Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Öhm, nu behöver vi nog lägga till en liten detalj här, och det är att svenska män är rätt så utseendefixerade, så om kvinnor skulle gått ut i pöskläder och utan smink hade det varit ett jävla liv. Frågan är om det överhuvudtaget finns någon grupp av män som är i paritet med svenska bortskämda unga män vad gäller utseendefixering.
Och det här tramset om instagram får mig att undra hur gammal du är och i vilken ålder kvinnorna du har att göra med är. Jag vet ingen, jag upprepar, ingen kvinna som lägger ut halvnakna bilder på sig själv.
Du kanske syftar på Bianca Ingrosso och tjejer likt henne? De har inte så mycket med övriga kvinnor att göra.
Alla människor är mer eller mindre utseendefixerade, men INGEN är så utseendefixerad som kvinnor.
Det är er enda chans, så jag förstår mode-, skönhets-, pop-, media- och influencerindustrierna.
Eller så är ni bara uppfostrade till att vara små söta prinsessor som gör vad ni kan i väntan på prinsen.
Och du, ville du ha exempel på hur fixerad du var till de feministiska narrativen?
Då har du ett praktexempel du gör här.
PS Jag beklagar att du inte väljs först av "hetingarna". Jag tror dock inte det är bara utseendet som brister. Du är djupt falsk så fort du öppnar munnen också.