Citat:
Ursprungligen postat av
90510
Dödssynden avund är inte heller (vid sidan av högmod och girighet)det en hedervärd bevekelsegrund av en kristen partiledare för att förstöra livet för åldringen Esb.
Har ni som förvarar Ebbas besinningslösa begär reflekterat över hur den gamla mannen mår av att ha en trumpifierad, lagföraktande makthavare efter sig?
Vi får väl hoppas att någon som ex, Adaktusson kan tvätta KDs saboterade renommé som dom äldres beskyddare rent från hennes irreligiösa träck.
"Och Ebba Busch ledarskap börjar nu ifrågasättas."
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/34q61A/ebba-busch-borde-ocksa-tacka-for-sig
Dom sista raderna i artikeln är det nog många håller med om.
"Att Ebba Busch ringde polisen för att erkänna grovt förtal mitt under regeringskrisen berodde självklart på att hon hoppas att väljarna ska glömma bort det som hänt.
Jag tror inte det kommer att fungera."
Tror inte heller att det kommer fungera eller snarare det ska inte kunna fungera.
Den tredje statsmaktens välmotiverade drev mot partiledar -Ebbas okontrollerade begär är endast i sin linda ännu.
Ebba har sedan ett år tillbaka ägnat stor möda åt att eliminera och minimera skadorna som hon åsamkat sig själv genom att "lura" Esbjörn att underteckna köpekontraktet. Jag tror att hon hela tiden och fortfarande är övertygad om att hon genom ren viljestyrka ska kunna tvinga Esbjörn att ge vika och gör han inte det kommer domstolen att vika sig för hennes vilja. Ebba ger sig a l d r i g men hon är varken tillräckligt slipad eller utrustad med tillräckligt stora finansiella muskler för att klara av Esbjörn och människorna runt honom.
Som vi sett har hon flera gånger agerat riktigt dumt och offentligt skrivit fast sig. Hon trodde att hon skulle eliminera Binninge och få Esbjörn på knä samtidigt som hon skulle få sympatierna på sin sida. Tre flugor i en smäll. Men det blev precis tvärtom. Det blev Ebba som drog det kortaste strået och blev straffad för grovt förtal. Esbjörn fick två nya ombud, denna gång två slipade advokater som kan avtalsätten innan och utan. Binninge lommade inte heller i väg med svansen mellan benen utan han stod upp för sin rätt att inte bli förtalad (på sätt och viss gav Ebba honom bränsle till hans kamp för att få resning).
Här någonstans tappade Ebba kontrollen på allvar. Hon försökte återta den genom att erkänna mitt under regeringskrisen, men hon kommer inte undan Binninges skadeståndstalan. Hon kan inte bestämma
när Binninge och hans ombud kommer att sätta den bollen i rullning. De bidar sin tid. Binninge är fortfarande lojal med Esbjörn så min gissning är att han kommer att använda sitt vapen för att sätta maximal press på Ebba när hon är som mest pressad och sårbar. Något kan hända strax innan huvudförhandlingen.
Det har varit väldigt tyst från partiet. Det kan verka som om partiet står enat bakom henne och att Lars Adaktusson bara är en ilsk looser utan stöd inifrån. Jag tror att det är precis tvärtom. Tystnaden signalerar att man bidar sin tid och smider planer i det fördolda. Ledande medlemmar försökte få Ebba att ta reson och backa under hösten, men stämningsansökan satte effektivt stopp för alla sådana försök. Ebba skadar partiet och om hon inte vill förstå det och agera därefter måste hon bort. Socialdemokraterna har visat att det inte är för sent inpå valet att byta partiledare i höst.
Drevet mot Ebba är bara i sin linda. I höst kommer det att vara säsong för drevjakt och Ebba är bytet.