2021-08-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Så är det. Pudelfrillan anklagar mig för att ha "låst" mig för KM, att jag har "tunnelseende" om honom (och PU) och så vidare. Men Pudelfrillan har inget öppet sinne själv, inte. Han har helt låst sig för CL och "vet" nu också att KM inte var på plats. För Pudelfrillan kom CL som en räddande ängel på så sätt att CL blev ett verktyg att få bort intresset för just KM. Ska man skratta eller gråta?

Alltid svårt att erkänna när man har fel.. även för en (oftast) vis fågel..
Citera
2021-08-27, 17:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Såvitt jag förstår har man bara en misstänkt i dagsläget.

Du tror väl inte att polisen har slutat att titta på KM bara för att han släpptes efter anhållandet i maj 2017 och sedan avskrevs för misstanken om mord? Att KM avskrevs från misstanken om mord berodde på att man i Sverige inte får ha någon delgiven misstanke hur länge som helst. Det var det som hans advokat hjälpte honom med.
Citera
2021-08-27, 17:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Jag utgår ifrån Kla#s M som pilot. Jag känner inte honom men har vänner som gör det och som sagt att han är pilot.
Man vill få det till att K#las M ju limmat på Helena, säkert följt med henne hemåt och troligtvis begått övergrepp på henne då allt pekade på att han var kär i henne trots att det inte var besvarat.
Är man en psykiskt störd människa för att falla för Helena, ta följe med henne en bit, uppvakta henne?
Inget tyder på att Kla#s har dessa problem.
Han tycks leva som en skötsam medborgare med jobb, intressen, vänner, som vem som helst.
Viss kan så se ut för de värsta psykopater utåt men det finns inget annat än spekulationer som gjort honom till en instabil människa.
Inte ok att stöta på andra när man har en brud, nej.
Obehagligt när de två tjejerna är vänner. Det göder ilska bland dem runt om, ogillande men det är fan mänskligt.
Om jag blir kär i någon så är ju det en komplimang.
Om jag uppvaktar henne så är det för att glädja henne.
Om jag ber henne att få följa henne en bit på vägen så gör jag det för att jag vill vara med henne.
Är alla vi män våldtäktsmän som visar uppskatta?
Jag vet inte hur det var för Kla@s. Jag vet inte vad Helena kände för honom. Troligtvis var det besvärande att hennes väns sambo uppvaktade henne men hon kanske till och med gillade honom utan att kunna ge uttryck för det.
Han kan ha följt henne en bit på vägen. Hon säger när de nått infarten till Ekudden, eller whatever, att jag kan gå själv resten.
Är det otänkbart att han var en gentleman.
Är det otänkbart att han pga omständigheterna var rädd att berätta om att han gick med Helena?
Vilken ångest när man får reda på att den man är kär i råkat illa ut och att om man följt henne hela vägen så skulle detta troligtvis inte hänt. Vilket trauma.
Kanske lade han skuld på sig själv och utan att egentligen veta varför svor sig fri för att han var rädd att säga som det var och att någon skulle tro att han gjort Helena illa.
Kan det var så OM han tog följe eller är det helt otänkbart?
Tänk vad han kan ha fått genomlida enbart pga spekulationer i denna tråd.
Jag säger inte att det är så men att det kan vara så.
Hur kommer det sig att fler i denna tråden pekar åt Kla#s håll och verkar vägra acceptera att han kanske inte har ett skit med hennes försvinnande att göra? Vad har ni som konkret talar för det?

Att ifrågasätta detta är att ifrågasätta och vilja öppna en diskution om saken, inte vänd bort intressepilarna från Kla#s om någon nu vill besvara mina funderingar och bemöta mina spekulationer med att göra det.
Ingen annan, enligt polisen, var misstänkt och skulle förhöras. De kopplar alltså inte samman Kla#s och Clae#s. Här gör man det.
Kan någon ge sin syn på saken?

Min första fetning under "Visa mer": Vi spekulerar inte i tråden - vi går på allt det som vet vi vet från radiodokumentären 2017 - vilket är ganska mycket! - samt på det som har varit känt före det (brovittnet).

Min andra fetning under "Visa mer": Vi kopplar inte samman Kl*as och Cl*aes som att de skulle ha varit bekanta eller vänner eller gjort detta i "samförstånd" - vi funderar på om det skulle ha varit möjligt att Kl*as gick med Helena mot hennes hem och att någon eller några andra i en bil kom in i bilden under promenaden.

Dock anser jag att utifrån det som har framkommit i media om varför polisen har intresserat sig för Cl*aes, så tycker jag att det känns tunt. Det mesta verkar kretsa kring ett par bilar som han hade tillgång till (men använde han dem den kvällen/natten?) och några vittnesuppgifter. Från polisens håll ryker det om både "mannen med pilotglasögon" och CL - men på två helt olika sätt: "Mannen med pilotglasögon" som bevisat var nära Helena på Stadt under hela kvällen (och garanterat efter det att Stadt hade stängt - därav "minnesluckan" och alla märkliga slingringar i polisförhören) och CL för att han ska ha haft tillgång till två bilar och för att polisen verkar ha intresserat sig för några vittnesuppgifter. Den förstnämnde vet vi fanns nära Helena under kvällen - om den sistnämnde vet vi ingenting i den frågan.

Dock hoppas jag att polis och åklagare har mer på CL än det som hittills är känt, för annars kommer detta att bli ännu ett pinsamt inslag i det här försvinnandet.
Citera
2021-08-27, 17:26
Medlem
Det spekuleras vilt om denna misstänkte man nu begått flera övergrepp ? Nu vet vi ju inte ens om det är rätt” person som är den som dödat Helena . Han kan han varit på fel plats vid fel tillfället och tänk om han såg något denna natt som han önskar han inte hade sett ? Sånt har hänt förut och bara en sådan sak kan bryta ner en människa . Om vi bara tänker utanför precis allt ? Tänk om han var ett vittne , 2 gärningsmän som tog Helena , vittne med två mansröster 🤔 Han såg detta och har velat glömt pga rädsla eller blivit hotad att vara tyst . Ett brott som varit olöst i snart 30 år så känns det som om man kan idag få ihop flera ” händelser …
GW och Jenven tror inte att de har rätt man , kalla fall har en annan åsikt 🤔 någon har fel och någon har rätt men undrar vilken?
Citera
2021-08-27, 17:35
Medlem
Citat:
Min första fetning under "Visa mer": Vi spekulerar inte i tråden - vi går på allt det som vet vi vet från radiodokumentären 2017 - vilket är ganska mycket! - samt på det som har varit känt före det (brovittnet).

Min andra fetning under "Visa mer": Vi kopplar inte samman Kl*as och Cl*aes som att de skulle ha varit bekanta eller vänner eller gjort detta i "samförstånd" - vi funderar på om det skulle ha varit möjligt att Kl*as gick med Helena mot hennes hem och att någon eller några andra i en bil kom in i bilden under promenaden.

Dock anser jag att utifrån det som har framkommit i media om varför polisen har intresserat sig för Cl*aes, så tycker jag att det känns tunt. Det mesta verkar kretsa kring ett par bilar som han hade tillgång till (men använde han dem den kvällen/natten?) och några vittnesuppgifter. Från polisens håll ryker det om både "mannen med pilotglasögon" och CL - men på två helt olika sätt: "Mannen med pilotglasögon" som bevisat var nära Helena på Stadt under hela kvällen (och garanterat efter det att Stadt hade stängt - därav "minnesluckan" och alla märkliga slingringar i polisförhören) och CL för att han ska ha haft tillgång till två bilar och för att polisen verkar ha intresserat sig för några vittnesuppgifter. Den förstnämnde vet vi fanns nära Helena under kvällen - om den sistnämnde vet vi ingenting i den frågan.

Dock hoppas jag att polis och åklagare har mer på CL än det som hittills är känt, för annars kommer detta att bli ännu ett pinsamt inslag i det här försvinnandet.

Misstankarna mot C.L känns i nuläget mycket tunna. Håller med helt och hållet.

Nu en fråga till dig:
Har du övervägt möjligheten att brovittnets uppgifter är felaktiga/fabricerade, att KM dels inte är ”mannen med pilotglasögon” och att han heller inte följde Helena på promenaden på väg hem från hotellet?

Utanför hotellet mötte Helena B.W som hon stannade och pratade med en stund. Inga uppgifter finns då om att K.M skulle ha varit i sällskap med Helena.

Egentligen finns det inga trovärdiga vittnesuppgifter efter B.W utanför hotellet.

- Brovittnet är ett anonymt vittne som inkom med uppgifter efter det att uppgifter om Helenas signalement var känt på hela samhället.

- Hannas vittnesmål har ändrats från att först inte ha uppmärksammat någonting avvikande till att sedan höra mansröster, Helena som skriker och bildörrar som stängs. Om hon hade hört detta så hade hon lämnat dessa uppgifter vid första tillfället.
Citera
2021-08-27, 17:35
Medlem
Statistik är ofta missvisande men finns det något om hur många fall kalla fall haft framgång med? Hur proffsiga är dom.
Citera
2021-08-27, 17:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Så är det. Pudelfrillan anklagar mig för att ha "låst" mig för KM, att jag har "tunnelseende" om honom (och PU) och så vidare. Men Pudelfrillan har inget öppet sinne själv, inte. Han har helt låst sig för CL och "vet" nu också att KM inte var på plats. För Pudelfrillan kom CL som en räddande ängel på så sätt att CL blev ett verktyg att få bort intresset för just KM. Ska man skratta eller gråta?

Tänk att man alltid måste korrigera dig, du är en mästare på att feltolka allt man skriver.

Nej då, jag har inte låst mig för ClLe men han är onekligen mest intressant i dagsläget.

Jag tror faktiskt inte att KM har något med mordet att göra. Vidare har jag aldrig påstått att jag vet att KM inte är inblandad. Förstår du ens skillnaden?

Sluta upp med att ständigt ljuga, förvränga och hitta på saker! Du påstår ofta att jag har sagt saker som jag aldrig har sagt. Läs om mina inlägg och läs rätt!

Tvärtom, det är när du skriver såna tramsiga saker som att jag använder ClLe som ett verktyg för att få bort intresset för KM som man undrar om man ska skratta eller gråta.
Eller förresten, man ska gapskratta åt det för du kan inte ha alla hästar hemma!
Citera
2021-08-27, 17:49
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:

Så CL som MGM är svagt pga. bilar och några få vittnen? Dock ska ditt scenario vara inte bara det troligaste utan som det framstår de senaste dagarna det enda scenariot. Byggt på ett brovittne och Hanna.
Jag vet inte vem som är GM och väljer att sälla mig till framförallt Pudelfrillan och Bratis och några till. Dessa skribenter tillför mycket sunda tankegångar och dessutom som jag upplever det, prestigelöst.
Citera
2021-08-27, 17:53
Medlem
Kaminen6s avatar
Vet någon om CL är hemma i sin lägenhet nu igen efter frisläppandet.
Hans fysiska tillstånd var ju inte bra i tingsrätten (och även psykiska tillstånd enl folk i tråden)

Samtidigt verkar han inte ha några vänner?

Om han är oskyldig , ja hur mår han nu?
Citera
2021-08-27, 17:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du tror väl inte att polisen har slutat att titta på KM bara för att han släpptes efter anhållandet i maj 2017 och sedan avskrevs för misstanken om mord? Att KM avskrevs från misstanken om mord berodde på att man i Sverige inte får ha någon delgiven misstanke hur länge som helst. Det var det som hans advokat hjälpte honom med.

Jag struntar ärligt talat i det. Låt polisen titta tills ögonen blöder, eller tills dom trillar ur sina hålor. Jag tror ändå inte att KM har med Helenas försvinnande att göra.
Citera
2021-08-27, 17:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag är inte så insatt i fallet , bara läst här i tråden .

En detalj som jag tycker är konstig är vittnena som kom cyklande på natten .
Om en vit bil stod så dumt till att båda fick kliva av cyklarna och gå runt den , då borde dom väl ha sett vilket bilmärke och modell det var .
Tidigt nittiotal var det mycket lättare att se skillnad på olika bilmärken än vad det är nu .
Någon mer som tänkt på det .
Det är inte alls ovanligt att många inte ser skillnad på bilar, speciellt kärringar är kassa på det (generellt). Alla är inte bilintresserade. Min morsa kunde sätta sig i en bil, få skjuts och hon visste på sin höjd vilken färg det var på bilen, finns många såna.
Citera
2021-08-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Du kom in tämligen sent in i tråden, enligt egen uppgift. Måste säga att du verkligen tagit igen det tappet. Står du för 8% av tråden, eller är det ”bara” 8 promille? Jag vet inte hur många gånger jag läst om ”mannen med pilotglasögonen”. Pinsamt.

Nej och det som är det stora mysterier med mannen m pilot glasögon är att vissa är övertygad om vem det är ? Men i själva verket har såvitt jag vet ingen 100% bevis på vem denna person är som döljer sig bakom sina glasögon ! Spekulationer och gissande är det enda 😕 När och om de hittar den skyldige då kanske ” pilot mannen ger sig till känna och berätta vem han är .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in