!

Kanske kan du lägga på minnet att jag har "Tufsankatt" som namn inte "Tuffsankatt" som du här skriver! (Detta eftersom du verkar tycka att det är av betydelse, med tanke på ditt inlägg till en annan ts).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in