2021-08-24, 21:45
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad är detta? På mordplatsen?
HD som velat sexa på platsen, (kopiera allt LW gjort) eller något av LWs barn som suttit och tänkt på sin mamma?

Jaa vilket av det tror du??
Det var stort hopp däremellan...

Jag kan mycket väl tänka mig att barnen vill skänka henne favoritfällen....
Eller vara där tillsammans en stund.
En fäll är varm, mjuk och skön.
Något de ville symboliskt räcka fram...
Osv.

Fy faan.

Låt dem ha sin plats i fred.
Citera
2021-08-24, 21:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nedan en bild från BP, juli månad i år. Skyddar min källa.

https://www.bildtagg.se/bild/x652vzj28z6rkec17str9dw1

En vit fårskinnsfäll är utlagd framför stängslet. Till vänster den avsågade trädstammen?

Usch, lite dåliga vibbar får man.

Platsen borde vara känd som mordpplatasen för de som vistas där.

Formen är något "fyrkantig", vilket får mina tankar att gå till syntet?

Skulle ändå kunna vara några som suttit och druckit/rökt på där, men fällen ser ju ut att ha legt ett tag.
Man gick ju syn där när det var rättegång. Undrar om den låg där då?
Citera
2021-08-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Ingen ifrågasätter att de inblandade personerna haft ett mycket olyckligt inflytande på varandra. Frågan är nog snarare hur och när samhället ska ingripa och på vilka grunder.

Min uppfattning är att SD borde fått en mer tydlig tillrättavisning redan vid första anmälan om incidenten i bilen helt oavsett om det fanns tillräcklig bevisning för att driva ett brottmål. Ett obligatoriskt samtal med psykolog och återbesök på polisstationen hade varit en rimlig minsta påföljd. Men tyvärr gjordes ingen åtgärd som kunnat bromsa händelseutvecklingen.

För kvinnan bör det på samma sätt blivit en anmälan till sociala myndigheter med tanke på vad som framkommit i förhören. Där är det lite mer svårt för utomstående att se vad som sedan gjorts även om vi känner till att det genomförts samtal och att arbetsgivaren i någon mening känner till situationen.

Det är väldigt synd att det inte är så (en ordentlig reprimand för mannen, men även för kvinnan typ "vi håller ögonen på er, sansa er".)

I USA vet jag att domaren brukar hålla ett kort anförande i anslutning till rättegången. Kanske också i andra länder?

Kanske det inte alltid hjälper, men det skadar inte att ge de inblandade en tankeställare, en varning.
Citera
2021-08-24, 21:59
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch, lite dåliga vibbar får man.

Platsen borde vara känd som mordpplatasen för de som vistas där.

Formen är något "fyrkantig", vilket får mina tankar att gå till syntet?

Skulle ändå kunna vara några som suttit och druckit/rökt på där, men fällen ser ju ut att ha legt ett tag.
Man gick ju syn där när det var rättegång. Undrar om den låg där då?
Fårskinnet kan vem som helst slängt på mordplatsen utan att ha en aning om att det var en mordplats. Stubbens yta avlöjar att det.gått,ganska lång tid efter nedsågningen. (Mörk yta). Postaren ”skyddar sin källa”.
Kanske rent av postaren själv?
Smygrökande ungar…. ja kanske…
Senast redigerad av Skibladner 2021-08-24 kl. 22:05.
Citera
2021-08-24, 22:19
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet inte om det har någon större betydelse, men kan Lena varit bra på att använda båda händerna?
Själv är jag högerhänt, men väljer att använda vänster till vissa sysslor och gör det bättre med den handen då av någon anledning.

Vad gäller att hålla mobilen i vänster hand när man ska skriva känns logiskt. Även om man kanske använder bägge händerna vid skrivandet, kan det ibland vara enklare att ta fler tecken med höger.
Som högerhänt brukar det vara mest naturligt att låta mobilen vila i vänster hand, såtillvida du inte är ambidexter. Dels för att, som du är inne på, knappa på mobilen men också vid samtal med höger hand fri för sysslor under tiden. Men självklart går det att alternera.
Citat:
Den bild du nämner är väl på polishuset, där hon på en grynig bildförsoring ses hålla moblen i vänster och skriver med höger eller bägge händerna?
Det är ju ändå svårt att veta exakt i vilken ficka hon hade mobilen. Bägge fickorna var öppna, och den sida som hon låg på var för blöt av diverse vätskor för att kunna dra några slutsatser.

Här är ett foto där Lena verkar hålla mobilen med vänster hand, men skriver med höger, vilket skulle kuna vara en anledning till att hon håller mobilen med vänster alltså:

https://www.bildtagg.se/bild/p6ebeewflez49149vcihjxil

Här är Lena på Stadium, med hörlurarna fästa mot höger sida av kroppen/ryggsäcken som det verkar:
https://www.bildtagg.se/bild/k9wf1hh0u7xyfzz9wvbcrf5

Fotar sig själv hållandes mobilen i höger hand:
https://www.bildtagg.se/bild/u7ebx8cbyit7zrm4vrrbzueh
https://www.bildtagg.se/bild/sxntg61hnsexsqrrmwcibbnc

Jag minns även att hon skrev till en vän att hon var glad att han lärt henne någon speciell teknik att skriva på. Undrar vad den gick ut på? Den hade gjort henne osedvanligt snabb på tangentena så att hon skrev nästan lika snabbt som hon pratade. och även det var snabbt...
Det går förstås inte att veta. Bara anta utifrån sannolikheter.

Tangentborden brukar föreslå ordval, du kan också ställa in kortkommando och längre fraser som ofta används. Så jag gissar på att hon tog hjälp av tillgängliga mobilinställningar och inbyggd teknik i kombination med fingerfärdighet. Samt ett kvickt huvud.
Citat:
Vad gäller ljus, så är det ju förstås bra med en ljuskälla från mobilen.

Jag tänker här att om nu SD hade med sig ett tillhygge, då var nog platsen redan förvald och granskad. Han visste att den skulle vara mörk. Inte alls otänkbart att han hade med sig en pannlampa, ficklampa eller annat, vilket fick Lena att stoppa in sin mobil i fickan.

SD kanske sa till henne att göra det och såg vilken ficka.
Kallt är det hursom helst.

Och som sagt ringen, den kan ha varit en anledning till att han vänt kroppen också.
Ja, varför inte!? För ringen satt ju på vänster pekfinger. Tydligen skulle den av okänd anledning, bara tas av.
Citat:
Ja, vad gjorde de där de där 11 minuterna bakom planket?
En stillastående aktivitet med oförändrade koordinater under så lång tid skulle kunna tyda på att mobilen låg i terrängen under attacken? Vet att man berörde det faktum att insidan av fleecen var obesudlad. Å andra sidan kan båda fickor ha undersökts och ett par hörlurar ha plockats ur vänster ficka.
Högerhanden över fickan kan tillhöra henne? Rimligtvis borde handskar ha använts under brottet men fingeravtrycken ser ut att vara i smalaste laget?
Citera
2021-08-24, 23:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, varför inte!? För ringen satt ju på vänster pekfinger. Tydligen skulle den av okänd anledning, bara tas av.
Erinrade mig ett tydligt foto när du nämnde omlottringen:
https://www.bildtagg.se/bild/jfj620i81028nnh95ml4zkaa

Ja, den hade nog ett symbolvärde att dra av.
Citera
2021-08-25, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Den som är misstänkt för ett brott ska betraktas som oskyldig till dess att motsatsen har bevisats.
Skall betraktas som oskyldig är inte samma sak som att vara oskyldig. Viktig differens.
Citera
2021-08-25, 06:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Skall betraktas som oskyldig är inte samma sak som att vara oskyldig. Viktig differens.
Mycket stor skillnad.
Citera
2021-08-25, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten

■ 1: ) Nej, du kände inte LW.

■ 2: ) Lika lite som du var "Officiell Utredare av Ķàlamarksfallet" i Kaj Linna-tråden, eller innehavare av den sekretessbelagda FUP:en i Kevin-tråden. Varför du håller på och tramsar sådär kan nog bara du svara på.

Nämnda trådar hade du iaf vett att lämna, om än med svansen mellan benen, när du avslöjats som lögnare och charlatan.
Man kunde skratta åt dig, om ditt beteende inte vore så respektlöst. Det här är trådar som handlar om verkliga mord, involverande riktiga människor. Ditt självupptagna svammel är en skymf.

■ 3: ) Apropå din insyn och nya (vällustiga) beskrivning av hur SD tillsammans med HD mördade LW -

■ 4: ) tidigare i tråden målade du upp en annan (och enligt dig initierad) bild av händelseförloppet. Där riktades först slag mot knäskålarna på LW så att hon bragtes på knä, osv.

■ 5: ) I samband med detta inlägg citerade du (ånyo initierat) 3 SMS. Vill minnas att jag slog vad om en tjuga att dessa uppgifter, vid granskning av kommande FUP, skulle visa sig vara helt uppdiktade.
Var är tjugan?

■ 6: ) Slutligen: du "riktar ingen tillvitelse mot HD", men du påstår dig samtidigt veta att hon hjälpte till att mörda LW? 👍

Ännu mer slutligen: jo, HD vet givetvis mer om LW:s död än hon medgett.

■ 7: ) Men: är hon aktivt delaktig som anstiftare eller medhjälpare?

Tja. Inga bevis pekar på det. Vi kan bedöma hennes person, förmåga att ohämmat ljuga, och hennes i övrigt - vad det verkar - totala känslokyla och se att jo, hon framstår som en person kapabel att aktivt delta i en sådan här gärning. Och motiv samt hat har hon i överflöd.
Frågan är om man någonsin kan komma längre än så. SD är död och kan inte berätta, och trots stora ansträngningar från polis/åklagare verkar utredningen ha stannat i en återvändsgränd.

■ 8: ) Låt oss hoppas att nya uppgifter framkommer. Om det blir så kan vi i alla fall vara säkra på en sak: det kommer inte att ske tack vare dig.

■ 1: ) Om jag kände L*na Wesstr*m, det har du överhuvudtaget ingen aning om, dessutom tog du inte till dig vad jag skrev i mitt tidigare inlägg i L*na Wesstr*m-tråden, det vill säga med iteration: Jag kände L*na Wesstr*m, och vad du tror, intresserar mig överhuvudtaget inte.

■ 2: ) OffTopic: ( Ķà- ) ... Jag har aldrig skrivit på sådant sätt vilket du gjort i L*na Wesstr*m-tråden endast pejorativt sett, däremot sagt är det korrekt, att jag skrivit ( Ká- ).

■ 2: ) Officiell utredare, är ett osannfärdigt påstående ifrån dig, däremot sagt, så har jag tidigare skrivit ordet Privat vilket också gäller fallet L*na Wesstr*m 2018, Privat, det vill säga, som inte är anställd av polisen, utöver detta sagda, har jag, kontakt med polisen.

■ 3: ) OnTopic: Att jag tidigare skulle ordagrant ha skrivit, att St*fan Davidss*n skulle ha utfört mordet på L*na Wesstr*m tillsammans med Yodinnan [ HD ] bakom bullerplanket under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, är också det, ett osannfärdigt påstående ifrån din sida, däremot sagt, så har jag tidigare skrivit i L*na Wesstr*m-tråden, att Yodinnan [ HD ] var ! St*fan Davidss*n ➡ behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev bragt om livet.

Tillägg till ovan skrivet: Jag har också tidigare framfört i några inlägg, att Yodinnan [ HD ] var sin Yodánske Riddare SD ➡ behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, detta, oavsett om St*fan Davidss*n vid det aktuella tillfället varit helt ensam med brottsoffret L*na Wesstr*m bakom bullerplanket.

■ 4: ) Som vanligt visar du din förkärlek, tillika din vana trogen att förvränga saker och ting, jag har inte ordagrant och tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden att jag visste, att gärningspersonen och med hjälp av ett tillhygge hade riktat in slag mot L*na Wesstr*m:s ena knäskål eller båda knäskålarna, däremot sagt, så har jag tidigare framfört, att det kan vara tänkbat, tillika sagt, att det kan vara troligt, att gärningspersonen vid det aktuella tillfället riktat in slag med hjälp av sitt tillhygge mot en av L*na Wesstr*m:s knäskålar för att sålunda kunna fälla sitt brottsoffer till marken.

■ 5: ) Det är ett fullständigt osannfärdigt påstående ifrån din sida och jag tror, att du dessutom vet om det ?

■ 6: ) Iteration från mina tidigare skrivna inlägg i L*na Wesstr*m-tråden: Yodinnan [ HD ] var St*fan Davidss*n ➡ behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, var god läs Tillägg: hos textstycket för ( ■ punkt 3: )

■ 7: ) Jag vill inte lämna dig något svar på den frågan för tillfället.

■ 8: ) Du kan aldrig i detta fallet förutsäga framtida händelser, varken beträffande mig @JokerMannen, eller någon annan, detta sagt med anledning av, att jag har mycket svåt att tro på att du är en
framtidsskådare ?

Du har ingen aning om vem jag är, samt, varför jag skriver på ett sådant av-vikande sätt, som just, bara jag gör.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-25 kl. 06:45.
Citera
2021-08-25, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
ÅK har heller inget trovärdigt motiv. Hon bygger det på statistik om att kvinnor mördas när de försöker lämna män i destruktiva relationer. Men det finns inget som tyder på att hon tänkte lämna honom. Hon skulle till Norge några dagar med en annan man men det var bara för att göra SD svartsjuk så han skulle ställa in sin resa med HD till USA. Det hjälpte inte. Hon påstod att det skulle vara odramatiskt om de avslutade sin relation. För att få honom att reagera och välja henne. Det hjälpte inte heller. Hon fortsatte att ha sex med honom, hans DNA i hennes trosor, och hon skickade duschbilder till honom dagen innan hon blev mördad. Det finns inget som tyder på att hon tänkte släppa sitt grepp om honom.
Ja, motiv delen är lika mycket dålig och grundlös som resten av bevisningen.
Det framgår tydligt att LW hade stor förtroende för honom.
De gånge som LW har anmält honom för hot då var det gamla vanor som plötsligt tolkas som hotfulla. Exempelvis fota genom fönstret.
En som planerar mord brukar inte avslöja sig själva och berätta det i förväg för offret i form av hot.
Faktum är att statistiken visar att de som hotar brukar sällan förverkliga sina hot (kriminologi dellurs 1).
Det vill säga om SD hade allvarlig intention att skada/mörda LW då skulle han knappast hotat henne.
Citera
2021-08-25, 07:46
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har tidigare låtit mig deklarerat inom tråden, att sedan år 2005, har man med hjälp av den teknik som tagits fram, kunnat återskapa bland annat raderade meddelanden i form av SMS.

Till observandum, jag kommer inte att nämna vilket årtal detta gäller, eller vem som skrivit och skickat meddelandena, ej heller vem som var mottagaren, detta lämnar jag helt och hållet upp till tråden's medlemmar att avgöra.

Till nytt observandum, dem meddelanden som här nedan kommer att kunna läsas, har med mordet på ➡Lena Wesström att göra.

Meddelande 1: ) Klockan 🕝14:37 skrivet inom grå ruta. Citat: / "Det var kul att se dig i går. Alltid lika härligt" slut Citat /

Meddelande 2: ) Klockan 🕟16:50 skrivet inom grå ruta. Citat: / "Älskling ! jag ser fram emot att få träffa dig i kväll" slut Citat /

Meddelande 3: ) klockan 🕣20:12 detta meddelandet lämnar jag åt sidan på grund av dess innehåll.

Meddelande 4: ) klockan 🕣20:28 som svar till mottagaren och skrivet inom grön ruta.
Citat: / "Om min fru ringer dig, låtsas att du inte känner mig" slut Citat /

Jag avslutar detta inlägget med att åter igen deklarera för de medlemmar som verkligen har något intresse för detta mordet gällande Lena Wesström, att det finns betydligt mer på SD👤 än vad som för närvarande ligger allmänheten till kännedom.

Mvh/@JokerMannen

Nu när det nästan gått två år...kan du inte berätta mer om dessa SMS?
Citera
2021-08-25, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ja, motiv delen är lika mycket dålig och grundlös som resten av bevisningen.
Det framgår tydligt att LW hade stor förtroende för honom.
De gånge som LW har anmält honom för hot då var det gamla vanor som plötsligt tolkas som hotfulla. Exempelvis fota genom fönstret.
En som planerar mord brukar inte avslöja sig själva och berätta det i förväg för offret i form av hot.
Faktum är att statistiken visar att de som hotar brukar sällan förverkliga sina hot (kriminologi dellurs 1).
Det vill säga om SD hade allvarlig intention att skada/mörda LW då skulle han knappast hotat henne.

Tror faktiskt att du har fel i SDs fall. Han kunde inte behärska sig när han blev ilsken. Det bara kokade över och likadant med de (minst) 17 slagen.
Hur planerat det var vet jag inte men det gick fort på slutet, tanken var inte alltid med. Han gjorde många misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in