2021-08-24, 23:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja jag har aldrig sagt att alla inte bör vaccinera sig. Vad jag säger är att de som kan hantera viruset bör få det naturligt för att vi ska bli av med pandemin. Det börjar bli mer och mer tydligt att så är fallet när man ser statistiken från Israel etc

Och hur hittar du dem?
Citera
2021-08-24, 23:42
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jo men anledningen att de inte har en öppen diskussion är för att de vet om att det rör sig om ett ickenaturligt virus. Anledningen att de pushar för tvångsvaccinationer och covidpass är för att de vet att det inte är ett naturligt virus. De vill inte ta risken. Det är inte att vi ska införa totalitärianism, det är för att de fattar att folk kommer skjuta politikerna dagen de fattar att de kände till läget från januari 2020 och ljög alla rakt i ansiktet.
Probaxxer gone totally conspiracy theorist
Citera
2021-08-24, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vill inte folk illa. Det har jag kanske, you tell me?
Jag frågade bara.. jo du insinuerar i vissa inlägg
Citera
2021-08-24, 23:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag pratar inte om 70+ här. Jag pratar om barn och unga. Det finns noll anledning att de ska ens försöka undvika viruset. Och de som har någon bakomliggande sjukdom ska såklart kunna vaccineras vid behov.

Oavsett vad måste folk få välja själv hur de vill göra.

Ja folk, du däremot ska tvångsvaccineras då du är en fara för samhället! Ljuger och har dig!
Citera
2021-08-24, 23:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Jag frågade bara.. jo du insinuerar i vissa inlägg

Jag skämtar en hel del också. Humor är viktigt under en pandemi annars går vi under som människor. Tänk att sitta ensam i ett rum, med en katt under resten av ens existens! Nu är ju iofs katter rätt gosiga, men de kan också få covid19 och kanske smitta dig?
Citera
2021-08-24, 23:51
Medlem
Citat:
Jag skämtar en hel del också. Humor är viktigt under en pandemi annars går vi under som människor. Tänk att sitta ensam i ett rum, med en katt under resten av ens existens! Nu är ju iofs katter rätt gosiga, men de kan också få covid19 och kanske smitta dig?

nej fy fan för katter... det blir rödsprängda ögon och rinnande näsa de
Citera
2021-08-24, 23:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej men jag kollar alltid över gatan innan jag går över även om det inte kommer något fordon körande. Det gör inte mig till en hysteriker eller panikdoomer.

Nej, även vid asymtomatisk covid så får man cellskador. Varje viruspartikel är kapabel att orsaka cellskador. Du har ett begränsat antal cellreparationer under livet och vissa celler repareras inte öht.

Du har lärt dig ett sunt beteende, något kurt-sune aldrig gjort. Därför kan han inte skilja på risk och verklig risk.
Citera
2021-08-25, 01:20
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
John Campbell har en PHD och är van att läsa vetenskapliga rapporter och duktig på att sammanfatta och presentera dem då han också är lärare. Har du en PHD?

Ja han har en PhD som nurse teacher. Vetenskapliga studier är inget de sysslar med ofta.
Citera
2021-08-25, 04:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Och hur hittar du dem?

De väljer själva. Tror de flesta vill leva sitt liv normalt. Då finns det en risk för att man kan bli smittad. Är man rädd håller man sig hemma? Så är livet... Det är alltid risk att bli smittad med virus. Detta virus är farligt för multisjuka 85-åringar så jag tror inte att unga och friska är livrädda direket?
Citera
2021-08-25, 06:13
Medlem
Deltan verkar ganska smittsam:
Tusentals unga smittade vid surf- och musikfestival
Nästan 5 000 fall av covid-19 kopplas till musik- och surffestivalen Boardmasters i Newquay i sydvästra England, rapporterar flera medier. Det innebär att knappt tio procent av de runt 50 000 besökarna smittats, cirka tre fjärdedelar av de smittade är 16–21 år.
BBC har pratat med caféägaren John Weir som säger att alla hans yngre anställda var på festivalen och nu håller han sig isolerad.
– Boardmasters borde ha ställts in innan de lyfte på restriktionerna, säger han.
Virologen David Strain menar dock att musikfestivaler är viktiga för ungas mentala hälsa efter att ha missat mycket i pandemin.
https://omni.se/tusentals-unga-smittade-vid-surf-och-musikfestival/a/5G3AaW
Citera
2021-08-25, 06:50
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Deltan verkar ganska smittsam:
Tusentals unga smittade vid surf- och musikfestival
Nästan 5 000 fall av covid-19 kopplas till musik- och surffestivalen Boardmasters i Newquay i sydvästra England, rapporterar flera medier. Det innebär att knappt tio procent av de runt 50 000 besökarna smittats, cirka tre fjärdedelar av de smittade är 16–21 år.
BBC har pratat med caféägaren John Weir som säger att alla hans yngre anställda var på festivalen och nu håller han sig isolerad.
– Boardmasters borde ha ställts in innan de lyfte på restriktionerna, säger han.
Virologen David Strain menar dock att musikfestivaler är viktiga för ungas mentala hälsa efter att ha missat mycket i pandemin.
https://omni.se/tusentals-unga-smittade-vid-surf-och-musikfestival/a/5G3AaW

Unga smittas helt plötsligt? Kan det bero på att skolan har varit stängd i över 6 månader?
Citera
2021-08-25, 07:32
Medlem
qwerty-66s avatar
Enligt denna så ligger vaccinerade risigt till då det sannolikt kommer sub varianter till delta som dagens vacciner inte biter på alls.

"The SARS-CoV-2 Delta variant is poised to acquire complete resistance to wild-type spike vaccines"

"it is necessary to develop vaccines that protect against such complete breakthrough variants."

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.08.22.457114v1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in