2021-08-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Två bruna påsar var det inte när de var på Akaciavägen?

Någon skrev i Mariestad grupp att det var när de lämnade dragspelsvägen.. jag har själv inte sett detta ..
Citera
2021-08-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MYSUPERHERO
Jag känner till båda från förr, blandade troligtvis ihop dessa då.. försöker minnas hur Lev*in var men hade behövt få upp en bild på honom.. f*ors (han med hängslen byxor) lämnade ett större avtryck..

Tog för givet att For*RS var lev*in. Då p*eter är väldigt lik han med hängslebyxen!

Är det verkligen bekräftat att det är just Clae*s Levi*n som är anhållen??? För likheten mellan han med hängslebyxor och pe*er är ganska stor..

Ja, eftersom polisen var vid CL föräldrars hus i Radbyn idag.
Citera
2021-08-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
Min helt okvalificerade gissning är att de var och grävde efter någon form av teknisk bevisning kring den där trädgården. Ett mordvapen, kanske, eller varför inte någon av HA:s ägodelar. Tror inte att det är en kropp de förväntat sig hitta.

Eftersom han verkar vara känd som en kuf, och antagligen var det redan då, så tror jag helt enkelt att någon tipsat och han har blivit förhörd om sina förehavanden, tidigt i utredningen. Kanske lämnade han ett alibi som nu av någon anledning har spruckit. Tror inte att det behöver vara svårare än så.
Kriminalteknikerna hittade nog det de letade efter. Detta eftersom undersökningen avslutades hyfsat snabbt, avspärrningar hävdes osv. Som Joegaggs sa: Kanske ett mordvapen och/eller troféer från stackars Helena.
Citera
2021-08-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Kan nya Ägaren av huset hittat något, och Tipsat Polisen??

Då borde polisen varit där innan anhållandet. För tiden tickar inför häktning nu.
Citera
2021-08-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Ja, eftersom polisen var vid CL föräldrars hus i Radbyn idag.

Men är det någon som har sett att det är just CLs dörr på akacia som är avspärrad?
Citera
2021-08-24, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
det här inlägget skrivet januari 2019.
Bilen som någon nämnde senaste timmen. Du som skrev det var det ett minne från tråden eller hur har du hört det?

Länk till det maskade förhöret med bilvittnet. Från P4 Skaraborgs serie om Helena.
https://sverigesradio.se/Diverse/AppData/Isidor/Files/97/7e9d38bc-6d16-4199-a90e-bdb116d07a3a.pdf
Citera
2021-08-24, 23:48
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelwithoutacause
Länk till det maskade förhöret med bilvittnet. Från P4 Skaraborgs serie om Helena.
https://sverigesradio.se/Diverse/AppData/Isidor/Files/97/7e9d38bc-6d16-4199-a90e-bdb116d07a3a.pdf

Tack polisen vet nog idag vilken bil CL hade 1992 kanske den stämmer på denna beskrivning
Citera
2021-08-24, 23:57
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelwithoutacause

”Längre än en Golf och Mazda 323...”Kanske en Honda”...Hmm.

Jag tänker mig en skruttig vit gammal Renault 16 eller en Peugeot 504 rentav... Billiga bilar på den riden som skulle passa MGM:s svaga ekonomi.
Citera
2021-08-24, 23:58
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
”Längre än en Golf och Mazda 323...”Kanske en Honda”...Hmm.

Jag tänker mig en skruttig vit gammal Renault 16 eller en Peugeot 504 rentav... Billiga bilar på den riden som skulle passa MGM:s svaga ekonomi.

Stod tidigare i Tråden att han hade en Ford Sierra
Citera
2021-08-25, 00:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYSUPERHERO
Stor mage? Alltid hängslen och skjorta? Någon form av eksem... Han var nämligen på Ica idag

Den bukfete hängsel-Klas som du såg på ICA idag verkar även vara den Klas som Sockerhals beskriver, dvs inte C*laes L*evin.

Fel gubbe alltså om man ser till Judaland's info om att två Klas/Claes bor där.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-08-25 kl. 00:09.
Citera
2021-08-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Mitt svar handlade inte något om ifall vakterna kände igen henne eller om det krävdes att hon visade leg.

Som jag minns det var det inträdeskostnad och hyfsat hårda regler på leg på Stadt i Mariestad på den tiden. Men det var inte det som frågan handlade om. Det var att hon glömde plånboken men ändå tog mördaren hennes leg som trofé.

Och hur vet du att mördaren tog hennes leg ? Förmodar att hennes leg / körkort låg i plånboken kvar hemma hos Pernilla . Hon tog väl knappast ut leg och lämnade plånboken m pengar i när hon skulle in på krogen . Plånbok finns kvar men ryggsäcken är försvunnen .
Citera
2021-08-25, 00:05
Medlem
Vissa tror att polisen inte hittade något då de hävde avspärrningarna såpass snabbt. Jag ställer mig på den sidan som tror att de hittade något. Förmodligen har någon äntligen öppnat truten och visat dem exakt plats för något eller några föremål, därav att det gick snabbt. Jag tror att det här försvinnandet äntligen kommer att lösas, tyvärr har en del hunnit avlida med ovetskapen om vad som hänt. Nu kanske dock levande anhöriga kan få sinnesro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in