2022-01-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Blodbad idag. Jag passade ändå på att småhandla lite Investor, Svolder, Peab och Swedish Match. Börsen kommer nog gå ner ytterligare den närmsta tiden så det är dumt att försöka fånga kniven som faller. Skulle det mot förmodan vända upp istället har jag iaf lyckats snitta ner mig lite.
stabila bolag bara dras med lite de e aldrig en dålig investering även om de dippar lite till innan det vänder
Citera
2022-01-24, 17:28
Medlem
Idag blöder jag... uschiamej...

Diamanterna höll nollan men var upp 5% på höjda priser och god efterfrågan i julhandeln.

3% ned idag...

Jag har faktiskt en skvätt krigskassa till fyndköp i sådana här lägen, men jag skall vara kylig.

Jag har ju alltid en liten kassa att roa mig med.

När kommer rekylen tror ni??
Citera
2022-01-24, 17:32
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
stabila bolag bara dras med lite de e aldrig en dålig investering även om de dippar lite till innan det vänder

Jag sitter och hoppas att SKF kommer ner till 180-190 kr snart, då blir det en shoppingrunda.
Citera
2022-01-24, 17:38
Medlem
Citat:
Jag sitter och hoppas att SKF kommer ner till 180-190 kr snart, då blir det en shoppingrunda.
ibland blir ja rädd för svenska bolag ja har känslor för
köpte ett gäng asml idag för helt ok pris . kändes bra
Citera
2022-01-24, 17:38
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
När kommer rekylen tror ni??

Kommer inflationen hamna under kontroll i närtid och slutar öka och om vi får klara besked från vad Fed kommer göra under året, samt att Putin inte börjar leka fältmarskalk i Ukraina kan vi nog komma tillbaka ganska fort.

Egentligen är det bara bra att börsen kyls av ett tag. Rapportperioden är på ingång och då kommer vi få se om bolagen förtjänar värderingen de har.
Citera
2022-01-24, 17:45
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
vad e msm?
Men who have sex with men.
Citera
2022-01-24, 17:46
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Bra, om inte ES 4260 håller kommer det dumpas till 4000..
Citera
2022-01-24, 17:54
Medlem
carle2s avatar
+0.15% idag.
Perfekt avvägd försäkring då den täckte alla förluster.
Stängde alla korta jag hållt ett tag med en vinst på +73500:-

Finns säkert lite ras kvar men tänkte börja handla igen, doppar in 25% av inköpsbudget imorgon.
Citera
2022-01-24, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Varför sålde du 90% i julas? Hur kom du fram till det?

Främst för att jag behöver pengarna inom 2år. En regel jag lärt mig tidigt (spela inte om du inte har råd att förlora) samt en magkänsla kring både räntor, och ath. Att vid en sådan brant uppgång kommer många hämta hem sina vinster när det skakar på börsen. Men så här illa hade jag inte trott.. dock så får vi se om det är illa eller en dipp om ett par veckor. Dock så blir man sugen att fylla på med lite tråkaktier.
Citera
2022-01-24, 18:13
Medlem
Enterprises avatar
Riktigt mysigt med denna högst förväntade nedgång. Nu har det kommit ned så mycket att jag försiktigt börjar växla räntefonder mot rena aktiefonder. Jag öser dock inte in allt på aktier eftersom det finns fallhöjd kvar. Bra läge att snitta ned sig.
Citera
2022-01-24, 18:25
Medlem
Citat:
Kommer inflationen hamna under kontroll i närtid och slutar öka och om vi får klara besked från vad Fed kommer göra under året, samt att Putin inte börjar leka fältmarskalk i Ukraina kan vi nog komma tillbaka ganska fort.

Egentligen är det bara bra att börsen kyls av ett tag. Rapportperioden är på ingång och då kommer vi få se om bolagen förtjänar värderingen de har.

Ja, det kan inte bara gå upp, då blir folk så nervösa... kolla bara hur folk utan erfarenhet reagerar på detta.

Det är nog så att räntan och inflationen kommer att spöka ett tag nu... Går Putin in i Ukraina kan vi ta revansch för Poltava. Då jävlar går vi i krig! Gamla allianser dör aldrig! kan vi sedan få turken med oss på riktigt denna gången kan det bli skoj.... jajaja... åter till den trista verkligheten...
Citera
2022-01-24, 18:32
Medlem
Klappasäftens avatar
Snart närmar det sig kraschen 2020.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in