2021-08-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Ändå är Adaktusson i jämförelse med bojstenen Ebba ett mindre sänke. KD har haft sitt berättigade i Sveriges riksdag pga, partiets humana respekt för svaga och äldre. Dvs, exakt den prestige som Ebba saboterat med sina oetiska härjningar. Att hon inte fått foten säger en del om den dysfunktionella ledningen i KD.
Att Ebba inte får bete sig svinigt bara för att hon är en kvinna är lika tramsigt som att tro jag är abortmotståndare.

KD har ett partiprogram som Ebba Busch ändrar utan att det är förankrat i partiet. Jag själv är osäker i abortfrågan, och tycker aborterna är för många i Sverige. Abort är en nödlösning, som används av många kvinnor som preventivmedel och det anser jag är fel.

Abort är en lösning när det inte finns en utväg, för unga kvinnor och när man vet att barnet inte är välkommet. När jag hör om Biancas aborter, tycker jag det är bedrövlig att det finns resurser i sjukvården till hennes förfogande.

Jag tycker Lars Adaktusson är rakryggad och står för sin åsikt. Han valde KD som partitillhörighet, och inte SD. Nu är Ebba Busch en ointelligent megafon som härmar SD. Vill jag ha den politiken, röstar jag på originalet.

I denna sjaskiga affär är det bara Lars Adaktusson, som med finness gett uttryck för vad han anser. Jag tror faktiskt det handlar om mod, där han får sagt det många tänker.

Om Ebba Busch skulle förlora mot Esbjörn har hon förlorat hela sin framtid, inte bara som partiledare. Ingen kommer erbjuda henne jobb i styrelser, och i politiken tror jag hon är körd. Hon är ju dömd för grovt förtal under pågående privat tvist, mot en åldring vars hus hon vill ha. Det är faktiskt skämmigt, och måste sjunka in hos omgivningen.

Jag tror inte att hon har några vänner som kommer ge henne en reträttplats. Hennes ton har varit konfrontativ, och elak. Ingen tycker hon har rätt moraliskt, och alla inom makteliten skulle bli lättade om Esbjörn får framgång i tingsrätten, och sedan satt på sin nyrenoverade trapp och gav en intervju.

Om hon vinner kommer det bli en ny debatt och hur tokigt svenska domstolar dömer när en åldring förlorar mot en maktperson som Ebba Busch. En debatt som kan sluta med nya lagar för fast egendom, likt det skedde efter de första lagfartskapningarna. Jag tror Ebba Busch våndas nu, för hittills har hon fått många motgångar. Hennes advokat lovar inget, hon inte kan hålla.
2021-08-28, 17:15
Medlem
Citat:
Utmärkt skrivet. Intämmer, det har varit lite för tyst förutom från Adaktusson. Tystnaden talar sitt tydliga språk.

Det vore intressant att veta vad senaste förlikningsförsöket bestod i. Misstänker att envisa Ebba erbjöd Esbjörn ett par hundra lax för att vinna hans gillande men att ronden gick till den ännu envisare Esbjörn som nobbade igen. Gamla sega gubbar kan vara lika tjuriga som gamla stubbar. Heja Esbjörn.

Frågan är om Ebba släpper fastigheten innan hon kickas från partiledarposten eller kickas från partiledarposten för att hon inte kan släppa fastigheten?

I första fallet är nog skadan oreparerbar så det andra fallet att hon tvingas offra partiledarposten är mer sannolik. Som du skriver så kommer hon inte undan skadeståndstalan. Ebba sitter i en rävsax.

Något säger mig att Ebba Busch pressas att avgå i detta nu.

Jag tror Esbjörns advokater hade ett digert arbete, att förklara för Ebba Busch och hennes advokat, sin tolkning av kontraktsrätten och hävning, hur de ser på Esbjörns rätt att häva köpet. Och förklara för damerna att utebliven köpeskilling är ett kontraktsbrott som kommer ge Esbjörn segern. Jag misstänker att de kunde gå med på att Ebba Busch drar tillbaka sin talan, utan rättsliga konsekvenser.

Advokaten Katrin lusläser nu kontraktsbrott, hävningar och ogrundade hävningar, rättsfall och HD avgörande. Att få in Ebba Busch som klient är inte lika prestigefullt nu, som det var när Ebba Busch, partiledaren för KD först knackade på dörren.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-08-28 kl. 17:18.
2021-08-28, 17:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Påstod att det skulle ha förelegat en relation mellan honom och Ebba, vilket inte var sant. .

Intressant ifall han har påstått det. Kanske räknade han med att det skulle bli han och Ebba och när förhållandet avbröts drog han sig ur affären.
2021-08-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror Esbjörns advokater hade ett digert arbete, att förklara för Ebba Busch och hennes advokat, sin tolkning av kontraktsrätten och hävning, hur de ser på Esbjörns rätt att häva köpet. Och förklara för damerna att utebliven köpeskilling är ett kontraktsbrott som kommer ge Esbjörn segern. Jag misstänker att de kunde gå med på att Ebba Busch drar tillbaka sin talan, utan rättsliga konsekvenser.

Advokaten Katrin lusläser nu kontraktsbrott, hävningar och ogrundade hävningar, rättsfall och HD avgörande. Att få in Ebba Busch som klient är inte lika prestigefullt nu, som det var när Ebba Busch, partiledaren för KD först knackade på dörren.
Ytterst intressant. Vilket isf innebär att att Ebba för första gången i sitt liv få lära sig den viktiga kunskapen att förlora.
Senast redigerad av 90510 2021-08-28 kl. 17:31.
2021-08-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Precis som du säger, om Esbjörn tagit professionell hjälp från början så hade detta helt säkert löst sig på ett eller annat vis ganska omgående.

Istället tog han hjälp av en kriminellt belastad kluddare helt utan juridisk bildning, som omedelbart trängde in Ebba i ett hörn och därmed omöjliggjorde den lösning som Esbjörn eftersträvade. Det är pedofilen som genom sitt handlande har säkerställt att Esbjörn inte kan få sin vilja igenom, och därmed också verkat i direkt strid med sin klients intresse. Typiskt en kluddare som tror han vet bättre än en politiker hur man agerar politiskt.

Du har genom din okunnighet, och konfrontativa syn på juridik, och förtal av de människor som drabbats av orätt, visat vem du är.

Jag kan informera dig att jag har träffat många personer med ryggrad, som inte förlikas, som inte diskuterar med folk som skadat dem, och inte ger med sig när de drabbats av orätt.

På goda grunder antar jag att vi är från olika bakgrund och vistas i vilt skilda kretsar.
2021-08-28, 17:28
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:

Det viktigaste är väl vad tingsrätten kommer fram till? EB's advokat verkar väldigt kompetent och har dessutom adekvat utbildning till skillnad mot tyckarna här på FB. Men, osvuret är bäst. Spännande blir det att se domen i alla fall.
2021-08-28, 17:45
Medlem
Citat:
Jag tror Esbjörns advokater hade ett digert arbete,

Extremt digert ... och än har de inte lyckats ... faktum är att de har nog fortfarande ett extremt digert arbete enbart att försöka lura i sig själva att det finns någon enda väg ut ur dessa hörn som Esbjörn och hans peodifl målat in såväl sig själva som EBba i.
2021-08-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Intressant ifall han har påstått det. Kanske räknade han med att det skulle bli han och Ebba och när förhållandet avbröts drog han sig ur affären.

Det var i ett mycket tidigt skede i tvisten som pedofilen försökte med denna lögn, men fick så klart väldigt fort frågor från journalisterna som inte gick att besvara, varpå lögnen dementerades och begravdes. Men lögnen framfördes icke desto mindre.
2021-08-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ytterst intressant. Vilket isf innebär att att Ebba för första gången i sitt liv få lära sig den viktiga kunskapen att förlora.

Intressant att du av alla framställer Ebba som en ultimat vinnare som aldrig tidigare gått förlorande ur en strid. Du avundas allt Ebba, tror jag.
2021-08-28, 17:57
Medlem
Citat:
Du har genom din okunnighet, och konfrontativa syn på juridik, och förtal av de människor som drabbats av orätt, visat vem du är.

Jag kan informera dig att jag har träffat många personer med ryggrad, som inte förlikas, som inte diskuterar med folk som skadat dem, och inte ger med sig när de drabbats av orätt.

På goda grunder antar jag att vi är från olika bakgrund och vistas i vilt skilda kretsar.

som om du skulle vara kompetent nog att uttala dig om min kunskap

Men visst, till skillnad från dig så lever inte jag i fablernas värld, och i min bakgrund finns saker som bildning och praktisk erfarenhet. Sådant som du knappt ens vet vad det betyder.

Du har heller inte besvarat min fråga till dig om vad har du för kompetens som är så dum så du tror att du vet bättre än Ebbas ombud i fastighetsjuridiska ärenden!? Nåå, när blev du advokat och vilka fastighetstvister har du vunnit i domstol?
2021-08-28, 18:03
Medlem
Citat:

Varför sköter inte Ebba sin tvist själv?

Låt oss säga så här

Ebba har anlitat en advokat med avtals- och fastighetsrätt som specialområden, som sitt ombud, för att hon är smart.

Varför Esbjörn anlitade en dömd pedofil helt utan juridisk skolning som sitt ombud, är det ingen som kunnat förklara. Tvivlar på att du sitter på svaret!
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-08-28 kl. 18:11.
2021-08-28, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Intellektuellt ohederligt såsom att medvetet missförstå någon eftersom man inte har några argument som försvarar sin ståndpunkt i sakfrågan.

Att trycka på citat-knappen till mitt inlägg så att jag får upp en notifikation är vad jag menar med "att tagga mig" eftersom ordet "citera" inte nödvändigtvis innebär att jag får en notifikation.

Har du på riktigt inte stött på ordet "tagga" i internetsammanhang förut?
Hur bär man sig åt för att medvetet missförstå någon? Jag skrev att jag inte har sett någon ”taggfunktion” i forumet. Vill du slippa bli citerad eller få ”notifikationer” så är det väl bara att sluta kommentera?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in