Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Inser att någon fullständig lista över epitet inte kommer inom den närmaste framtiden. Tar tid att manuellt gå igenom en lista på 70 000+ ord så man inte missar något. De första 3 500 har dock erbjudit några guldklimpar :-)
Vi pratar advokatiska här iallafall, för många ord på advokat har ni använt: advokat, asyladvokat, boråsadvokat, brännsvinsadvokat, cirkusadvokat, clownadvokat, försvarsadvokat, fotbollsadvokat, gangsteradvokat, grammisadvokater, knatteadvokat, knatteadvokatslag, knattefotbollslagsadvokat, kändisadvokat, låtsasadvokat, målsägandeadvokat, publicusadvokat, skilsmässoadvokat, skumraskadvokat, stjärnadvokat, streberadvokat, stureplansadvokat, toppadvokat, vodkaadvokat och östermalmsadvokat.
Eller vad sägs om följande mästerverk för att sätta stämningen i forumet: bajs, blåst, dekadent, dysfunktionell, fiffel, fuling, fulsälj, galning, gubbjävel, idiot, helvete, häxjakt, judeliberala, landsförrädare, marionettdocka, nerbajsad, pissat, pissluffare, psykopat, rovdjur, rutten, skitstorm, skrupelfri, skvallerkärring, svin, trams, vidriga, äckelgubbe, äckelkärring, äckelpäckel eller översittare.
Sedan blir jag fascinerad över hur offtopic det kan gå. Nu är det ord ryckta ur sitt sammanhang, men ändå: kärnvapen, prostituerade, sex, zigenaren, äggstekaräventyr och Biden.
Tack till er som har bidragit!
För att det här inte ska vara helt offtopic så får jag inflika att jag ser fram emot rättegången. För dessa diskussioner går verkligen bara runt runt runt och alla verkar ordentligt nergrävda i skyttegravarna. Finns det ingen grävare som kan få tag i något köttben?
Btw borde vi alla närvara på rättegången och sitta där och bete oss som våra internet-alias. Team Esbjörn och Team Ebba... En syn för gudar.
Jag tycker inte dessa inlägg är offtopic. De är jäkligt intressanta. Och ett bevis på att diskussionen bara går runt runt runt. Personligen tycker jag det vore intressant att se hur dessa okvädningsord fördelas mellan Ebbaister och andra. Min upplevelse är att de
överhängande använda av en ena gruppen.
Det är synd att vi alla är så nergrävda i våra positioner, tror att tråden skulle må bra av att vi alla försöker höja vår blick lite. Men tyvärr måste jag erkänna att jag med det menar att att Ebbaisterna ska höja sin blick😉😂😚.
Vi ska vara glade att inte domstolar är som Flashbacktådar. Då skulle rättsväsendet bli väldigt osäkert. Dock kan man ju konstatera att hur vi beter oss på internet får större och större betydelse inom rättvisan. Denna tvist har ju ett flertal facebook inlägg som domarna måste resonera kring innan de fattar sitt beslut.
När jag tänker på att vi alla skulle närvara vid rättegången, ser jag det lite som en uppgörelse i en cowboy- film. Hur vi kommer in på en dammig gata från varsitt håll.
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Man genomför betalningen när man får varan, sen får man ett kvitto. Både du och Esbjörn verkar tycka att man ska få både handpenning och betalning i förskott. Men man behöver aldrig leverera varan.
Men då skulle väl det stått så i kontraktet? Inte att nycklar och köpebrev ska överlämnas efter att betalningen är slutförd.
På tal om kontraktet är det så fult att inte ha m d en friskrivnings klausul. En sådan är mer eller mindre standard.
Har Ebba bett Theo att inte ha med den?
Var Esbjörn medveten om att den inte är med?
Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
I samband med betalningen om nu motagaren nu finns.
Svårt att skriva kvitto åt andra snudd på bedrägei
Eller skulle du köpa något och inte få kvitto eller varan och dessutom betala 3.9 miljoner?
Det är därför en mäklarhjälp är att föredra. Då blir det inga sådana här oklarheter. För om man läser kontraktet så står det ju som det står.
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Så det du säger är att Esbjörn låtsades att han var intresserad av att sälja, för att få komma hem till Ebba och fika och prata? Låter inte som Esbjörn är så ärlig redan från början då.
Han säger själv att han blev charmad över att en så pass känd person visade intresse för honom och huset. Det må kanske inte vara helt ärligt att gå dit på fika om man vet att man inte ska sälja. Jag tycker det är ganska allmän mänskligt att vilja gå på fika hos en superstar. Vi får heller inte glömma att från början ville Ebba köpa eller hyra huset.
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det sämsta vore en uppgörelse i godo där hon får huset. Hon har allt att vinna på att få upp Bolin, Majkgård och Pernroth Lüllmaa att vittna. Det är dålig rådgivning från Esbjörns ombud som har lett till denna situation.
Om jag var Ebba hade jag aktat mig för att få upp frågan om tro på bordet över huvud tagit. Med så mycket frågetecken kring min goda tro.
Jag tycker hon har allt att förlora på att få upp Esbjörn & co i vittnesbåset. Vad ska hon fråga som kan gagnar hennes sak?
Majken: Att ställa en massa frågor om arvet av bröderna, eller på annat sätt misstänkliggöra göra henne är ju inte relevant.
Den har tvisten handlar inte om ett framtida testamentes-brott som Majken eventuellt förväntas begå. För om det händer är det ett mål då, och har inget med Ebbas rätt till huset att göra.
Päronet: Samma sak, ska Ebba insinuerar att hon är en del av en stor komplott för att själva få lägga vantarna på huset. Dels får det henne att framstå som om hon har vanföreställningar. Och dels har det inget med Ebbas rätt till huset att göra.
Esbjörn: Det ena han kan säga i vittnesbåset är att som är till Ebbas fördel är.
- Ja, Jag står under påverkan av mörka krafter och vill inget hellre än att sälja huset till Ebba.
Enligt mig är det tämligen osäkert att han säger något i den vägen.
Så när Esbjörn sitter där och trevar efter ord, blandar ihop detaljer och inte minns. Har jag svårt att se vad Ebba skulle vinna på det.