2021-08-26, 11:06
Medlem
shevitas avatar
Nuvarande säpochef avgår av personliga skäl och då tillträder Charlotte Von Essen istället som säpochef.

Hennes bakgrund är Soc-tant i Rinkeby, innan hon skolade om sig och blev till slut domare.
Hon har haft ledande roller inom rättsområdet, Justitiedepartementet men aldrig arbetat på fält, eller som polis.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ir-ny-sapochef

Vad anser ni om detta att en person utan polisiär bakgrund blir säpochef för Sverige?
Behöver vi verkligen fler pappersvändare på toppositioner där rikets säkerhet hanteras?

Blev hon vald för att hon är kvinna kanske?
Talas ju om att Magdalena Andersson ska bli ny statsminister, nu detta. Sammanträffande?

Diskutera !
Citera
2021-08-26, 11:20
Medlem
Niggwards avatar
Kopierar mitt inlägg från tidigare tråd rakt av:

Hoppas allt är väl med familjen. Vad som är mer skrämmande är att man sätter en social tant som chef över Säpo

Att Sverige är ett skämt visste vi redan, men detta var ändå ganska speciellt. Känner mig extra trygg nu i dessa spännande pang pang tider, med större inflöde från 3dje världen vetandes att en PK social tant ska vara högsta huvet för Sveriges säkerhet.

https://www.expressen.se/nyheter/mik...ll-presstraff/

I Rinkeby också. Fantastiskt.

”Enligt tidningen Advokaten inledde hon dock sin yrkeskarriär som socialsekreterare i Rinkeby”

De nämner såklart även att det är första kvinnliga Säpo chefen osv, för kön är viktigare än kompetens i Sverige. Är detta ett sätt för S att kunna välja en manlig efterträdare som nästa partiledare utan att få lika mycket skit?

Är så jävla trött på dessa korrupta politiker som sätter sina vänner eller personer som kan pusha deras agenda på så pass vikta poster. Varför sätter man inte en POLIS som haft 20-30+ år inom yrket och som kan myndigheten och arbetar med brott och säkerhet hela sitt vuxna liv? Ne, man sätter en social tant från Rinkeby vars ända erfarenhet är att bli påsatt av Ahmed i orten.

Spyr. Sverige, har inga ord
Citera
2021-08-26, 11:39
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Kopierar mitt inlägg från tidigare tråd rakt av:

Hoppas allt är väl med familjen. Vad som är mer skrämmande är att man sätter en social tant som chef över Säpo

/-/

Är så jävla trött på dessa korrupta politiker som sätter sina vänner eller personer som kan pusha deras agenda på så pass vikta poster. Varför sätter man inte en POLIS som haft 20-30+ år inom yrket och som kan myndigheten och arbetar med brott och säkerhet hela sitt vuxna liv? Ne, man sätter en social tant från Rinkeby vars ända erfarenhet är att bli påsatt av Ahmed i orten.

Spyr. Sverige, har inga ord

Jag undrar detsamma. Det är ju trots allt säkerhetsPOLISEN vi pratar om.

Ungefär som att man skulle tillsätta en fd byggchef på en topposition inom riksbanken. Helt åt helvete fel!
Citera
2021-08-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Nuvarande säpochef avgår av personliga skäl och då tillträder Charlotte Von Essen istället som säpochef.
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremeNirtyDigger
...

Charlotte von Essen är medlem i nätverket Hilda ( (FB) Hilda och Ruben, nätverken som styr landet)

https://www.advokatsamfundet.se/hild...otte-von-Essen
Charlotte von Essen
Biträdande säkerhetspolischef, Säkerhetspolisen

Bakgrund:
I botten är jag assessor från kammarrätten i Stockholm. År 2001 började jag som rättssakkunnig vid Justitiedepartementet. Under ett antal år var jag ansvarig för de lagstiftningsfrågor som låg på den enhet jag då arbetade vid. Hösten 2009 utnämndes jag till departementsråd och enhetschef för en nyinrättat enhet vid departementet. I december 2011 utnämndes jag till rättschef i Justitiedepartmentet. År 2015 utnämndes jag till lagman vid Förvaltningsrätten i Uppsala. Sedan den 15 maj 2017 är jag biträdande säkerhetspolischef.

Medlem i Hilda sedan 2012.

Varför behövs nätverket Hilda och dess projekt?
Jag tror att Hilda har en viktig funktion att fylla för att främja kvinnors utveckling i ledarrollen. Genom mentorsprogrammen kan Hilda bl.a. bidra till att kvinnliga jurister vågar satsa på en chefsposition.
Citera
2021-08-26, 11:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita

Hennes bakgrund är Soc-tant i Rinkeby, innan hon skolade om sig och blev till slut domare.
Hon har haft ledande roller inom rättsområdet, Justitiedepartementet men aldrig arbetat på fält, eller som polis.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ir-ny-sapochef

Vad anser ni om detta att en person utan polisiär bakgrund blir säpochef för Sverige?
Behöver vi verkligen fler pappersvändare på toppositioner där rikets säkerhet hanteras?

Blev hon vald för att hon är kvinna kanske?
Talas ju om att Magdalena Andersson ska bli ny statsminister, nu detta. Sammanträffande?

Diskutera !

Klas Friberg hade inte heller arbetat på fältet eller som polis.

Anders Thornberg är väl den enda som faktiskt haft sådan bakgrund.
Citera
2021-08-26, 12:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Charlotte von Essen är medlem i nätverket Hilda ( (FB) Hilda och Ruben, nätverken som styr landet)

https://www.advokatsamfundet.se/hild...otte-von-Essen
Charlotte von Essen
Biträdande säkerhetspolischef, Säkerhetspolisen

Bakgrund:
I botten är jag assessor från kammarrätten i Stockholm. År 2001 började jag som rättssakkunnig vid Justitiedepartementet. Under ett antal år var jag ansvarig för de lagstiftningsfrågor som låg på den enhet jag då arbetade vid. Hösten 2009 utnämndes jag till departementsråd och enhetschef för en nyinrättat enhet vid departementet. I december 2011 utnämndes jag till rättschef i Justitiedepartmentet. År 2015 utnämndes jag till lagman vid Förvaltningsrätten i Uppsala. Sedan den 15 maj 2017 är jag biträdande säkerhetspolischef.

Medlem i Hilda sedan 2012.

Varför behövs nätverket Hilda och dess projekt?
Jag tror att Hilda har en viktig funktion att fylla för att främja kvinnors utveckling i ledarrollen. Genom mentorsprogrammen kan Hilda bl.a. bidra till att kvinnliga jurister vågar satsa på en chefsposition.
Hahaha, det var min första tanke, jag satt redan & googlade på detta när jag såg ditt inlägg.
Givetvis är hon med i detta vänsterliberala & svenskfientliga nätverk.

Den djupa staten har verkligen kastat av sig masken. Man bryr sig inte ens om att låtsas längre.
Det är naken korruption, ingniden i plytet på medborgarna.
"Vi gör vad fan vi vill & ni kan inte göra ett skit år det"
Citera
2021-08-26, 12:25
Medlem
Viktigast att det blev en kvinna.
Citera
2021-08-26, 12:31
Bannlyst
Okej en kvinna som säpo-chef... Jag hoppas att mina fördomar är fel ibland och att hon inte kommer försöka aktivt att försöka förstöra Sverige med sina "kvinnliga känslor", eller med att vara lättpåverkad och manipulerad av politiska intressen. Bevisa mig fel adelskvinna. Jag hoppas att mina fördomar inte stämmer i det här fallet.

Sen vill jag ju inte göra kvinnor till psykopater heller. Är inte säpo-chef en mans jobb ändå, om nåt. Men men mina fördomar kanske spelar mig ett spratt, vilket de nästan aldrig gjort. Vi får se hur det går.
Senast redigerad av xyxzopol 2021-08-26 kl. 12:50.
Citera
2021-08-26, 12:47
Medlem
Studsbolls avatar
Tjänsten tillsätts på politiska meriter snarare än polisiära; det är inget nytt. Hennes karriär är tämligen stabil och inget tyder på att hon kommer vara varken bättre eller sämre än någon annan.
Citera
2021-08-26, 12:55
Medlem
Pope666s avatar
vanligt att det är sossetoppar som blir chefer, man behöver såklart inte vara utbildad polis för att leda idioterna på golvet. Dan Eliasson kanske är bekant?

hon är adlig alltså?

kanske moderat?
Citera
2021-08-26, 13:05
Medlem
Framtyrs avatar
Vad spännande och otippat, en babbe vurmande och socionom utbildad kärring tar över på Säpo

Vilket jävla land man lever i......
Citera
2021-08-26, 13:21
Medlem
Charlotte är bara ingift adlig. Vilket häxutseende hon har. Sätt en kvast under henne👹
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in