2021-08-23, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
tvek, du låter sjukt osmart

Översättning: ''Jag är avundsjuk och blev provocerad av kommentaren''.
Citera
2021-08-23, 21:11
Medlem
Jag:
Israel har nu uppnått 100% (dubbelt) högre antal döda per vecka än samma tid förra året.

Den enda skillnaden i Israel är att en mycket stor andel (högst i världen) är vaccinerade.

Dubbelt så hög dödlighet efter vaccinet, samma tid, samma säsong, samma väder och samma människor.

Vaccinerad Aftonbladet-läsare (du):
- DET BETYDER ATT DET FUNGERAR!!!

Jag:
- Ok. Lycka till nu till hösten. Stay safe.
Citera
2021-08-23, 21:53
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Är det så? Mina intentioner är rakt igenom goda, men det tror du förstås inte på då du bestämt dig att, tvärt emot vetenskapliga rön, propagera för att man ska avstå att vaccinera sig.

Mår du dåligt av att du inte är vaccinerad menar du? Det går att avhjälpa enkelt. Annars förstår jag inte vad du skriver...

Det som stör mig är att du agerar emot alla vetenskapliga rön och saknar argument för din åsikt. Annat än rent känslomässiga då, förstås.

Citat:
Men den har en viss poäng, eller hur?
Vad? Känslan? Jo, känslor har stor makt över en persons agerande...
Citera
2021-08-23, 21:54
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Jag beställde tid men du övertygade mig att avbeställa .Snacka om streber.Nu har jag inte tid längre skall ut och övertyga utlänningar att dom dör om dom vaccsinerar sig slicka på några meloner och tomater.Leve Corona som rensar alla strebrar i samhället.
Eller hur? Sicket trams...
Citera
2021-08-23, 22:00
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Jag:
Israel har nu uppnått 100% (dubbelt) högre antal döda per vecka än samma tid förra året.

Den enda skillnaden i Israel är att en mycket stor andel (högst i världen) är vaccinerade.

Dubbelt så hög dödlighet efter vaccinet, samma tid, samma säsong, samma väder och samma människor.

Vaccinerad Aftonbladet-läsare (du):
- DET BETYDER ATT DET FUNGERAR!!!

Jag:
- Ok. Lycka till nu till hösten. Stay safe.

Var in och kollade statistiken för Israel nu.

Måste vara något fel på deras statistik. Inte kan ju fler dö nu när så många fått vaccin. Uppenbart datafel.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/israel/
Citera
2021-08-23, 22:02
Medlem
SkattefriZons avatar
Jag är en av dom som inte vaccinerar mig.
Tror inte att det finns något coronavirus.
Influensa klassas som corona.
Skulle aldrig spela med i det här totalitära som regeringen håller på med.
Att allt censureras gör att jag inte litar på något nu för tiden.
Citera
2021-08-23, 22:04
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgriaForsakring
Jag förstår att en gammal man som du med fallande testosteronnivåer blir lite extra orolig på ålderns höst där emellan dina korsordslöserier.
Jag tror nog att ditt sittande framför dataspelen och din rädsla för vetenskap leder till svårare testosteronbrist än vad jag eventuellt skulle lida av. Har då inte märkt några problem med min libido och löser ytterst sällan korsord (det händer, men det har jag gjort sedan jag var yngre än du är idag).

Citat:
Men bara för att du är en gammal pensionär som tagit vaccinet behöver du inte känna dig ensam i din stuga för att unga inte är vaccinerade.
Jag har långt kvar till pension, bor inte i en stuga (men har en sommarstuga, så vissa delar av året stämmer stugan) och är allt annat än ensam. Jag behöver inte heller oroa mig över att unga inte vaccinerar sig, det gör de på löpande band. Snart även de som är under 18. :-)

Citat:
Vi är friska och har hela livet framför oss och dödligheten är obefintlig i vår åldersgrupp. Har man haft covid en gång har man ett inbyggt skydd immunförsvar som hjälper mot alla varianter och framtida muteringar.
Obefintlig är ett starkt ord. Du vet att dödligheten bara en faktor när det gäller Covid19, eller hur? Det finns en rad andra faktorer som drabbar även unga. Du som oroar dig över min libido kanske ska läsa den här (vetenskapligt styrkta) undersökningen:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/andr.13003

Den handlar om hur man konstaterat att impotens är tre gånger vanligare bland de som genomgått Covid19 jämfört med de som inte genomgått det. Så fortsätt rekommendera "naturligt" skydd.

Citat:
Du behöver inte hetsa oss unga till att vaccinera oss bara för att du känner dig ensam bland dom döende vaccinerade gamlingarna i befolkningen.
Har vi inte redan snackat om just detta? Känner inte att jag tillhör "gamlingarna" och jag är inte ensam. Jag tror nog du känner dig lite besviken på att dina "kamrater" i din åldersgrupp inte alls tycker som du och trots dina frenetiska försök att på FB få dem att avstå vaccin i alla fall står i kö för att få sina doser med vaccin, det vaccin som numera också är komplett godkänt av FDA i USA (inte längre nödgodkänt).
Senast redigerad av Intensivtklok 2021-08-23 kl. 22:45. Anledning: Rensade skräp som kom med av misstag.
Citera
2021-08-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Var in och kollade statistiken för Israel nu.

Måste vara något fel på deras statistik. Inte kan ju fler dö nu när så många fått vaccin. Uppenbart datafel.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/israel/

Bästa användarnamnet
Citera
2021-08-23, 22:43
Medlem
Du är något på spåren, det är barnen som gick i särskolan, de som satt och tuggade på sudden, de som faller för pyramidspelen som ingen normal människa ens kommer i kontakt; idioterna helt enkelt.
Citera
2021-08-24, 01:58
Medlem
svenrolandmartinsss avatar
Jag tror det landar på betydligt mindre än 5 %. Innerst inne är de allra flesta människor goda.
Citera
2021-08-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Du är något på spåren, det är barnen som gick i särskolan, de som satt och tuggade på sudden, de som faller för pyramidspelen som ingen normal människa ens kommer i kontakt; idioterna helt enkelt.

Exakt.
Citera
2021-08-24, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Mer korrekt har du tagit ett antal godkända vaccin (som de flesta andra) samt att du ställt upp på en fas 3 studie Pfizers covid-vaccin och än så länge inte upplevt några biverkningar.
Så kan man se det. Jag är väl inte speciellt nervöst lagd av naturen. Däremot är jag sinnessjukt trött på restriktioner och att inte kunna resa som jag vill. Jag ställer därför gärna upp och gör vad jag kan för att hjälpa till att minska smittspridningen. Och ja, jag är medveten om att man både kan bli smittad och föra smittan vidare även som vaccinerad, precis som att man kan dö i en bilolycka även om man använder bilbälte. Det handlar om att minska sannolikheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in