2021-08-29, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
OK. Jag ställer samma fråga igen, men förväntar enbart seriösa svar från användare som faktiskt såg den matchen.
Chelsea gjorde en stark defensiv insats och de är välorganiserade.
Citera
2021-08-29, 02:43
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Men som väntat så blev tufft mot oljearaberna.

Lol, ni har värvat för 147m denna sommar. Undrar vad som är bättre, ha oljepengar och värva smart eller nyss varit fattiga och sedan värva dumt för sitt dyraste fönster.

Chelsea lyckades hålla nollan för att man förmodligen det bästa laget i ligan. Och försvarade en hel del...

// PoK
Citera
2021-08-29, 02:44
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Det var ett seriöst svar. Chelsea försvarade sig mycket bra. Du kanske borde knipa igen kakhålet när ditt pisslag ligger sist i tabellen? Fan vad dum i huvudet du är, jag blir inte klok. Hur känns det att vara sämst i London?

Antonio håller enormt hög klass. Får hans hamstrings vara hela så tror jag han är med och slåss om guldskon. Tror och hoppas att West Ham kan vara med i slaget om europaplatserna igen, även om truppen är tunn.

Var det förra helgen han blev West Hams bästa målskytt igenom tiderna tycktes jag läsa? Låter väldigt skumt med bara? 49mål. Men kul, tror han kan bli ännu vassare.

// PoK
Citera
2021-08-29, 02:48
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Var det förra helgen han blev West Hams bästa målskytt igenom tiderna tycktes jag läsa? Låter väldigt skumt med bara? 49mål. Men kul, tror han kan bli ännu vassare.

// PoK

Han har gjort flest mål för West Ham i Premier League, om jag förstått det rätt. Mäktigt ändå, väldigt intressant spelare.
Citera
2021-08-29, 03:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Chelsea gjorde en stark defensiv insats och de är välorganiserade.
Tack för ett seriöst, samt vettigt svar.

Ja, Chelski verkar vara farliga i år.
Citera
2021-08-29, 03:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Lol, ni har värvat för 147m denna sommar. Undrar vad som är bättre, ha oljepengar och värva smart eller nyss varit fattiga och sedan värva dumt för sitt dyraste fönster.

Chelsea lyckades hålla nollan för att man förmodligen det bästa laget i ligan. Och försvarade en hel del...

// PoK
Och? I vilka matcher är det som vi har fått spela våra nysigneringar? Och vart i skogen har du fått för dig att Arsenal FC har nyss varit ”en fattig klubb”? Om du syftar på lånet som vi tog från Bank of Scotland förra våren, mitt under covid, så är det lånet redan tillbakabetalat. Skillnaden på oss och övriga klubbar, är att vi tar inga ekonomiska risker. Ekonomin är, till skillnad från de flesta andra toppklubbar, strålande.
Citera
2021-08-29, 04:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Japp, det är väldigt orättvist att pöbeln dömer Özil kring dom sista åren och helt förbiser alla fantastiska år han hade. Men sådan är pöbeln oftast. Du kan göra 99 bra saker, men om du gör en riktigt dålig sak så är det den du blir ihågkommen för.
Precis så.

Men det gör dock inte ngt mindre komiskt att läsa inläggen till alla soffexperter här inne.
Citera
2021-08-29, 04:01
Medlem
Ska man falla så lika bra falla brutalt ..
Är verkligen Arteta skulden till fallet av arsenal?
Spelarna?ledningen?
Sett till truppen/spelarna bör arsenal utan problem va övre mittenlag.

Hur många omgångar kommer Arsenal ge Arteta vända läget,eller Bye Bye?
Hade de inte varit bättre låtit Ljungberg arbeta i lugn o ro med laget än hämta in Arteta?
Citera
2021-08-29, 04:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ska man falla så lika bra falla brutalt ..
Är verkligen Arteta skulden till fallet av arsenal?
Spelarna?ledningen?
Sett till truppen/spelarna bör arsenal utan problem va övre mittenlag.

Hur många omgångar kommer Arsenal ge Arteta vända läget,eller Bye Bye?
Hade de inte varit bättre låtit Ljungberg arbeta i lugn o ro med laget än hämta in Arteta?
Givetvis så är Arteta inte enda skälet till våran miserabla säsongsstart, men som boss så ligger ändå huvudansvaret på hans axlar.

Ryktas om att Edu’s jobb ligger risigare till än vad som är tillfället med Arteta. Men det rapporteras om att Arteta har nu 3 omgångar kvar på sig att vända skutan, om inte så får han sparken. Och att Conte isf är styrelsens favorit till att få jobbet.

Ljungberg är en äkta legend, men som manager så var han som en C-versjon av Emery.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-08-29 kl. 04:33.
Citera
2021-08-29, 04:41
Medlem
Citat:
Givetvis så är Arteta inte enda skälet till våran miserabla säsongsstart, men som boss så ligger ändå huvudansvaret på hans axlar.

Ryktas om att Edu’s jobb ligger risigare till än vad som är tillfället med Arteta. Men det rapporteras om att Arteta har nu 3 omgångar kvar på sig att vända skutan, om inte så får han sparken. Och att Conte isf är styrelsens favorit till att få jobbet.

Ljungberg är en äkta legend, men som manager så var han som en C-versjon av Emery.

Det blir så mycket trevligare när vi kan snacka utan pajkastning,vi får försöka hålla de på denna nivå,båda.

Ja asso hörde på sky sport om Edu,att han mer mindre är den som tar alla beslut,mer mindre bara han..och som du säger nära till få sparken.om Arteta får sparken och Conte ska ta jobbet så kommer han mer mindre begära ett No limit card för investera i truppen,tror inte han kommer ta över om inte han garanteras få spelarna han vill ha.

Varför jag tror Ljungberg hade gjort de bra är just för många i truppen har han tränat i de yngre arsenal lagen om inte helt fel,tyckte han fick för lite tid,tror inte det hade blivit värre än nu iallafall.
Citera
2021-08-29, 05:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det blir så mycket trevligare när vi kan snacka utan pajkastning,vi får försöka hålla de på denna nivå,båda.

Ja asso hörde på sky sport om Edu,att han mer mindre är den som tar alla beslut,mer mindre bara han..och som du säger nära till få sparken.om Arteta får sparken och Conte ska ta jobbet så kommer han mer mindre begära ett No limit card för investera i truppen,tror inte han kommer ta över om inte han garanteras få spelarna han vill ha.

Varför jag tror Ljungberg hade gjort de bra är just för många i truppen har han tränat i de yngre arsenal lagen om inte helt fel,tyckte han fick för lite tid,tror inte det hade blivit värre än nu iallafall.
Absolut. Även jag försöker att hålla en trevlig, och en civil ton. Men om ngn pissar på min sko, så tar jag och bajsar på de i ansiktet.

Edu är vad som kallas för director of football, bättre känt som sportchef på Sverige. Det är tydligen ett stort missnöje mot Edu från Kroenke, som menar att han inte har skött sitt jobb. Och de sista uppgifterna tillsäger att Edu är närmare att få sparken än vad Arteta är. Kan mkt väl bli så att Conte kommer kräva för mkt som i slutändan kommer resultera i att han får jobbet som Arsenal boss, om han ev får erbjudandet att ta över NÄR Arteta får sparken. Skälet till att varför inte Luis Enrique tog över efter Wenger, sägs vara pga av detta - trots att Enrique var styrelsens huvudkandidat till ersätta AW i 2018. Time well tell.

Ljungberg saknade uppenbarligen erfarenhet som behövs, det samma kan man säga om Arteta. Men Arteta har ändå visat sig att vara mer kreativ än vad Freddie var, största problemet med Arteta är att han roterar i laget och ändrar formation/taktik i princip varenda jävla match som vi spelar.. han skapar ingen stabilitet. Och att han alltid försöker att spela wannabe tiki-taka fotboll, trots att vi inte har kvaliteerna i truppen till att spela den typ av fotboll.

Ljungberg är en äkta Arsenal-ikon, och jag önskar inte att hans legendariska status förstörs av ett liknande projekt som Arteta eller som Solskjaer i Man Utd. Kanske en gång i framtiden om han har fått mer rutin och vunnit flera titlar i andra ligor.
Citera
2021-08-29, 05:51
Medlem
Citat:
Absolut. Även jag försöker att hålla en trevlig, och en civil ton. Men om ngn pissar på min sko, så tar jag och bajsar på de i ansiktet.

Edu är vad som kallas för director of football, bättre känt som sportchef på Sverige. Det är tydligen ett stort missnöje mot Edu från Kroenke, som menar att han inte har skött sitt jobb. Och de sista uppgifterna tillsäger att Edu är närmare att få sparken än vad Arteta är. Kan mkt väl bli så att Conte kommer kräva för mkt som i slutändan kommer resultera i att han får jobbet som Arsenal boss, om han ev får erbjudandet att ta över NÄR Arteta får sparken. Skälet till att varför inte Luis Enrique tog över efter Wenger, sägs vara pga av detta - trots att Enrique var styrelsens huvudkandidat till ersätta AW i 2018. Time well tell.

Ljungberg saknade uppenbarligen erfarenhet som behövs, det samma kan man säga om Arteta. Men Arteta har ändå visat sig att vara mer kreativ än vad Freddie var, största problemet med Arteta är att han roterar i laget och ändrar formation/taktik i princip varenda jävla match som vi spelar.. han skapar ingen stabilitet. Och att han alltid försöker att spela wannabe tiki-taka fotboll, trots att vi inte har kvaliteerna i truppen till att spela den typ av fotboll.

Ljungberg är en äkta Arsenal-ikon, och jag önskar inte att hans legendariska status förstörs av ett liknande projekt som Arteta eller som Solskjaer i Man Utd. Kanske en gång i framtiden om han har fått mer rutin och vunnit flera titlar i andra ligor.
Man får väl hoppas klubben säljs och helt bygger om i ledningen,det tror jag hade varit bäst om sker snarast,och nån som har arsenal i hjärta och pengar konkurrera med oljepengar.

Har svårt se denna ledningen ge Conte resurserna till forma hans lag som ska konkurrera nästa år med toppen,för det behövs nog 6-7 nya startspelare för Conte ska va nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in