2021-08-25, 22:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var väl också många som anat att SD och LW inte bara varit mycket, mycket goda vänner.

Härav uttrycket SD:s ”båda fruar”.
Ja, enligt nyss nämnda b*ppe var det väl?
Citera
2021-08-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Åkl slutsats om att det inte kan handla om en okänd person hänger bara på en enda händelse. Någon har loggat in på BOs mejl konto ca kl 5 på morgonen den 15de.
Alltså några timmar efter mordet.
Det är en felaktig slutsats. Eftersom om GM var en okänd person som får tag i mobilen medan den var upplåst (vilket är möjligt eftersom LW hade stort intresse för sin mobil). Då är det mycket möjligt att den okände GM kunnat logga in på mejl kontot när hen fått tag i inloggningsuppgifterna sparade i mobilen.
Var finns spår av SD på brottsplatsen förutom de spår som är hittade på LW och hennes kläder? Vilka har en naturlig förklaring.
Är det nån vittne som har sett honom i närheten av brottsplatsen?
Finns det nån gps platsdata som binder SD till brottsplatsen?
För mig är det ganska uppenbart att den riktiga GM inte kan vara SD.
Eftersom om det var han då skulle han slagit ihjäl LW tagit mobilen och dragit därifrån.
Så har fallet inte varit. Den riktiga GM har förflyttat kroppen för att förmodligen undersöka innehållet i varenda ficka.
GM förutom mobilen var tydligen intresserad av andra saker som hen kunde få tag i genom att undersöka olika fickor.
Bevisningen ska vara fokuserad på brottsplatsen, hur gärningen gått till, tekniska undersökningar och dylik som har direkt samband med brottet.
Allt annat kärleksrelationer, avundsjuka historier eller hur normal Svensson har sex har ingen betydelse för bevisningen.

Var finns spår av någon okänd?
Om inga spår finns av någon gm, så är LW inte mördad?
Citera
2021-08-25, 22:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Nu har jag lyssnat.
HÅ berättar i förhör i TR om mötet med LW samma dag som den olycksaliga middagen, ca 13 minuter in:
”…uppmärksammade hon egentligen mej och min man på det som vi ju faktiskt visste, att hon också var med och hade arrangerat i hög utsträckning…”

Allt för att reta HD som inte ville ha något med henne att göra. Bra att hon och SD gick direkt så det blev pinsamt för LW. De tog ifrån henne makten.

Är man så dum så man lägger sin tid och energi på meningslösa saker tillsammans med sin älskare så får man skylla sig själv om man blir undanknuffad om frun avslöjar affären. Vad hade hon väntat sig?

Det vet jag förresten. Hon hade väntat sig att HD skulle bli undanknuffad av henne, LW. Att hon skulle få flytta in hos SD och ta över honom, utan motstånd. Men HD var smartare än henne och lät sig inte manipuleras av LW.
Citera
2021-08-25, 22:30
Medlem
Citat:
Vissa saker som jag svarat på har jag, när jag kommit en bit till i tråden, läst ”bättre svar” på. Inte sällan från dej!
Känner att jag - som vanligt - är i ofas.

Något jag, angående din sista mening, inte kan sluta att grubbla på är HD:s svar på målsägandebiträdets fråga: Ville du inte att otroheten skulle bli offentlig?

HD svarar: Jag hade mindre emot det, jag skulle nästa tycka att det var skönt om det kom ut i det öppna.

(Inte citat men med den innebörden, både frågan och svaret.)

Det gör ju att LW inte hade något egentligt vapen mot SD (som skulle vara att avslöja otroheten, hans otrohet, NB, för HD).

Alltså skulle han ha kunnat ge LW på båten och börjat bygga upp sitt äktenskap med Drömkvinnan.

Vissa anser att LW hotade honom och därför mördades. Om ovanstående uttalande från HD stämmer så hade det inte behövt bli så. HD visste, hon var ok med att det kom ut, LW hade väl till slut gett upp om inte SD fortsatt med sitt eländiga och vidriga dubbelspel.

När jag tänker så känns det nästan ännu mer onödigt att LW dog…

För all del säger HD något helt annat i korrespondens med LW, men det kanske mer var i stridens hetta.

Folk, inte ens geocachare, är så korkade att de inte redan sedan länge tillbaks kände till otroheten. Sånt kanske går att hålla hemligt om det sker en eller ett par gånger. Men inte under flera års tid.

Folk i intressegrupper är i allmänhet rätt nyfikna på varandra och jag antar att det har pratats och flinats en hel del bakom paret Ds ryggar.

Det är bara patetiskt att HD lade så mycket energi på att försöka dölja otroheten och det lägger enbart ett löjets skimmer över henne själv. Men även över SD som inte kunde hålla pitten i styr, den jäkla bocken, med sin slemmiga stil mot kvinnor i allmänhet.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-25 kl. 23:26.
Citera
2021-08-25, 22:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Allt för att reta HD som inte ville ha något med henne att göra. Bra att hon och SD gick direkt så det blev pinsamt för LW. De tog ifrån henne makten.

Är man så dum så man lägger sin tid och energi på meningslösa saker tillsammans med sin älskare så får man skylla sig själv om man blir undanknuffad om frun avslöjar affären. Vad hade hon väntat sig?

Det vet jag förresten. Hon hade väntat sig att HD skulle bli undanknuffad av henne, LW. Att hon skulle få flytta in hos SD och ta över honom, utan motstånd. Men HD var smartare än henne och lät sig inte manipuleras av LW.

Nä så klart borde LW lagt sitt älskade geocachande på hyllan och låtit HD och SD fått leka själva. Så mycket enklare det blivit då, fritt fram för fusk också!

Men så blev det inte.

LW hade deltagit i arrangemanget av geotouren, och hon ville inte bli sopad under mattan.

Hade HD inte agerat som en ouppfostrad barnunge hade de kunnat träffa de amerikanska gästerna, som uppenbarligen hade väldigt hög status. De hade kunnat äta maten i godan ro, inte göra värdfolket förvirrade och stående där med en middag där hälften av gästerna gick hem. Vilket jäkla sätt!
Citera
2021-08-25, 22:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Om allt hade kommit ut - där och då, som man säger 😏 - under våren -17 så tror jag att alla tre hade kunnat rädda ansiktet, mer eller mindre. Och gå vidare.

Mtp HD:s sjukdom hade SD kunnat erhålla viss sympati och kanske rentav förståelse för sitt beteende.

Mtp sin sjukdom hade HD fått sympati, samt att hon hade kunnat resa sej upp efteråt och tagit tillbaka SD, vilket ju varit ”förstående och fint gjort” av henne.

Mtp omständigheterna hade LW kunnat gå tämligen rakryggad ur det hela. Hon hade för all del agerat ”alltför god granne” men sen backat när HD tillfrisknade.

Nu blev det i stället den allra värsta ”lösningen”.

Storskurken är SD som givetvis samma dag allt avslöjats skulle ha tagit avstånd från LW. Om han ville uppnå nån form av trovärdighet.
Håller helt med dig. De mörkar och maskar hela högen istället för att dra det till ytan och gå vidare.
Citat:
Det HD säger i TR om saken kanske var sant då. Men inte våren -17?
Eller så var det önsketänkande.
Eller ljug, vad vet jag?
Hur skulle det kunna vara sant 2018 om hon inte nämner det offentligt då heller?
Jag fattar inte hur du menar med tanke på olika förhör.
Hon har ju mängder med versioner som orsak till skilsmässan.

De som konkret vet om att det beror på fortsatt kontakt är JG och hennes chef och det kan väl knappast räknas som ett officiellt tillkännagivande?
Till Beppe-paret har hon sagt att skilsmässan inte alls beror på LW.

Här är JGs "skitzofren" i paritet, det är ju helsnurrigt.

Det enda hon kör med i förhör är ju jag-vill-inte-veta, som en struts som hängt upp sig.
Citera
2021-08-25, 22:45
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det var långt in i skogen mitt i mörka natta. En bättre BP så sett... Usch.

Du menar b*eppe. Ja honom har HD sökt sig till, ses i huvudsak via LHs förhör.
Enligt honom hade de sen en hel del kontakt efter mordet via Messenger.
Japp, menar B*ppe. Ogillade tydligen L.

Ingen skulle ha hört henne där, så det var synnerligen iskallt planerat. Troligen annat tillvägagångssätt (Plan A som en olycka. Eller självmord?) då han lär ha flippat ur av loggremsan.
Citera
2021-08-25, 22:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Japp, menar B*ppe. Ogillade tydligen L.

Ingen skulle ha hört henne där, så det var synnerligen iskallt planerat. Troligen annat tillvägagångssätt (Plan A som en olycka. Eller självmord?) då han lär ha flippat ur av loggremsan.
Han vill ju få bilden av lösdrivande skumma män i trakten.
Mitt i scenariet står SD i centrum, pratar helt irrationellt och ska se till att det blir väldokumenterat?
Citera
2021-08-25, 23:01
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Han vill ju få bilden av lösdrivande skumma män i trakten.
Mitt i scenariet står SD i centrum, pratar helt irrationellt och ska se till att det blir väldokumenterat?
Ja, hur tänkte han egentligen. Och när polisen möter upp på plats så uppger han okänt personnummer. Vore det inte för att han mördar några dagar senare så kunde beteendet liknas vid en prepsykos. Utlöst i hans fall, av stress.
Citera
2021-08-25, 23:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Håller helt med dig. De mörkar och maskar hela högen istället för att dra det till ytan och gå vidare.

Hur skulle det kunna vara sant 2018 om hon inte nämner det offentligt då heller?
Jag fattar inte hur du menar med tanke på olika förhör.
Hon har ju mängder med versioner som orsak till skilsmässan.

De som konkret vet om att det beror på fortsatt kontakt är JG och hennes chef och det kan väl knappast räknas som ett officiellt tillkännagivande?
Till Beppe-paret har hon sagt att skilsmässan inte alls beror på LW.

Här är JGs "skitzofren" i paritet, det är ju helsnurrigt.

Det enda hon kör med i förhör är ju jag-vill-inte-veta, som en struts som hängt upp sig.

Det jag menar är:
I stunden, där och då, när HD förhörs i TR 2020 så kanske hon tänkte att det skulle ha varit bättre om allt kommit ut 2017. Det kunde ju, med facit i hand, näppeligen ha blivit värre. (Man får då bortse från att LW är borta för gott, vilket HD säkert tycker är skönt.)

Men det var inte sant att hon -17 tyckte att det skulle ha varit skönt att allt kom ut, trots att hon sa så 2020.

Eller så önskade hon 2020 att hon tyckt så 2017.

Eller så ljög hon helt sonika 2020.

Det var det jag menade.

Och allt är ju spekulationer i ett försök att förstå vad HD menar när hon säger något.
Citera
2021-08-25, 23:09
Medlem
Citat:
Med ”kännedom” om LW och vad hon hade för säkerhetstänk iom att hon inte ville att någon skulle snoka i hennes dator, till exempel, så tror jag att hon hade ställt in skärmlåset på kort tid.
Dödsmisshandeln tog med all säkerhet någon minut.
Att GM skulle aktivera mobilen ett par gånger under pågående mord tror jag inte.
Om de var två då.
Citera
2021-08-25, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, hur tänkte han egentligen. Och när polisen möter upp på plats så uppger han okänt personnummer. Vore det inte för att han mördar några dagar senare så kunde beteendet liknas vid en prepsykos. Utlöst i hans fall, av stress.
Ja, jag tror det är kraftig stress.

En stress som externaliserades redan 6-8 maj och projiceras på barn.
Varav han själv regriderar och responderar som ett trotsigt barn och det kokar ner i diskussion om hans "otroliga felsteg" och så ska han inte åka ihop med HD till USA.

HD själv avrundar plötsligt med att vilja fusklogga honom på LWs wig. Pretty weird.

Han missköter ett jobb den helgen och inte är likt sig på söndag heller enligt andra vittnen.
Senast redigerad av develi 2021-08-25 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in