2021-08-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko2llen4
Jo, men jag försöker få fart på er...
Finns inte så mkt mer...ingen kände honom för han var en sjuk och ensam eremit som kanske mördade unga flickor!!!
Vad vill du veta egentligen?
Vi får ju svaret i veckan..fattaru?
Vaad ens..!?
Citera
2021-08-25, 00:10
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Stod tidigare i Tråden att han hade en Ford Sierra

Jag trodde den uppgiften inte var sann. En Sierra har en rundad bakdel men storleken passar vittnesbeskrivningen bra. Sierror var oftast vita också. Det existerar inte många exemplar längre, men ett par finns på Blocket just nu:

https://www.blocket.se/annons/halland/ford_sierra_xr4i/96410784

https://www.blocket.se/annons/skane/ford_sierra_2_0i_ci/97165329
Citera
2021-08-25, 00:11
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
det här inlägget skrivet januari 2019.
Bilen som någon nämnde senaste timmen. Du som skrev det var det ett minne från tråden eller hur har du hört det?
Det har skrivits massor om den där bilen i tråden. Det vet alla som inte bara blivit intresserad det allra senaste.
Citera
2021-08-25, 00:16
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det har skrivits massor om den där bilen i tråden. Det vet alla som inte bara blivit intresserad det allra senaste.

Jo, men finns det ju helt plötsligt en helt ny person som bilen ska matchas mot.
Citera
2021-08-25, 00:16
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jaha! Frågan är hade CL en bil 1992 som stämmer på beskrivningen. Det är det intressanta och har inte skrivets om förut
Citera
2021-08-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Den bukfete hängsel-Klas som du såg på ICA idag verkar även vara den Klas som Sockerhals beskriver, dvs inte C*laes L*evin.

Fel gubbe alltså om man ser till Judaland's info om att två Klas/Claes bor där.
Sockerhals beskriver dock en ljus bil med avhugget bakparti. Klas (alltså den andre, fel gubbe) hade en mörkare grå Volvo 744 åren 1986-2011.
Citera
2021-08-25, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Vissa tror att polisen inte hittade något då de hävde avspärrningarna såpass snabbt. Jag ställer mig på den sidan som tror att de hittade något. Förmodligen har någon äntligen öppnat truten och visat dem exakt plats för något eller några föremål, därav att det gick snabbt. Jag tror att det här försvinnandet äntligen kommer att lösas, tyvärr har en del hunnit avlida med ovetskapen om vad som hänt. Nu kanske dock levande anhöriga kan få sinnesro.
Hittade dem något men samtidigt fortfarande letar efter en kropp hade knappast inte avspärrningarna hävts. Jag får inte ihop det hur jag än vrider på det. Enda möjligheten som återstår är att de faktiskt har kroppen och det är detta allt bygger på.
Citera
2021-08-25, 00:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Senast på torsdag klockan 12:00 får vi värdemätaren!

Saxat från amber advokater:

Anhållen
Det är åklagaren som bestämmer om en person ska anhållas i väntan på att domstolen prövar frågan om häktning. Under anhållningstiden pågår polisens utredning. Senast klockan 12 tredje dagen efter ett beslut om anhållande måste åklagaren lämna in häktningsframställan till domstol, då måste åklagaren beskriva varför personen ska häktas. Vid häktningsförhandlingen avgör därefter domstolen om personen ska häktas eller släppas på fri fot. Denna förhandling ska ske samma dag som åklagaren lämnar in sin häktningsframställan eller senast dagen efter.

Häktad
För att bli häktad måste man vara misstänkt för ett brott som ger minst ett års fängelse. Om brottet har minst två års fängelse i straffskalan brukar det talas om s.k. obligatorisk häktning. Det kan också finnas en risk att den misstänkte lämnar landet, försvårar utredningen eller fortsätter att begå brott.

Det är domstolen som fattar beslut om häktning och som misstänkt kan man sitta häktad i upp till 14 dagar innan åtal väcks av åklagaren. Den tiden kan förlängas om det finns skäl för det, vilket inte är ovanligt. Det är också domstolen som beslutar om man ska sitta fortsatt häktad tills domen faller eller om man blir släppt i väntan på rättegång och eventuell dom. Polisen är ansvarig för den som är anhållen. Om man blir häktad är det istället Kriminalvården som har ansvaret.
Citera
2021-08-25, 00:46
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Alldeles i början på 2000 bodde min kompis närmsta granne med Claes. Verkar som han flyttat runt på Akacistigen mycket. Jag var ofta hos henne. Hans bil såg jag från hennes fönster. En liten vit med "avhugget" bakparti sas, Kan inget om bilar. Kanske en Golf...
Signalement: Tunnhårig ,normallång man med bukfetma. Hängslen, byxorna i armhålorna. Tittade aldrig nån i ögonen. Glasögon. Stirrade alltid ner i backen. När man mött honom så haglade okvädingsorden, typ hora, hundjävel, ungjävel. Mötte man honom i uppgången så tryckte han upp sej mot väggen livrädd. När han var inne i sin lägenhet gapade han att han skulle mörda mej. Polisen var inblandad men gjorde ingenting. Det var fullskaligt krig i fem är. Jag hann ikapp honom och frågade om han ville mej nåt. Han nästan sket på sej... Nästan säker på att det är han som sitter anhållen, så jag skriver lite om "vårt " liv tillsammans. Vet inte vem som var räddast: Claes eller vi.

Den vita bilen såg du den själv eller ät det något du hört? En liten vit med "avhugget" bakparti sas, vad menar du med sas?
Citera
2021-08-25, 00:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Vissa tror att polisen inte hittade något då de hävde avspärrningarna såpass snabbt. Jag ställer mig på den sidan som tror att de hittade något. Förmodligen har någon äntligen öppnat truten och visat dem exakt plats för något eller några föremål, därav att det gick snabbt. Jag tror att det här försvinnandet äntligen kommer att lösas, tyvärr har en del hunnit avlida med ovetskapen om vad som hänt. Nu kanske dock levande anhöriga kan få sinnesro.

Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Hittade dem något men samtidigt fortfarande letar efter en kropp hade knappast inte avspärrningarna hävts. Jag får inte ihop det hur jag än vrider på det. Enda möjligheten som återstår är att de faktiskt har kroppen och det är detta allt bygger på.

Det är väl inte omöjligt att polisen hade fått tips om kanske ett specifikt föremål som de hämtade. Man kan kanske tycka att det inte hade behövts en sådan stor insats för det, men det är kanske så det fungerar. Jag tänker som så att om de nu hade planerat att gå igenom hela fastigheten från "topp till tå" i ett helt förutsättningslöst sökande, hade de behövt sannolikt en hel vecka.
Antingen letade de efter en specifik sak på ett visst ställe och hittade den, eller så letade de efter en specifik sak på ett visst ställe och hittade den inte. Det är svårt att se några andra förklaringar till varför hela insatsen var över på bara några timmar.

Men men, förhoppningsvis får vi snart information. Vi får ge oss till tåls, helt enkelt. Om mannen släpps, svalnar ju intresset rejält. Om han häktas, blir det genast mer intressant. Och skulle man dessutom höja misstankegraden från "skäligen misstänkt" till "på sannolika skäl misstänkt" - ja, då börjar det bli riktigt hett. Jag sitter still i båten och avvaktar!
Senast redigerad av Ugglan. 2021-08-25 kl. 00:56.
Citera
2021-08-25, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Den vita bilen såg du den själv eller ät det något du hört? En liten vit med "avhugget" bakparti sas, vad menar du med sas?
Skulle tro ”sas” är = så att säga
Citera
2021-08-25, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är väl inte omöjligt att polisen hade fått tips om kanske ett specifikt föremål som de hämtade. Man kan kanske tycka att det inte hade behövts en sådan stor insats för det, men det är kanske så det fungerar. Jag tänker som så att om de nu hade planerat att gå igenom hela fastigheten från "topp till tå" i ett helt förutsättningslöst sökande, hade de behövt sannolikt en hel vecka.
Antingen letade de efter en specifik sak på ett visst ställe och hittade den, eller så letade de efter en specifik sak på ett visst ställe och hittade den inte. Det är svårt att se några andra förklaringar till varför hela insatsen var över på bara några timmar.

Men men, förhoppningsvis får vi snart information. Vi får ge oss till tåls, helt enkelt. Om mannen släpps, svalnar ju intresset rejält. Om han häktas, blir det genast mer intressant. Och skulle man dessutom höja misstankegraden från "skäligen misstänkt" till "på sannolika skäl misstänkt" - ja, då börjar det bli riktigt hett. Jag sitter still i båten och avvaktar!
Om, vilket vore en stor överraskning och egentligen mot förmodan, om alltså, de har hittat hennes kvarlevor så skulle det kanske kunna vara jord-/markprover de har tagit för vidare analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in