2021-08-25, 21:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, eftersom facit verkar saknas blir det upp till var och en av tt tolka henne och hennes olika beteenden.
Det hamnar ”in the eye of the beholder…”
Ja förvisso, men bilden av ett hjärntvättat offer anno 2018 köper jag inte för fem öre.

Det är full rulle på henne bland lögner, iscensättande av bråk. Ena stunden drama om hot från LW och sen skrattar hon.

Ena stunden psykisk ohälsa, sen kvittrar om heldagslek och vill ta LWs cacher.

Det samma ses vid hemkomst från USA, in till psyk och sen hittar hon plötsligt på storstädning.
Även väninnorna förvånades vid besök i samma veva, trodde hon skulle vara ett vrak.

Det svänger alldeles för fort. Frågan är snarare varför.
Citera
2021-08-25, 21:09
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Antingen det, eller av praktiskt skäl. Som att textilfibrer fastnade i glipan på ringens omlott. Cykelhandske eller strumpa? Tråden på hennes ben var orange till färgen - något av en favoritfärg hos SD.

Intressant med färgen.
Har missat att det var en favoritfärg.

Håller med om att ringen kan ha rivit upp eller fastnat i något.
Att han då väljer att ta bort den ringen eftersom det är den ringen som är "öppen".
För att ej riskera något.

Och/eller han kan också under brottet ha känt att en ring rev hans ben.

Han hade diverse skador på underben.
Det han i så fall kanske missade var att dna även fastnat på yttre kant på ytterligare en ring som senare gav träff.....
Satt de båda ringarna på samma hand?
Citera
2021-08-25, 21:14
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det verkar vara ett mönster att det händer nåt strax innan och sen kommer en respons.

Samma har jag funderat över ang Absolute X-mas och SDs brott mot livslångt kontaktförbud. Trashad och att just den väljs ut helgen innan mord vill säga.
L mottog ett mejl i slutet av samtalet med sin vän, kvällen den 11 maj. Jag misstänker att mejlet var från S; dels för att hon gjorde en längre paus under samtalet för att läsa, dels för att S kan ha velat ta kontakt så sent som möjligt. För att inte riskera att hon hann berätta för någon om ett förestående möte.
Mejlet kan ha blivit raderat när han loggade in under mordnatten.

Vid titt på koordinater den 11 maj, syns hon gå hemifrån och mot F*gelbärsgatan runt kl 00:01, framme kl 00:06. Kl 00:11 vänder hon och går mot bostaden. Tillbaka kl 00:15. Borde vara ungefärliga tider.

Skulle betyda att hon uppehåller sig i närheten av F*gelbärsgatan runt 5 min. Ville han ha ut henne vid midnatt för att gå upp i en mörk V*vallaskog? Planeringen kommer av sig i något skede; kalla fötter eller störd av ett trippelt hallåande?
Citera
2021-08-25, 21:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Åkl slutsats om att det inte kan handla om en okänd person hänger bara på en enda händelse. Någon har loggat in på BOs mejl konto ca kl 5 på morgonen den 15de.
Alltså några timmar efter mordet.

Så uppfattar inte jag det, utan hon bygger det på det faktum flera andra indicier:

Från stämningsansökan:
"Sakkunnigutlåtande, delredovisning 2:2018 (protokollbilaga NFC sid 11-
27), delredovisning 4 (protokollbilaga NFC sid 34-66) och slutredovisning
(protokollbilaga NFC sid 95-117) angående undersökning av spår på
brottsplatsen utvisande att anträffade spår i terrängen på brottsplatsen härrör
från Lena Wesström och att någon okänd persons DNA inte har hittats till
uteslutande av alternativa gärningsmän
"

Du kan inte ha läst överklagan, sid 8- 9 som jag bad dig om innan du skrev inlägget. Eftersom det av någon anledning inte går att kopiera från den ber jag dig att läsa själv.

Åklagaren menar:

- att det är en gm som kände Lena väl och hade en betydande dragningskraft på henne; omständigheterna talar för det
- att platsen ligger på en undanskymd plats, där ingen har vägarna förbi
- Lena har fivilligt lämna themmer mitt i pågående chatt, paketinslagning och med 11- årigt barn sovandes hemma på kvällen
- Lena arbetade inte med denna plats som var reserverad för en cache just nu, utan det var en annan cache som hon arbetade med just för tillfället
- det finns inget ekonomiskt motiv för dådet, konton är orörda, mobilen ej i användning
- motorvägsmannen med vit påse har observerats en bra bit från mordplatsen, går väl synlig längs med motorvägen vilket inte kan anses vara fördelaktigt för en mördare., en person som inte har observeratts vara vare sig blodig eller ha med sig ett vapen, inte vara nära i vare sig tid och rum till mordet. det finns tusentals personer i området och inget som säger att just denna person har med mordet att göra flera kilometer från mordplatsen och flera timmar efter mordet.
- nu kommer inloggningen- kl 05:23. Lena är ju död, mobilen befinner sig inte inom brottplatsen så Lena kan inte ha gjort inloggningen. Det är bara mördaren som vet att Lena är död/försvunnen. Det är bara en fåtal människor som känner till hennes inloggningsuppgifter och det utesluter en okänd gm. Den enda anledning som finns till att logga in på One- mail kontot är att det finns uppgifter där som kan kopplas till mordet.

Citat:
Det är en felaktig slutsats. Eftersom om GM var en okänd person som får tag i mobilen medan den var upplåst (vilket är möjligt eftersom LW hade stort intresse för sin mobil). Då är det mycket möjligt att den okände GM kunnat logga in på mejl kontot när hen fått tag i inloggningsuppgifterna sparade i mobilen.

Jag ser det som väldigt svårt att kunna hålla Lenas mobil öppen såpass länge, samtidigt som man överfaller henne, hon skriker i flera minuter, även om det skulle vara två gm. Skulle en bara stå o fippla med mobilen samtidigt som den andre inte lyckas få tyst på Lena?

Sedan undrar jag hur man skulle lyckas få tag på inloggningsupgifterna även om mobilen var öppen?
Lena var omvittnat försiktig med att låsa alla enheter och inte lämna ut inloggningsuppgifter. Menar du att hon skulle skriva in tydligt och klart: Inloggningsuppgifter?

Citat:
Var finns spår av SD på brottsplatsen förutom de spår som är hittade på LW och hennes kläder? Vilka har en naturlig förklaring.
Är det nån vittne som har sett honom i närheten av brottsplatsen?
Finns det nån gps platsdata som binder SD till brottsplatsen?
För mig är det ganska uppenbart att den riktiga GM inte kan vara SD.

Visst, indicierna sperma på kjolen, hans DNA på ringen kan inte tidsbetämmas. Men det är ändå viktiga pusselbitar som med åklagarens bevisning och SDs egna uppgifter om när de senast sågs, svårt att tro att det skulle finnas där. Då samtidigt som det faktiskt finns Lenas blod på tvättmaskinens hasdtag och hennes blod/DNA djup inne i hans plös.
Och samtidigt som han själv placerar sig på sin cykel nära mordplatse vid tiden för mordet och sedan tar tillbaka den uppgiften i rätten med anledning av att han blvit lurad av förhörledaren att tro att han varit där. Han är på den punkten motbevisad. Han har helt på eget initiativ placerat sig där.

Citat:
Eftersom om det var han då skulle han slagit ihjäl LW tagit mobilen och dragit därifrån.

Det var väl precis det han har gjort? Han har varit aktiv på sin dator vid 00:23 med att e-maila en TH, innan dess har han vid 00:02 skrivit till Lena att det blir för sent mm. SD har säket haft fult upp med att komma hem fortare än kvickt, spola av sig och sin cykel, försöka skicka lite meddelande här och där för att allt ska verka normalt.

Men det är extremt tyst på SD mellan 23:01 till 00:02.

Citat:
Så har fallet inte varit. Den riktiga GM har förflyttat kroppen för att förmodligen undersöka innehållet i varenda ficka.
GM förutom mobilen var tydligen intresserad av andra saker som hen kunde få tag i genom att undersöka olika fickor.

Vi vet ju inte (!) vilka fickor han har genomsökt???
Båda fickorna var öppna, men forensikern kunde inte dra några slutsatser om den högra då den var genom blöt av blod, kroppvätskor och fukt. Den kan ha varit öppen sedan tidigare.

Vi vet också att förutom tt Lena smobil saknas, så skanas en ring. Exakt när den försvunnit vet vi inte, men som jag förmodar är det den ring som syns den 12 maj på kalaset och kanske även 14 maj vid polishuset?

Citat:
Bevisningen ska vara fokuserad på brottsplatsen, hur gärningen gått till, tekniska undersökningar och dylik som har direkt samband med brottet.

Det har det varit också, men tyvärr fick lena liga ute i femm dagar innan hon hittades.

Citat:
Allt annat kärleksrelationer, avundsjuka historier eller hur normal Svensson har sex har ingen betydelse för bevisningen.

Jo, det har betydlese för att visa vilka konfliktytor Lena hade.
Det är av stor betydlese.
Citera
2021-08-25, 21:20
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ja, rent tekniskt. Men att ”bjuda in sej själv” är ett uttryck som har en lite tristare klang, när man i själva verket kanske bara frågat: är det ok om jag hakar på?

Och eftersom värdfolket (enligt vad jag tror) missat att bjuda LW så var det väl bra att hon rättade till det misstaget. Då slapp de att skämmas i fortsättningen, eller hur!

Eller tycker du att det var ok att endast två av tre av dem som arbetat med Touren skulle få träffa de amerikanska gästerna? Skulle man på middagen helt förtiga LW:s insats? Skulle värdparet spela med i HD:s spel, låtsas som om LW inte fanns? Hade det varit juste av dem, eller juste mot dem om de lurats in i HD:s spel tycker du?

Att de (H+S)i sammanhanget var mkt orättvisa mot L råder det inget som helst tvivel om.
Men hon (L) öppnade upp för inbjudan. Innan dess visste värdparet ej att hon varit med.
Och som sagt, i sammanhanget hade hon rätt.
Citera
2021-08-25, 21:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja förvisso, men bilden av ett hjärntvättat offer anno 2018 köper jag inte för fem öre.

Det är full rulle på henne bland lögner, iscensättande av bråk. Ena stunden drama om hot från LW och sen skrattar hon.

Ena stunden psykisk ohälsa, sen kvittrar om heldagslek och vill ta LWs cacher.

Det samma ses vid hemkomst från USA, in till psyk och sen hittar hon plötsligt på storstädning.
Även väninnorna förvånades vid besök i samma veva, trodde hon skulle vara ett vrak.

Det svänger alldeles för fort. Frågan är snarare varför.

Jag (tror att jag) vet åt vilket håll jag lutar.
När jag första gången läste igenom förhören med HD vart jag helt konfys.
När jag hörde hennes röst i TR tänkte jag att ”herregud, hon talar ju som en kvinnlig SD”, men jag tänkte inte att hon är hans språkrör, manipulerad och styrd. Jag tror nog att de är ungefär lika goda kålsupare.
Jag tillåter mej dock att tvivla ibland.
Citera
2021-08-25, 21:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Att de (H+S)i sammanhanget var mkt orättvisa mot L råder det inget som helst tvivel om.
Men hon (L) öppnade upp för inbjudan. Innan dess visste värdparet ej att hon varit med.
Och som sagt, i sammanhanget hade hon rätt.

Huruvida värdparet visste något om LW:s insats eller inte har jag ingen aning om.
Jag går på det HÅ säger i förhöret i TR och det är nåt i stil med att ”vi visste ju att LW varit med och jobbat på Touren”.
Inget citat men det är min absoluta minnesbild.
Som för all del kan ändras snart för jag tänker lyssna en gång till - och man är väl inte sämre än att man kan ändra sej 😁
Citera
2021-08-25, 21:31
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Huruvida värdparet visste något om LW:s insats eller inte har jag ingen aning om.
Jag går på det HÅ säger i förhöret i TR och det är nåt i stil med att ”vi visste ju att LW varit med och jobbat på Touren”.
Inget citat men det är min absoluta minnesbild.
Som för all del kan ändras snart för jag tänker lyssna en gång till - och man är väl inte sämre än att man kan ändra sej 😁

Ok det kan lika gärna vara jag som missuppfattat.
Jag trodde L upplyste dem.
Citera
2021-08-25, 21:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
L mottog ett mejl i slutet av samtalet med sin vän, kvällen den 11 maj. Jag misstänker att mejlet var från S; dels för att hon gjorde en längre paus under samtalet för att läsa, dels för att S kan ha velat ta kontakt så sent som möjligt. För att inte riskera att hon hann berätta för någon om ett förestående möte.
Mejlet kan ha blivit raderat när han loggade in under mordnatten.

Vid titt på koordinater den 11 maj, syns hon gå hemifrån och mot F*gelbärsgatan runt kl 00:01, framme kl 00:06. Kl 00:11 vänder hon och går mot bostaden. Tillbaka kl 00:15. Borde vara ungefärliga tider.

Skulle betyda att hon uppehåller sig i närheten av F*gelbärsgatan runt 5 min. Ville han ha ut henne vid midnatt för att gå upp i en mörk V*vallaskog? Planeringen kommer av sig i något skede; kalla fötter eller störd av ett trippelt hallåande?
Ja, han säger det. Kolla den blottlagda mysten är målet (som LW inte alls låg oskyddad).

Som tidigare varit utsatt för just vandalisering.
Han lär ha dålig fantasi eller så är just den cachen är som ett dålig omen över att HD upptäckte dem via att JG lekte säpoagent och hon ränner sen iväg till JS och inleder otrohet.

Sen dess tycks SD fortsatt tro att HD är grundlurad och inte vet ett dugg.
Fast det gör hon. Men undanhåller det inför SD.
För han är uppenbart fortsatt nojig.

Hur långt in i skogen är den?
Låter så knäppt att kolla den mitt i natten.
Citera
2021-08-25, 21:36
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ja, han säger det. Kolla den blottlagda mysten är målet (som LW inte alls låg oskyddad).

Som tidigare varit utsatt för just vandalisering.
Han lär ha dålig fantasi eller så är just den cachen är som ett dålig omen över att HD upptäckte dem via att JG lekte säpoagent och hon sen ränner iväg till JS.

Sen dess tycks SD fortsatt tro att HD är grundlurad och inte vet ett dugg.
Fast det gör hon. Men undanhåller det inför SD.
För han är uppenbart fortsatt nojig.

Hur långt in i skogen är den?
Låter så knäppt att kolla den mitt i natten.

Han kanske lockade med annat mys i kombo med rätta till Cachen.
En ursäkt ang. nattetid.
Citera
2021-08-25, 21:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag (tror att jag) vet åt vilket håll jag lutar.
När jag första gången läste igenom förhören med HD vart jag helt konfys.
När jag hörde hennes röst i TR tänkte jag att ”herregud, hon talar ju som en kvinnlig SD”, men jag tänkte inte att hon är hans språkrör, manipulerad och styrd. Jag tror nog att de är ungefär lika goda kålsupare.
Jag tillåter mej dock att tvivla ibland.
Exakt min första reaktion.
Läst förhör, lyssnade sen på henne i TR - och förvånades över hennes bitchiga attityd och röststyrka.
Citera
2021-08-25, 21:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Han kanske lockade med annat mys i kombo med rätta till Cachen.
En ursäkt ang. nattetid.
Hon tog nog varje tillfälle i akt för lite kuttrasju, i brist på bröd äter man limpa.
De skulle träffas.

Men de facto är det just den mysten han vill locka ut henne till och den har som sagt beröringspunkter med tidigare kriser i triangeldramat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in