Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Jag har inte så bra koll på Ronaldo i Juventus för att vara ärlig men ser att han ändå producerat väldigt många mål. Känner mig tveksam till hur han kommer leverera i PL igen vid denna åldern men samtidigt så behöver vi ju en pålitlig målskytt. Cavani har gjort det okej men varken Martial eller Rashford har visat sig bli den där 20 mål per säsong spelaren och Greenwood behöver nog något år till för att nå dit. Dock kan jag ju se det som positivt att Greenwood får spela/träna med både Cavani och Ronaldo, det borde ju gynna hans framtid.
Jag är väl mest skeptisk till att det finns luckor i övriga delar av laget dock, som centrala mittfältet.
Att Ronaldo kommer att förstärka Man Utd är det ju ingen tvekan om, samtidigt så har hans b.f. datum passerat. Men tycker inte Ronaldo fyller de positionerna som Man Utd behöver att förstärka, och i anfallet så hade de redan plenty med alternativ. Man har ju sett förr att Man Utd har snuvat Man City på några spelare (Fred, Alexis), hade Man United varit så intresserade av Ronaldo om inte arabklubben försökte värva CR?
Men det blir intressant med Ronaldo tillbaka i EPL.