2021-08-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
CL kände ju inte HA och när det förhåller sig på det viset brukar mördaren lämna kvar sina offer på platsen, det är betydligt vanligare att GM gör sig av med kroppen om han är närstående till offret, rätta mig om jag har fel.
Att den udda enstöringen CL då valde att ta med Helenas kropp därifrån kan vara att han ville hålla på med henne "ifred" och förgripa sig sexuellt på henne. Han hade väl aldrig varit i närheten av en kvinna kan tänkas. I sådant fall pratar vi om en nekrofil, en riktig dåre mao.

Eller också tänkte han att det skulle vara enklare att inte åka fast om det inte finns en kropp. Vilket verkar ha varit en smart tanke.
Citera
2021-08-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Riktigt bra inlägg
Fick du någon uppfattning om vad han jobba med eller bedömer du att han var så pass sjuk att han inte skulle klara av att jobba.

Vad han jobbade med och att han nu under lång period inte jobbat är väl klarlagt sen länge?
Citera
2021-08-24, 22:27
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Vad han jobbade med och att han nu under lång period inte jobbat är väl klarlagt sen länge?
Nej
Citera
2021-08-24, 22:28
Medlem
JSelwyns avatar
Jag har för det mesta tyckt bra om GW tills han gick över till TV4. Tappade mycket i trovärdighet.

Också därför som jag tycker att det är tråkigt att han så kategoriskt går ut och avfärdar den Man som nu sitter anhållen som ev. gm. Har GW fortfarande insyn i fallet eller är det bara på gamla meriter som GW uttalar sig om? Vi vet ju alla att även solen har fläckar.

Själv, vad jag har läst och följt i denna tråd sporadiskt av och till i flera år, samt det som beskrivs om mannens leverne och som polisen säger, att han och Helena inte har någon koppling, så passar han in bra som en person som gått under radarn under alla dessa år. Ja, jag vet att han varit förhörd tidigare men att han då tycktes vara osannolik som gärningsman.

Nu kommer jag inte ihåg på rak arm men kan inte komma ihåg att polisen har gått ut med så stora resurser som nu om man jämför med de som tidigare varit aktuella. Så i det hänseendet, så måste jag säga att det bådar gott och som flera redan varit inne på så är de åtgärder som vi ser polisen göra idag/i dagarna planerade långt i förväg.

Men att man väntade tilldess att de kunde anhålla mannen, så att de kunde leta vidare i lugn och ro. För som det beskrivits, om denne person är psykiskt instabil så hade en överrasknings effekt kunnat få katastrofala följder för den vidare utredningen. Så något säger mig att polisen har mer kött på benen än nånsin vilket borde leda till den utgång vi alla väntat på i snart 30 år.
Citera
2021-08-24, 22:36
Medlem
Men för i helskotta... några fler personer än de som redan skrivit i den här tråden och bor eller har bott i den här inavlade staden ute på virsan bör väl rimligen känns vid cl lev...??
Citera
2021-08-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Citera gärna lite från artikeln. Tack.

(om ett par år kan länken vara död, inom några timmar kan den hamna bakom betalvägg, och jag ska inte behöva klicka på länkar för att följa en tråd)

Länken är redan död :/
Citera
2021-08-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Alldeles i början på 2000 bodde min kompis närmsta granne med Claes. Verkar som han flyttat runt på Akacistigen mycket. Jag var ofta hos henne. Hans bil såg jag från hennes fönster. En liten vit med "avhugget" bakparti sas, Kan inget om bilar. Kanske en Golf...
Signalement: Tunnhårig ,normallång man med bukfetma. Hängslen, byxorna i armhålorna. Tittade aldrig nån i ögonen. Glasögon. Stirrade alltid ner i backen. När man mött honom så haglade okvädingsorden, typ hora, hundjävel, ungjävel. Mötte man honom i uppgången så tryckte han upp sej mot väggen livrädd. När han var inne i sin lägenhet gapade han att han skulle mörda mej. Polisen var inblandad men gjorde ingenting. Det var fullskaligt krig i fem är. Jag hann ikapp honom och frågade om han ville mej nåt. Han nästan sket på sej... Nästan säker på att det är han som sitter anhållen, så jag skriver lite om "vårt " liv tillsammans. Vet inte vem som var räddast: Claes eller vi.

Stor mage? Alltid hängslen och skjorta? Någon form av eksem... Han var nämligen på Ica idag
Citera
2021-08-24, 22:41
Medlem
På vilket sätt var CL tidigare "inblandad i utredningen"? Vittne från Statt?

Någonting som återkommer till mig är frågan: VAD är det som gör att han i detta läge blivit intressant. Har gubben helt tappat det och pratat öppet inför hemvårdpersonal? Nya vittnen? Har man hittat någon konkret bevisning?

Jag tror inte två kompetenta cold casare drar ett namn ur hatten och arbetar utifrån gamla kända fakta. Är bergsäker på att någonting nytt har tillkommit. Men VAD och HUR?
Citera
2021-08-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
CL plus sin bror…?

Lita inte blint på att GW kan allt om detta fall. Han har inte varit med på ett tag och kallas av en syster: mytoman och narcissist. Tror kalla fall har mer knivar i lådan än tidigare poliser.
Senast redigerad av lubbe75 2021-08-24 kl. 22:44.
Citera
2021-08-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Sedan tänkte jag på en annan sak. Jag har från säker källa (och jag menar verkligen säker) fått veta att Pernilla och Mats till en början inte hade någon som helst kännedom om att "mannen med pilotglasögon" hade varit anhållen i maj 2017. Pernilla och Mats fick kännedom om att "mannen med pilotglasögon" hade varit anhållen i maj 2017 först när de sände ut den tredje delen av fyra i radioprogramserien i juni 2017.

Det som är intressant med detta är att i fallet med den nu aktuelle mannen, gick polis och åklagare ut direkt med informationen om att mannen (CL) hade anhållits, men i fallet med ”mannen med pilotglasögon” sa man inte ett ord! Undrar vad vi kan utläsa av de här två helt olika beteendena från polis och åklagare: En anhålls i det tysta, en annan anhålls med buller och bång.
Det är 29 år sedan, om man inte kan visa att det är ett mord finns risk att brottet preskriberas efter 30 år. Polisen sätter till klutarna för att röra om i grytan?
Citera
2021-08-24, 22:45
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twisted.Sister
Instämmer - mer relevant info!

Vad vet vi hittills?
- CL tycks tvivelaktigt vara den som är anhållen.
Vem är han? Hur ser han ut? Vilka kretsar rörde han sig i -92? Nån måste ju känna till honom?

- Han har en bror som han inte tycks ha så nära kontakt med.
Varför? Känner nån till brodern?

- Föräldrarna bodde på dragspelsvägen 8. Modern flyttade till den äldre sonens bostadsort efter faders bortgång.

- CL drev ifrån 1984 firman Levins Transport som då var skriven på Jägaregatan 14.
Var CL skriven på adressen -84? Några fler? Nån som känner till företaget?

- CL är idag skriven på Akaciastigen 11 och där har husrannsakan gjorts. Även på den adress föräldrarna bodde på -92.
Har fler platser undersökts?

- CL bodde -92 på Bråtenvägen 52.
Det som idag är Akaciastigen 28?

- CL hade 2015 en c/o-adress hos chefen för kriminalvården.
Satt han inne vid den tidpunkten? För vad? Brottet måste vara preskriberat eftersom det inte kommer upp vid sökning?

Så många frågor men så lite svar…

Hittade en sparad telefonkatalog från 2009, då bodde han också på nr 28
Citera
2021-08-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MYSUPERHERO
Stor mage? Alltid hängslen och skjorta? Någon form av eksem... Han var nämligen på Ica idag
Då är det nog inte han, eller vad tror du?
Men jag vet vem du tänker på, han heter lustigt nog också Klas och bor på samma gata fast lägre nummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in