Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-31, 21:09
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag menar från samma sekund som kvinnans ansvar för det gemensamma barnet inträder.

Kvinnan har det fulla ansvaret när hon har barnet i magen. Pappans ansvar för barnets säkerhet börjar efter förlossningen om han har vårdnad över barnet.
Citera
2021-08-31, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kvinnan har det fulla ansvaret när hon har barnet i magen. Pappans ansvar för barnets säkerhet börjar efter förlossningen om han har vårdnad över barnet.
Och vad krävs för att du ska ta ansvar för ditt eget lilla barn från dag noll?
Citera
2021-08-31, 21:14
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Och vad krävs för att du ska ta ansvar för ditt eget lilla barn från dag noll?

Pappan kan aldrig ta ansvar för barnet när det är i mammans mage eftersom han saknar befogenheter att styra hur kvinnan ska leva. Vill du att pappan ska ha sådana befogenheter?
Citera
2021-08-31, 21:17
Avslutad
Citat:
Pappan kan aldrig ta ansvar för barnet när det är i mammans mage eftersom han saknar befogenheter att styra hur kvinnan ska leva. Vill du att pappan ska ha sådana befogenheter?
Nej jag undrar varför du kräver befogenheter att kontrollera kvinnan för att du ska ta ansvar för ditt lilla barn?
Citera
2021-08-31, 21:18
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Nej jag undrar varför du kräver befogenheter att kontrollera kvinnan för att du ska ta ansvar för ditt lilla barn?

Jag undrar varför du tror att jag kräver det när jag aldrig har krävt det, vilka svampar röker du?
Citera
2021-08-31, 21:20
Avslutad
Citat:
Jag undrar varför du tror att jag kräver det när jag aldrig har krävt det, vilka svampar röker du?
Det är ju för att du inte får det som du inte tar något ansvar för ditt eget barn.
Citera
2021-08-31, 21:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det är ju för att du inte får det som du inte tar något ansvar för ditt eget barn.

Pappan kan inte bestämma över mamman och kan därför inte ta ansvar när barnet ligger i magen. Det här borde t.o.m en korkad feminist förstå.
Citera
2021-08-31, 21:39
Avslutad
Citat:
Pappan kan inte bestämma över mamman och kan därför inte ta ansvar när barnet ligger i magen. Det här borde t.o.m en korkad feminist förstå.
Så du lämnar ditt eget barn i sticket för att du inte får bestämma över barnets mamma? Hur ska jag kunna förstå det ? Älskar du inte ditt barn? Den lilla Lisa/Pelle eller vad du kallar det?
Citera
2021-08-31, 21:42
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Så du lämnar ditt eget barn i sticket för att du inte får bestämma över barnets mamma? Hur ska jag kunna förstå det ? Älskar du inte ditt barn? Den lilla Lisa/Pelle eller vad du kallar det?

Nej så fungerar det inte. Om pappan anser att mamman utsätter barnet för fara så kan han polisanmäla henne men hon har dessvärre rätt att döda barnet utan att någon kan stoppa henne.
Citera
2021-08-31, 21:52
Avslutad
Citat:
Nej så fungerar det inte. Om pappan anser att mamman utsätter barnet för fara så kan han polisanmäla henne men hon har dessvärre rätt att döda barnet utan att någon kan stoppa henne.
Varför fungerar det inte så? Är det inte ditt ansvar som pappa att se till att ditt barn mår bra och växer som det ska?
Citera
2021-08-31, 21:56
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Varför fungerar det inte så? Är det inte ditt ansvar som pappa att se till att ditt barn mår bra och växer som det ska?

Därför att Sveriges lag är så men du har rätt i att lagen borde ändras så att mamman inte får döda sitt barn.
Citera
2021-08-31, 22:01
Avslutad
Citat:
Därför att Sveriges lag är så men du har rätt i att lagen borde ändras så att mamman inte får döda sitt barn.
Sveriges lag förbjuder inte fäder att se till att deras älskade små barn växer och mår bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in