Citat:
Ursprungligen postat av
drhasch81
Det blir så mycket trevligare när vi kan snacka utan pajkastning,vi får försöka hålla de på denna nivå,båda.
Ja asso hörde på sky sport om Edu,att han mer mindre är den som tar alla beslut,mer mindre bara han..och som du säger nära till få sparken.om Arteta får sparken och Conte ska ta jobbet så kommer han mer mindre begära ett No limit card för investera i truppen,tror inte han kommer ta över om inte han garanteras få spelarna han vill ha.
Varför jag tror Ljungberg hade gjort de bra är just för många i truppen har han tränat i de yngre arsenal lagen om inte helt fel,tyckte han fick för lite tid,tror inte det hade blivit värre än nu iallafall.
Absolut. Även jag försöker att hålla en trevlig, och en civil ton. Men om ngn pissar på min sko, så tar jag och bajsar på de i ansiktet.
Edu är vad som kallas för director of football, bättre känt som sportchef på Sverige. Det är tydligen ett stort missnöje mot Edu från Kroenke, som menar att han inte har skött sitt jobb. Och de sista uppgifterna tillsäger att Edu är närmare att få sparken än vad Arteta är. Kan mkt väl bli så att Conte kommer kräva för mkt som i slutändan kommer resultera i att han får jobbet som Arsenal boss, om han ev får erbjudandet att ta över NÄR Arteta får sparken. Skälet till att varför inte Luis Enrique tog över efter Wenger, sägs vara pga av detta - trots att Enrique var styrelsens huvudkandidat till ersätta AW i 2018. Time well tell.
Ljungberg saknade uppenbarligen erfarenhet som behövs, det samma kan man säga om Arteta. Men Arteta har ändå visat sig att vara mer kreativ än vad Freddie var, största problemet med Arteta är att han roterar i laget och ändrar formation/taktik i princip varenda jävla match som vi spelar.. han skapar ingen stabilitet. Och att han alltid försöker att spela wannabe tiki-taka fotboll, trots att vi inte har kvaliteerna i truppen till att spela den typ av fotboll.
Ljungberg är en äkta Arsenal-ikon, och jag önskar inte att hans legendariska status förstörs av ett liknande projekt som Arteta eller som Solskjaer i Man Utd. Kanske en gång i framtiden om han har fått mer rutin och vunnit flera titlar i andra ligor.