2021-08-27, 21:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Allt tyder snarast på besinningslöst grovt våld.

Ja, eller hur?
Överfall.

Lena hann inte kämpa emot.
Citera
2021-08-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, eller hur?
Överfall.

Nej. Hon försökte bara fruktlöst skydda sig.
Citera
2021-08-27, 21:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu minns jag inte riktigt vem denne L*ennart W*iklund var, men nu pratade jag inte om hur HD "jagar obrutna sviter".
Men jag gör - för HD gör exakt samma mot honom och han säger nej.

Varav det är troligt att LW skulle sagt ifrån om hon vet att nån sitter och loggar för obrutna sviter utan att ha rört en fena.

För att HD även förstör favoritpoäng på de som lagt ner jobb på burkar vilket han beskriver i förhör.
Därav är han relevant att ta upp.
Citat:
Det jag pratar om är att fighten uppstår mellan HD och Lena pga deras tuppfäktning om SD, och min innersta tro är att den uppstår tack vare SD. Vem som börjar själva bråket, det är egentligen svårt att veta. Jag kan tänka mig att SD har ett finger med här.
Fighten är initierad av HD för att hon tydligen vill ha obrutna sviter på sitt nya konto och ligga på samma nivå som SD och JG.
Citat:
Jag tror att Sd gillar att var den som kvinnorna slåss om. Så hur går tongångarna där hemma, när HD säger att hon vill splitta kontot?
Jag betvivlar att han ville se en högst riskabel catfight mellan LW och HD med risk att fortsatt otrohet avslöjas.
Han står som en åsna mellan två hötappar men den som står högst i rang är HD efter skilsmässan.
Det är hon som satt marken i gungning och gör kontrollfreaket extra nervös.
När han är på väg att förlora HD blir han farlig.
Citat:
Jag kan förstå att det kan ha blivit en ojämn fördelning mellan HD och SD i "jagande" och "lösande", och som par kan man dela på hela poängen och sviterna. Jag tror ju att detta kan göra att det uppstår en slags ojämn fördelning för dom, medan för andra par kan det se helt annorlunda ut. Och som det blir, räknas allt ihop oavsett "vem och vad" så att säga.
Vet inte vad du vill ha sagt.

Nu säger CO Lena att det inte är ok att logga vissa burkar.
Det som HD hade med i sin introtext där hon hoppas det är ok.

Däremot säger Lena att hon är välkommen att logga när hon tagit cacherna fysiskt.
Citat:
Nu kan jag inte se att det kan kännas ok att få poäng för burkar som man själv inte deltagit i alls, men visst, det finns ingen riktig rättvisa här.
Det finns ett luddigt regelverk men CO äger cacherna.
Kan ju knappast vara så svårt att varken göra fysiskt eller begripa, speciellt när HD får info om vilka FTF det gäller.
Så det är upp till HD att jogga iväg och anstränga sig som du är inne på:

"För HD borde iaf de caher som Lena har inte vara så svåra att ta? Inte så många (17), och alla i närområdet."

Precis. Men de facto väntar hon tills LW är brutalt ihjälslagen. Sen sitter hon en helkväll och loggar hels högen.

Citat:
Och obrutna sviter, de kan förstås försvinna om man delar kontot och sitter och nagelfar varje burk. Det borde förstås vara lika för SD.
Det är HD som tappar nivå på sitt nya konto och det är HDs konto som det gäller.
Citat:
Det kan väl inte finnas någon som anser att eferloggningen av Lenas cacher efter hennes död är vare sig ok eller något annat än hemsk?
Nej då vore det väl lika illa ställt som det verkar i huvudet på HD.

Jag skrev:
"Hennes intro om att vilja ha dagbok över det hon inte ens är delaktig i, är i sig ett helt korkat resonemang."
Citat:
Det vet jag inte om jag håller med om helt och hållet, men jag tror inte på den förklaringen. Det tror jag är en stor överdrift, kanske en lögn. Eller kanske t om är SDs ord.
Ma måste känna HD för att veta hur det ligger till på riktigt.

Personligen är jag otroligt sentimental, och kan ofta känna att jag vill behålla minnen. Också för att jag tycker att jag glömmer. Men är HD en sådan person?
Hur skulle SD kunna skriva ett intro på hennes konto?
Det är väl självklart HDs ordval.

För övrigt berör det dagbok över saker hon inte gjort.

Om hon inte deltagit fysiskt så är det väl helt korkat att se de cacherna som dagbok?
Det vore som att be nån skriva vykort på resor man inte gjort...
Citat:
Vet inte om jag tycker den frågan är konstig?
Konstigt blir det förstås om hon inte är beredd att acceptera vad CO har för synpunkter.
Där får man väl accpetera vad CO säger, så tänker jag.
Ja, just...
Det blir väldigt konstig om CO inte tycker det är ok. Vilket det handlar om.
LW är tydlig, det är inte ok förrän HD tagit cacherna.
HD loggar om när hon död och inte kan protestera.
Citat:
Som sagt, vem startade bråket?
Jag kan tänka mig SD.
HD startar 6 april på sitt eget konto.
Citat:
Frågar du mig, så är SD den som driver föreställningen. Min teori. Han är den som håller sina kvinnor på halster genom sitt "on- off" spel, vilket gör dom så bundna och "trogna". De undanhåller och ljuger (på olika sätt), de kan inte lämna trots fruktsansvärda svek och lögner...det är som ett ekorrhjul som aldrig tar slut...
Rond 1 gick av stapeln mars 2017.

Det mönster du beskriver ligger bak i tiden, sen är det SD som inbillar sig ha kontroll.
Han fattar inte ens att HD avslöjat honom.
När hon drar i rond 2 har han inte en suck mot henne.
Senast redigerad av develi 2021-08-27 kl. 22:03.
Citera
2021-08-27, 22:05
Medlem
Citat:
Abslout, vi har inte bråttom.
Jag vill bara säga att jag inte anmärker på att du skrivit felaktigheter. jag frågade vad du menade, och det innebär att du kan ha rätt. jag kan ha glömt det. Det har gått lång tid och mycket fakta har matats in. En del glömmar man helt enkel. Bra om du hittar det du nämner.

Ja, så är det om jag fattat det hela rätt.

Och åklagaren har alltså hela bevisningsbördan som det heter. I det här fallet, som du nämner, handlar det om att SD i förhör har tagit upp att Lena blöder vid sex. Och då har åklagaren också inte bara rätt att kolla om detta stämmer. Åklagaren ska vara obejektiv och även utredan sådant som är til fördel för den misstänkte. I det här fallet kunde det ha stämt och varit till fördel för SD om man nu hade hittat blod på flera ställen, vilket skulle ha undergrävt bevisningen från kanske både tvättlucka och skor.

Nu visade det sig att det inte hittades något blod från Lena vare sig på trosor, trosskydd som använts efter sex från både SD och andra, inget annat vittne kunde vittna om blodigt sex och barnmorska som vittnade om att allt såg normalt ut.

SD är motbevisad, även om han har rätt att ljuga, så har även ålagaren rätt att visa att det inte stämmer.

Det betyder att SDs förklaringar till varför blod fanns här och där, inte kan förklaras av ymniga underlivsblödningar. Åklagarens bevisning kan man på sätt och vis stärkas indirekt genom att SD ljuger här. Man kan inte bara bortse från hans förklaring, utan man kan se att det inte finns lika många trovärdiga förklaringar kvar till hur blodet kommit dit, eftersom det nu är utrett att blodet inte kan komma från ev sexakter dom emellan.

Här kommer SD med en ny förklaring och rätten sätter inte tilltro till den förklaringen:

Från HR:s dom/29

Bild på insidan av plösen:

https://www.bildtagg.se/bild/0vvrnk73o39pcgnhp5pspoyt

Det är fläck 192 och 193 som visat sig positiva för Lenas DNA. För mig är det tydliga fläckar, som också kunnat identifieras som blod, men ej kunnat påvisas att det är Lenas blod, men hennes DNA har kunnat identifieras. Inte så små fläckar, och visst ser de suddiga ut, ilksom att de har utsatts för väta? Till och med tvätt? Då eftersom man inte kan identifiera något blod som motsvarar fläckarna på utsidan, eller hur?

https://www.flashback.org/sp75395636

Såvitt jag vet har aldrig åklagaren påtstått att skorna skulle vara maskintvättade? Hon frågar expertvittnet, och det beror på att hon måste vara neutral och inte ställa ledande frågor. Öpnna frågor är det som gäller.

Nu vet vi att SD har haft skorna i sin ägo fram till 21/6 (???), då de hittades på F*olketorp i ett uterum. Det kan förstås innebära att SD har blött på sina skor efter det, men det kan också betyda att hans eget sår från mordet har runnit ner på plösen.

Från en logg som SD gjorde efter mordet. Om jag inte missminner mig skrev han något liknande:
Hoppas ingen dj-el tror något annat (typ), då angående att han rivit sig i samband med geocaching. Har tyvärr enbart bilden kvar, och inte loggtexten eller datum.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dbdeac90-ae07-4f14-9f78-f60a655d3d04.jpg
När det gäller skorna måste jag säga att de är inte skor som varit med på brottsplatsen.
I så fall skulle antal blodfläckar vara betydligt fler och på utsidan inte i plösen.
Om skorna var tom maskintvättade då skulle de ändå gett utslag med luminol, se länken nedan:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30032458/
Luminol visar spår av blod med 1 miljon utspädningsfaktor.
Det vill säga om 1 droppe blod blir utspädd med 1000000 droppar vatten (50 liter vatten) då skulle den utspädda vätskan ändå ge blåljus med Luminol.
Om SD var på BP med de blåa skorna då skulle skorna lyst som en julgran med Luminol.
Det gäller öven SDs trädgård och källaren. Om han hade sprungit där med blodiga kläder och skor då skulle då skulle spår av blod synas med Luminol.
Oavsett om SD hade tagit dit bästa städfirman i stan.
Det är omöjligt att städa bort blodspåren.
Det enda som hjälper är koncentrerad Klorin i stora mängder.
I mina ögon åkl genom att åtala SD för mord antagit att han har haft vingar och flugit från BP in i tvättmaskinen utan att lämna efter sig några blodspår alls varken på cykeln eller dörrhandtaget eller golvet.
Vad som har hänt med blodiga kläder som blev tvättade är ingen som vet.
Citera
2021-08-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Väldigt säkerhetsmedveten - inte.

Brydde hon sig inte alls om att skydda sig själv och sina barn?
Ge dig, du beter dig riktigt illa genom att sprida lögner om ett brottsoffer.
Det du säger är att Lena fick vad hon förtjänade? Att hon inte brydde sig om sin familj?
Det verkar ha stigit dig åt huvudet.
Lenas minne kommer föralltid leva kvar, hos många fler nu efter hennes onödiga död, då hon genom att spara bilder, sms, samtal mm, som "vi" som inte kände henne i livet, fått ta del av.
Det är ofattbart hur du kan förakta och baktala en människa på det sätt du gör.
Lena har en plats i mitt hjärta.
Lena stod för rättvisa, glädje, sprallighet, livet självt.
Stefan förstörde henne, bröt ner henne för att slutligen ta hennes liv, enligt HDs önskemål.
Citera
2021-08-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ja, eller hur?
Överfall.

Lömskt så det förslår, det är så jävla fegt och fult. Lena hade inte ens skuggan av en chans.

Återgår igen till Rättsläkarens rapport. Där står det bl.a att ett av slagen kom rakt bakifrån och jag skulle tro att det var det första. För att oskadliggöra henne.

Då blev hon såpass skadad, skakad och förvirrad att hon inte kunde fly eller göra motstånd. Sen var det bara för mördaren att fortsätta ösa på. 17 slag. Ett för varje cache hon hade underkänt för paret D (HD).

Min teori är att Lena snabbt förstod vad som var på väg att hända, vände om för att fly, men klarade det inte.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-27 kl. 22:46.
Citera
2021-08-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
När det gäller skorna måste jag säga att de är inte skor som varit med på brottsplatsen.
I så fall skulle antal blodfläckar vara betydligt fler och på utsidan inte i plösen.
Om skorna var tom maskintvättade då skulle de ändå gett utslag med luminol, se länken nedan:
Det vill säga om 1 droppe blod blir utspädd med 1000000 droppar vatten (50 liter vatten) då skulle den utspädda vätskan ändå ge blåljus med Luminol.
Om SD var på BP med de blåa skorna då skulle skorna lyst som en julgran med Luminol.
Det gäller öven SDs trädgård och källaren. Om han hade sprungit där med blodiga kläder och skor då skulle då skulle spår av blod synas med Luminol.
I mina ögon åkl genom att åtala SD för mord antagit att han har haft vingar och flugit från BP in i tvättmaskinen utan att lämna efter sig några blodspår alls varken på cykeln eller dörrhandtaget eller golvet.

Ja, blod är nästan hopplöst att dölja spåren av. Men å andra sidan kan han ha klätt av sig utomhus, lagt kläderna i en påse (som han sen eldade upp i pelletsbrännare) och duschat av sig med trädgårdsslangen. Han höll ju på att vattna trädgården där på natten...lämpligt nog i mörker (enligt det fönstersurfande vittnet i huset mittemot). Annars brukade han alltid ha fasadbelysningen tänd.

Eller kanske han stack hem till HD direkt efter mordet och klädde om där?
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-27 kl. 22:50.
Citera
2021-08-27, 23:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

När det gäller cykeln var SD proaktiv och berättade om hur ev blod kunde kommit dit.
Citera
2021-08-27, 23:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Kollade de ens med luminol i trädgården?
Sådana blå skoskydd som finns på sjukhuset skulle skydda skorna, förutom att det då råkade rinna in lite blod uppifrån och in under plösen.
HD kanske försåg honom med bra skyddsutrustning från sjukhuset.
Sedan kan han ha bytt kläder hos henne och duschat av sig hemma på gräsmattan.
Varför skulle han annars vattna gräset mitt i natten utan belysning.
Det tog flera dagar innan de gjorde husrannsakan hos SD.
Han kan ha hunnit vattna mycket under de dagarna.
Kollade polisen ens med Luminol i trädgården?
Citera
2021-08-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
När det gäller cykeln var SD proaktiv och berättade om hur ev blod kunde kommit dit.

Understatement.
Citera
2021-08-27, 23:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eftersom tex L*åw reagerar likadant när HD tydligen jagar obrutna sviter - så finner jag det inte troligt att LW skulle ha struntat i om andra gjort likt HD.
En avbruten FTF-svit misstänker jag är central när det kommer till motivet just denna kväll och det som till sist får tryckkokaren att explodera.

11 maj samtalar S och H om H:s eftersläpning och han vill hjälpa henne att komma ifatt. Ett led i att få H tillbaka är att göra sig oumbärlig i förbättrandet av H:s loggstatistik, det ger pluspoäng och ökar hans chanser till återförening.

Och om hennes tappre riddare kämpar vidare med att rita kaviarhjärtan, kan det gå vägen. H uppmuntrar honom att fortsätta.

När L skickar FTF:en som H loggat i efterhand - som ett hot om att fortsätta plocka av H cacher - ja, då tänder S på alla cylindrar och agerar impulsivt, samtidigt målmedvetet; villabelysning släcks i förväg och i övrigt är han mentalt förberedd sedan lång tid tillbaka. - Hämnden är ljuv.

"11:41 SD: Något är galet med dina loggar. Får kolla på det sedan.
14:16 HD: Inget fel med loggarna tror jag. Du loggade nere i Skåne.
14:16 SD: Nä. Måste vara fel. Såg även att du har många färre virtuella än jag. Kan kolla med pgc.
14:17 HD: Ok. Kolla gärna. Tack.
14:17 SD Pgc jobbar. Det går sakta.
14:19 SD: Ser rimligt ut säger pgc.
Jäklar vad du loggat med fiskarn.
14:20 SD: Du saknar 6 virt mot mig. Vet en i Skåne. I övrigt är jag förvånad. Ska kolla.
Du har 6 färre virt. jag har en i Skåne och du har en i G-land. I övrigt saknar du en i F-furt. som du ej verkar ha fått med. Kanske är den låst. Men matten stämmer alltså inte.
14:23 SD: Den i F-furt borde du fått med.
23:03 HD: Vet att det var flera virtuella som plockades bort när loggarna kopierades på grund av att de var låsta.
"
Citat:
HD gör inga egna burkar men gör anspråk på cacher hon inte deltagit vid och de som gör burkar tappar favoritpoäng.
Ja, favoritpoängen som L mister har också betydelse för L:s agerande.
Citat:
Hennes intro om att vilja ha dagbok över det hon inte ens är delaktig i, är i sig ett helt korkat resonemang.

Resten ännu skevare:
"Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok".

Då bör HD respektera CO utifrån den text hon själv skrivit.
Vad H gör här, är att låta bli att ställa frågan om det är okej, hon lägger orden så att det underförstått tas för givet att ingen ska misstycka. Och det kan hindra CO från att invända.

Det vore mera klädsamt att visa respekt för de som jobbat med burkarna; hon kunde lagt till något i stil med: "...men jag har full förståelse om ni önskar fysisk närvaro och upplevelse vid era cacher, säg bara till!"
Citat:
Det var inte ok för en del CO.
Även PJ protesterar och där agerar JG ånyo som en lojal fähund åt HD och de dravlar snarare om att "det är kutym"..

Detta bråk startade HD, väl medveten om att LW skulle protestera.
Så att hon skulle logga om är nog snarare högst troligt då obrutna sviter tydligen är så viktigt att hon ojar sig om detta till både SD och JG.
Ja, och S gör allt i sin makt för att vinna tillbaka sin drottning. Ingen ska få chansen att sätta in en kil mellan dem nu, allra minst L som en vecka tidigare gett en försmak på vad som väntade när hon segervisst deklarerade att: nu har du ingen makt över mig längre. Lika med avslöjande i S:s öron.

Å andra sidan var hon fortfarande långt ifrån avgiftad från ormen S, och ett djupt förakt dem emellan var ett faktum under -18; kriget hade trappats upp och allt var numera tillåtet.
Citera
2021-08-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Så längesen jag läste FUP nu, men hur var det med vattenlåset? Blev det inte någon reagens för blod där eller hur var det..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in