2021-08-24, 21:10
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Jag vet inte riktigt vad man ska säga. Jag är rätt normal där uppe, tjänar över medel, IQ förmodligen långt över medel. Någon innan nämnde bilbälte och jag kör ofta utan bälte, röker cigaretter också. Jag tror det grundar sig i nihilism.
Citera
2021-08-25, 04:22
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Så du kan inte svara på vad det är och har inga länkar. Känns det bra att ha ämnen i din kropp som du inte har en aning om vad det är eller vad dom gör? Höj din nivå fåret.

Tror du att det är kvicksilver som injiceras?
Citera
2021-08-25, 05:13
Bannlyst
De smarta vaccinerar sig inte för de ser politikernas maktmissbruk och terrorplanerande långt i förväg. Den här fejkpandemin handlar om att rekonstruera samhället så som eliten vill ha det. Man vill ha total kontroll vilka som besöker butiker, klockslag, vilka de umgås med och så vidare.
På franska vaccinkortet finns det plats för åtta sprutor. Mot vad då kan man fråga sig.
Citera
2021-08-25, 05:45
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Så kan man se det. Jag är väl inte speciellt nervöst lagd av naturen. Däremot är jag sinnessjukt trött på restriktioner och att inte kunna resa som jag vill. Jag ställer därför gärna upp och gör vad jag kan för att hjälpa till att minska smittspridningen. Och ja, jag är medveten om att man både kan bli smittad och föra smittan vidare även som vaccinerad, precis som att man kan dö i en bilolycka även om man använder bilbälte. Det handlar om att minska sannolikheten.

Fel. Du minskar inte smittspridningen som vaccinerad. Det där är en jvligt farligt myt som måste slås hål på.

Vaccineringen har än så länge enligt Pfizers egen fas 3 studie bara kunnat påvisa reduktion av kraftiga symptom. That´s it. Inte ond bråd död, inte smittspridning , inte ens livshotande covid.

Faktum är att sannolikt sprider du mer smitta eftersom du naivt nu ställer dig direkt bakom bosse 78 i kassan på ICA och pratar i mobilen med en virusladdning 250 gånger högre än placebo. Hade du varit ovaccinerad och korrekt informerad hade du likt tidigare hållit ordentligt avstånd till Bosse samt varit varse om symptom tidigare som ovaccinerad än vaccinerad.

Vaccinet är typ alvedon. Allt annat är än så länge en myt.
Citera
2021-08-25, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Fel. Du minskar inte smittspridningen som vaccinerad. Det där är en jvligt farligt myt som måste slås hål på.

Vaccineringen har än så länge enligt Pfizers egen fas 3 studie bara kunnat påvisa reduktion av kraftiga symptom. That´s it. Inte ond bråd död, inte smittspridning , inte ens livshotande covid.

Faktum är att sannolikt sprider du mer smitta eftersom du naivt nu ställer dig direkt bakom bosse 78 i kassan på ICA och pratar i mobilen med en virusladdning 250 gånger högre än placebo. Hade du varit ovaccinerad och korrekt informerad hade du likt tidigare hållit ordentligt avstånd till Bosse samt varit varse om symptom tidigare som ovaccinerad än vaccinerad.

Nej, tvärt om är det du som proklamerar myter. Alla rapporter från trovärdiga källor visar att man som vaccinerad har svårare att bli smittad, vilket naturligtvis även minskar risken att föra smittan vidare. Det du har rätt i är däremot att man inte eliminerar risken att bli smittad.

Jag tror att du har rört ihop begreppen här. Det finns ett fall där vaccinet är verkningslöst och det är vid passiv överföring. Om en smittad person nyser dig i ansiktet i korridoren på jobbet och du efter det går in och hånglar med chefen kan du absolut föra smittan vidare till denne. Detta utan att det är säkert att du blir smittad själv.

Du hittar inte en enda trovärdig källa som påstår att vaccinet är helt verkningslöst mot smittspridning. Däremot en hel del oseriösa.
Citera
2021-08-25, 09:12
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Nej, tvärt om är det du som proklamerar myter. Alla rapporter från trovärdiga källor visar att man som vaccinerad har svårare att bli smittad, vilket naturligtvis även minskar risken att föra smittan vidare. Det du har rätt i är däremot att man inte eliminerar risken att bli smittad.

Jag tror att du har rört ihop begreppen här. Det finns ett fall där vaccinet är verkningslöst och det är vid passiv överföring. Om en smittad person nyser dig i ansiktet i korridoren på jobbet och du efter det går in och hånglar med chefen kan du absolut föra smittan vidare till denne. Detta utan att det är säkert att du blir smittad själv.

Du hittar inte en enda trovärdig källa som påstår att vaccinet är helt verkningslöst mot smittspridning. Däremot en hel del oseriösa.

Alla rapporter från trovärdiga källor = Agnes "jag googlade lite snabbt , men det kan inte du" Wold?

Nej du Peter du har noll och nada koll på läget märker jag och upprepar Agnes Wold-fakta. Virusmängden hos vaccinerade eller ovaccinerade smittade är lika vid deltavirusinfektion och det är det som avgör om du smittar vidare eller inte.

Som dubbelvaccinerad är du farligare och det har du just själv bevisat. Du förstår inte att du bär på lika mycket virus som en ovaccinerad men tror felaktigt att du inte kan föra det viruset vidare.

Ditt tankesätt blir ännu farligare vid det mycket mer smittsamma deltaviruset.

Läs på och tänk till samt var försiktig mot dina medmänniskor.
Senast redigerad av bjornhagberg 2021-08-25 kl. 09:15.
Citera
2021-08-25, 09:54
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg

Som jag kan läsa mig till så är det i stort sett enbart ovaccinerade personer som hamnar på IVA just nu. Om detta stämmer så tänker jag att den som inte vill vaccinera sig borde få betala sin egen sjukvård. Detta undantaget de personer som inte kan vaccinera sig på grund av olika sjukdomstillstånd.
Citera
2021-08-25, 10:21
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Som jag kan läsa mig till så är det i stort sett enbart ovaccinerade personer som hamnar på IVA just nu. Om detta stämmer så tänker jag att den som inte vill vaccinera sig borde få betala sin egen sjukvård. Detta undantaget de personer som inte kan vaccinera sig på grund av olika sjukdomstillstånd.

Sverige visade redan före vaccinet (förra sommaren) att smittan så gott som försvinner under sommaren. I absoluta tal så har vi extremt få som är smittade eller inlagda just nu.

Men våra kära, trygga, fullvaccinerade resenärer har nu varit ute och hämtat nya covid-stammar till Sverige, som går förbi vaccinen. Med lite fördröjning är de på väg att spridas brett nu, som t ex den nya versionen av delta som hämtades till Uppsala.

Vi ligger alltså lite efter i kurvan, men statistiken från Israel är relevant även för oss. Procentuellt ligger där fler vaccinerade än ovaccinerade på IVA.

Jag tycker att "ni" uppvisar en skadlig och uppenbart hjärntvättad lägervaktsmentalitet. Om vi inte ska få sjukvård, så ska vi inte heller betala skatt för den. Och - i rättvisans namn få tillbaka skattepengar retroaktivt, eftersom privat sjukförsäkring i andra länder går hand i hand med lägre skatter och därmed möjligheten att i tid skaffa en privat sjukförsäkring.

Den enorma skadeglädjen och önskan om att vi ska dö, är ytterligare en polariserande faktor som bryter ner samhället. Precis som globalisterna önskar. Ni är villiga och lättledda får. Ni går precis vart som helst, om staten ger er en klapp på huvudet och säger att ni är duktiga. Filmen The Wave borde visas i alla skolor, med ordentliga lärarledda debatter, för att "vaccinera" folk från att så lätt förföras av mörka krafter och bli verktyg för brott mot mänskligheten.
Citera
2021-08-25, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Och hur skall samhället kunna kontrollera din fina idé ? Låt höra din smarta lösning !!

Hur menar du?
Citera
2021-08-25, 11:21
Medlem
FashionMonsters avatar
https://www.beckershospitalreview.com/pharmacy/pfizer-recipients-infected-with-delta-have-same-viral-load-as-the-unvaccinated-oxford-study-says.htm l

Citat:
We find no difference in viral loads when comparing unvaccinated individuals to those who have vaccine “breakthrough” infections. Furthermore, individuals with vaccine breakthrough infections frequently test positive with viral loads consistent with the ability to shed infectious viruses. Our results, while preliminary, suggest that if vaccinated individuals become infected with the delta variant, they may be sources of SARS-CoV-2 transmission to others.

Åter igen gäller det "breaktrhrogh" infections, det vill säga att asymtomatisk smitta förmodligen inte existerar vare sig hos vaccinerade eller ovaccinerade.

*stanna hemma när du är sjuk* är väl egentligen den enda rekommendationen som hade behövts för att stoppa pandemin.
(tillsammans med traditionella läkemedel och behandlingar)

Det är fan psykisk misshandel och tortyr att sjukvårdspersonal måste vaccinera sig, dom har ju med största sannolikhet redan smittats och fått antikroppar.
Nu är det dessa som kallats hjältar under förra året som blir hotade med uppsägning om dom inte vill vaccinera sig, även om just milda infektioner av viruset visar sig ge ett väldigt bra och långvarigt skydd via naturliga antikroppar.
Senast redigerad av FashionMonster 2021-08-25 kl. 11:36.
Citera
2021-08-25, 13:57
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Om så är fallet hoppas jag samtliga blir personalärenden och att de skiljs från sina tjänster. Synnerligen olämpligt med ovaccinerade bland sjukvårdspersonal.
Är du rädd för verkligheten?
Citera
2021-08-25, 14:00
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Källa på ditt påstående tack!
Skaffa familj, släkt och vänner som arbetar på sjukhus och fråga dom. Allt som skrivs på Aftonbladet med Matti Sällberg kan man ju tolka på ett sätt bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in