Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Som jag kan läsa mig till så är det i stort sett enbart ovaccinerade personer som hamnar på IVA just nu. Om detta stämmer så tänker jag att den som inte vill vaccinera sig borde få betala sin egen sjukvård. Detta undantaget de personer som inte kan vaccinera sig på grund av olika sjukdomstillstånd.
Sverige visade redan före vaccinet (förra sommaren) att smittan så gott som försvinner under sommaren. I absoluta tal så har vi extremt få som är smittade eller inlagda just nu.
Men våra kära, trygga, fullvaccinerade resenärer har nu varit ute och hämtat nya covid-stammar till Sverige, som går förbi vaccinen. Med lite fördröjning är de på väg att spridas brett nu, som t ex den nya versionen av delta som hämtades till Uppsala.
Vi ligger alltså lite efter i kurvan, men statistiken från Israel är relevant även för oss. Procentuellt ligger där fler vaccinerade än ovaccinerade på IVA.
Jag tycker att "ni" uppvisar en skadlig och uppenbart hjärntvättad lägervaktsmentalitet. Om vi inte ska få sjukvård, så ska vi inte heller betala skatt för den. Och - i rättvisans namn få tillbaka skattepengar retroaktivt, eftersom privat sjukförsäkring i andra länder går hand i hand med lägre skatter och därmed möjligheten att i tid skaffa en privat sjukförsäkring.
Den enorma skadeglädjen och önskan om att vi ska dö, är ytterligare en polariserande faktor som bryter ner samhället. Precis som globalisterna önskar. Ni är villiga och lättledda får. Ni går precis vart som helst, om staten ger er en klapp på huvudet och säger att ni är duktiga. Filmen The Wave borde visas i alla skolor, med ordentliga lärarledda debatter, för att "vaccinera" folk från att så lätt förföras av mörka krafter och bli verktyg för brott mot mänskligheten.