2021-08-14, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag är förundrad över hans sätt att beskriva geocache som en trevlig familjegrej, ett sätt att komma ut och lära sig om skog och mark. Helt utan tävling. För att någon minut senare prata om att det finns de som nördat in sig och tävlar i att komma först.. ingen koppling av åklagaren där..

Gissar blev för avancerat för åkl. Antagligen nog svårt att sy in S utan en geo- vinkling, för då blandas Hanna automatiskt in, och henne hade de ingenting på. De måste få ihop the big picture. Dessutom måste de tolka geo-språk, sviter, prestige, status och så vidare bland de inblandade.
Citera
2021-08-14, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Vet inte om det var Hidings jäv- ansökan ang Björn som irriterade honom eller något annat? Men sur som ättika var attityden likväl.

Vi visste att det var ett indiciemål men efter åkl insats i tingsrätten, redan innan domen kom, trodde jag på friande. När det bekräftats och jag läst domskälen blev ju åklagarna amputerade vid knäskålarna. Då utgick jag felaktigt från att S skulle bli friad i hovrätten också. Räknade inte med att åkl skulle höja sig så mycket i hovrätten. Utan trodde en mördare skulle gå fri på gatorna. Blev totalt tagen på sängen när Steffe dömdes till 18 år.

Därför anser jag det inte märkligt om han som är så självgod och självrättfärdig också utgick från det. Björne hade ju invaggat honom i en falsk tro att åkl var totalt värdelösa.

Med det stödet i ryggen tror jag hata-Åsa -inspelningen och Steffes narcissistiska tal om hur mycket skickligare han hade mördat kom till, och hjälpte Göta hovrätt på traven och kanske till och med blev avgörande i den fällande domen.

Man kan helt klart konstatera att det var SD som själv slog in de sista spikarna i sin egen kista.

Det är ingen tillfällighet att Högmod står först av de 7 dödssynderna.
Citera
2021-08-14, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han sågade av grenen han satt på.
Bra jobbat Steffe

Haha...bra jobbat Steffe, med bra hjälp av Björne.
Män emellan...Steffe skrev ju ett personligt brev till Björne och övrig domstol om massa felaktiga åkl-påsåståenden och att han ville bli släppt där i anslutning till påsk.

Så han utgick väl från att saken va biff. När han sen friades kunde han säga: vad var det jag sa? Sa ju att de inget hade på mig.

Sen i hovrätten tappade Steffe masken. Åkl var mycket mer heta, pålästa och rappare. Ökade stressen och nu skulle han hävda sina murder-skills. Filmen berättar också en hel del om hans gränslösa beteende.
Citera
2021-08-14, 12:14
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Man kan helt klart konstatera att det var SD som själv slog in de sista spikarna i sin egen kista.

Det är ingen tillfällighet att Högmod står först av de 7 dödssynderna.

Vad det gäller de sju dödssynderna kan jag se dem alla personifierade i SD.

SD var så van att mästra andra att han t o m i TR var snabb att hånflina och skratta om någon sa fel. Antagligen har de närmaste tyckt det varit lugnast att låta honom hållas. Därför förstod han inte olämpligheten att visa sitt beteende i Tingsrätten, arrangera en hån- och hatfilm till åklagaren när han "hittar" det efterfrågade domkraftskaftet och plötsligt bära munskydd i Hovrätten för att dölja sin mimik. Det sistnämnda hjälpte inte eftersom han fick hålla ett eget slutanförande och skryta om hur smart han är och skulle ha arrangerat mordet som en olycka. Jag tror hans impulsiva högmod övergick till övermod mest hela tiden i hans liv. Han var van att klara sig från besvär med skratt och lögner.

Innan domen meddelades
Strax innan domen föll på fredagen uppdaterade SD sitt GC-konto med texter och bilder som berättade att allt var som vanligt. Kvällen innan hade han varit till Östergötland för att hämta dottern som varit på en bussresa till Polen tillsammans med vänner som skulle bli utbytesstudenter. Under turen tog han några cacher, spelade kort och fikade med GC-vänner innan dottern plockades upp.
Färden mot Örebro blev deras sista timmar tillsammans. Dottern såg med glädje fram emot att bli utbytesstudent i USA och hennes pappa väntade på en dom som skulle meddelas. Där och då trodde de kanske att han skulle gå fri eftersom han inte hade häktats.

SD tog sitt liv kort efter att domen meddelades. ”Någon ringde och berättade att han var död” kl 11.18. När polis anländer till platsen först en dryg timma senare börjar man med avspärrning, därefter HLR-åtgärder medan man väntar på ambulans. På platsen finns en man som blir anhållen för att det inte kan uteslutas att hans död orsakats av annan person. Det talar för att uppgifterna i tråden om att SD skulle ha skurit sig i halsen flera gånger kan vara riktiga.

Under eftermiddagen efter att SD hittats avliden gjorde hans äldsta dotter ett inlägg på sitt Instagram-konto där hon berättade om hur roligt hon haft i Polen med andra utbytesstudenter. Det får mig att tro att hon länge varit förberedd på att hennes pappas skulle välja döden vid en fällande dom.

Även om SD var en fruktansvärd mördare och diktator har han sannolikt även visat fina sidor som make, pappa, son, bror, vän, granne och kollega. Därför funderar jag på om ingen av dem som stått honom nära har visat sorg eller beklagat hans bortgång någonstans synligt på Sociala Media eller GC-konton?
Citera
2021-08-14, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vad det gäller de sju dödssynderna kan jag se dem alla personifierade i SD.

SD var så van att mästra andra att han t o m i TR var snabb att hånflina och skratta om någon sa fel. Antagligen har de närmaste tyckt det varit lugnast att låta honom hållas. Därför förstod han inte olämpligheten att visa sitt beteende i Tingsrätten, arrangera en hån- och hatfilm till åklagaren när han "hittar" det efterfrågade domkraftskaftet och plötsligt bära munskydd i Hovrätten för att dölja sin mimik. Det sistnämnda hjälpte inte eftersom han fick hålla ett eget slutanförande och skryta om hur smart han är och skulle ha arrangerat mordet som en olycka. Jag tror hans impulsiva högmod övergick till övermod mest hela tiden i hans liv. Han var van att klara sig från besvär med skratt och lögner.

Innan domen meddelades
Strax innan domen föll på fredagen uppdaterade SD sitt GC-konto med texter och bilder som berättade att allt var som vanligt. Kvällen innan hade han varit till Östergötland för att hämta dottern som varit på en bussresa till Polen tillsammans med vänner som skulle bli utbytesstudenter. Under turen tog han några cacher, spelade kort och fikade med GC-vänner innan dottern plockades upp.
Färden mot Örebro blev deras sista timmar tillsammans. Dottern såg med glädje fram emot att bli utbytesstudent i USA och hennes pappa väntade på en dom som skulle meddelas. Där och då trodde de kanske att han skulle gå fri eftersom han inte hade häktats.

SD tog sitt liv kort efter att domen meddelades. ”Någon ringde och berättade att han var död” kl 11.18. När polis anländer till platsen först en dryg timma senare börjar man med avspärrning, därefter HLR-åtgärder medan man väntar på ambulans. På platsen finns en man som blir anhållen för att det inte kan uteslutas att hans död orsakats av annan person. Det talar för att uppgifterna i tråden om att SD skulle ha skurit sig i halsen flera gånger kan vara riktiga.

Under eftermiddagen efter att SD hittats avliden gjorde hans äldsta dotter ett inlägg på sitt Instagram-konto där hon berättade om hur roligt hon haft i Polen med andra utbytesstudenter. Det får mig att tro att hon länge varit förberedd på att hennes pappas skulle välja döden vid en fällande dom.

Även om SD var en fruktansvärd mördare och diktator har han sannolikt även visat fina sidor som make, pappa, son, bror, vän, granne och kollega. Därför funderar jag på om ingen av dem som stått honom nära har visat sorg eller beklagat hans bortgång någonstans synligt på Sociala Media eller GC-konton?
Jag tror och hoppas att Stefan hade en reservplan, någonting att efterlämna, en förklaring till döttrarna och övriga som stod honom nära.
Kanske med önskan om att bli strödd i sjön eller vinden.
Jag hoppas verkligen det, han hade tid på sig, med tanke på hur spänd han var under hovrättsförhandlingarna, så insåg han nog att det skulle kunna gå käpprätt åt helvete.
Citera
2021-08-14, 14:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Att Lena skulle avslöja SDs (och HDs?) falsk- och fuskspel och ett ständigt ljugande och hyssjande även gällande andra saker. Inte minst otroheten.
Glömde igår.
Ta bort frågetecken på HD - hon drar sig inte för att fuska.

Dels LWs wig och frågan till SD om att skriva honom på loggremsan utan hans närvaro, och dels det hon rekommenderar JG:

2018-05-09
"Ta fotot från någon annan gång ..... Går inte att kontrollera. Eller skriv att bild är mailad vilket är ett alternativ. Den mailen har bara jag och S tillgång till."
Ab 165

Förutom fusk så är hon tydligen utan skrupler och loggar om LWs cacher kort efter hon mördats.
Girig på sviter och/eller hämndbenägen?
Speciellt rart är det iaf inte...

Med reservation för skrivfel eller att jag fattat fel, för det är en jävla snårskog att tröska genom ang både FUP och extremjakt på cacher:

På LWs sista kattburk finns kodlås med datum 0219, datum då HD begär skilsmässa. Den vill hon inte ha exparet som FTF på, likt MRSS på BP i februari.

LW skriver redan den 9 mars till FR att "om hon loggar FTF på allihop, då vet jag inte om jag kan hålla käften" (Ab 168)

▪️HD startar cachekrig mot LW 6 april
▪️Hon tar cacher hon inte medverkat fysiskt
▪️ Hon ironiserar att det berör LW och SDs
"kärleksfulls promenader".
▪️Hon förstör LWs favoritpoäng.
▪️ Hon tar FTF:er

LW till HD:
" Du är som sagt välkommen med egna loggar när du gjort en egen upplevelse av de aktuella cacherna."

Om mordkvällen:

LW nämner tidigare på kvällen till SD att hon inte kommer logga Nordsjön (= hon verkar visa lojalitet, dvs att HD inte ska veta att de varit där i mars). Enligt SD finns en deal att de inte ska gå offentligt med loggar förrän i slutet på augusti.
LW själv har noterat noggrant i almanackan när HD begär skilsmässa, t.o.m klockslag, samt räknat 6 månader till datum i augusti.

Som sista aktivitet i livet skickar LW en loggremsa till SD kl 23.01.

Loggremsan "Ord om beskriver världen" förefaller ha samma mönster som det tidigare kriget om cacher som HD provocerat fram:

▪️SD (samt P*utte84) är FTF 2015.
▪️Den saknar HDs fysiska signatur på remsan:
https://www.bildtagg.se/bild/fgo8xyb9vpnnezprgwuof5l

HD har nätloggat även denna:
I listan där HD loggar om efter LW mördats (spoiler ang 10 juni) ses inte mysten i stadsparken "ord som beskriver världen":
LW hämtar in loggremsan för "ord som beskriver världen" den 13 maj och upptäcker samma fuffens från HD även på den?

LW har således inte agerat (än?) ang denna cache?

Hon lär inte hinna radera HDs logg, hon mördas ju kort därefter.

Reviewern:
"Cachen, "Ord som beskriver världen".
Det senaste digitala spåret från Lena kopplat till cachen är daterat 17-01-23. " (HÅ, 150)

HD säger i stort sett samma sak till SD och JG.
LW är the destroyer och hon har förstört HDs längre svit ang nån FTF.

Hade" ord som beskriver världen" nån snarlik funktion?
Heldagslek i Burkville verkar ju vara på blodigt allvar stundom.

2018-04-26 HD till SD
"HD: Känns bra att ligga före Taggis när hon sabbade min längre svit...
SD: Har du pågående på 37?
HD: Tydligen
SD: Eller tog den slut då?
HD: Nej den är pågående
HD: Men skulle ha varit på samma nivå som dig om hon inte raderat sina loggar."

Forts 2018-04-28 i samma anda. HD till JG.
HD: Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S.
JG: Jaså?!
HD: För mig är hon ingen Soft. Hon är Taggis.
JG: Vi kör så.
HD: Hon raderade ju mina loggar och då försvann en FTF som var viktig för sviten ..."
(Ab 165)

Tillägg.
Reviewern fortsätter om Fru Markurells Brev:

" Vid uppläsning vill Helena korrigera och säger att "KajsaWarg" inte var Lenas utan att hon syftade på "Fru Markurells Brev".
Lena har raderat Hannas loggande av cachen."

När menar hon att LW raderade HDs logg på "Fru Markurells Brev" ?
För det är väl samma sak med denna?

HD har efterloggat, dock inte den 10 juni isf. (ses inte i listan den heller) - men hon står dock på cachen:
https://www.geocaching.com/geocache/GC6HJMC_fru-markurells-brev?guid=da48cdf2-2740-4a0b-a488-abb7ac79bc89
Citera
2021-08-14, 15:18
Medlem
Nu har jag lyssnat på rättegångspodden och den tre timmars långa utfrågningen med SD.
Jag kan bara säga att alibin under mordtillfället stämmer bra.
Det finns tydliga aktiviteter på SDs dator kl:23 och vid midnatt.
Dagen efter googlar han efter barnspärr som är jobbrelaterat och beter sig normalt.
Det ör inte alls lik beteende som man förväntar sig sv en mördare.
Åklagaren ägnat 5 minuter av den 180 minuterna på vad SD gjorde vid mordtillfället och resten ägnat om utfrågningar om relationer, skvaller och skilsmässan och annat ointressant.
Fattar inte alls att hur HR kunde ändra tingsrättens dom till hela 18 år !
Senast redigerad av Lars48. 2021-08-14 kl. 15:22.
Citera
2021-08-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag tror och hoppas att Stefan hade en reservplan, någonting att efterlämna, en förklaring till döttrarna och övriga som stod honom nära.
Kanske med önskan om att bli strödd i sjön eller vinden.
Jag hoppas verkligen det, han hade tid på sig, med tanke på hur spänd han var under hovrättsförhandlingarna, så insåg han nog att det skulle kunna gå käpprätt åt helvete.

Ja det var fint tänkt, att Steffe i slutet av sitt liv helt osjälviskt efterlämnade en förklaring till närstående. Men om så hade varit fallet, hade det knappast varit något med sanningen överensstämmande.

Snarare något i stil med: De djävlarna ska inte fängsla en oskyldig, hellre går jag in i döden med huvudet högt. Min heder och ära tar ingen ifrån mig.

Lite av ett hjältekomplex hos en anti-hjälte.

Knappast hade han delgivit de närstående: Ja, jag dödade Lena, det är sant och nu är jag för feg att axla ansvaret för mina handlingar. Men strö gärna min aska på Kilimanjaro, dit jag och Lena drömde oss bort.
Citera
2021-08-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nu har jag lyssnat på rättegångspodden och den tre timmars långa utfrågningen med SD.
Dagen efter googlar han efter barnspärr som är jobbrelaterat och beter sig normalt.
Åklagaren ägnat 5 minuter av den 180 minuterna på vad SD gjorde vid mordtillfället och resten ägnat om utfrågningar om relationer, skvaller och skilsmässan och annat ointressant.

Väl talat, läs gärna 12000 sidor Fup också och återkom med vidare analys efteråt.
Citera
2021-08-14, 16:06
Medlem
Citat:

Det skulle ha kunnat bli livstid också. Ja, det blev det ju på sätt och vis fast det ordnade SD själv.
Citera
2021-08-14, 16:12
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Exakt så. Oerhört märkligt att man nöjde sig med IT-forensiker JE:s amatörmässiga, felaktiga och vilseledande förklaring till 23.34-händelsen. Det gjorde i och för sig även TR men man valde trots det att fria och på ett sådant sätt att en fällande dom inte ens kändes som nära.
Citera
2021-08-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag tror att loggremsan bara var droppen som fick SDs mugginnehåll att rinna över. Enl mig var han kränkt och svartsjuk av att LW träffade andra osv osv.
Klart att han kan ha haft hyss för sig både vid Gustafsvik och varit på en annan plats än man trott i vissa fall. Han var en luring men till slut blev han överlistad av rättvisan. Vi får tacka för det.

Inlägget som jag skrev och postade i går kväll i L*na Wesstr*m-tråden klockan 22:04 samt
# 145.575 och sidan 12.132, var endast en blandning av olika saker gällande omständigheterna till det tidigare mordet på L*na Wesstr*m ... samt att jag i det inlägget framförde och ställde två stycken frågor.

Frågorna kan läsas i de två sista textstyckena i inlägget # 145.575 för den medlem som har ett seriöst intresse för att vilja svara på en, eller på båda frågorna.

■ I detta inlägget, fortsätter jag med att ställa nya frågor konnekterat till gårdagens skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden på sidan 12.132
samt # 145.575.

■ Mobilanvändare identifieras med hjälp av ett unikt nummer vilket förkortas med bokstäverna ( IMSI ) och står för, International Mobile Subscriber Identity.

■ Enligt ovan skrivet består detta av en Mobil Landskod vilken förkortas ( MCC ) och en Mobil Nätkod vilken förkortas ( MNC ) samt en Mobil-abonnent-identitet vilken
förkortas ( MSIN 4 )

■ Detta enligt ovan skrivet, lagras i mobiloperatörens egna databaser för en så kallad abonnent-data vilken förkortas
( HLR ) det vill säga, Home Location Register.

■ Under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018, kopplade St*fan Davidss*n:s mobila enhet upp sig mot en mast vilken har bokstavs-förkortningarna
( GSM MCC: 240 MCN: 1 ) vilken uppkoppling ägde rum klockan 22:00:18.

Vidare sagt till ovan skrivet, var, att endast 12 sekunder före klockan 22:00:18, det vill säga klockan 22:00:06, fotograferades vattentornet med hjälp av St*fan Davidss*n:s mobila enhet.

■ St*fan Davidss*n:s mobila enhet kopplades upp mot masten ( GSM MCC: 240 MCN: 1 ) klockan 22:00:18.

■ Åter igen och vid det aktuella tillfället under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, kopplade St*fan Davidss*n:s mobila enhet upp på nytt igen till masten
( GSM MCC: 240 MCN: 1 ) vilket ägde rum
klockan 22:54:10.

Obs ❗ Frågan som nu följer lyder tillsammans med skriven text.

■ Beträffande Gust*vsvik:s utomhusgym samt mastuppkoppling för den mobila enheten.

■ Det första som man måste taga reda på just i detta fallet är, att man måste veta hur stort område som masten
( GSM MCC: 240 MCN: 1 ) täcker upp.

■ Frågan lyder till ovan skrivet, täcker masten
( GSM MCC: 240 MCN: 1 ) ända ifrån platsen Gust*vsvik och fram till Nya Hj*rsta ?

Till ovan skrivet följer nu en mycket viktig fråga.

Frågan: När St*fan Davidss*n under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 samt via Telegram meddelade L*na Wesstr*m klockan 23:00:55 att han hade liten måsten, var St*fan Davidss*n verkligen inom sitt hem vid Bet*svägen 14 Bertil då denne meddelade L*na Wesstr*m via Telegram, eller, befann sig St*fan Davidss*n på en helt annan plats vid den aktuella tiden klockan 23:00:55 ?

Nästkommande inlägg handlar om St*fan Davidss*n och det trådlösa nätverket Comhem.

Som avslutning på detta inlägget vill jag få framfört.

■ L*na Wesstr*m är död.

■ Svar St*fan Davidss*n med citat:
"Mot min vilja" ... slut citat/

■ Lördagen den 19 Maj 2018, St*fan Davidss*n:s kamrat JG skrev via sin Facebookssida samt klockan 19:03 under kvällstid med citat: "Vila i frid Soft-is" ... slut citat/

■ St*fan Davidss*n var inte ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m bragtes om livet bakom ett bullerplank i Nya Hj*rsta ... detta, oavsett ! om St*fan Davidss*n vid det aktuella tillfället var ensam med brottsoffret L*na Wesstr*m bakom bullerplanket, så fanns ytterligare en person som var involverade i händelsen.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-14 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in