Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Vad har hennes yrke med saken att göra? Om du vill veta vad hon gjorde hos Esbjörn, så tror jag att "gemensam bekant" kan ge en ganska bra ledtråd.
Sedan är det väl så att den gemensamma bekanta inte var inblandad i affären mer än så, vad som framkommit, eller hur?
Jag vet att jag har sett en intervju med Esbjörn där han berättar att Ebba och "den där flickan" båda tjatade vid kontraktskrivningen, har inte tid att leta fram det nu, så bortse från det om du vill. Hade uppskattat om ni som försvarar Ebba hade varit lika källkritiska till era egna påståenden, kanske du, fnirp, undantagen. Dock ser jag dig aldrig ifrågasätta dina meningskamrater, oavsett vad dom häver ur sig.
Hursom, faktum kvarstår står ju att Ebba hade en mäklare, en pr-konsult i chefsposition och en "gemensam bekant" som Ebba kände sig tillräckligt nära för att skicka som bud.
Hade Ebba, som hon säger, gjort allt för att det skulle gå rätt och riktigt till, hade hon inte låtit en 81-åring sitta själv när hon, uppbackad av ett litet expert-team, gång på gång erbjuder underpris för hans gård.