2021-08-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Så längesen jag läste FUP nu, men hur var det med vattenlåset? Blev det inte någon reagens för blod där eller hur var det..?
Ja, det var reagens, när GS var där den 15/5
Citera
2021-08-28, 01:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Öh? Hade det något att göra med det jag skrev och som du citerade?
För det hade jag ju annars redan förklarat.

?

Jag citerade det här inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det handlade om dagtid, varma dagar. Bakdörren var knappast öppen sena kvällar och nätter.

Det var ett svar till VigosRos.
Citera
2021-08-28, 02:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
?

Jag citerade det här inlägget:

Det var ett svar till VigosRos.

Det verkar i så fall vara något knas med citeringen.

I ditt svar till VigosRos så citerade du något jag skrivit, vilket tydligen skulle styrka det du skrev.

Men det jag skrev betydde inte det du påstod, vilket jag redan påpekat.

NW sa att framdörren/ytterdörren alltid var stängd, till skillnad mot bakdörren/balkongdörren, som inte alltid var stängd.

Men det betyder inte att balkongdörren alltid var öppen.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-08-28 kl. 02:11.
Citera
2021-08-28, 02:29
Medlem
Citat:
När det gäller cykeln var SD proaktiv och berättad8e om hur ev blod kunde kommit dit.

Hade han med sig cykeln bakom planket, eller hur tänker du?
Citera
2021-08-28, 02:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hade han med sig cykeln bakom planket, eller hur tänker du?

Det möjliggör i vart fall snabb transport mellan BP och SD:s bostad.
Historien om cykelsex ”förklarar” ev blodförekomst.
Citera
2021-08-28, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
När det gäller skorna måste jag säga att de är inte skor som varit med på brottsplatsen.
I så fall skulle antal blodfläckar vara betydligt fler och på utsidan inte i plösen.
Om skorna var tom maskintvättade då skulle de ändå gett utslag med luminol, se länken nedan:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30032458/
Luminol visar spår av blod med 1 miljon utspädningsfaktor.
Det vill säga om 1 droppe blod blir utspädd med 1000000 droppar vatten (50 liter vatten) då skulle den utspädda vätskan ändå ge blåljus med Luminol.
Om SD var på BP med de blåa skorna då skulle skorna lyst som en julgran med Luminol.
Det gäller öven SDs trädgård och källaren. Om han hade sprungit där med blodiga kläder och skor då skulle då skulle spår av blod synas med Luminol.
Oavsett om SD hade tagit dit bästa städfirman i stan.
Det är omöjligt att städa bort blodspåren.
Det enda som hjälper är koncentrerad Klorin i stora mängder.
I mina ögon åkl genom att åtala SD för mord antagit att han har haft vingar och flugit från BP in i tvättmaskinen utan att lämna efter sig några blodspår alls varken på cykeln eller dörrhandtaget eller golvet.
Vad som har hänt med blodiga kläder som blev tvättade är ingen som vet.
Hur är din tanke kring hur blodet kom in i plösen?

Om blodet kom dit vid annat tillfälle, hur lyckades blodet efter det tillfället försvinna från utsidan av skon?

Edit: Båda dessa frågor formulerade enbart utifrån ditt eget resonemang ovan.
Senast redigerad av Zymbal 2021-08-28 kl. 03:07.
Citera
2021-08-28, 03:16
Medlem
Citat:
Det möjliggör i vart fall snabb transport mellan BP och SD:s bostad.
Historien om cykelsex ”förklarar” ev blodförekomst.

Det förklarar också att sadelstången möjligen kan vara mordvapnet?
Citera
2021-08-28, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Så längesen jag läste FUP nu, men hur var det med vattenlåset? Blev det inte någon reagens för blod där eller hur var det..?

... Och hur var det med de blodiga shortsen överst i SDs tvättkorg som någon här skrev om? Att polisen såg dessa vid 1a synen men inte sedan vid själva husrannsakan för då var de borta?

Eller har jag drömt detta?
Citera
2021-08-28, 05:11
Medlem
Citat:

■ I rättsläkare Aleksandra Ls detaljerade rapport står det inte ett ord om att Lena fick slag över sina knän.

■ Du har absolut rätt i detta fallet, det vill säga, att ingen stans, står det skrivet, i Rättsläkaren
Aleks*ndra:s rapport om att brottsoffret L*na Wesstr*m hade blivit slagen eller träffad på en av sina knäskålar med någon form av tillhygge som gärningspersonen skulle ha brukat vid det aktuella tillfället.

■ Du har tidigare påstått, att du har, på grund av ett seriöst intresse, följt med L*na Wesstr*m-tråden sedan starten, jag påstår det motsatta, detta sagt med anledning av, att om det verkligen hade varit sålunda, ja, då hade du också tagit till dig vad jag tidigare i ett flertal inlägg framfört beträffande om L*na Wesstr*m:s knäskålar.

■ Jag har även utöver det ovan skrivna nyligen itererat detta i några skrivna och postade inlägg till medlemmen @Betongbaletten vilken vill göra sken av att fullständigt sakna läsförståelse, precis som du @Zilvereko tycks göra.

■ Mina tidigare skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden har handlat om tankar kring hur ! det eventuellt kunde ha gått till bakom bullerplanket då L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad med hjälp av någon form av ett tillhygge, det vill säga, att gärningspersonen kan ! ha riktat in ett kraftfullt slag mot en av L*na Wesstr*m:s knäskålar för att sålunda kunna fälla sitt brottsoffer till marken.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-28 kl. 05:16.
Citera
2021-08-28, 05:49
Medlem
Citat:

■ Återgår igen till Rättsläkarens rapport. Där står det bl.a att ett av slagen kom rakt bakifrån och jag skulle tro att det var det första. För att oskadliggöra henne.

■ Som jag tidigare framfört i ett av mina skrivna inlägg, vid det aktuella tillfället när den kriminaltekniska undersökningen hade påbörjats under den sena Lördagseftermiddagen den 19 Maj 2018 hade polisen före det upptäckt avsatta spår utanför själva bullerplanket i vegetationen.

■ Enligt ovan skrivet, dessa, vid det aktuella tillfället upptäckta spår, ansågs av polisen, inte ha någon koppling till mordet på den avlidna människokroppen som under Lördagens eftermiddagstid hade upptäckts bakom bullerplanket, detta med anledning av att man inte fann några blodspår eller blodstänk, dessa blodstänk fanns däremot i stor mängd bakom bullerplanket där brottsoffret hade upptäckts.

■ L*na Wesstr*m har med mycket stor sannolikhet blivit överraskad bakifrån av någon person.

■ En medhjälpare till gärningspersonen, har med mycket stor sannolikhet varit gömd någonstans i vegetationen bakom bullerplanket och sedan plötsligt smugit sig fram och överraskat offret L*na Wesstr*m bakifrån samt därefter lämnat plasten, därefter har sedan en ensam gärningsperson fortsatt dödsmisshandeln av brottsoffret L*na Wesstr*m helt på egen hand.

■ Citat HD: "Hoppas att hon är död" ... slut citat/

Jag vet, att någon var St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-28, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Sådana blå skoskydd som finns på sjukhuset skulle skydda skorna, förutom att det då råkade rinna in lite blod uppifrån och in under plösen.

■ 1: ) HD kanske försåg honom med bra skyddsutrustning från sjukhuset.

Sedan kan han ha bytt kläder hos henne och duschat av sig hemma på gräsmattan.
Varför skulle han annars vattna gräset mitt i natten utan belysning.
Det tog flera dagar innan de gjorde husrannsakan hos SD.
Han kan ha hunnit vattna mycket under de dagarna.
Kollade polisen ens med Luminol i trädgården?

■ 1: ) Det är bara att konstatera,
att Yodinnan [ HD ], är en mycket märklig och säregen individ som är kapabel till både det ena och det andra.

■ L*na Wesstr*m är död.

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ... slut citat/

■ Citat HD: "Hoppas att hon är död" ... slut citat/

Mvh/JM.
Citera
2021-08-28, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten

■ Sök hjälp.

■ J*rry Gr*y sökte hjälp av sin kamrat St*fan Davidss*n för att få gjort en inspektion av sin trappa vilken ägde rum under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 en timma och 15 minuter före det att L*na Wesstr*m blev bragt om livet bakom ett bullerplank.

■ J*rry Gr*y visste om hur otroligt duktig hans kamrat St*fan Davidss*n var på just detta området och därför sökte han hjälp från sin kamrat SD. Vänner är ju till för att hjälpa varandra, så i just detta fallet tycker åtminstone jag att det inte var några konstigheter då JG sökte hjälp av sin kamrat St*fan Davidss*n för att vid det aktuella tillfället få en inspektion av sin trappa.

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in