Citat:
Ursprungligen postat av
AgriaForsakring
Jag förstår att en gammal man som du med fallande testosteronnivåer blir lite extra orolig på ålderns höst där emellan dina korsordslöserier.
Jag tror nog att ditt sittande framför dataspelen och din rädsla för vetenskap leder till svårare testosteronbrist än vad jag eventuellt skulle lida av. Har då inte märkt några problem med min libido och löser ytterst sällan korsord (det händer, men det har jag gjort sedan jag var yngre än du är idag).
Citat:
Men bara för att du är en gammal pensionär som tagit vaccinet behöver du inte känna dig ensam i din stuga för att unga inte är vaccinerade.
Jag har långt kvar till pension, bor inte i en stuga (men har en sommarstuga, så vissa delar av året stämmer stugan) och är allt annat än ensam. Jag behöver inte heller oroa mig över att unga inte vaccinerar sig, det gör de på löpande band. Snart även de som är under 18. :-)
Citat:
Vi är friska och har hela livet framför oss och dödligheten är obefintlig i vår åldersgrupp. Har man haft covid en gång har man ett inbyggt skydd immunförsvar som hjälper mot alla varianter och framtida muteringar.
Obefintlig är ett starkt ord. Du vet att dödligheten bara en faktor när det gäller Covid19, eller hur? Det finns en rad andra faktorer som drabbar även unga. Du som oroar dig över min libido kanske ska läsa den här (vetenskapligt styrkta) undersökningen:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/andr.13003
Den handlar om hur man konstaterat att impotens är tre gånger vanligare bland de som genomgått Covid19 jämfört med de som inte genomgått det. Så fortsätt rekommendera "naturligt" skydd.
Citat:
Du behöver inte hetsa oss unga till att vaccinera oss bara för att du känner dig ensam bland dom döende vaccinerade gamlingarna i befolkningen.
Har vi inte redan snackat om just detta? Känner inte att jag tillhör "gamlingarna" och jag är inte ensam. Jag tror nog du känner dig lite besviken på att dina "kamrater" i din åldersgrupp inte alls tycker som du och trots dina frenetiska försök att på FB få dem att avstå vaccin i alla fall står i kö för att få sina doser med vaccin, det vaccin som numera också är komplett godkänt av FDA i USA (inte längre nödgodkänt).