Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Tack! Jag tycker verkligen att denna konversation är att greppa ett halmstrå. I synnerhet för någon som torskat på förtal och oxå fått ändra i sina inlägg.
Jag tycker snarare att detta förstärker tesen om att Esbjörn blev påverkad att skriva på. Intressant är oxå att den Ebba beskyller för att ha ekonomiska intressen i huset. Enbart konstaterar att priset var för lågt och att en släkting ska ärva huset.
Detta stärker mer det som är sant än det som är framavlat här på FB.
Det är M-gård som har lagt bud på huset i form av 2,5 detta framkommer av MZ
Citat:
– Hon har försökt köpa fastigheten tidigare och hon har ärvt andra fastigheter där, säger Matz Bolin.
Aftonbladet har varit i kontakt med kvinnan. Hon förnekar bestämt att hon har något ekonomiskt intresse i tvisten. Fastigheterna som hon fick ärva var för 20 år sedan och har inte något med detta att göra, tillägger hon.
Att hon har problem med att hålla sig till rätt sida av lagen har ju framkommit dels genom henes försäljning av alkohol som hon fick böta för och att hon har vite på 200k för sina byggen, har detta blivit klart?
Att hon vill stoppa affären och få "ärva" det i testamentet som hon brukar ser jag som troligaste förklaringen till att hon är direkt drivande mot affären, samt att hon även har stort inflytande på Esb.