2021-08-27, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjertsheriff
Fin utgång ändå för dig! Ba luta sig tillbaka och njuta av denna fredag för din del!
Tack! Du får uppdatera hur går för dig
Citera
2021-08-27, 16:44
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Jag är fortsatt efterbliven och håller genom 2 halts Öppningen var RSI under 20, översålt som fan. Inväntar öppningen nu av andra halten och tänkte sälja, 250% gains ska man vara nöjd med

Edit: Gick ut på 36,94. Missade toppen på 40
Regel nr 1 i aktiehandel: släng backspegeln.
Regel nr 2 i aktiehandel: se regel nr 1.

Vad jag menar är att om man säljer med vinst ska man vara glad för den även om aktien fortsätter upp eller just missat toppen.

Idag ligger jag på +0,55% i seriösa portföljen med Bufab som draglok.
Tramsportföljen är på -0,01%.
Citera
2021-08-27, 17:42
Medlem
Loels avatar
lol börsen just nu efter Powell:

https://www.youtube.com/watch?v=42hLntSxUeM
Citera
2021-08-27, 18:09
Medlem
bajssprutans avatar
Rätt jävla bra alltså. The usual suspects är starka idag och min blankning av hemnet via minischlong sedan i förrgår bär frukt.
Dömp it!. Om ni går back är det inte ert fel utan Bogdanoffs.

Inte pallat logga in, men idag känns som en sån dag man har gröna siffror på sämst idag. Hände en gång i höstas tror jag.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-08-27 kl. 18:12.
Citera
2021-08-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Regel nr 1 i aktiehandel: släng backspegeln.
Regel nr 2 i aktiehandel: se regel nr 1.

Vad jag menar är att om man säljer med vinst ska man vara glad för den även om aktien fortsätter upp eller just missat toppen.

Idag ligger jag på +0,55% i seriösa portföljen med Bufab som draglok.
Tramsportföljen är på -0,01%.
Kloka ord!
Jag är speciell människa och köpte in mig på 44 efter en cup & handle formades, förväntar mig se 60 slutet på dagen
Citera
2021-08-27, 18:38
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Rätt jävla bra alltså. The usual suspects är starka idag och min blankning av hemnet via minischlong sedan i förrgår bär frukt.
Dömp it!. Om ni går back är det inte ert fel utan Bogdanoffs.

Inte pallat logga in, men idag känns som en sån dag man har gröna siffror på sämst idag. Hände en gång i höstas tror jag.
Jädrar, glömde totalt bort att shorta Hemnet. Givet käjs. Finns massor av minikortingar att välja på.
Citera
2021-08-27, 19:16
Medlem
Citat:
Tack! Du får uppdatera hur går för dig

hälften sålt på 270% upp runt 55.10usd
Citera
2021-08-27, 20:04
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jädrar, glömde totalt bort att shorta Hemnet. Givet käjs. Finns massor av minikortingar att välja på.
Välkommen till flashbacks hedgie-gang.
Man the shortladders! Fill the darkpool! To the shillmobile!
Ocab får torka upp mitt lik, jag säljer icke, up yours hemnet.

På ett seriöst plan är det gratispengar. Man riskerar inte direkt att åka på en Melvin med minilongs heller.
Ett par lappar i dass på sin höjd.
Citera
2021-08-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjertsheriff
hälften sålt på 270% upp runt 55.10usd
Fin trade!

Jag gick in på 44 igen för att göra en snabb trade till 50, men den visade styrka och gick upp till 59 dollar. Jag höll dessvärre hela kvällen fram till den sjönk till 44 igen och sålde med +/- 0. Nu i efterhand hade jag såklart sålt i övre 50, men vinst är vinst

Köpte Build-A-Bear för vinstpengarna, uppdaterat PT till 26 från 20 igår efter earnings. Ett intressant bolag som gjort homeruns på sina 2 senaste kvartalsrapporter.
Senast redigerad av Mash08 2021-08-27 kl. 21:39.
Citera
2021-08-27, 21:38
Medlem
backwardations avatar
Inte mycket på rött idag förutom Investor som folk verkar tröttnat på att pumpa. Kung Powell gör oss till kungar på börsen. Penningmängden ökar, räntor och dollar ner och olja upp. Grattis alla råvarubulls!

Citat:
Ser man till samtliga lån till hushållen har de ökat med 6,3 procent under det senaste kvartalet, vilket är 1 procentenhet högre än motsvarande kvartal i fjol. Senast ökningstakten låg över 6 procent var i början av 2018.

Bullish så in i kaklet. Nu kör vi så det ryker.
Citera
2021-08-27, 22:12
Medlem
Citat:
Fin trade!

Jag gick in på 44 igen för att göra en snabb trade till 50, men den visade styrka och gick upp till 59 dollar. Jag höll dessvärre hela kvällen fram till den sjönk till 44 igen och sålde med +/- 0. Nu i efterhand hade jag såklart sålt i övre 50, men vinst är vinst

Köpte Build-A-Bear för vinstpengarna, uppdaterat PT till 26 från 20 igår efter earnings. Ett intressant bolag som gjort homeruns på sina 2 senaste kvartalsrapporter.

Gör du alldeles rätt i!
Glömde av tiden med en middag och allmänt snack.
Öppnar och ser den runt 70-80% hinner knappt uppdatera, dumpas ner till 55% och köpstopp, öppnar upp dumpar till 33.65% köpstopp och stängning.
Så min tänkta utgång under kvällen misslyckades och halva innehavet är kvar, men vad gör det när man hämta hälften vid +270%. Gör inget att ha lite fest i livbåten en stund till!

Utöver försäljning och dragit ner totalen lite i utveckling
Aktier +1.00%
Fonder -0.38%
Fredagen räddade den övrigt röda veckan för mig.
Citera
2021-08-30, 14:01
Medlem
MrLevaLivets avatar
Repig skiva här, vaccin ned, Elkem upp. Prickade precis nollan med Elkems hjälp. Lundin Energy har iaf kört lite återhämtning senaste tiden, men not good enough.

Edit: Odagan är du kvar i Elkem, över 37, jag ligger kvar. Innehavet upp 20% nu och mer torde det bli.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-08-30 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in