2021-08-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Tegnell har haft rätt från första början... vad är problemet med Tegnell nu och varför denna smutskastningskampanj av honom?

Går han inte att muta eller vad... är det det som är problemet?
Fattar inte hur man kan klaga på Tegnell vid det här laget.

Andra länders huvudstrategi är ett dammskydd på munnen, och att bygga en köttmur av flockimmunitet runt hjärntvättade vuxna genom att tvångsvaccinera barn mot en sjukdom som de inte blir sjuka av, med ett korttidstestat vaccin som inte ger immunitet. Och det enda man lyckas med hittills är zero-economy. Lika många dör ändå.
Citera
2021-08-24, 23:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthetrolls
Förklara hur det skall hända. Med referenser till artiklar. Det då:

(FB) COVID-19 oskadliggör ditt immunförsvar på samma sätt som HIV
(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
(FB) Vaccinerade 430% högre dödlighet (data UK 23 aug)
Det finns ingen anledning att referera till något när jag påstår att jag tror det är möjligt att uppnå flockimmunitet med kombinationen av många smittade.

Det är vad jag tror utifrån det jag känner till.
Citera
2021-08-24, 23:20
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nu bor vi i Sverige och inte i något u-land. Här har vi tillgång till rent dricksvatten och billig nyttig mat.

De allra flesta som är överviktiga är det helt i onödan och det ska aldrig ses som nåt slag normalläge.
Håller med, men just nu har vi den befolkning vi har både i världen och i Sverige och då är det den befolkningen som bör tas omhand av respektive länder på bästa möjliga vis, även i Sverige.
Citera
2021-08-24, 23:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Varför ska Folkhälsomyndigheten ens ha med saken att göra? Det blir bara fel när Folkhälsomyndigheten blandas in.

8 läkare skriver till Folkhälsomyndigheten för att få ge en tredje dos vaccin till patienter med nedsatt immunförsvar.

Citat från GT, 24:e augusti 2021:
Personer som har genomgått en organtransplantation är sämre skyddade efter två doser vaccin än en frisk person och löper risk att bli svårt sjuka i covid-19.
Det menar åtta överläkare på Sahlgrenska som – i rädsla för en ökad smittspridning i höst – vädjar till Folkhälsomyndigheten om att snabbt ge dessa patienter en tredje dos.
”Vi vill säkerställa logistiken och komma i gång så snart som möjligt”, skriver de i ett brev till myndighetens generaldirektör Johan Carlson.

Det är åtta covidansvariga överläkare vid Transplantationscentrum på Sahlgrenska som har undertecknat det brev som skickats till Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson.
...
Blir svårt sjuka
Läkarna menar också att många fullvaccinerade personer som genomgått organtransplantation blir sjuka i covid-19 – några av dem blir allvarligt sjuka.
Vi har också noterat ett flertal transplanterade patienter som insjuknat i covid-19 efter 2 doser vaccin och några av dessa har utvecklat svår sjukdom.
...
Befarar ökad smitta i höst
Brevet avslutas:
I ljuset av ovan angivna fakta och risken för en tilltagande smittspridning mot hösten är vår bedömning att vi även i Sverige bör eftersträva att erbjuda och börja planera en tredje vaccindos till organtransplanterade patienter. Vi vill säkerställa logistiken och komma i gång så snart som möjligt för att öka det immunologiska svaret och förhoppningsvis förbättra skyddet mot SARS-CoV-2 infektion och (svår) COVID-19 sjukdom i denna vulnerabla population.
Folkhälsomyndigheten har under augusti meddelat att en större andel av befolkningen sannolikt kommer att erbjudas en tredje dos vaccin under nästa år, samt att vissa riskgrupper eventuellt kan erbjudas en tredje dos redan under hösten.
...
Varför ska Folkhälsomyndighetens godkännande behövas? Jag tänker att läkarna borde ha befogenhet att ordinera så många doser vaccin som dom anser behövs, till dom patienter som har behov. Folkhälsomyndigheten vet inte vilka behov en enskild patient har. Varför ska Folkhälsomyndigheten då avgöra huruvida patienten ska få fler doser vaccin?

Någonting är fel med systemet ifall Folkhälsomyndigheten sitter på rätten att avgöra huruvida patienterna ska få fler doser vaccin. Folkhälsomyndigheten bör hållas borta från så mycket som möjligt.

Jag håller med dig i detta. Jag tror svaret stavas politik och logistik. Det är sådan brist på vaccin, så regeringen vill med Folkhälsomyndigheten som verktyg besluta om vilka som ska få vaccin och när. Jag tror man är rädd för att det skulle bli godtyckligt och överutnyttjat om det vore upp till varje läkare att besluta. Är inte heller särskilt imponerad över kompetensen vid Folkhälsomyndigheten.
Citera
2021-08-24, 23:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Andelen smittade går alltså ner.

Fast skolorna är igång och folk är tillbaka till sina jobb....

Vaccin <3

81,1% har fått första dosen nu!
65,0% är helt färdigvaccinerade.

0 döda utav Covid ligger vi nu på i princip varje dag.
1 ny på IVA.

Nice!!!

Tror fortfarande vi kommer upp i ca 85-86% som kommer vaccinera sig vilket hade gjort att Sverige är etta i världen på det.

Jag tror vi kommer dit, IQ-nivån i Sverige är ganska hög. Ja om man bortser från begåvningsreserven och den nya adeln då.
Citera
2021-08-24, 23:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Inte för att jag förstår vad du vill säga men TBC fortsätter att skörda livi världen. Att TBC har minskat från 1800-talet beror dock inte på vaccin.

Historiskt har sjukdomen skördat väldigt många liv. På 1800-talet var det så många som vart fjärde dödsfall.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tuberkulos

Klart vaccinen gjort en stor nytta i att hejda sjukdomens framfart.
Citera
2021-08-24, 23:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Vore det inte smartare att ha en öppen diskussion och debatt i C19 frågan istället för förföljelse, utpressning, etikettering?

Jo men anledningen att de inte har en öppen diskussion är för att de vet om att det rör sig om ett ickenaturligt virus. Anledningen att de pushar för tvångsvaccinationer och covidpass är för att de vet att det inte är ett naturligt virus. De vill inte ta risken. Det är inte att vi ska införa totalitärianism, det är för att de fattar att folk kommer skjuta politikerna dagen de fattar att de kände till läget från januari 2020 och ljög alla rakt i ansiktet.
Citera
2021-08-24, 23:36
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Ganska selektiv bias så det skriker om det.

Vi hade under förra sommaren likvärdig spridning av smittan och antalet döda som under denna sommar.

Det var före och efter vaccinet, dvs årstiden spelar större roll här i Sverige.

Det är mer folk på IVA och större smittspridning idag än det var för precis ett år sedan på samma dag.

24 Augusti 2020:

IVA: 24
Fall: 117

24 Augusti 2021:

IVA: 35
Fall: 2774

Men sådana som dig biter på precis allting som stödjer dina egna bias, likt alla dessa hjärntvättade vänstermuppar idag.

Det, kan, förstås ha att göra med Delta-varianten, som skapar 1000 gånger fler viruspartiklar i början av en infektion jämfört med den ursprungliga varianten av SARS-COV2. Alltså ett så fruktansvärt smittsam variant som gör att, trots sommar och nästan 70 procent av den totala befolkningen har fått en vaccindos och mer än 50 procent fått 2 doser, så är, ändå, smittspridning och IVA fall högre/fler än sommaren 2020.

Du kanske minns vad som hände i slutet av oktober 2020? Då kanske du kan gissa på hur det kommer att se ut i slutet av oktober i år? Men kan du, ens, föreställa dig hur det skulle ha sett ut, nu, om vi alla varit ovaccinerade? Förstår du vilken jävla mardröm vi skulle ha hamnat i när höstmörkret sätter in på allvar i år, om vi alla varit ovaccinerade?
Citera
2021-08-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kanske skulle han även få smaka på delta-varianten (viruset var som en vanlig förkylning, typ)? När jag får se ett äkta ocensurerat antikroppstest från kurt-sune så ska jag lyssna lite mer på honom. Min dotter sa att det var som att bli överkörd av en buss och hon tränar hårt. Jag misstänker att kurtan inte far med hela sanningen, som vanligt. Men det är ok, ingen vill outa sig på flashback.
Varför vill du folk illa? Har du misantropiska drag?
Citera
2021-08-24, 23:38
Medlem
Surtrutens avatar
Sifo: 7 av 10 positiva till vaccinering av yngre tonåringar

Svenskarna vill att vi gör som flera grannländer och vaccinerar även yngre barn. Det visar en ny undersökning som Sifo gjort för TV4Nyheterna.
Jag är klart tveksam, nyttan för ungdomen måste vara större än risken.

Det är nog så att många ser det som en bra grej att vaccinera unga för då kan de röra sig friare med mindre risk att tex. smitta ner äldre släktingar. Det stämmer ju delvis.

Däremot blir ju väldigt väldigt få unga allvarligt sjuka.
Citera
2021-08-24, 23:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja, antingen det. Eller så kan man sluta att ta emot resenärer från länder där nya mutationer har uppstått.

Vaccintillverkarna kan naturligtvis inte tillverka vacciner mot varianter som inte existerar ännu. Så länge gränserna står öppna för alla möjliga virus, så kommer varianterna att ha försprång framför vaccinerna.

Det känns som hela skiten kommer att bli en följetong, kan jag hoppa av den här serien redan nu?
Citera
2021-08-24, 23:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Varför vill du folk illa? Har du misantropiska drag?

Jag vill inte folk illa. Det har jag kanske, you tell me?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in