2021-08-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag tar influensavaccin varje år därför att det är olika varianter av viruset varje år.
Inget konstigt med det.
Troligen blir det samma med covid. Lite modifierat vaccin och man minskar risken att bli allvarligt sjuk.

Jag har tagit influensavaccin sedan 1994 eftersom jag blev jäkligt sjuk av influensa hösten 1993.
När det finns möjligheter att minska risken tar jag givetvis den. Inte 100% säkerhet men minskar risken att bli allvarligt sjuk. Helt rationellt tänkande.
Tilläggas att jag har endast 1 dag sjukfrånvaro de senaste 20 åren. Kräksjuka vilken man håller sig borta ett par dagar från jobbet. Blev sjuk en fredag och helt ok på måndag att återgå i arbete.

Jag kommer givetvis säga ja till att varje år ta covid vaccin om det behövs. Jag uppskattar ett friskt liv.
Därför förstår jag inte din ångest. Troligen behöver du få någon att prata med.

lite lustigt detta med influensa vaccinering, jag har aldrig någonsin tagit detta och har faktiskt aldrig haft influensan. Men jag känner andra som brukar ta och haft influensan årligen. Knepigt tycker jag iaf

Vad beror det på? nu menar jag relativt unga 30+
Citera
2021-08-28, 16:05
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du måste leva i en väldigt liten bubbla, kanske är du både blind och döv också. Vi har haft väldigt många som fått sjukvård för covid19, det finns data på det. Men du verkar vara faktaresistent så det går väl inte in.

Hur många har dött av Covid 19? Hur många dog i självmord under samma period?
Citera
2021-08-28, 16:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det var det mest kloka jag läst sedan pandemin började.
Självklart är det så.
Danskarna kör nu på för att snabbt återgå till normalläget och de som inte vill vara med får lämna båten.

Tack du gjorde min dag betydligt mer positiv.

Det är ju dock lite synd om de stackarna som inte kan ta sprutan av diverse medicinska anledningar. Men det är som Spock sa: "The needs of the many outweighs the needs of the few". Personligen skiter jag i konserter och fotbollsmatcher eller liknande då jag inte har något behov av det, men det verkar vara jätteviktigt för många, viktigare än människoliv.
Citera
2021-08-28, 16:08
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Datasimulerar man varje individs testsvar menar du?
Vilken jävla kaninkokerska är det som lurat i dig all skit?

Hur kan man helgenomsekvensiera ett virus som inte är isolerat?

Man har inte det, allt är byggt på en teoretisk datorsimulering.

Visa oss alla här och nu hur och när de isolerade Sars Cov-2 enligt Koch metoden (alltså inte en datorsimulering).

Klarar du det lämnar jag Flashback för alltid. Klarar du inte det skall du erkänna att du spridit lögner och propaganda, om du vågar.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Det var det mest kloka jag läst sedan pandemin började.
Självklart är det så.
Danskarna kör nu på för att snabbt återgå till normalläget och de som inte vill vara med får lämna båten.

Tack du gjorde min dag betydligt mer positiv.

Jo, med det blir synd om den danska sjukvårdspersonalen, anhöriga och vänner till antivaxarna om sjukvården blir överbelastad och många antivaxare avlider i/med Covid-19. Men innan dess så lär väl danskarna stänga ner samhället igen. Är det det som antivaxarna är sugna på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
självmord
1168 år 2020, 2021 ?
Citera
2021-08-28, 16:10
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, med det blir synd om den danska sjukvårdspersonalen, anhöriga och vänner till antivaxarna om sjukvården blir överbelastad och många antivaxare avlider i/med Covid-19. Men innan dess så lär väl danskarna stänga ner samhället igen. Är det det som antivaxarna är sugna på?

Vi har levt som vanligt i 2 år haha, i vilken källare bor du i?
Citera
2021-08-28, 16:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Vad spelar det för roll? Det är självvalt att begå självmord. Det är inte frivilligt för en gamling som exempelvis är beroende av hemtjänst att behöva utsättas för smitta.
Citera
2021-08-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Datasimulerar man varje individs testsvar menar du?
Vilken jävla kaninkokerska är det som lurat i dig all skit?

Hur kan man helgenomsekvensiera ett virus som inte är isolerat?

Jag tror att samtliga medborgare kommer att vara vaccinerade inom ett par år pga att det kommer att bli svårt att fungera i samhället utan ett vaccinpass.

Det kommer sannolikt vara så att covid 19 problemet kommer inte att försvinna när alla är fullvaccinerade men vaccinpassen kommer att finnas kvar.

Om det blir så att vaccin inte löser problemet, då är frågan hur majoriteten kommer att reagera när det läget uppstår? Kommer bli att det här läget fortsätter och man övergår till ett helt digitalt samhälle för att undvika sjukfall och dödsfall Vad tror chefen?
Citera
2021-08-28, 16:19
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
En förklaring till Uppsalas framgångar är att vaccinationen inledningsvis inte gjordes med bokningar, utan med kallelser. Personer i dom första faserna fick kallelser i brevlådan med tid och plats för vaccination.

Bokningssystemen har dessutom främst varit till för vaccinatörerna och inte för patienterna. Det ställer till det för personer med arbete som vill vaccinera sig en viss tid. Då är man tvungen att gå in på en vaccinatörs sida och kolla om de har en ledig tid då, om inte gå vidare till nästa vaccinatör osv, istället för att alla vaccinatörer vid en viss tidpunkt visas.

Att Uppsala har kvälls- och lördagstider underlättar också för personer med jobb.
Citera
2021-08-28, 16:19
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
lite lustigt detta med influensa vaccinering, jag har aldrig någonsin tagit detta och har faktiskt aldrig haft influensan. Men jag känner andra som brukar ta och haft influensan årligen. Knepigt tycker jag iaf

Vad beror det på? nu menar jag relativt unga 30+
Det vi var med om, jag och frugan 1993 vill vi inte upplev igen.
Jag låg utslagen 10 dagar med hög feber. Vidrigt.
Nerkörda så blev det efterföljande otrevlig skit som bihåleinflammation mm.
Frugan som är utbildad sjuksköterska anestesi/IVA tyckte vi skulle ta till de vaccin som finns och det gjorde vi sedan dess. Frugan har senare fått astma och varje vanlig förkylning ger sig på henne på väldigt negativt sätt.
Vi är båda med rätt vikt och vältränade. Hon kom precis hem från sitt motionspass på att löpa ca 10 km vilket hon gör 3 gånger i veckan och däremellan gymmet. (jo vi har eget gym)
Jo vi har tagit influensavaccin sedan 35+ och jäkligt friska. Därför blir jag så förbannad på alla antikvaxers här som tror de är förmer.
Citera
2021-08-28, 16:20
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Man har inte det, allt är byggt på en teoretisk datorsimulering.

Visa oss alla här och nu hur och när de isolerade Sars Cov-2 enligt Koch metoden (alltså inte en datorsimulering).

Klarar du det lämnar jag Flashback för alltid. Klarar du inte det skall du erkänna att du spridit lögner och propaganda, om du vågar.

Varför måste man använda en metod som uppfanns innan man ens visste att virus existerade? Är du idiot på riktigt? Du är ju hjärntvättad bortom räddning om du går på den typen av argumentation..

Viruset är isolerat många många gånger, men inte enligt stenåldersprinciper..

Dock enligt en ny uppdaterad kochmetod som passar lite bättre nu när man upptäkt virus..

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7095368/

Är du snäll och drar åt helvete nu med dina jävla konspirationsteorier. Du riskerar att lura andra svagbegåvade stackare med ditt bullshit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in