2021-08-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, om du hävdar att du vet andra som borde fått tjänsten i stället så kan du presentera dessa ...
Ett antal andra hovrättsråd och lagmän sökte. Tänker inte gå längre.
Citera
2021-08-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Visste du att fyra länder i Europa inte har någon premiärminister och att fyra av 46 premiärministrar är kvinnor.

Anmärkningsvärt....
Jagtror att du förväxlar demokrati med kompetens…
Citera
2021-08-26, 20:14
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Kvinnor är lika med män, det finns inga biologiska skillnader. Allt är sociologi, allt är vilja. Fattar du nu
Jag har förstått det sedan länge förstår ej varför du citerar mig haha.
Citera
2021-08-26, 20:15
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Kompetens vad menar du att en kvinna inte kan ha lika hög kompetens som en man inom en del områden och frågor?
Nu hänger jag ej med, sorry.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ett antal andra hovrättsråd och lagmän sökte. Tänker inte gå längre.
De sökte alltså till en tjänst som inte var utlyst?
När då? Varför då?

Säpochefen utses av regeringen ... Det är inget ansökningsförfarande, utan de tittar på och tillfrågar lämpliga kandidater.

Ungefär som med rikspolischefen ... det handlar inte om en tjänst man söker.
Citera
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Oj måste dock erkänna det här var ett rejält kliv i karriären...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Charlotte_von_Essen

Biografi
von Essen utbildade sig först till socionom, och arbetade som socialsekreterare i Rinkeby, innan hon bestämde sig för att omskola sig till jurist.[5]

Charlotte von Essen började 2001 som rättssakkunnig vid Justitiedepartementet, från 2011 som rättschef. År 2015 utnämndes hon till lagman vid Förvaltningsrätten i Uppsala. Den 15 maj 2017 började hon på Säpo som biträdande säkerhetspolischef, för att den 26 augusti 2021 utses till chef för Säpo.

Hon är sedan 1990 gift med Ulrik von Essen, med vilken hon har tre barn.

Från Jurist till Chef på säpo.
När du skriver det, så översätter jag det följande.

Von Essen den manliga, hittar en het socionom via rättegång. De gifter sig och herren ber frun att börja klättra. Och hon börjar klättra...
Citera
2021-08-26, 20:19
Medlem
Citat:
Jag tror inte - jag vet att handlingar arkiveras - därför kan man i efterhand plocka fram dem.
Nu blev jag imponerad av din djupt charmiga dumhet, samtidigt vet jag nu att du är ett troll. Varför trollar du sidor som har samhällsrelevans? Vill du stoppa diskussionen? OK! Friherinnan von Essen är gränslöst vacker och kompetent! Är vi nu alla sams? Makten vinner, vi försvinner…
Citera
2021-08-26, 20:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu blev jag imponerad av din djupt charmiga dumhet, samtidigt vet jag nu att du är ett troll. Varför trollar du sidor som har samhällsrelevans? Vill du stoppa diskussionen? OK! Friherinnan von Essen är gränslöst vacker och kompetent! Är vi nu alla sams? Makten vinner, vi försvinner…
Nej, jag vill att du med konkreta exempel visar de som du hävdar att hon pga kvotering trängt bort från tjänsten.

Och jag vill också se konkret kritik mot hennes lämplighet och meriter för tjänsten.
Citera
2021-08-26, 20:23
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
När du skriver det, så översätter jag det följande.

Von Essen den manliga, hittar en het socionom via rättegång. De gifter sig och herren ber frun att börja klättra. Och hon börjar klättra...
Måste då säga att han måste ha magiska krafter som ber henne klättra utan fri vilja delar han med sig utav sitt IQ med då?
Citera
2021-08-26, 20:24
Medlem
Citat:
Förlåt menar samma sak men något annorlunda. Ni kvinnor hugger ju och hatar ikväll så jag får tarmproblem…
Citera
2021-08-26, 20:24
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Nej, jag vill att du med konkreta exempel visar de som du hävdar att hon pga kvotering trängt bort från tjänsten.

Och jag vill också se konkret kritik mot hennes lämplighet och meriter för tjänsten.
Säkerhetspolischefen utses av regeringen. Från och med 1 januari 2015 är Säkerhetspolisen utbruten ur Rikspolisstyrelsen och utgör en egen myndighet direkt underställd Justitiedepartementet. Säkerhetspolisens uppgifter och ansvarsområden anges i förordningen (2014:1103) med instruktion för Säkerhetspolisen.

Varsågod.
Citera
2021-08-26, 20:25
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Måste då säga att han måste ha magiska krafter som ber henne klättra utan fri vilja delar han med sig utav sitt IQ med då?
Hon kanske inte var smart. Kvinnor kan gå den andra vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in