2021-08-27, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Jag ska kika igenom allt videomaterial igen, är 99 på att jag sett honom snacka om exakt detta och ordvalen han använde men jag kan minnas fel. Är lite bränd på att sitta och transkribera källor i denna tråd och nästa inlägg är det glömt, vet att du inte är lika intellektuellt ohederligt som bastochvackrast, armstark, braattha och några till som taggar en med fyra motinlägg var för varje gång man skrivit här, men att kolla igenom videor tar längre tid än att läsa text. Jag lovar att återkoppla
Vad menar du med intellektuellt ohederlig och ”taggar”? Jag har aldrig sett någon ”tagg funktion” i forumet?
2021-08-27, 06:25
Medlem
Citat:
Var det inte majkgård du anklagade nyss?

Att Esbjörn har åtrå för sitt eget hus kan han väl knappast klandras för? Hela affären handlar ju om att han blivit isolerad och pressad att skriva på ett kontrakt där han säljer sin gård till underpris.

En åldrad man med kognitiva nedsättningar mot en partiledare och hennes gäng av mäklare och pr-konsulter.
Under en pandemi där gamla dör som flugor och förhindras att träffa sina släktingar pga smittorisk.

Det var du som initialt påstod att den enda som kände åtrå för huset var Ebba Busch, jag korrigerade dig, och det är väl iofs något att du lät dig korrigeras även om du inte ens förstod det. Om du har någon källa på att Esbjörn blev smittad med covid19 på grund av fastighetsaffären så kan vi fortsätta den diskussionen, annars klassar jag det bara som sedvanligt skitkastande från din sida.

Citat:
Den enda som uppvisat åtrå för Esbjörns egendom är väl ändå Ebba Busch?

Och 3.9 miljoner är ju ändå under värderingarna på 4,2 och 4,7 miljoner.

Ovanpå faktumet att Esbjörn inte vill sälja och att Ebba sagt att hon inte tänker köpa.
2021-08-27, 07:09
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jag ska kika igenom allt videomaterial igen, är 99 på att jag sett honom snacka om exakt detta och ordvalen han använde men jag kan minnas fel. Är lite bränd på att sitta och transkribera källor i denna tråd och nästa inlägg är det glömt, vet att du inte är lika intellektuellt ohederligt som bastochvackrast, armstark, braattha och några till som taggar en med fyra motinlägg var för varje gång man skrivit här, men att kolla igenom videor tar längre tid än att läsa text. Jag lovar att återkoppla

Vad jag vet är enda gången han nämnt ”den där flickan” är i en Expressen intervju.
Den andra inne i huset där han berättar att dom skrev på vid bordet.
Sen att han satt vid ena kortsidan, Ebba på den andra och ”den där flickan” satt där.
2021-08-27, 08:08
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Vad jag vet är enda gången han nämnt ”den där flickan” är i en Expressen intervju.
Den andra inne i huset där han berättar att dom skrev på vid bordet.
Sen att han satt vid ena kortsidan, Ebba på den andra och ”den där flickan” satt där.

”Den där flickan”, är en ganska nervärderande kvinnosyn.
Att Esbjörn uttrycker sig på det viset tyder på ett kvinnoförakt mot yngre välutbildade kvinnor vilket kan ha bidragit till Esbjörns vilja att ta strid mot EB.
2021-08-27, 08:14
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Att Esbjörn uttrycker sig på det viset tyder på ett kvinnoförakt mot yngre välutbildade kvinnor vilket kan ha bidragit till Esbjörns vilja att ta strid mot EB.
Det har du rätt i, nu får Esbjörn inte behålla sitt hus tycker jag.

Ebba är ingen dam är ett lite konstigt utryck oxå. Han kanske inte är helt uppdaterad på dagens politiskt korrekta termelogi. Vi får förlåta honom. Men vi skyller på hans kognitiva funktionsnedsättning. Det är svårt att lära sig tala på ett annat sätt.
2021-08-27, 08:49
Medlem
Citat:
Ursäkta???

Välutbildad dam???

Nu får du ge dig. Skolgång hos sekten, och sen jobbade hon som utomhusmålare, tills herren gav henne ett tecken om att det finns en väg i livet där man kan få hög lön genom att förmedla olika budskap i tungor.

Det jag tycker är kvinnoförakt, är att "den där flickan" får vara partiledare när det finns många välutbildade damer inom KD, som dessutom har moral.

När folk säger att denna sak inte är moralisk, men kan vara laglig, betyder det att de säger att Ebba Busch hantering av åldringen Esbjörn är omoralisk. I övrigt betyder det att de inte är utbildade jurister som sysslat med kontraktsbrott.
2021-08-27, 08:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Ebba är ingen dam är ett lite konstigt utryck oxå. Han kanske inte är helt uppdaterad på dagens politiskt korrekta termelogi. Vi får förlåta honom. Men vi skyller på hans kognitiva funktionsnedsättning. Det är svårt att lära sig tala på ett annat sätt.

Han äldre syn på man och kvinna lyser igenom ett flertalet gånger.
För oss som har haft kontakt med den äldre generationen så är det vanligt att kvinnans uppgift är att sköta hem och barn och mannens jobb att försörja.
Det är också det som man ser i Barrys utredning där han inte är van i köket och att han gärna låter sig bli serverad med mat och andra bekvämligheter.
Att han hamnade hos M-gård i samtid med hans sambo blev oförmögen att hjälpa honom spär ytterligare på detta.
Kan vara i detta senarie den oskrivna överenskommelsen jag skrubbar dig rygg om du skrubbar min.
Hon är därmed ett steg närmre att få ärva huset när hans frånträde skulle komma , precis som dom andra fastigheterna hon fått ärva.
Detta talar mycket för hennes protester mot hans försäljning av huset till EB. underpris eller inte!
2021-08-27, 08:59
Medlem
Reimers avatar
Som väntat kom drevet i Aftonbladet igång igen, Anders Lindberg har startat upp igen och försöker piska upp opinionen mot Ebba Busch.

Som jag skrev igår, det är fullt förståeligt att Uppsala Tingsrätt lägger tre hela dagar på ett ärende som egentligen inte tar mer än fem minuter att avgöra för kritiken i media kommer att bli massiv när Ebba Busch får rätt.

Citat:
Det finns ingenting normalt i detta. Att den som inte vill sälja sitt hus till en ledare för ett riksdagsparti får påhälsning i sitt hem. Att den som åtar sig att företräda någon i en tvist mot en toppolitiker blir förtalad inför hela internet.

Och ännu återstår själva rättegången om huset. Ebba Busch vinner säkert, dessutom har Esbjörn Bolins ursprungliga ombud hoppat av efter förtalet.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/34q61A/ebba-busch-borde-ocksa-tacka-for-sig

Vad han egentligen borde skriva om är om vi ska införa ett system som belönar utpressare som driver sina fall via media.
2021-08-27, 09:00
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ursäkta???

Välutbildad dam???

Nu får du ge dig. Skolgång hos sekten, och sen jobbade hon som utomhusmålare, tills herren gav henne ett tecken om att det finns en väg i livet där man kan få hög lön genom att förmedla olika budskap i tungor.

Det jag tycker är kvinnoförakt, är att "den där flickan" får vara partiledare när det finns många välutbildade damer inom KD, som dessutom har moral.

När folk säger att denna sak inte är moralisk, men kan vara laglig, betyder det att de säger att Ebba Busch hantering av åldringen Esbjörn är omoralisk. I övrigt betyder det att de inte är utbildade jurister som sysslat med kontraktsbrott.

Diskussionen gällde ”den där flickan” som syftar på vittnet som var med vid kontraktsskrivningen.

Att du inte kan dra slutsatsen om vem som åsyftas ger dig inga pluspoäng utan förpassar dig ner i källaren tillsammans med alla andra incellidioter som inte tåler att kvinnor kan ha bra utbildning och vara chefer. Att du i din anomymitet får sitta och kräka ur dig skit om kvinnor på Flashback känns som ett misslyckat liv.
2021-08-27, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

För att förstå vad Esbjörn menar, måste man ha känt människor från hans generation och samhällsklass. Esbjörn tillhör en generation svenskar, som kunde bete sig som folk! Han är över 80 år nu och det finns snart ingen kvar av den sortens människor som gör ett samhälle gott, där tilliten mellan människor är oljan i maskineriet. och det tänk som utvecklat den fria avtalsrätten.

När jag ser tillbaka på mitt liv, har jag känt människor födda i slutet av 1800 talet och i början av 1900 talet. Arbetsamma, hederliga människor, som levt under två världskrig. Folk som haft en god fostran och tydliga regler för hur man uppför sig i alla sammanhang, i ett helt annat Sverige. Det Sverige som gynnar "den där flickan", hennes privata vänkrets, och övriga influensers är en helt ny planet, där det är svårt att orientera sig.

Frågan är vad kunde Esbjörn förvänta sig när partiledaren för KD bjuder honom på hembakta bullar och visar intresse för honom?
2021-08-27, 09:14
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
För att förstå vad Esbjörn menar, måste man ha känt människor från hans generation och samhällsklass. Esbjörn tillhör en generation svenskar, som kunde bete sig som folk! Han är över 80 år nu och det finns snart ingen kvar av den sortens människor som gör ett samhälle gott, där tilliten mellan människor är oljan i maskineriet. och det tänk som utvecklat den fria avtalsrätten.

När jag ser tillbaka på mitt liv, har jag känt människor födda i slutet av 1800 talet och i början av 1900 talet. Arbetsamma, hederliga människor, som levt under två världskrig. Folk som haft en god fostran och tydliga regler för hur man uppför sig i alla sammanhang, i ett helt annat Sverige. Det Sverige som gynnar "den där flickan", hennes privata vänkrets, och övriga influensers är en helt ny planet, där det är svårt att orientera sig.

Frågan är vad kunde Esbjörn förvänta sig när partiledaren för KD bjuder honom på hembakta bullar och visar intresse för honom?
Esb är en riktig förebild för oss lite yngre, skadar en tjej svårt i en trafikolycka. Hör inte av sig till henne för att kolla hur hon mår och be om ursäkt för att ha vållat skadorna. Inte heller är han villig att betala något skadestånd.
Fler sådana mönster medborgare så blir Sverige bra igen
2021-08-27, 09:21
Medlem
Citat:
Diskussionen gällde ”den där flickan” som syftar på vittnet som var med vid kontraktsskrivningen.

Att du inte kan dra slutsatsen om vem som åsyftas ger dig inga pluspoäng utan förpassar dig ner i källaren tillsammans med alla andra incellidioter som inte tåler att kvinnor kan ha bra utbildning och vara chefer. Att du i din anomymitet får sitta och kräka ur dig skit om kvinnor på Flashback känns som ett misslyckat liv.

Ja, "den där flickan", ska vara vittne åt "den där andra flickan" !!!

"Den där flickan", ett vittne som yttrat sig i media om att hon tror det blir förlikning!!!

Hur man ens kan komma på tanken, att som vittne yttra sig i media innan tvisten är avslutad, om hur man tror tvisten ska sluta är olämpligt.

"Den där flickan" ska höras som vittne i en tingsrätt, för Ebba Busch räkning, om att allt gick "schysst och korrekt" till, men ändå yttrar hon i media att hon tror parterna kommer förlikas. Skräp vittne!

När Esbjörn säger "den där flickan", förmedlar han att han uppfattade att han fick besök av två flickor på midsommar, alltså var dessa kvinnor som besökte honom, flickaktiga i sin uppenbarelse eftersom det var midsommar, och det var inte ett glas vatten de kom för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in