2021-08-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Hur är din tanke kring hur blodet kom in i plösen?

Om blodet kom dit vid annat tillfälle, hur lyckades blodet efter det tillfället försvinna från utsidan av skon?

Edit: Båda dessa frågor formulerade enbart utifrån ditt eget resonemang ovan.
Vad sägs om att LW nån gång hjälpte SD att ta på sig skorna och hade ett litet sår på fingret ?
De här skorna har ingen chans att varit med på BP. Om det finns fläckar på ena skon då ska det finnas åtminstone några fläckar på den andra oxå.
Det är förvånansvärt underligt att av de mer än 300 blodfläckar på BP som har träffat marken runtomkring har bara några få träffat ena skon !
Citera
2021-08-28, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
... Och hur var det med de blodiga shortsen överst i SDs tvättkorg som någon här skrev om? Att polisen såg dessa vid 1a synen men inte sedan vid själva husrannsakan för då var de borta?

Eller har jag drömt detta?

Det visade sig vara hans eget blod
Citera
2021-08-28, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, det var reagens, när GS var där den 15/5

Jo, men var det Lenas?
Citera
2021-08-28, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hade han med sig cykeln bakom planket, eller hur tänker du?

Det ligger väl nära till hands att tro det eftersom han också sa att han var ute tre ggr och testade växlarna på cykeln den kvällen. Annars förstår jag inte varför han skulle dra upp det? Han behövde väl komma snabbt därifrån också.
Citera
2021-08-28, 09:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vad sägs om att LW nån gång hjälpte SD att ta på sig skorna och hade ett litet sår på fingret ?
De här skorna har ingen chans att varit med på BP. Om det finns fläckar på ena skon då ska det finnas åtminstone några fläckar på den andra oxå.
Det är förvånansvärt underligt att av de mer än 300 blodfläckar på BP som har träffat marken runtomkring har bara några få träffat ena skon !
Du har inte svarat på mitt inlägg om att han kan ha haft skyddskläder, eller i alla fall skoskydd.
Det skulle ha varit enkelt för HD att förse honom med skydd.
Citera
2021-08-28, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag ser att du fått flera svar redan på ditt inlägg.
Spekulativt (i högsta grad) av åklagaren skriver du. Grejen är ju att indicier inte är ett bevis, utan något som pekar på, ett tecken på att något förhåller sig på ett visst sätt. Det kan vara allt från svaga tecken till starkare tecken. T ex kan ett vittne vittna om att en person med gul tröja sprang från platsen. Det i sig är ju inte så starkt indicium om det nu inte råkade vara så att det var fler som såg personen med gul tröja nära brottsplatsen. Om det sedan visar sig att personen också är ägare till en sådan ful tröja (bildbevis t ex i absolut närtid) och den nu oförklarligt saknas kan det stärka indicet osv.

Så åklagaren som i det här fallet saknar ett bevis (ett foto med SD sittande i Lenas kök som visar tydligt hur han loggar in inte bara på hennes dator med också på hennes One-mailkonto precis kl 05:23, det finns inte) måste lägga ett pussle med indicier som visar att det är orimligt att tro att det är någon annan än SD som har gjort den här inloggningen.

Hon får utesluta att det är Lena själv, hon får utesluta övriga som hon vet kan ha inloggningsuppgifterna ( idet här fallet närmaste familjen som sover), hon får utesluta de som inte känner till att Lena är försvunnen (utredningar av de som känner Lena) och utesluta random snubbe (som inte kan känna til Lenas inloggningsuppgifter). Hon får också utesluta andra motiv till inloggningen (ekonomiska t ex, ingen har försökt eller har tagit ut pengar). Kvar blir då att den som mördade Lena hade sitt skäl till att radera något som avlöjar mördaren. Efter mordet är ju Lenas tidslinje avstängd och man kan inte se att mobilen har använts.

Lenas min- tidslinje avslutas där strax utanför mordplatsen 23:38 och mobilen förstörs troligen vid 00:47, vilket också är ett tecken till att rån inte är motivet. Mobilen är förstörd och har inte använts därefter,; den kan inte ha använts för att gå in på Lenas konto 05:23. Inte heller är det troligt att random person skulle ha behov av att både förstöra men också göra sig av med Lenas mobil, om det inte fanns för mördaren avslöjande bevisning i den. Osv, osv.

Klart att du får kalla åklagarens indiciepussel spekulativt, vilket man ju på sätt och vis kalla det. Men spekulationen stärks här av flera andra indicier, vilka några är säkra tecken vilken gör att åklagarens teori blir trovärdig i HR:s ögon.

HR såg på pusslet som ett trovärdigt scneratio efter det att Telia- experten särkte upp bevisningen runt att 00:07 uppkopplingen enbart är en session som avslutas och inte kräver att en person behöver vara på plats. Den genereras helt automatiskt.

Så indicierna kan varierar styrka, men de stärker varandra.

Nä, det var det som var mördarens mening; att förstöra bevisen som fanns på mobilen.
SD har inte räknat med att man skulle kunna återskapa vissa av Lenas meddelanden. Själv har han valt att radera det som de pratade om redan 15 maj på em, och då efter att själv valt att visa det som han själv tyckte var intressant. Så kan man säga, eftersom polisen YE frågar SD til vem kakan är bakad till. Det skriver Lena under bilden: Till dig och mig, om du vågar smyga hit (fritt ur minnet). Om polisen YE hade sett denna mening, då hade hon varken frågat SD eller trott på hans förklaring; den var till A:s födelsedag.

Redan här visar SD att han har saker att dölja och det fortsätter strax genom att ta nästan 1000 bilder i omgångar i polisfoajen samma dag.

Var hittade man blod i sängen? Vems blod? Lenas blod?

I en säng är det förstås mer naturligt att det finns blod. Allt ifrån mensblod, till blod från sår och mygbett, avrivna skorpor och näsblod. Däremot har jag inget minne av att jag någonsin sett blod på vår tvättmaskin, trots att den står i vårt badrum, där det har både tvättats sår och blött från rakningar och mens/tamponger/bindor.

SD och HD är motbevisade att Lena har blött ymnigt (eller ens lite) vid sex.

Det kan man ju tycka, men det är inte gjort. Vare sig han var skyldig eller oskyldig. Det är ett faktum att förhålla sig till.

Här et jag att du redan har fått svar.
SD hade ett sår på benet, som han även här är motbevisad om. Han påstår att det har uppstått den 10 maj, vilket inte finns bevis på. Rättsläkaren menar att såret är färskare än så.

https://www.bildtagg.se/bild/byqllatmg8tu1g5gznkp2cx

En kamp har man inte heller sagt att det varit i den bemärkelsen att Lena ska ha slagits eller kämpat emot. Tvärtom har hon avvärjningskador på händerna som att hon försökt skydda sig mot slag mot huvudet. Blodstänksbilden är låg och tyder på att Lena antingen har suttit ner eller legat helt när de flesta slagen har träffat hennes huvud. Vid första slaget kommer sällan stänk, utan de kommer efter det. Det kan försklaras av att Lena antingen fått ett hårt slag som fällt henne direkt, eller att hon blivit nersparkad. Det finns märken på framsidan av kläderna som kan tolkas som skoavtryck.

Citat:
Så åklagaren som i det här fallet saknar ett bevis (ett foto med SD sittande i Lenas kök som visar tydligt hur han loggar in inte bara på hennes dator med också på hennes One-mailkonto precis kl 05:23, det finns inte) måste lägga ett pussle med indicier som visar att det är orimligt att tro att det är någon annan än SD som har gjort den här inloggningen.

Inloggningen på mejlkontot kan ha skett med mobil enheten oxå. Det fler som skriver att mobilen är förstörd men det kan inte vara sant. Om npn tar ut simkortet ur luren behöver inte betyda att mobilen är förstörd. Enheten kan fortfarande koppplas till WiFi och välfungerade. Det räcker bara om den som har luren i handen kollar på inkorgen för att det ska produceras en så kallade ''Succesful login''.
IP adressen kan vara vad som helst. Den tillhör den router som mobilen är kopplad till dess WiFi.

Citat:
Var hittade man blod i sängen? Vems blod? Lenas blod?
I en säng är det förstås mer naturligt att det finns blod. Allt ifrån mensblod, till blod från sår och mygbett, avrivna skorpor och näsblod. Däremot har jag inget minne av att jag någonsin sett blod på vår tvättmaskin, trots att den står i vårt badrum, där det har både tvättats sår och blött från rakningar och mens/tamponger/bindor.

Det framgår inte av förhören vems blod är i sängen. Men jag antar att det var LWs då. Eftersom de beskriver förekomsten av naturliga skäl.
Om åkl antagande om att SD tvättat blodiga kläder i tvättmaskinen är sant då skulle tvättmaskinen lyst en hel del när man sprejar med Lominol. De kläder som åkl påstår är tvätade i maskinen är ingen som har hittat ! Vart har de tagit vägen ?

Citat:
En kamp har man inte heller sagt att det varit i den bemärkelsen att Lena ska ha slagits eller kämpat emot. Tvärtom har hon avvärjningskador på händerna som att hon försökt skydda sig mot slag mot huvudet. Blodstänksbilden är låg och tyder på att Lena antingen har suttit ner eller legat helt när de flesta slagen har träffat hennes huvud. Vid första slaget kommer sällan stänk, utan de kommer efter det. Det kan försklaras av att Lena antingen fått ett hårt slag som fällt henne direkt, eller att hon blivit nersparkad. Det finns märken på framsidan av kläderna som kan tolkas som skoavtryck.

Det står tydligt och klart att det har varit en kamp. Eftersom mycket blodspår har man hittat runtomkring och konstaterat att grenar har gått sönder runtomkring BP. Vilket tyder på att det har varit en kamp av högre grad mellan BO och GM. Det kasnke var en rejäl kamp i början innan BO ramlade på golvet.
Citera
2021-08-28, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Inloggningen på mejlkontot kan ha skett med mobil enheten oxå. Det fler som skriver att mobilen är förstörd men det kan inte vara sant. Om npn tar ut simkortet ur luren behöver inte betyda att mobilen är förstörd. Enheten kan fortfarande koppplas till WiFi och välfungerade. Det räcker bara om den som har luren i handen kollar på inkorgen för att det ska produceras en så kallade ''Succesful login''.
IP adressen kan vara vad som helst. Den tillhör den router som mobilen är kopplad till dess WiFi.

Det framgår inte av förhören vems blod är i sängen. Men jag antar att det var LWs då. Eftersom de beskriver förekomsten av naturliga skäl.
Om åkl antagande om att SD tvättat blodiga kläder i tvättmaskinen är sant då skulle tvättmaskinen lyst en hel del när man sprejar med Lominol. De kläder som åkl påstår är tvätade i maskinen är ingen som har hittat ! Vart har de tagit vägen ?

Det står tydligt och klart att det har varit en kamp. Eftersom mycket blodspår har man hittat runtomkring och konstaterat att grenar har gått sönder runtomkring BP. Vilket tyder på att det har varit en kamp av högre grad mellan BO och GM. Det kasnke var en rejäl kamp i början innan BO ramlade på golvet.
Hon mördades utomhus
Citera
2021-08-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Förutom fusk så är hon tydligen utan skrupler och loggar om LWs cacher kort efter hon mördats.

Systerhax found Analyze this sön 2018-06-10 21:21
Systerhax found Kooosera - calling The cows sön 2018-06-10 20:10
Systerhax found Katt åt golfboll sön 2018-06-10 20:07
Systerhax found Skomakarhagen sön 2018-06-10 20:03
Systerhax found Katt åt kattsand sön 2018-06-10 19:58
Systerhax found Katt åt lampa sön 2018-06-10 19:56
Systerhax found Katt åt fisk sön 2018-06-10 19:54
Systerhax found Katt åt gris sön 2018-06-10 19:52
Systerhax found Katt åt basketboll sön 2018-06-10 19:51
Systerhax found Lisselängen sön 2018-06-10 19:49
Systerhax found Skrlkarboda sön 2018-06-10 19:48
Systerhax found Efter almarna sön 2018-06-10 19:47
Systerhax found Katt åt elcentral sön 2018-06-10 19:45
Systerhax found Utsikt från svampen sön 2018-06-10 19:43
Systerhax found Rörigt västerut sön 2018-06-10 19:40
Systerhax found Nötknäckarkalendern Absolute X-mas sön 2018-06-10 19:39
Systerhax found Örebro hockey sön 2018-06-10 19:28 (Ab 162)

Just det här draget är så sällsynt obehagligt att man faktiskt undrar hur det är ställt.
VEM gör så ens?!
Bråk och hat eller inte, men det där är rätt sjukt.
Senast redigerad av uncommon-name 2021-08-28 kl. 11:14.
Citera
2021-08-28, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jo, men var det Lenas?
Tror inte det bedömdes som någonting nfc gick vidare med, enligt deras kriterier av bedömning av vad som skulle göras
Citera
2021-08-28, 11:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Just det här draget är så sällsynt obehagligt att man faktiskt undrar hur det är ställt.
VEM gör så ens?!
Ja, och med tanke på sista loggremsan så undrar jag över dess funktion.

▪️Cachen är inte med på listan när hon efterloggar LWs cacher när hon mördats (som du nu citerade)
▪️P*utte84 och HTD är FTF.
▪️Systerhax har efterloggat med sin introtext.
▪️På remsan ses inte HDs signatur.
▪️LW har inga digitala spår sen 2017 för den cachen.

.... om nu det var intentionen från LW att radera denna också likt de andra 17 loggarna vill säga?
Hon hann iaf inte göra nåt för hon mördades brutalt efter hon visar remsan för SD, det sista hon gör i livet digitalt sett.

Påverkar den en sån där oumbärlig svit som HD pratar om till SD och sen till JG och tappar hon nivå statistiskt?

Hon låter som en repetitiv papegoja till sina båda stråtrövare på GC-fronten...

2018-04-26. HD till SD
"HD: Känns bra att ligga före Taggis när hon sabbade min längre svit...
SD: Har du pågående på 37?
HD: Tydligen
SD: Eller tog den slut då?
HD: Nej den är pågående
HD: Men skulle ha varit på samma nivå som dig om hon inte raderat sina loggar."

2018-04-28. HD till JG
HD: Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S.
JG: Jaså?!
HD: För mig är hon ingen Soft. Hon är Taggis.
JG: Vi kör så.
HD: Hon raderade ju mina loggar och då försvann en FTF som var viktig för sviten ..."
(Ab 165)
Senast redigerad av develi 2021-08-28 kl. 11:28.
Citera
2021-08-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, och med tanke på sista loggremsan så undrar jag över dess funktion.

▪️Cachen är inte med på listan när hon efterloggar LWs cacher när hon mördats (som du nu citerade)
▪️P*utte84 och HTD är FTF.
▪️Systerhax har efterloggat med sin introtext.
▪️På remsan ses inte HDs signatur.
▪️LW har inga digitala spår sen 2017 för den cachen.

.... om nu det var intentionen från LW att radera denna också likt de andra 17 loggarna vill säga?
Hon hann iaf inte göra nåt för hon mördades brutalt efter hon visar remsan för SD, det sista hon gör i livet digitalt sett.

Påverkar den en sån där oumbärlig svit som HD pratar om till SD och sen till JG och tappar hon nivå statistiskt?

Hon låter som en repetitiv papegoja till sina båda stråtrövare på GC-fronten...

2018-04-26. HD till SD
"HD: Känns bra att ligga före Taggis när hon sabbade min längre svit...
SD: Har du pågående på 37?
HD: Tydligen
SD: Eller tog den slut då?
HD: Nej den är pågående
HD: Men skulle ha varit på samma nivå som dig om hon inte raderat sina loggar."

2018-04-28. HD till JG
HD: Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S.
JG: Jaså?!
HD: För mig är hon ingen Soft. Hon är Taggis.
JG: Vi kör så.
HD: Hon raderade ju mina loggar och då försvann en FTF som var viktig för sviten ..."

(Ab 165)
Detta är grundorsaken till hatet.
HD som inte haft burkletarintresse, ska nu vinna över Lena, samt sänka hennes poäng.

Det som är viktigt att komma ihåg, är att många inom geocaching inte i sin vildaste fantasi kunde tro att leken kunde bli på så blodigt allvar.
Att det skulle bli en kamp på liv och död.

Känner HD sig lyckad idag?
Har hon äran i behåll?

Jag undrar om de narkotiska preparat som Stefan själv uppgav att han hade hemma, för eget bruk, finns de med i pckningen till USA? Hittades de vid någon av de alla husrannsakansundersökningar som gjordes?

Den enda som ville gå till botten med undersökningen var GS som bad om att få göra en fullständig husis, men fick nej.

Stefan skulle anhållits, kunnat suttit häktad och Lena hade garanterat hittats, men snackpåsen, Stefan, lät förstå att han skulle resa iväg och fick gå hem.

Undersöktes deras packning?

Poliskvinnan Y, är hon kompis med någon inblandad?
Citera
2021-08-28, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Detta är grundorsaken till hatet.
HD som inte haft burkletarintresse, ska nu vinna över Lena, samt sänka hennes poäng.

Det som är viktigt att komma ihåg, är att många inom geocaching inte i sin vildaste fantasi kunde tro att leken kunde bli på så blodigt allvar.
Att det skulle bli en kamp på liv och död.

Känner HD sig lyckad idag?
Har hon äran i behåll?

Jag undrar om de narkotiska preparat som Stefan själv uppgav att han hade hemma, för eget bruk, finns de med i pckningen till USA? Hittades de vid någon av de alla husrannsakansundersökningar som gjordes?

Den enda som ville gå till botten med undersökningen var GS som bad om att få göra en fullständig husis, men fick nej.

Stefan skulle anhållits, kunnat suttit häktad och Lena hade garanterat hittats, men snackpåsen, Stefan, lät förstå att han skulle resa iväg och fick gå hem.

Undersöktes deras packning?

Poliskvinnan Y, är hon kompis med någon inblandad?

Tror du..? Jag skulle nog vilja tro att otrohetsaffären var grunden till hatet och att det här med geocachingen blev en slags fightingarena där burkarna blev nån typ av symbolisk bragd/vinst i deras armbrytartävling - en personlig fight som kunde utövas offentligt där de också indirekt skaffade sig "allierade" som tog parti. Team HD och Team LW. Dock visste väl folk inte exakt VAD de tog parti för, men LW och HD visste.
Senast redigerad av uncommon-name 2021-08-28 kl. 11:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in