2021-08-28, 10:53
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta stärker mer det som är sant än det som är framavlat här på FB.

Det är M-gård som har lagt bud på huset i form av 2,5 detta framkommer av MZ

Att hon har problem med att hålla sig till rätt sida av lagen har ju framkommit dels genom henes försäljning av alkohol som hon fick böta för och att hon har vite på 200k för sina byggen, har detta blivit klart?
Att hon vill stoppa affären och få "ärva" det i testamentet som hon brukar ser jag som troligaste förklaringen till att hon är direkt drivande mot affären, samt att hon även har stort inflytande på Esb.
Så sant! Hon som du syftar till tillskansade sig gubbens gillande genom att "sköta hans hygien" bla utföra snopptvättning med förmodad happy ending. Om gubben hade skrivit på det testamentet som bla pedofilen tilltrixat så hade det varit synonymt med en dödsdom. Om inte gubben strax efter trillat av pinn förslagsvis i duschen under ovan nämnd procedur skulle jag inte förvånas om han blivit giftmördad. Fy fan för den lede jävel vilken otäck människa hon är och beräknande.
2021-08-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag håller inte med om att den här frågan bara handlar om rättshandlingsförmåga, men har insett att somliga väljer att rigitt ducka för alla andra aspekter. Det är ett val man gör som grundar sig på vad tycker I frågan och inget annat.

Det är möjligt att man kan lura sig själv och sina gelikar i detta val, men människor som har förmågan att höja blicken, ta några steg tillbaks och se hela bilden, kommer aldrig gå på det.

Det finns en fallgrop i att förneka Esbjörns kognitiva svårigheter, där de som förnekar det, vet att det är avskyvärt att utnyttja det tillståndet hos en åldring för egen vinning skull. Att gå i motbevisning visar hur kallhamrad man är. Folk som inte har kognitiva svårigheter är de fritt fram att blåsa, enligt dessa hustjuvar.

Som om det vore OK, att blåsa någon som inte kan dokumentera en diagnos, är ung, eller inte har förståndet som behövs när en partiledare för KD vill lösa sitt livspussel med ett Instagram objekt, där hon förvandlar en koja för 3.9 miljoner till ett ståndsmässigt boende vid en insjö, värt mellan 8-10 miljoner kronor. Där Ebba glänser med snille och smak.
2021-08-28, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Rättegången kommer inte att bevakas av ledarskribenter som skriver politiska ledare, då tar journalister över rapporteringen. Du har nått det desperata stadiet när du börjar dela ut diagnoser, det är tecken på att känsloargumenten får allt större roll i inläggen. Där hamnar man när man har insett att slaget är förlorat och sakliga argument inte längre har någon relevans.
Du verkar lite begreppsförvirrad kring vem som är journalist. Ledarskribenter är också journalister och de tar intryck av vad som skrivs och händer i världen, tex reportern Brännströms artiklar, men också den interna kritiken som riktas mot Ebba Bush från KD. Jag förstår att detta kan vara jobbigt för de som inte vill ha en fri media utan starka begränsningar i yttrandefriheten, att det skrivs om när den pigga, starka och rappa Ebba trampar på och manipulerar den multifunktionshindrade åldringen Esbjörn. I dagsläget får man dock flytta sig till Ungern eller möjligen Polen i EU för att bo i sitt drömsamhälle.

Du verkar även förvirrad kring skillnaden mellan egenskaper och diagnos. Diagnos är det som Esbjörn har fått - en lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Det betyder att han har signifikanta brister i sin kognition, i så pass hög grad att han erhållit en diagnos. Således inte en normal gamling, lite glömsk, lite förvirrad, lite gammal.

Ebba faller påtagligt högt på egenskaper inom den mörka triaden. Om du tror att det innebär att diagnostisera, får jag beklaga din inkompetens på området.

Så, kan du försöka vara lite mer saklig i dina inlägg, när du nu blivit tillrättavisad under ditt intelektuella affektutbrott.
2021-08-28, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det finns en fallgrop i att förneka Esbjörns kognitiva svårigheter, där de som förnekar det, vet att det är avskyvärt att utnyttja det tillståndet hos en åldring för egen vinning skull. Att gå i motbevisning visar hur kallhamrad man är. Folk som inte har kognitiva svårigheter är de fritt fram att blåsa, enligt dessa hustjuvar.

Som om det vore OK, att blåsa någon som inte kan dokumentera en diagnos, är ung, eller inte har förståndet som behövs när en partiledare för KD vill lösa sitt livspussel med ett Instagram objekt, där hon förvandlar en koja för 3.9 miljoner till ett ståndsmässigt boende vid en insjö, värt mellan 8-10 miljoner kronor. Där Ebba glänser med snille och smak.

Det är en ännu större fallgrop att förneka att diagnosen är LINDRIG kognitiv nedsättning, om du inte förstår vad lindrig betyder föreslår jag att du googlar det och pluggar på betydelsen. Då Esbjörn är högutbildad fd ingenjör är han garanterat långt smartare än du och din idol Binninge tillsammans, oavsett grad av kognitiv nedsättning, som i detta fall endast är lindrig....
2021-08-28, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Så sant! Hon som du syftar till tillskansade sig gubbens gillande genom att "sköta hans hygien" bla utföra snopptvättning med förmodad happy ending. Om gubben hade skrivit på det testamentet som bla pedofilen tilltrixat så hade det varit synonymt med en dödsdom. Om inte gubben strax efter trillat av pinn förslagsvis i duschen under ovan nämnd procedur skulle jag inte förvånas om han blivit giftmördad. Fy fan för den lede jävel vilken otäck människa hon är och beräknande.
Vet du vad det roliga är? Du kommer inte få en enda Ebbabist som har något att anmärka på ditt inlägg. De kommer istället att tyst bekräfta att du har belägg för allt du skriver. Några sidor framåt har det blivit sanningar.

Det de inte inser är att det är där de avslöjar sig. De blir paragrafryttare och krumbuktar sig å de yttersta för att nagelfara minsta ord, minsta påstående och minsta antydan om att Ebba gjort något fel i denna historia, medan de låter rykten, lögner och konspirationer obemärkt passera som talar emot det. Agendan framträder kristallklart - verkligheten är ointressant.

Sanningen, de stora penseldragen, hela bilden, döljs väl när de fastnar i rykten, detaljer och aktivt och medvetet grottar ner sig i det rent juridiska. Som om hela livet helt autistiskt bara handlade om en lagbok.
2021-08-28, 11:50
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Det är en ännu större fallgrop att förneka att diagnosen är LINDRIG kognitiv nedsättning, om du inte förstår vad lindrig betyder föreslår jag att du googlar det och pluggar på betydelsen. Då Esbjörn är högutbildad fd ingenjör är han garanterat långt smartare än du och din idol Binninge tillsammans, oavsett grad av kognitiv nedsättning, som i detta fall endast är lindrig....
Å ja, så enkelt är det inte att få diagnos.
Du måste vara bra blåst för att få diagnosen lindrigt utvecklingsstörd exempelvis.
Lindrig i diagnoser betyder inte lite. Som i exemplet med en utvecklingsstörning. Hur hög IQ som är normalt att ha i en befolkning är ett ganska stort spann. Från hjärnforskare till folkrace körande arbetsskygge och förtidspensionerade Berra, som bara snackar bilar och brudar. Båda är dom normal fungerande. För att få diagnos så måste ha en IQ som är lägre än normalspannet.
2021-08-28, 11:57
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Vet du vad det roliga är? Du kommer inte få en enda Ebbabist som har något att anmärka på ditt inlägg. De kommer istället att tyst bekräfta att du har belägg för allt du skriver. Några sidor framåt har det blivit sanningar.

Det de inte inser är att det är där de avslöjar sig. De blir paragrafryttare och krumbuktar sig å de yttersta för att nagelfara minsta ord, minsta påstående och minsta antydan om att Ebba gjort något fel i denna historia, medan de låter rykten, lögner och konspirationer obemärkt passera som talar emot det. Agendan framträder kristallklart - verkligheten är ointressant.

Sanningen, de stora penseldragen, hela bilden, döljs väl när de fastnar i rykten, detaljer och aktivt och medvetet grottar ner sig i det rent juridiska. Som om hela livet helt autistiskt bara handlade om en lagbok.
Sant, tänk vad många bra argument som aldrig bemöts. Man borde försöka lyfta fram dem tydligare.

Man skriver ett långt inlägg där man resonerar och fakta anknyter. Om exempelvis omständigheter som talar för att Ebba hade lovar Esbjörn att bevara och restaurera och att allt skulle bli som förr. Och man blir ifrågasatt på sina kunskaper om hur elledningar är dragna.
2021-08-28, 11:59
Bannlyst
Citat:
Är lindrig intellektuell funktionsnedsättning (tidigare lindrig utvecklingsstörning) också en walk in the park som inte innebär ett lidande eller hinder för individen?

Det jag försöker säga är att din beskrivning "bara lindrig" grundar sig på okunskap om vad adjektiv betyder och innebär. I princip alla neuropsykiatriska och neurologiska diagnoser kommer i tre versioner - lindrig måttlig svår. Att ha den lindriga varianten innebär inte att autismen, den intellektuella funktionsnedsättningen, touretten eller Alzheimern inte innebär en svårighet för individen. Det innebär bara att det finns ca 2% som har större svårigheter och 98% som har mindre svårigheter.
2021-08-28, 12:16
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:

Eftersom jag inte har bättre för mig just nu så kan jag krasst konstatera och ge dig respons på ditt inlägg som innehåller en total villkorslös kapitulation inför fakta. Du vet lika väl som vi alla andra att mitt inlägg har en betydande sanningshalt och hur du än skruvar dig kvarstår nämnda fakta.

Hursom, kul att se ett så förödande nederlag, hade jag varit du skulle jag inte ha svarat alls.
2021-08-28, 12:38
Medlem
Citat:
Har du någon teori varför fok flest anlitar mäklare när de ska sälja hus?

Varför vänder sig, den ubersmarta och fröken duktig, AKA Ebba Busch till experter som mäklare och jurist för rådgivning, när hon ska upprätta köpeavtal för att snärja en gubbe, som är "egen"?

Varför sköter inte Ebba sin tvist själv?
2021-08-28, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Eftersom jag inte har bättre för mig just nu så kan jag krasst konstatera och ge dig respons på ditt inlägg som innehåller en total villkorslös kapitulation inför fakta. Du vet lika väl som vi alla andra att mitt inlägg har en betydande sanningshalt och hur du än skruvar dig kvarstår nämnda fakta.

Hursom, kul att se ett så förödande nederlag, hade jag varit du skulle jag inte ha svarat alls.
Att du betecknar ditt inlägg som fakta visar med all önskvärd tydlighet ditt förhållande till begreppet. Det gäller även de som aktivt eller tyst bekräftar ditt trams. Att du dessutom ser det som ett nederlag att man synar dina lögner, säger också något viktigt om hur du förhåller dig till osanningar.

Jag tackar dig för att du så oförblommerat och uppriktigt avslöjar dig själv.
2021-08-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Har du någon teori varför fok flest anlitar mäklare när de ska sälja hus?

Varför vänder sig, den ubersmarta och fröken duktig, AKA Ebba Busch till experter som mäklare och jurist för rådgivning, när hon ska upprätta köpeavtal för att snärja en gubbe, som är "egen"?

Varför sköter inte Ebba sin tvist själv?

Att det är vanligast att folk anlitar mäklare vid försäljning av hus är att dom inte har någon köpare klar, alltså sköter Mäklare annonsering och visningar samt kundkontakt. I detta fall var dessa steg redan klara då parterna redan var överens och endast behövde ett köpekontrakt för att slutföra affären, så varför skulle dom då anlita en mäklare som tar X antal procent på köpeskillingen? förutom att du och Marry och några andra lallare tycker det känns så jävla rätt och att en riktig grå-sosse ska göra så....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in