2021-03-12, 09:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Tack bra!

Ligger tung i NetJob Group sedan drygt en månad och den går som en raket, är snart upp 1000%!
Citera
2021-03-12, 09:32
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
GME slutade på rött.
Det var vädigt vilka skarpa ögon du har som såg det. Läsförståelsen är det tydligen sämre med då jag sa att gme INTE hade ett finger med i spelet.

Att ett fåtal memestocks backar nån procent påverkar inte en råvarufokuserad portfölj.

Ringhals med öresfonden är oavsett trådens konung. Netjobs to the moon!
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-12 kl. 09:34.
Citera
2021-03-12, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Rejält sprut idag med. Upp 4% utan att GME har ett finger med i spelet.
Jag tror att min råvaruportfölj kommer att göra mos av allt vad index heter i år.

Men helvete vad hela börsen pumpar för övrigt. finns det något som är rött idag ?
På tre sämsta har jag två som är plus minus noll.

Citat:
Det var vädigt vilka skarpa ögon du har som såg det. Läsförståelsen är det tydligen sämre med då jag sa att gme INTE hade ett finger med i spelet.

Att ett fåtal memestocks backar nån procent påverkar inte en råvarufokuserad portfölj.

Din fetade fråga ovan var isolerad från ditt uttalande om GME. Min läsförståelse fungerar alltså betydligt bättre än din. Något mer du undrar över
Citera
2021-03-12, 09:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Tack bra!

Ligger tung i NetJob Group sedan drygt en månad och den går som en raket, är snart upp 1000%!

Intressant.
Senast redigerad av Sinestro 2021-03-12 kl. 10:06.
Citera
2021-03-12, 10:26
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Din fetade fråga ovan var isolerad från ditt uttalande om GME. Min läsförståelse fungerar alltså betydligt bättre än din. Något mer du undrar över
Ah, sorry, den frågan glömde jag av att jag hade ställt Är lite lättretad pga boomertrollen i gme-tråden.

Får hoppas att den slutgiltiga squeezen kommer idag så vi kan återgå till vanliga aktier.
Citera
2021-03-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ringhals med öresfonden är oavsett trådens konung. Netjobs to the moon!
Absolut, han kan sträcka på halsen och hålla huvudet högt idag, när Netblowjobs fortsätter sin raketresa.

Själv kom jag för sent till tåget. Köpte igår för 2.50 och sålde idag för 4.50. Dålig tajming jämfört med kung Ringhals, men ändå en fin liten förtjänst. Fredagspizzan är räddad.
Citera
2021-03-12, 10:34
Avslutad
Citat:
Ah, sorry, den frågan glömde jag av att jag hade ställt Är lite lättretad pga boomertrollen i gme-tråden.

Får hoppas att den slutgiltiga squeezen kommer idag så vi kan återgå till vanliga aktier.

Ingen fara.

Missade början på GME men har gått in två ggr och gjort goda förtjänster och sedan dragit mig ur. Jag utesluter inte att den kommer att pumpas mer på Reddit. Då gäller det att vara med.

Frågan är också om det någonsin blir någon återgång till det gamla efter den så kallade demokratiseringen av marknaden? Dvs att vanliga medborgare kan pumpa aktier från t ex Reddit.
Citera
2021-03-12, 10:42
Medlem
Luftgevars avatar
Går skit....ingen annan som det går skit för?
Citera
2021-03-12, 12:51
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ingen fara.

Missade början på GME men har gått in två ggr och gjort goda förtjänster och sedan dragit mig ur. Jag utesluter inte att den kommer att pumpas mer på Reddit. Då gäller det att vara med.

Frågan är också om det någonsin blir någon återgång till det gamla efter den så kallade demokratiseringen av marknaden? Dvs att vanliga medborgare kan pumpa aktier från t ex Reddit.
Just nu ser det ut som att cirkusen ska fortsätta. Men det är mer än bara reddit i gme. Det är fonder som äter upp varandra bakom kulisserna.

Och jag har en känsla att det kommer att bli flera på varandra följande gme-squeezes. Den som lever får se.
Citera
2021-03-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar

Riktigt bra för mig Det mesta går uppåt. Det gäller SSAB, Swedbank, Götenehus, Arctic Paper, Cloetta, etc. Några andra aktier går lite sämre som Sćandi Standard, Pandox, etc. Men på det stora hela är det uppåt. Ungeför 7k idag.

Låter inte särskilt mycket men jag passerade miljonen på mitt ISK i början av Januari. Nu ligger jag på 1,140,000 ungefär så har tjänat mer på mitt relativt modesta ISK än på lönen under Januari och Februari Inte illa alls.
Citera
2021-03-12, 15:47
Medlem
Grailguns avatar
Det går dåligt som vanligt. Kände mig lurad av Morgan Stanley's market maker (via Avanza) när jag köpte en turbo i OMXS30 med 24ggr hävstång.

Köper. 3 sekunder efter mitt köp blir det en instapump på en halv punkt. "Yes" tänker jag...MEN turbon rör sig inte. Säljpriset står stilla på samma som jag gav (dvs priset före avdraget för spreaden på ca 0,28%). Det rör sig lite ner och upp. Köpets säljpris ligger minus nästan hela tiden enligt market makern, men i prisgrafen ligger priset klart över eller som lägst rakt på mitt köptillfälle.

När priset i grafen kommer ner till köptillfällets nivå har jag förlorat 1%, trots att spreaden bara är på ca 0,28%. Blev vansinnig. Säljer med 1,5% förlust. Går från +3% till -3% för dagen via 5 minusköp i rad.

Dubbelkollade efteråt exakta klockslag för köp och sälj i 10sekunders-grafen. Jodå köpet gjordes helt klart innan instapumpen.

Känns som MMs ofta gör något slags fulspel där de höjer precis när de vet att folk tänker köpa. Kanske inbillning eller så har jag missat något.
Citera
2021-03-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Om det är någon tröst, så kan jag meddela att sektorrotationshelvetet gör att jag ligger på minus idag trots det snabba klippet i NetJobs. Å andra sidan kommer nog Sinch & company att studsa upp igen på måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in