2021-08-26, 19:41
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag bad om konkreta exempel, inte tankefrossande.
Det här har inget med vänstern att göra sitter du och driver nu eller?
Kvinnor med lösningar existerar med eller tror du enbart män kan lösa svåra frågor?
Ge dig snälla du.

Kolla grannlandet Danmark med Socialdemokraterna och en kvinna vid makten, folket älskar henne...Fler frågor?

Kvinnor och män ska ha samma makt att forma samhället och sina egna liv. Spelar ingen roll vem som sitter vid makten vad som spelar roll är att man utför sitt arbete.
Senast redigerad av at0m3n 2021-08-26 kl. 19:45.
Citera
2021-08-26, 19:45
Medlem
Citat:
Inlåsta i ett kassaskåp..

Nej, du har inte fullgjort din bevisbörda - du får faktiskt visa dokumenten först.
Din begäran är bortom vad som kan krävas av en människa och saknar därmed processuell relevans. Jag kan t.ex fysiskt inte bevisa existensen av kvalster, ändock finns dem.
Citera
2021-08-26, 19:46
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Vad är det som stör er så? Hon är oerhört kompetent för posten med en gedigen karriär i rättsväsendet och på departement.

Att hon först läst till socionom och efter kort tid i yrket bytte bana genom att läsa till jurist och gått spikrakt i karriären kan knappast vara en nackdel på något sätt.

Säg som det är, problemet är att hon är kvinna och inte macho-man som varit ordningspolis och spöat ortenkids, eller hur? Så tänker ni som inte vet någonting om att värdera kompetens på den här nivån.
Det som stör mig mest är att hon inte är gift med en afrikan. Det hade varit mer kompetent. Skall man vara PK skall man vara blondin och ha en afrikan. Annars är man inte pk. Nu glider hon i ett gränsland där hon har ett ben i vardera läge. Känns fegt.
Citera
2021-08-26, 19:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Det här har inget med vänstern att göra sitter du och driver nu eller?
Kvinnor med lösningar existerar med eller tror du enbart män kan lösa svåra frågor?
Ge dig snälla du.

Kolla grannlandet Danmark med Socialdemokraterna och en kvinna vid makten, folket älskar henne...Fler frågor?

Kvinnor och män ska ha samma makt att forma samhället och sina egna liv. Spelar ingen roll vem som sitter vid makten vad som spelar roll är att man utför sitt arbete.
Jag tror inte du vet vad du svarar på . ... jag vet definitivt inte på vilket sätt ditt svar skall läsas i förhållande till mina... Det blir "gó dag yxskaft" helt enkelt.
Citera
2021-08-26, 19:49
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Allt har med vänsterextrema ideér att göra…. Alla som läsr Karl Marx vet detta….
Det handlar alltså inte om hennes tidigare karriär och framsteg?
Hon blir alltså befodrar till sitt nya jobb pga en Karl Marx?
Utveckla gärna.
Citera
2021-08-26, 19:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Din begäran är bortom vad som kan krävas av en människa och saknar därmed processuell relevans. Jag kan t.ex fysiskt inte bevisa existensen av kvalster, ändock finns dem.
Nej, om du hävdar att du vet andra som borde fått tjänsten i stället så kan du presentera dessa ...
Citera
2021-08-26, 19:50
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Jag tror inte du vet vad du svarar på . ... jag vet definitivt inte på vilket sätt ditt svar skall läsas i förhållande till mina... Det blir "gó dag yxskaft" helt enkelt.
Nä lika bra att släppa det där.
Tror säkert du förstår mig alldeles riktigt dock. Må väl.
Citera
2021-08-26, 19:52
Avstängd
at0m3ns avatar
Oj måste dock erkänna det här var ett rejält kliv i karriären...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Charlotte_von_Essen

Biografi
von Essen utbildade sig först till socionom, och arbetade som socialsekreterare i Rinkeby, innan hon bestämde sig för att omskola sig till jurist.[5]

Charlotte von Essen började 2001 som rättssakkunnig vid Justitiedepartementet, från 2011 som rättschef. År 2015 utnämndes hon till lagman vid Förvaltningsrätten i Uppsala. Den 15 maj 2017 började hon på Säpo som biträdande säkerhetspolischef, för att den 26 augusti 2021 utses till chef för Säpo.

Hon är sedan 1990 gift med Ulrik von Essen, med vilken hon har tre barn.

Från Jurist till Chef på säpo.
Citera
2021-08-26, 19:55
Medlem
MI5 har haft en kvinnlig chef och MI6 har haft höga kvinnliga chefer.
Även i USA finns det kvinnor som är chefer eller har höga poster inom underrättelsetjänsten.
Senast redigerad av Fiber-Twist 2021-08-26 kl. 19:57.
Citera
2021-08-26, 20:08
Medlem
Citat:
Din uppgift är att visa belägg för vad du påstår... Svårare än så är det inte.

När det gäller tid som lagts på forumet så vet väl inte du om det är kvalitetstid eller förlorad tid .. Du har ju knappast bekymrat dig med att läsa dessa 77 000 inlägg.
Micro 77000 inlägg tror du på fullaste allvar att RegK registrerar eller arkiverar de känsligaste handlingarna…. Vilken värld kommer du från?
Citera
2021-08-26, 20:10
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
MI5 har haft en kvinnlig chef och MI6 har haft höga kvinnliga chefer.
Även i USA finns det kvinnor som är chefer eller har höga poster inom underrättelsetjänsten.
Visste du att fyra länder i Europa inte har någon premiärminister och att fyra av 46 premiärministrar är kvinnor.

Anmärkningsvärt....
Citera
2021-08-26, 20:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Micro 77000 inlägg tror du på fullaste allvar att Reg K registrerar eller arkiverar de känsligaste handlingarna…. Vilken värld kommer du från?
Jag tror inte - jag vet att handlingar arkiveras - därför kan man i efterhand plocka fram dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in