Inget att skita på sig över. Everyone chill the fuck out. Afghanistan är inget att bry sig om på ett antal år.
Jag önskar kineserna lycka till med att försöka kolonisera den soptippen för mineralerna. Graveyard of empires.
Folk där är inte lugna och lättstyrda som i afrikakolonierna. Minst var femte afghan är batshit crazy jonkare.
Och det lär inte bli bättre.
Länge sen man hörde om självmordsbomber. En modern klassiker.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-08-26 kl. 17:53.
Det fortsätter nedåt för vaccinen, back 1k. Vi är nu t o m under mitt gav. Suck och stön att jag inte följer mina egna råd och plockade vinst, under all kritik. Hatar att förlora pengar när man legat rätt.
Ja, jag ligger kvar, inget har egentligen förändrats till det negativa. Volatilt.
Edit: Gött att du tog vinst, snyggt!
Riktig pissdag borde tagit mer vinst, men inväntar en bättre dag till det.
I övrigt
Aktier total -1.89%
Fonder total +0.13%
Mash08 / porygon
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Självmordsbombare spränger sig själv utanför Kabuls flygplats, det blev ingen reaktion på marknaden.
Senare kom det rapporter om 3 skadade amerikanska soldater och hela marknaden sjönk. Jag förstår inte dessa reaktioner på dessa mikroincidenter i Afghanistan? Varför?
Citat:
Ursprungligen postat av Porygon
Ur ett ekonomisk öga så antar jag att börsen inte bryr sig om lite skadade afghaner.
Men om amerikanska soldater blir skadade så kan det potentiellt betyda att USA startar krig och det har stor påverkan.
Nu är det nog en väldigt liten chans eftersom de precis drog sig ur Afghanistan…
Soldaterna är nu också döda, och skulle inte kalla den sprängningen som mikro.
40 döda och 120 skadade i skrivande stund varav 4 amerikanska soldater.
Klart marknaden reagerar på det som porygon sa när soldater är inblandade.
Krig är långsökt men de har också nämnts att skadas deras egna kommer de också att agera med kraft, nu verkar det som att det är en IS-grupp som utfört dådet som också krigar mot talibaner.
Men hade de faktiskt varit talibaner som utfört ett attentat som detta är de inte omöjligt att de faktiskt hade agerat.
Det lär märkas på marknaden framöver om det faktiskt skulle hända något från dom.
Soldaterna är nu också döda, och skulle inte kalla den sprängningen som mikro.
40 döda och 120 skadade i skrivande stund varav 4 amerikanska soldater.
Klart marknaden reagerar på det som porygon sa när soldater är inblandade.
Krig är långsökt men de har också nämnts att skadas deras egna kommer de också att agera med kraft, nu verkar det som att det är en IS-grupp som utfört dådet som också krigar mot talibaner.
Men hade de faktiskt varit talibaner som utfört ett attentat som detta är de inte omöjligt att de faktiskt hade agerat.
Det lär märkas på marknaden framöver om det faktiskt skulle hända något från dom.
Det är för jävligt att det händer, och att det blev dödsfall, men ur ett börsperspektiv känns det som en överreaktion. Jag har försökt hitta andra nyheter som kom samtidigt men inte hittat något.
Vi tackar SPRT för denna vecka och speciellt idag, vilken jävla aktie
Det är för jävligt att det händer, och att det blev dödsfall, men ur ett börsperspektiv känns det som en överreaktion. Jag har försökt hitta andra nyheter som kom samtidigt men inte hittat något.
Vi tackar SPRT för denna vecka och speciellt idag, vilken jävla aktie
SPRT har gjort en fin eftermarknad också, får se vad den gör pre.
Spridda skurar idag, men Elkem går som tåget, Nordea Markets höjde köprek från 36 till 40. De har samma tankar som vi babblat om i tråden tidigare. Har nu växt till mitt största innehav. Den räddar dagen än så länge, +2,2k.
Jag är fortsatt efterbliven och håller genom 2 halts Öppningen var RSI under 20, översålt som fan. Inväntar öppningen nu av andra halten och tänkte sälja, 250% gains ska man vara nöjd med
Jag är fortsatt efterbliven och håller genom 2 halts Öppningen var RSI under 20, översålt som fan. Inväntar öppningen nu av andra halten och tänkte sälja, 250% gains ska man vara nöjd med
Edit: Gick ut på 36,94. Missade toppen på 40
Fin utgång ändå för dig! Ba luta sig tillbaka och njuta av denna fredag för din del!