2021-08-29, 07:54
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Så Ebba gick så långt med sina förförelsekonster så hon fick Esbjörn att tro det skulle bli Esbjörn o Ebba till slut som skulle stå inför prästen För jävligt klart att hon förnekar det och får det på Esbjörns fantasikonto. Vilken jävla bondfångarfitta hon är den här E.T.-Ebba, som jag själv ratar rakt av och det både pga utseende och egenskaper. Ja på alla sätt och hennes f.d. make Niklas är verkligen att gratulera till sin befrielse från denna demon. Vilken jävla ärkeragata

Ja MarryBlunt - närmare ett (grovt) åldringsbrott än så här går ju inte.

Att Ebba på fullaste allvar tänker sig bo tillsammans med sina små barn i ett hus som hon med berått mod har anförskaffat sig på ett så tarvligt sätt säger allt om den "högreligiösa" partiledaren. Säkert får de höra hur dumma de andra människorna är som inte låter dem utan strid få sitt från begynnelsen utsedda hus. Stackars hennes barn - det äldsta ska väl börja i första klass nu?

Det krävs som bekant två för att dansa tango. Det kan mycket väl ha handlat om en ömsesidigt attraktion. Båda är ju singlar som bekant. Det är heller inte någon ovanlighet att något yngre kvinnor faller för lite äldre män, och vice versa. Det är helt naturligt. Eller så utnyttjade Esb sin erfarenhet till att förföra den unga Ebba. Men ett äktenskap hade förhindrat att denna cirkus kring fastigheten uppstått. Kanske uppstod det en svartsjukesituation med den där pensionatsmadamen, och det var detta som satte käppar i hjulet i relationen mellan Esb och Ebba.

Så du tror att hennes barn kommer att mobbas i skolan? Har du hört rykten om detta? Är inte det i så fall tarvligt? Jag tror inte att Ebba placerar sina barn i en kommunal skola i ett socialdemokratiskt dominerat område, finns privatskolor, säkert också som hennes egna församling driver.
2021-08-29, 08:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Uppenbarligen hade Swedbank inga problem enligt penningtvättlagen - Lag (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism med att överföra 390 000 kr från Ebba till Esbjörn. Ebba hade ett undertecknat köpekontrakt att visa upp om så behövdes. Swedbank skulle naturligtvis inte ha stoppat en överföring på resterande köpeskilling från Ebbas konto till Esbjörn på tillträdesdagen även om det handlar om ett betydligt högre belopp. Ebba hade ju köpekontraktet att visa upp.

Det gick ju bevisligen bra att framföra över handpenningen till Esbjörns konto. Naturligtvis hade Ebba också kunnat föra över resten av köpeskillingen på tillträdesdagen och visat upp köpekontraktet om det hade behövts.
Din hänvisning till PEP sjunker som en sten och det vet du.

Överföringen av handpenningen styrks ju av ett PEP papper och detta har varit framme här flera gånger
https://imgur.com/a/Uy2y2GD
Där syns även Värderingsdatas papper!

Däremot så kan inte hon överföra resten utan ett kvitto att hon får något(i detta fallet köpebrevet)
Och det borde du veta
2021-08-29, 08:35
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Innan media "kopplades in" så sket Ebba helt enkelt att svara i telefonen när esb ringde och strimlade breven han skickade. Om inte Expressen skrivit sin första artikel hade antagligen Ebba bulldozrat huset även om Esbjörn suttit i det, så hon hade kunnat bygga sin drömvilla, likt den hennes kompis Margaux Dietz just nu bygger i Sydafrika.

Du kräver att källan ska visas, sen skriver du detta som helt saknar både källvisning och grund!
Upp till bevis eller så blir dina inlägg strimlade likt dina fabulationer

Du fick källan på att det inte var EB som la 2,5 och det kom från MZ
Du har ju efterfrågat den flera gånger. här är några.

2021-08-29, 09:14
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det kan finnas omständigheter som gör att säljaren inte kan närvara på utsatt dag som sagt. Med mäklare inkopplad kan slutlikviden erläggas på mäklarens klientmedelskonto.
Nu valde Ebba att förleda Esbjörn att ingå affären utan fackmässig hjälp och genom köpevtalet så har hon själv sett till att hon brutit det genom att ej betala slutlikvid. Det vet du också mycket väl.

Visst så finns det giltiga anledningar till att man inte kan närvara på tillträdesdagen.
Då får man anföra en giltig orsak inom en rimlig tid till motparten samt medverka till att ett nytt möte ordnas.

Esbjörn har inte anfört någon giltig orsak till att utebli.
2021-08-29, 09:33
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Överföringen av handpenningen styrks ju av ett PEP papper och detta har varit framme här flera gånger
https://imgur.com/a/Uy2y2GD
Där syns även Värderingsdatas papper!

Däremot så kan inte hon överföra resten utan ett kvitto att hon får något(i detta fallet köpebrevet)
Och det borde du veta
Jag trodde man fick kvitto när man genomfört en betalning. Inte innan.
2021-08-29, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Man genomför betalningen när man får varan, sen får man ett kvitto. Både du och Esbjörn verkar tycka att man ska få både handpenning och betalning i förskott. Men man behöver aldrig leverera varan.
2021-08-29, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad är det för sits? Det finns inte en enda som kan något om juridik som tvivlar på att hon vinner tvisten.
Nu är det förvisso inte sant men bortsett från det; har du hört talas om pyrrhusseger? Den sitsen.
2021-08-29, 10:03
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

I samband med betalningen om nu motagaren nu finns.
Svårt att skriva kvitto åt andra snudd på bedrägei
Eller skulle du köpa något och inte få kvitto eller varan och dessutom betala 3.9 miljoner?
Senast redigerad av braattha 2021-08-29 kl. 10:07.
2021-08-29, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Mjaoo han hade nog sålt huset för länge se om inte buden varit så låga, han hade ju varit villig att sälja i 7 år och den sommaren även hört sig för hos mäklare om där fanns lämpliga köpare.
Kalla handen att ge ut spekulantregister utan att Esbjörn anlitade mäklaren för dyra slantar.
Så nog visste Esbjörn vad det skulle kosta att anlita mäklare.
Det är alltid pengarna som styr, Esbjörn uttryckte det som att det var nog lite lågt priset.
Follow the money…..

Jag tror inte Esbjörn menade att sälja, men att han likt alla i Sverige har intresse i sin fastighet, diskutera den utifrån alla perspektiv, när Ebba Busch bryter hans vardagstristess med hans fastighet i fokus.

Bor man på en liten ort, är det intressanta samtal att få en äldre person att berätta om hur det var förr. Jag tror Esbjörn, som verkar vara social, och har vänner i området tyckte det var roligt när partiledaren för KD visade honom intresse, i linje med den politik hon företräder.

Jag tror inte Esbjörn ville sälja. Om han hade bestämt sig hade inte Ebba Busch kommit med en väninna. och tjatat till sig en underskrift. Hon hade kunna lämna avtalet till Esbjörn för att ge honom möjlighet att gå genom det punkt för punkt, för egna synpunkter om hur en överlåtelse och flytt ska gå till. I en situation där han har avtalet och kan skaffa rådgivning.

Att Esbjörn ville spara pengar på mäklare är den giriges projicering.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-08-29 kl. 10:08.
2021-08-29, 10:11
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror inte Esbjörn menade att sälja, men att han likt alla i Sverige har intresse i sin fastighet, diskutera den utifrån alla perspektiv, när Ebba Busch bryter hans vardagstristess med hans fastighet i fokus.

Bor man på en liten ort, är det intressanta samtal att få en äldre person att berätta om hur det var förr. Jag tror Esbjörn, som verkar vara social, och har vänner i området tyckte det var roligt när partiledaren för KD visade honom intresse, i linje med den politik hon företräder.

Jag tror inte Esbjörn ville sälja. Om han hade bestämt sig hade inte Ebba Busch kommit med en väninna. och tjatat till sig en underskrift. Hon hade kunna lämna avtalet till Esbjörn för att ge honom möjlighet att gå genom det punkt för punkt, för egna synpunkter om hur en överlåtelse och flytt ska gå till. I en situation där han har avtalet och kan skaffa rådgivning.

Så det du säger är att Esbjörn låtsades att han var intresserad av att sälja, för att få komma hem till Ebba och fika och prata? Låter inte som Esbjörn är så ärlig redan från början då.
2021-08-29, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nu är det förvisso inte sant men bortsett från det; har du hört talas om pyrrhusseger? Den sitsen.
Det sämsta vore en uppgörelse i godo där hon får huset. Hon har allt att vinna på att få upp Bolin, Majkgård och Pernroth Lüllmaa att vittna. Det är dålig rådgivning från Esbjörns ombud som har lett till denna situation.
2021-08-29, 10:12
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Nu var det ju han själv som inte ville lägga "dyra" pengar på en mäklare.
Om dom nu hade avtalat ett möte där Esb skulle komma till kullen för att signeta eller inte det vet vi inte, endast att dom hade en avtalad tid detta enligt han själv i polisraporten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in