2021-08-25, 01:01
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lj666
Skulle tro ”sas” är = så att säga

Ok men om så att hon såg den o minns den så stämmer den in på beskrivningen av den bil som sågs mordnatten. Man får hoppas att så är fallet men det kanske inte räcker för häktning.
Citera
2021-08-25, 01:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Om, vilket vore en stor överraskning och egentligen mot förmodan, om alltså, de har hittat hennes kvarlevor så skulle det kanske kunna vara jord-/markprover de har tagit för vidare analys.

Det är möjligt, men eftersom hela insatsen var över på så kort tid, får jag känslan av att polisen var ute efter något väldigt specifikt. Framgång? Nederlag? Vi får vänta och se.
Citera
2021-08-25, 01:17
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
Styckmörderskan i Askersund hade väl ett lik i luckan bra länge har jag för mig. Grevens fru Pentinmäki styckades och dumpades väl en 6 mil bort eller så. Att man återvänder till brottsplatsen är nog mer av en legend. Klart det händer men det omvända är nog mer vanligt.
Ja, det har du rätt i. När du nämner styckmörderskan i Askersund så kom jag att tänka på styckmordet på myntsamlaren i Stockholm för några år sedan. I det otäcka fallet så förvarade GM sitt offer i bilen i ett år.
Citera
2021-08-25, 01:17
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är möjligt, men eftersom hela insatsen var över på så kort tid, får jag känslan av att polisen var ute efter något väldigt specifikt. Framgång? Nederlag? Vi får vänta och se.

Borde nog ha varit framgång, annars hade de nog fortsatt under längre tid, tills de hittat vad de söker
Senast redigerad av Svennis7254 2021-08-25 kl. 01:20.
Citera
2021-08-25, 03:03
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Den vita bilen såg du den själv eller ät det något du hört? En liten vit med "avhugget" bakparti sas, vad menar du med sas?

Herregud. Jag såg den själv varje dag. Höll koll på bilen om jag skulle gå ut. Var bilen inte där så var det lugnt. Han åkte hem till mamma varje dag och åt. Jag pratade med henne ibland. Hon fattade inte varför han "blivit såhär" sa hon. Ni kan tro att jag är ett troll. Mej gör det inget. Ang. bilar ser jag ingen skillnad på en volvo eller golf. Endast färgen skiljer dem åt i mina ögon. Jag vet vem den andre Klas är också. Han är inte rädd att ta ögonkontakt. Han är otäckare på det viset. Usch. Han har begått våldtäkter förr. Den Klas hänger ofta på oxen. Han kammar över håret på ena sidan. Två helt olika män. Han utmanar med blicken.
Senast redigerad av Sockerhals 2021-08-25 kl. 03:05.
Citera
2021-08-25, 03:09
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYSUPERHERO
Men är det någon som har sett att det är just CLs dörr på akacia som är avspärrad?

Just därför frågade jag om bilden. Men allt som skrivs i media om den anhållne stämmer på Levin. Därför tror jag det är han som sitter. Men jag tvivlar på att han skulle våga angripa någon.
Citera
2021-08-25, 03:13
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Intressanta inlägg under natten!

Jag delar uppfattningen att det inte fungerar att Helena skulle gått med ClLe och han sedan plötsligt har en bil som kör på cykelvägen. Det är matematiskt möjligt om allt sker med militär disciplin, men knappast sannolikt.

Hanna skall dock bara kastas ut om ClLe agerade ensam. Kom ihåg att Hanna uppger att en bil givit sig av söderut. Denna bil kan sedan ha observerats köra ned på Mariegärdesväg och det är helt rätt riktning mot ClLe. I det fallet kan Loudamus vittne plockas in om PeNi är med i processen.

Om PeNi är med i processen kan det tänkas att PeNi är den som går med Helena och att de två sedan stöter på ClLe kort tid efteråt. ClLe kan även vara den person som gett PeNi skjuts ned till Stadt.

Sockerhals känner så väl PeNi som ClLe. Hon uppger att hon umgicks med ClLe runt år 2000, men kan PeNi ha umgåtts med honom 1992?

Otroligt att ingen i tråden, förutom Sockerhals, har direkt kunskap om ClLe! Tycks verkligen vara en ensamvarg!

Käften! Jag har inte "umgåtts" med Claes. Ingen umgås med honom. Ingen mer än hemvården besökte honom. Hitta inte på massa dumheter om mej. Idiot!
Citera
2021-08-25, 03:16
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Just därför frågade jag om bilden. Men allt som skrivs i media om den anhållne stämmer på Levin. Därför tror jag det är han som sitter. Men jag tvivlar på att han skulle våga angripa någon.

Är Levin den småfete som du beskrev först?
Citera
2021-08-25, 03:30
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ok. Ni nonchalerar mina inlägg. Då får det vara så. Jag skiter i er. Jag hade mycket att säga om Claes Levin annars. Stod honom mycket nära i början av 2000. Kan ju säga att då hade han en liten vit bil iaf. Jag säger inte mer för jag avskyr att bli behandlad som luft. Hellre att folk spyr galla på mej än nonchalerar mej. Jag blir så jävla sur. Och jag är långsint. Ville inte skriva mer om honom innan jag är mer övertygad att det är han. Därav min efterfrågan. Ingen verkade intresserad så tack för mej!

Citat:
Käften! Jag har inte "umgåtts" med Claes. Ingen umgås med honom. Ingen mer än hemvården besökte honom. Hitta inte på massa dumheter om mej. Idiot!

Det var du som skrev att du stod honom nära. De flesta skulle tolka det som att ni umgicks. Men som du beskriver honom så umgicks ni nog knappast...

Jag tror ClLe är ett bottennapp, tyvärr. Om han gjort dådet med PeNi hamnar saken i ett annat läge. PeNi åkte ned i en liten vit bil som teoretiskt skulle kunna vara ClLe, om de känner varandra. De bodde ju på var sin sida samma parkeringsplats på Bråten.

Men ClLe känns ändå som ett bottennapp...
Citera
2021-08-25, 04:04
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Var finns uppgifterna om Claes dåliga hälsa?

Jag går efter vad som framkommit i tråden och då skriver ett flertal personer att han har hemtjänst och då har man (som 60-åring) allvarliga problem överlag fysiskt alternativt psykiskt.

Sen om han som det påstås haft en så kallad god man så får man anta att han haft stora ekonomiska problem och antagligen inte mått så bra.

Mer än så har jag inte.
Citera
2021-08-25, 04:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Jag har för det mesta tyckt bra om GW tills han gick över till TV4. Tappade mycket i trovärdighet.

Också därför som jag tycker att det är tråkigt att han så kategoriskt går ut och avfärdar den Man som nu sitter anhållen som ev. gm. Har GW fortfarande insyn i fallet eller är det bara på gamla meriter som GW uttalar sig om? Vi vet ju alla att även solen har fläckar.

Själv, vad jag har läst och följt i denna tråd sporadiskt av och till i flera år, samt det som beskrivs om mannens leverne och som polisen säger, att han och Helena inte har någon koppling, så passar han in bra som en person som gått under radarn under alla dessa år. Ja, jag vet att han varit förhörd tidigare men att han då tycktes vara osannolik som gärningsman.

Nu kommer jag inte ihåg på rak arm men kan inte komma ihåg att polisen har gått ut med så stora resurser som nu om man jämför med de som tidigare varit aktuella. Så i det hänseendet, så måste jag säga att det bådar gott och som flera redan varit inne på så är de åtgärder som vi ser polisen göra idag/i dagarna planerade långt i förväg.

Men att man väntade tilldess att de kunde anhålla mannen, så att de kunde leta vidare i lugn och ro. För som det beskrivits, om denne person är psykiskt instabil så hade en överrasknings effekt kunnat få katastrofala följder för den vidare med utredningen. Så något säger mig att polisen har mer kött på benen än nånsin vilket borde leda till den utgång vi alla väntat på i snart 30 år.
CL ansågs inte ens vara tänkbar som GM i utredningen, han stod inte i utredningen som misstänkt ens, skulle vara inressant, varför han vare sig var tänkbar eller fanns i utredningen utan att vara misstänkt?
Citera
2021-08-25, 04:16
Medlem
Clae#s är anhållen.
Det borde finnas goda grunder för att man drar igång denna cirkus. De vet att de har ögonen på sig, vilken uppståndelse det skulle bli. Klart de har kött på benen innan de plockar in honom efter all de na tid.

De har funnit saker av nog. Värde att plocka med sig från fynplatse. Hur visste de att dessa saker fanns och framför allt HUR visste de.

Cla#es har enligt mig med detta att göra.

Man kan aldrig se utanpå eller bedömma efter. personligbet / utseende om människan är kapabel att. Mörda. Det är sällan sånt syns.

Förstår inte varför en del tvivlar på kalla falls arbete med detta. De har alla fakta, utredning, vittnesmål, allt vi bara spekulerar om.

Jag tror att de har rätt man! Jag. Hoppas och ber att de har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in