VP har seglat upp och blivit intressant igen må jag säga, dock så håller avsnitten varierande kvalitet i sina analyser om sakers tillstånd som ibland lämnar mycket att önska. Senaste VP var just ett sådant avsnitt. Det var rena Magnus Svammelman-analyser på coronan, Afghanistan och 9/11.
I ett hav av systempropaganda där överheten ser till att kontrollera sitt eget motstånd genom att själva plantera sidospår som ej leder oss närmare sanningen så måste man våga ta ut svängarna lite mer och fråga sig vad vi faktiskt vet stämmer och inte stämmer om dom här händelserna. Enligt min uppfattning så har VP vågat röra sig mer åt hållet med ett mer kritiskt förhållningssätt till det mesta, men ibland så faller man tillbaka i gamla analyser av vad jag tror är rädsla för att stöta sig med många andra nationella företrädare som fortfarande är fast i ideologiskt och politiskt tänk, istället för vad som faktiskt är sant.
När Herr D körde sin analys på coronan så hörde jag Dulny fråga i förbifarten om vi vet att det faktiskt existerar. Det är den
rätta frågan i det här sammanhanget. Tyvärr tror jag ej Herr D uppfattade frågan då han var mitt i sin utläggning. Tar man reda på svaret, ställer dom korrekta frågorna, så blir man varse om att överheten satt i system ljuga om i stort sett allting, brett och omfattande, och i många fall så är det decennier av inlärda lögner, generation efter generation, som även nationella har svårt att ta sig ur. Global massmedia spelar givetvis en central roll här. Hur i stort sett varenda svensk nationell föll för coronapropagandan i början antyder att man ej förstått sig på propagandaaspekten och hur den fungerar och vad global massmedias roll egentligen är.
(Jag rekommenderar denna text i detta avseende:
http://friasidor.is/vad-jag-vet-och-inte-vet-om-sars-cov-2-viruset/)
Av ovan anledning så anser jag att det behövs nya tag, nya analyser. Har vi haft rätt, eller finns det fler aspekter vi idag kan ta hänsyn till när vi successivt lär oss mer om hur detta förljugna systemet är beskaffat. Förljugenheten sitter i taket, väggarna, dörrarna, golven, handtagen, överallt där vi vänder oss i denna värld så omgärdas vi av systemlögner i sådan omfattning att det är för de allra flesta, tyvärr även dissidenter, svårt att föreställa sig och få ett grepp om vad som egentligen är sant och inte. Ingenting ska längre tas för givet för ingen av oss kan riktigt peka på var lögnen börjar och var den slutar. Det får vi bara reda på när vi, på riktigt, blir skeptiker i dess egentliga mening och ställer dom rätta frågorna.
https://www.podomatic.com/podcasts/tkelly6785757/episodes/2021-08-21T05_46_10-07_00
Heja VP!