Citat:
Det jag kan bidra med gällande Helena är att hon var lite annorlunda. Det verkar vara fult att nämna. Hon var lite "menlös", troligtvis lite bakom. Det utesluter ju inte att man är en bra snäll tjej. Det var därför Ulrika kände det ansvar hon gjorde för en vuxen syster endast ett år yngre. Som hon sagt att hon kände att hennes föräldrar skulle blivit arga på henne för att hon inte sett till Helena när de var borta och hon försvann. Hon sa inte så ordagrant men indirekt, att hon skämdes.
Detta är något jag fått höra från fler håll, att hon var bakom. Att Ulrika sade som hon sade när det lät som hon pratade om en betydligt yngre lillasyrra är något som föll på plats för mig då.
Att Ulrika kände det ansvaret, förväntades ta det säger ju också något om familjen. Det är inget ansvar hon skulle ha på sina axlar då Helena ju gick gå ut och festa, resa, osv, som vilken annan i hennes ålder, för övrigt men tydligen har ett stort ansvar för henne legat på Ulrika.
Detta är något jag fått höra från fler håll, att hon var bakom. Att Ulrika sade som hon sade när det lät som hon pratade om en betydligt yngre lillasyrra är något som föll på plats för mig då.
Att Ulrika kände det ansvaret, förväntades ta det säger ju också något om familjen. Det är inget ansvar hon skulle ha på sina axlar då Helena ju gick gå ut och festa, resa, osv, som vilken annan i hennes ålder, för övrigt men tydligen har ett stort ansvar för henne legat på Ulrika.
Oj, där kom visst grundlösa påstående om BO!
Så lågt, bakom???? Vad menas med det?
Hon hade haft en hjärntumör som liten, men gått i vanlig skola, gymnasium (bakom?) Visste inte att hon gått i särskola, hon ville ju bli lärare eller sjuksköterska. ( trots hon gått i särskola?? ) Källa på det?
Nog kan en hjärntumör påverka vissa sinnen, men fy vad sjukt Flashback forum blivit! Självklart känner hennes syster att hon vill skydda sin lillasyster som varit svårt sjuk som liten. Vem skulle inte gjort det?