Citat:
Ändå är Adaktusson i jämförelse med bojstenen Ebba ett mindre sänke. KD har haft sitt berättigade i Sveriges riksdag pga, partiets humana respekt för svaga och äldre. Dvs, exakt den prestige som Ebba saboterat med sina oetiska härjningar. Att hon inte fått foten säger en del om den dysfunktionella ledningen i KD.
Att Ebba inte får bete sig svinigt bara för att hon är en kvinna är lika tramsigt som att tro jag är abortmotståndare.
Att Ebba inte får bete sig svinigt bara för att hon är en kvinna är lika tramsigt som att tro jag är abortmotståndare.
KD har ett partiprogram som Ebba Busch ändrar utan att det är förankrat i partiet. Jag själv är osäker i abortfrågan, och tycker aborterna är för många i Sverige. Abort är en nödlösning, som används av många kvinnor som preventivmedel och det anser jag är fel.
Abort är en lösning när det inte finns en utväg, för unga kvinnor och när man vet att barnet inte är välkommet. När jag hör om Biancas aborter, tycker jag det är bedrövlig att det finns resurser i sjukvården till hennes förfogande.
Jag tycker Lars Adaktusson är rakryggad och står för sin åsikt. Han valde KD som partitillhörighet, och inte SD. Nu är Ebba Busch en ointelligent megafon som härmar SD. Vill jag ha den politiken, röstar jag på originalet.
I denna sjaskiga affär är det bara Lars Adaktusson, som med finness gett uttryck för vad han anser. Jag tror faktiskt det handlar om mod, där han får sagt det många tänker.
Om Ebba Busch skulle förlora mot Esbjörn har hon förlorat hela sin framtid, inte bara som partiledare. Ingen kommer erbjuda henne jobb i styrelser, och i politiken tror jag hon är körd. Hon är ju dömd för grovt förtal under pågående privat tvist, mot en åldring vars hus hon vill ha. Det är faktiskt skämmigt, och måste sjunka in hos omgivningen.
Jag tror inte att hon har några vänner som kommer ge henne en reträttplats. Hennes ton har varit konfrontativ, och elak. Ingen tycker hon har rätt moraliskt, och alla inom makteliten skulle bli lättade om Esbjörn får framgång i tingsrätten, och sedan satt på sin nyrenoverade trapp och gav en intervju.
Om hon vinner kommer det bli en ny debatt och hur tokigt svenska domstolar dömer när en åldring förlorar mot en maktperson som Ebba Busch. En debatt som kan sluta med nya lagar för fast egendom, likt det skedde efter de första lagfartskapningarna. Jag tror Ebba Busch våndas nu, för hittills har hon fått många motgångar. Hennes advokat lovar inget, hon inte kan hålla.
Du avundas allt Ebba, tror jag.