2021-08-26, 15:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Märkligt att du och flera andra inte begriper att allt är SDs fel som faktiskt svek sin egen hustru i sex år och ända in till slutet - han hade sex med henne bara några dagar innan. På sitt kontor. Han har tydligen inte någon skuld alls i otroheten. Han kunde antingen klippt relationen, eller helt enkelt ansökt om ett kontaktförbud. Men det gjorde han inte eftersom han ville ha tillgång till hennes kropp, men inte offentligt. Hade SD hållit k*ken i brallorna och varit trogen sin fru, så hade det inte behövt ske något mord. Och inte ville fegproppen ta konsekvenserna heller. Han begick hellre självmord än att behöva se någon i ögonen och erkänna vad han gjort.

Det märkliga i hela historien är att den, i sex år, bedragna kvinnan tog tag i begravningsceremonin. Ingen som helst självrespekt någonstans.

Jag fattar att det var SDs fel. Men LW var inte oskyldig. P..g.a. sin bristande självrespekt så ställde hon upp på det. Hon tillät att han behandlade henne som en bajstrasa. Hon var ändå galet kär i honom. Och vägrade acceptera att han inte delade hennes känslor. Ingen fick säga "nej" till henne!
Citera
2021-08-26, 15:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
LW bjöd in sig själv eftersom hon visste att det skulle reta SD och HD. Det var syftet.

HD betedde sig normalt. Så reagerar en fru när älskarinnan stalkar. Ett annat normalt sätt att reagera hade varit att skälla ut LW eller att ge sig på henne fydiskt. Men HD var cool och gick bara därifrån. Om hon inte varit så cool utan ställt LW till svars offentligt så kanske LW hade backat. Och om LWs vänner hade sagt att det inte är synd om älskarinnan, att hon får skylla sig själv, så kanske hon hade fattat. Men istället bekräftade de henne och eldade på henne i kampen om SD.

Hur vet du vilket syfte LW hade när hon påminde HÅ om att hon varit med och arrangerat Geotouren/eventet, och frågade om även hon kunde få delta på middagen?
Du tror inte att LW, som verkligen brann för GC, var intresserad av att träffa Jenn och Mike? Och prata GC?

Det tror jag.

Anser du att LW skulle ”jobba utan lön” sas, för att HD, som inte ens drog/drar (?) sej för att fuska skulle kunna sitta och frottera sej med höjdarna?

Känns långt ifrån ok tycker jag.
Citera
2021-08-26, 15:37
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hur vet du vilket syfte LW hade när hon påminde HÅ om att hon varit med och arrangerat Geotouren/eventet, och frågade om även hon kunde få delta på middagen?
Du tror inte att LW, som verkligen brann för GC, var intresserad av att träffa Jenn och Mike? Och prata GC?

Det tror jag.

Anser du att LW skulle ”jobba utan lön” sas, för att HD, som inte ens drog/drar (?) sej för att fuska skulle kunna sitta och frottera sej med höjdarna?

Känns långt ifrån ok tycker jag.

Om du läser LWs konversationer med SD och andra vid den tiden så ser du att hon enbart ville reta SD och HD.
Citat:
Anser du att LW skulle ”jobba utan lön

Det blev konsekvensen av att hon jobbat tillsammans med älskaren när frun avslöjade dem. Men LW ville inte ta konsekvenser. Hon skyllde istället ifrån sig på andra. Lite självrannsakan hade varit nyttigare.
Citera
2021-08-26, 15:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Om du läser LWs konversationer med SD och andra vid den tiden så ser du att hon enbart ville reta SD och HD.

Det blev konsekvensen av att hon jobbat tillsammans med älskaren när frun avslöjade dem. Men LW ville inte ta konsekvenser. Hon skyllde istället ifrån sig på andra. Lite självrannsakan hade varit nyttigare.

Jaja…
GC-intresset fejkade LW säkert också, det var antagligen bara en fasad för att kunna jäklas med SD och HD.
Citera
2021-08-26, 17:17
Medlem
Citat:
Det var det översta av dina inlägg som jag reagerade på senare när du själv menar på att det är tämligen vanligt med fler än en GM.

Och på den punkten är vi överens, jag utesluter inte alls flera GM i detta fall.

Jag finner det ändå otroligt att bara för att det eventuellt är fler GM än en så skulle Den Andre, medan Den Ene slog ihjäl LW, vara fullt sysselsatt med LW:s mobil. Ta reda på lösenord till hennes konton etc görs väl inte i en handvändning. Och det förutsätter dessutom att hon har dem inskrivna där någonstans, vilket varken du eller jag vet något om.
Dessutom förefaller det inte ha varit någon märkbar aktivitet på mobilen sen den kom till BP.

Inte heller förklarar antalet GM tvåfaktorsautentisering som behövdes för att logga in på LW:s konto på morgonen.
Tvåfaktorsautentisering behövs bara från en ny enhet. Om det är en enhet som tidigare varit inloggad då behövs ingen tvåfaktorsautentisering.
Så är det oxå om enheten fått förtroende av användaren.
En lyckad inloggning på BOs mejl konto kan faktiskt genomföras av en okänd GM som har tillgång till BOs mobil.
Det räcker bara om en GM har fingret på skärmen och leker för att mobilen inte ska låsa sig.
Citera
2021-08-26, 17:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jaja…
GC-intresset fejkade LW säkert också, det var antagligen bara en fasad för att kunna jäklas med SD och HD.

Nej, det tror jag inte. Hon var besatt av GC. Det hindrade inte att hon använde det för att psyka SD och HD. Hemliga ledtrådar som bara de förstod innebörden av. T.ex. när hon använde deras skilsmässodatum som kod.

Hon gick i terapi för att lära sig att inte söka bekräftelse utifrån. T.ex. genom sina GC prestationer och sina många älskare. Den terapin tycks inte ha gjort någon nytta. Snarare blev hon värre och värre.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-08-26 kl. 17:21.
Citera
2021-08-26, 17:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Tvåfaktorsautentisering behövs bara från en ny enhet. Om det är en enhet som tidigare varit inloggad då behövs ingen tvåfaktorsautentisering.
Så är det oxå om enheten fått förtroende av användaren.
En lyckad inloggning på BOs mejl konto kan faktiskt genomföras av en okänd GM som har tillgång till BOs mobil.
Det räcker bara om en GM har fingret på skärmen och leker för att mobilen inte ska låsa sig.

Ok, så du ponerar att den här random GM tidigare har loggat in på LW:s konto?
Utan att hon märkt det? Eller har hon gett tillstånd till det? Det låter INTE som nåt LW skulle göra.

Och grejen är fortfarande att inloggningen skedde vid 5-tiden på morgonen och mobilen förstördes mitt i natten. Så den varianten torde man kunna räkna bort.
Citera
2021-08-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så uppfattar inte jag det, utan hon bygger det på det faktum flera andra indicier:

Från stämningsansökan:
"Sakkunnigutlåtande, delredovisning 2:2018 (protokollbilaga NFC sid 11-
27), delredovisning 4 (protokollbilaga NFC sid 34-66) och slutredovisning
(protokollbilaga NFC sid 95-117) angående undersökning av spår på
brottsplatsen utvisande att anträffade spår i terrängen på brottsplatsen härrör
från Lena Wesström och att någon okänd persons DNA inte har hittats till
uteslutande av alternativa gärningsmän
"

Du kan inte ha läst överklagan, sid 8- 9 som jag bad dig om innan du skrev inlägget. Eftersom det av någon anledning inte går att kopiera från den ber jag dig att läsa själv.

Åklagaren menar:

- att det är en gm som kände Lena väl och hade en betydande dragningskraft på henne; omständigheterna talar för det
- att platsen ligger på en undanskymd plats, där ingen har vägarna förbi
- Lena har fivilligt lämna themmer mitt i pågående chatt, paketinslagning och med 11- årigt barn sovandes hemma på kvällen
- Lena arbetade inte med denna plats som var reserverad för en cache just nu, utan det var en annan cache som hon arbetade med just för tillfället
- det finns inget ekonomiskt motiv för dådet, konton är orörda, mobilen ej i användning
- motorvägsmannen med vit påse har observerats en bra bit från mordplatsen, går väl synlig längs med motorvägen vilket inte kan anses vara fördelaktigt för en mördare., en person som inte har observeratts vara vare sig blodig eller ha med sig ett vapen, inte vara nära i vare sig tid och rum till mordet. det finns tusentals personer i området och inget som säger att just denna person har med mordet att göra flera kilometer från mordplatsen och flera timmar efter mordet.
- nu kommer inloggningen- kl 05:23. Lena är ju död, mobilen befinner sig inte inom brottplatsen så Lena kan inte ha gjort inloggningen. Det är bara mördaren som vet att Lena är död/försvunnen. Det är bara en fåtal människor som känner till hennes inloggningsuppgifter och det utesluter en okänd gm. Den enda anledning som finns till att logga in på One- mail kontot är att det finns uppgifter där som kan kopplas till mordet.

Jag ser det som väldigt svårt att kunna hålla Lenas mobil öppen såpass länge, samtidigt som man överfaller henne, hon skriker i flera minuter, även om det skulle vara två gm. Skulle en bara stå o fippla med mobilen samtidigt som den andre inte lyckas få tyst på Lena?

Sedan undrar jag hur man skulle lyckas få tag på inloggningsupgifterna även om mobilen var öppen?
Lena var omvittnat försiktig med att låsa alla enheter och inte lämna ut inloggningsuppgifter. Menar du att hon skulle skriva in tydligt och klart: Inloggningsuppgifter?

Visst, indicierna sperma på kjolen, hans DNA på ringen kan inte tidsbetämmas. Men det är ändå viktiga pusselbitar som med åklagarens bevisning och SDs egna uppgifter om när de senast sågs, svårt att tro att det skulle finnas där. Då samtidigt som det faktiskt finns Lenas blod på tvättmaskinens hasdtag och hennes blod/DNA djup inne i hans plös.
Och samtidigt som han själv placerar sig på sin cykel nära mordplatse vid tiden för mordet och sedan tar tillbaka den uppgiften i rätten med anledning av att han blvit lurad av förhörledaren att tro att han varit där. Han är på den punkten motbevisad. Han har helt på eget initiativ placerat sig där.

Det var väl precis det han har gjort? Han har varit aktiv på sin dator vid 00:23 med att e-maila en TH, innan dess har han vid 00:02 skrivit till Lena att det blir för sent mm. SD har säket haft fult upp med att komma hem fortare än kvickt, spola av sig och sin cykel, försöka skicka lite meddelande här och där för att allt ska verka normalt.

Men det är extremt tyst på SD mellan 23:01 till 00:02.

Vi vet ju inte (!) vilka fickor han har genomsökt???
Båda fickorna var öppna, men forensikern kunde inte dra några slutsatser om den högra då den var genom blöt av blod, kroppvätskor och fukt. Den kan ha varit öppen sedan tidigare.

Vi vet också att förutom tt Lena smobil saknas, så skanas en ring. Exakt när den försvunnit vet vi inte, men som jag förmodar är det den ring som syns den 12 maj på kalaset och kanske även 14 maj vid polishuset?

Det har det varit också, men tyvärr fick lena liga ute i femm dagar innan hon hittades.

Jo, det har betydlese för att visa vilka konfliktytor Lena hade.
Det är av stor betydlese.
- nu kommer inloggningen- kl 05:23. Lena är ju död, mobilen befinner sig inte inom brottplatsen så Lena kan inte ha gjort inloggningen. Det är bara mördaren som vet att Lena är död/försvunnen. Det är bara en fåtal människor som känner till hennes inloggningsuppgifter och det utesluter en okänd gm. Den enda anledning som finns till att logga in på One- mail kontot är att det finns uppgifter där som kan kopplas till mordet.
Spekulativt av åkl i högsta grad. En anledning till att logga in mejl kontot lkan vara att komma åt information av ekonomisk intresse. En okänd person som har tillgång till hennes mobil kan lika bra logga in på mejl kontot som någon annan bekant.
Åkl har inte kunnat redogöra varför SD skulle logga in på mejl kontot överhuvudtaget. Vad fanns det på kontot som var relaterat till kordet som skulle tagits bort. Allt är spekulationer och sagor rakt igenom. Det är anmärkningsvärt att rätten låter sig bli påverkad av de här grundlösa spekulationer !

Sedan undrar jag hur man skulle lyckas få tag på inloggningsupgifterna även om mobilen var öppen?
Lena var omvittnat försiktig med att låsa alla enheter och inte lämna ut inloggningsuppgifter. Menar du att hon skulle skriva in tydligt och klart: Inloggningsuppgifter
?
Det är många som har sina inloggningsuppgifter sparade exempelvis i google keep eller liknande.

Då samtidigt som det faktiskt finns Lenas blod på tvättmaskinens hasdtag och hennes blod/DNA djup inne i hans plös.
Teknikerna hittade inte blod bara på tvättmaskinen utan i sängen oxå. Men det tyckte de att det hade naturliga förklaringar. Men om man hittar ett par blod spår i samma hus på tvättmaskinen råkar helt plötsligt vara onaturligt !
Skulle inte SD försökt åtminstone att torka bort dem från tvättmaskinen när han stoppade sina blodiga kläder i maskinen och tryckte på startknappen ?!!
Det är oxå en lucka bland hundratals andra luckor som finns i bevisningen.
Tillslut har jag en fråga till dig.
Enligt de tekniska unersökningarna det är fastställd att det har pågått en retativ kämpig kamp mellan GM och BO på brottsplatsen under attacken. Det framgår av 300 blodspår som har hittats utspridda i brotssplatsen plus trädgrenar som har gått sönder och andra spår som tyder på en kraftig kamp.
Skulle det inte vara väldigt anmärkningsvärt att den dömde gärningsmannen har inte fått ett enda skrubbsår, blåmärke eller repor på huden eller liknande som tyder på att han har arit med på den här kampen ?
Citera
2021-08-26, 17:59
Medlem
Citat:
Spekulativt av åkl i högsta grad. En anledning till att logga in mejl kontot lkan vara att komma åt information av ekonomisk intresse. En okänd person som har tillgång till hennes mobil kan lika bra logga in på mejl kontot som någon annan bekant.
Åkl har inte kunnat redogöra varför SD skulle logga in på mejl kontot överhuvudtaget. Vad fanns det på kontot som var relaterat till kordet som skulle tagits bort. Allt är spekulationer och sagor rakt igenom. Det är anmärkningsvärt att rätten låter sig bli påverkad av de här grundlösa spekulationer !

Lena var omvittnat försiktig med att låsa alla enheter och inte lämna ut inloggningsuppgifter. Menar du att hon skulle skriva in tydligt och klart: Inloggningsuppgifter
?
Det är många som har sina inloggningsuppgifter sparade exempelvis i google keep eller liknande.

Då samtidigt som det faktiskt finns Lenas blod på tvättmaskinens hasdtag och hennes blod/DNA djup inne i hans plös.
Teknikerna hittade inte blod bara på tvättmaskinen utan i sängen oxå. Men det tyckte de att det hade naturliga förklaringar. Men om man hittar ett par blod spår i samma hus på tvättmaskinen råkar helt plötsligt vara onaturligt !
Skulle inte SD försökt åtminstone att torka bort dem från tvättmaskinen när han stoppade sina blodiga kläder i maskinen och tryckte på startknappen ?!!
Enligt de tekniska unersökningarna det är fastställd att det har pågått en retativ kämpig kamp mellan GM och BO på brottsplatsen under attacken. Det framgår av 300 blodspår som har hittats utspridda i brotssplatsen plus trädgrenar som har gått sönder och andra spår som tyder på en kraftig kamp.
Skulle det inte vara väldigt anmärkningsvärt att den dömde gärningsmannen har inte fått ett enda skrubbsår, blåmärke eller repor på huden eller liknande som tyder på att han har arit med på den här kampen ?
Stefan hade inloggningsuppgifter till Lena och HD. Det är klarlagt.
Citera
2021-08-26, 18:14
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:

?

Har du varken läst Fup eller lyssnat på rättsläkaren ?? Hans skada på underbenet bedömdes ha uppkommit runt den 14 maj. SD:s hittepåsaga om att skadan blev till den 10 maj i Ängsö stämde inte
Citera
2021-08-26, 18:27
Medlem
Efter hovrättens dom, vem var det som blev gripen?
Citera
2021-08-26, 18:36
Medlem
Citat:
LW bjöd in sig själv eftersom hon visste att det skulle reta SD och HD. Det var syftet.

HD betedde sig normalt. Så reagerar en fru när älskarinnan stalkar. Ett annat normalt sätt att reagera hade varit att skälla ut LW eller att ge sig på henne fydiskt. Men HD var cool och gick bara därifrån. Om hon inte varit så cool utan ställt LW till svars offentligt så kanske LW hade backat. Och om LWs vänner hade sagt att det inte är synd om älskarinnan, att hon får skylla sig själv, så kanske hon hade fattat. Men istället bekräftade de henne och eldade på henne i kampen om SD.

Jag skulle nog tro att de flesta vänner skulle snarare säga att SD var ett svin. För det var exakt vad han var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in