2021-08-28, 21:51
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Ser ut som att Tottenham är det enda laget som kan gå in i landslagsuppehållet med full pott, det tror jag de gör också.
Utd har Wolves borta, nu måste Sancho och Varane starta. Inget daltande med acklimatisering etc för nu borde de ha kommit in väl i laget båda två. Såg halvdant ut stundtals både offensivt och defensivt senast mot Soton så de bör kunna tillföra en del dynamik till laget.

Måste ju vara gött att vara Spurs imorgon om de vinner. Spurs etta, Arsenal sist. Undra om det hänt förr och när i så fall.

Sist Arsenal låg sist efter tre omgångar var 1974
Senast redigerad av 4-4-2 2021-08-28 kl. 21:59.
Citera
2021-08-28, 23:13
Medlem
Drickbacks avatar
Svaret med Liverpool enligt mig är anfallarna är ej tillräckligt bra, skulle ibland behövt en på högre nivå men då kostar det kulor… Tyckte Eliott överglänste alla 4 på topp, riktigt bra prestation av honom även om han nu höll på bjuda bort ett mål. Får man räkna med av grabb på 18 bast.
Senast redigerad av Drickback 2021-08-28 kl. 23:24.
Citera
2021-08-28, 23:21
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Någon som vet varför Messi inte gick till City? Ville man inte ha honom nu? Har inte hittat någon förklaring.

För tuff liga.

// PoK
Citera
2021-08-28, 23:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Fick turligt nog inte sett Arsenal-City matchen, och tänker inte att göra det heller. Men som väntat så blev tufft mot oljearaberna. Saken är klar, nu finns det inga jävla ursäkter kvar för Mikel fucking Arteta, även om vi inte har spelat med ett fullvärdigt lag i ngn av de här 3 första matcherna. Hoppas att Edu ryker åt helvete utav NLD.

Dock så såg jag ett snabbt klipp för ”duellen” där Xhaka fick rött.. Det är bara så typiskt att våra spelare alltid får tveksamma domarbeslut emot sig.
Citera
2021-08-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Svaret med Liverpool enligt mig är anfallarna är ej tillräckligt bra, skulle ibland behövt en på högre nivå men då kostar det kulor… Tyckte Eliott överglänste alla 4 på topp, riktigt bra prestation av honom även om han nu höll på bjuda bort ett mål. Får man räkna med av grabb på 18 bast.
Instämmer. Mané har gjort sitt för längesen, var urusel förra och dippade rejält säsongen Pool vann ligan. Förstår inte varför Klopp envisas med att spela honom, aldrig utbytt aldrig bänkad osv.

Tycker Klopp borde testa köra Jota på vänster istället och Bobby på mitten. Funkar inte det så flytta upp Elliott på högerkanten och Salah i mitten.
Alternativt investera i en striker eller vänsteranfallare men det är försent denna säsongen tyvärr.

Backlinjen och mittfältet är världsklass och behöver inte bytas men det måste fan göras något åt anfallet nu!!
Citera
2021-08-28, 23:56
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Instämmer. Mané har gjort sitt för längesen, var urusel förra och dippade rejält säsongen Pool vann ligan. Förstår inte varför Klopp envisas med att spela honom, aldrig utbytt aldrig bänkad osv.

Tycker Klopp borde testa köra Jota på vänster istället och Bobby på mitten. Funkar inte det så flytta upp Elliott på högerkanten och Salah i mitten.
Alternativt investera i en striker eller vänsteranfallare men det är försent denna säsongen tyvärr.

Backlinjen och mittfältet är världsklass och behöver inte bytas men det måste fan göras något åt anfallet nu!!

Just idag var Mané tyvärr sämst av de 5 även om han ordnade fram straffen.
Fick en del kvar innan laget presterat på topp, kul att de svarade upp bra idag trots de ej fulltränade efter alla skador.
Thiago borde fundera på att börja löpa explosivt efter slagen boll / löpa in i straffområdet. Obegripligt om Klopp har missat att informera om detta ☹️

Vi har svårt mot stående lag, 100 år av historik gällande den punkten…..
Citera
2021-08-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fick turligt nog inte sett Arsenal-City matchen, och tänker inte att göra det heller. Men som väntat så blev tufft mot oljearaberna. Saken är klar, nu finns det inga jävla ursäkter kvar för Mikel fucking Arteta, även om vi inte har spelat med ett fullvärdigt lag i ngn av de här 3 första matcherna. Hoppas att Edu ryker åt helvete utav NLD.

Dock så såg jag ett snabbt klipp för ”duellen” där Xhaka fick rött.. Det är bara så typiskt att våra spelare alltid får tveksamma domarbeslut emot sig.
Jaha så nu skyller du på de dåliga resultateten på grund av att ni ej är ordinarie 11?

Du har ju både hyllat arteta som framtida Pep och anser att edu värvat världsstjärnor?

Tveksamma?
Han har mest röda kort de senaste 5 åren.
Han spelar för tufft så skyll ej på domarna.ni hade förlorat matchen ändå.
Citera
2021-08-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Just idag var Mané tyvärr sämst av de 5 även om han ordnade fram straffen.
Fick en del kvar innan laget presterat på topp, kul att de svarade upp bra idag trots de ej fulltränade efter alla skador.
Thiago borde fundera på att börja löpa explosivt efter slagen boll / löpa in i straffområdet. Obegripligt om Klopp har missat att informera om detta ☹️

Vi har svårt mot stående lag, 100 år av historik gällande den punkten…..
Absolut säsongen är ung men det ser precis ut som förra säsongen. Dominera allt fram till anfallarna som inte levererar ett skit förutom Salah.

Tycker förövrigt att Thiago borde starta, han var bra sista delen av förra, men kanske risky när Elliot spelar på mitten med.
Klopp i all ära men måste fan ske en ändring där framme nu.
Citera
2021-08-29, 00:42
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Absolut säsongen är ung men det ser precis ut som förra säsongen. Dominera allt fram till anfallarna som inte levererar ett skit förutom Salah.

Tycker förövrigt att Thiago borde starta, han var bra sista delen av förra, men kanske risky när Elliot spelar på mitten med.
Klopp i all ära men måste fan ske en ändring där framme nu.

Thiago behöver Eliott’s energi, länge sedan vi hade en mittfältare som sprang och fick ut så mycket kreativitet 👍🏻 Tycker nog han var bäst idag.

Klopp köpte Jota, han gjorde det bra första 2 matcher inkl mål i varje men ändå bänk idag 🤔
Citera
2021-08-29, 01:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Nu har inte jag sett några av dagens matcher, pga arbete. Men hur i helvete kommer det sig att Liverpool inte lyckades vinna över Chelsea mtp att de spelade 11 mot 10 i typ 60 min av matchen? Lol!
Citera
2021-08-29, 01:41
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Nu har inte jag sett några av dagens matcher, pga arbete. Men hur i helvete kommer det sig att Liverpool inte lyckades vinna över Chelsea mtp att de spelade 11 mot 10 i typ 60 min av matchen? Lol!

För dom mötte ett defensivt kollektiv och inte Arsenal.
Citera
2021-08-29, 01:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
OK. Jag ställer samma fråga igen, men förväntar enbart seriösa svar från användare som faktiskt såg den matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in