Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-24, 20:15
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Kvinnor vill ha sex stämmer, men inte med vem som helst/hur som helst. Det kan män däremot.

Då jag själv är man så är det enkelt att avvisa det du skriver. Jag har vid flera tillfällen tackat nej till ett erbjudet knull av flera orsaker. Ofräsch, för fet, för full, för dum osv.

Poänglöst av dig med andra ord.
Citera
2021-08-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
Då jag själv är man så är det enkelt att avvisa det du skriver. Jag har vid flera tillfällen tackat nej till ett erbjudet knull av flera orsaker. Ofräsch, för fet, för full, för dum osv.

Poänglöst av dig med andra ord.

Låter sunt men det finns ju en generell trend och tror det är vad det snackas om.
Citera
2021-08-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så oväntat att Riks (mediekanal för och av SD) anser att feminister "rasar".
Själv, som feminist , har jag inte hört något "raseri" alls om detta program eller! faktumet att ja där finns biologiska skillnader mellan könen.

Ingen jävla feminist har nånsin påstått att där inte skulle finnas biologiska skillnader, men "vissa" gillar ju nu att försöka vinkla det som OM feminister skulle tycka så.

Fakta är att ja det finns biologiska skillnader men!
dessa är inte så polariserande eller enorma som "vissa" vill ha det till, som därför går att hänvisa till då man ex. försöker tvinga kvinnor att arbeta gratis eller avstå sex.
utan könen är betydligt mer lika, med ungefär samma behov av självständighet, frihet, egen sexualitet etc etc.
Varför är man feminist? Jag till exempel är inte manist.
Citera
2021-08-24, 20:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Varför är man feminist? Jag till exempel är inte manist.

Ja varför uppkom feministen och inte manisten?
Citera
2021-08-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja varför uppkom feministen och inte manisten?

Det är lite konstigt ändå, de flesta grupper har förespråkare.

Det finns till och med pianister!!
Citera
2021-08-24, 21:46
Avslutad
Citat:
Konvertera du till Islam, kvinnorna är säkert jätteslanka och snygga under sina skynken. Islam är många saker, men särskilt utseendefixerad är "den" inte.
Låt mig utveckla det här så det inte råder några missförstånd om vad jag anser om den saken. Jag hoppas på ett civilisationskrig där västvärlden slutligen förgör den islamiska världen. Det här med att ta order av gudar är ingenting för mig. Nu behöver du inte undra om jag menar allvar eller om skämtet flög högt över huvudet på dig.

Men det ironiska i burkabjäbbandet är dock att den islamiska kvinnan döljer sig för andra män och enbart visar upp sin skönhet inför den egna mannen medan västvärldens kvinnor sminkar och klär upp sig när de går ut bland andra män och låter sin partner (och följeslagare i livet) uppleva henne när hon ser ut som en påse skridskor, sittandes i soffan i mysbyxor med påsar under ögonen. Han får dock vara med och uppleva hennes skönhet när hon gör i ordning sig för främlingar. Han ska självklart även acceptera att hon lägger upp halvnakna bilder på insta för världens alla män att droola över, annars är han något av alla ord som skapats för att beskriva en ”kvinnoförtryckare”.

Notera: Jag har ALDRIG krävt att en kvinna ska sminka sig eller klä sig vackert för min skull, delger bara tråden en reflektion över var västerlänningens lojaliteter ligger när hon själv får välja. Tragiskt.

Och så undrar såna som du varför jag inte är imponerad?
Senast redigerad av TrazanSatansson 2021-08-24 kl. 21:53.
Citera
2021-08-24, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Alltså?
Det går verkligen inte fram.
Sitter du så jävla hårt fast i dina positioner så du inte kan se?

Hur kan du inte dra paralleller mellan mina jämförelser och lönefrågan vi diskuterar?

Kan du be någon förklara för dig?
Och vilken anser du är lönefrågan vi diskuterar? Vill du föra en annan diskussion än den som du lade dig i kanske du ska diskutera med någon annan.
Citera
2021-08-24, 23:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Låt mig utveckla det här så det inte råder några missförstånd om vad jag anser om den saken. Jag hoppas på ett civilisationskrig där västvärlden slutligen förgör den islamiska världen. Det här med att ta order av gudar är ingenting för mig. Nu behöver du inte undra om jag menar allvar eller om skämtet flög högt över huvudet på dig.

Men det ironiska i burkabjäbbandet är dock att den islamiska kvinnan döljer sig för andra män och enbart visar upp sin skönhet inför den egna mannen medan västvärldens kvinnor sminkar och klär upp sig när de går ut bland andra män och låter sin partner (och följeslagare i livet) uppleva henne när hon ser ut som en påse skridskor, sittandes i soffan i mysbyxor med påsar under ögonen. Han får dock vara med och uppleva hennes skönhet när hon gör i ordning sig för främlingar. Han ska självklart även acceptera att hon lägger upp halvnakna bilder på insta för världens alla män att droola över, annars är han något av alla ord som skapats för att beskriva en ”kvinnoförtryckare”.

Notera: Jag har ALDRIG krävt att en kvinna ska sminka sig eller klä sig vackert för min skull, delger bara tråden en reflektion över var västerlänningens lojaliteter ligger när hon själv får välja. Tragiskt.

Och så undrar såna som du varför jag inte är imponerad?

Öhm, nu behöver vi nog lägga till en liten detalj här, och det är att svenska män är rätt så utseendefixerade, så om kvinnor skulle gått ut i pöskläder och utan smink hade det varit ett jävla liv. Frågan är om det överhuvudtaget finns någon grupp av män som är i paritet med svenska bortskämda unga män vad gäller utseendefixering.

Och det här tramset om instagram får mig att undra hur gammal du är och i vilken ålder kvinnorna du har att göra med är. Jag vet ingen, jag upprepar, ingen kvinna som lägger ut halvnakna bilder på sig själv.
Du kanske syftar på Bianca Ingrosso och tjejer likt henne? De har inte så mycket med övriga kvinnor att göra.
Citera
2021-08-24, 23:59
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Öhm, nu behöver vi nog lägga till en liten detalj här, och det är att svenska män är rätt så utseendefixerade, så om kvinnor skulle gått ut i pöskläder och utan smink hade det varit ett jävla liv. Frågan är om det överhuvudtaget finns någon grupp av män som är i paritet med svenska bortskämda unga män vad gäller utseendefixering.

Och det här tramset om instagram får mig att undra hur gammal du är och i vilken ålder kvinnorna du har att göra med är. Jag vet ingen, jag upprepar, ingen kvinna som lägger ut halvnakna bilder på sig själv.
Du kanske syftar på Bianca Ingrosso och tjejer likt henne? De har inte så mycket med övriga kvinnor att göra.
Alla människor är mer eller mindre utseendefixerade, men INGEN är så utseendefixerad som kvinnor.

Det är er enda chans, så jag förstår mode-, skönhets-, pop-, media- och influencerindustrierna.
Eller så är ni bara uppfostrade till att vara små söta prinsessor som gör vad ni kan i väntan på prinsen.

Och du, ville du ha exempel på hur fixerad du var till de feministiska narrativen?

Då har du ett praktexempel du gör här.

PS Jag beklagar att du inte väljs först av "hetingarna". Jag tror dock inte det är bara utseendet som brister. Du är djupt falsk så fort du öppnar munnen också.
Citera
2021-08-25, 04:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Alla människor är mer eller mindre utseendefixerade, men INGEN är så utseendefixerad som kvinnor.

Det är er enda chans, så jag förstår mode-, skönhets-, pop-, media- och influencerindustrierna.
Eller så är ni bara uppfostrade till att vara små söta prinsessor som gör vad ni kan i väntan på prinsen.

Och du, ville du ha exempel på hur fixerad du var till de feministiska narrativen?

Då har du ett praktexempel du gör här.

PS Jag beklagar att du inte väljs först av "hetingarna". Jag tror dock inte det är bara utseendet som brister. Du är djupt falsk så fort du öppnar munnen också.

Som vanligt förstod du inte vad som åsyftades. Tröttsamt.
Jag pratar givetvis om att män är utseendefixerade vad gäller kvinnor

Måste ju bara påpeka att det är mycket komiskt att du tillskriver mig egenskapen falsk, när alla jag känner skulle beskriva mig som raka motsatsen. Jag är nämligen den som säger vad alla tänker men ingen vågar säga, och alltid står upp för mina åsikter. Pokerface är ingenting jag kan. Jag sticker liksom ut gällande det på till exempel en arbetsplats.
Så, med detta som bakgrund ska du nog undvika att göra uttalanden om anonyma individer på nätet, det blir så tokigt och rätt pinsamt.
Senast redigerad av Moment22x22 2021-08-25 kl. 04:36.
Citera
2021-08-25, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vilken anser du är lönefrågan vi diskuterar? Vill du föra en annan diskussion än den som du lade dig i kanske du ska diskutera med någon annan.
Hur var det nu med kvinnor och simultankapacitet?

jag diskuterar med dig frågan om varför lönen är lägre inom offentlig sektor (där kvinnor är överrepresenterade) och försökte ge dig en förklaring som alternativ till att det är för att det är kvinnor som jobbar där.

Eller är det här bara den alltför vanliga metoden bland feminister att fuska sig ur diskussionen när man inser att man haft fel?

v.v. läs

Ett tips: om du vill diskutera på Flashback utan att någon "lägger sig i" eller drar in dig i en sidodoskussion så håll dig till PM.
Citera
2021-08-25, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Hej igen Merapi, det var ett tag sen sist. Hoppas att allt är bra med dig!

Hoppas att du bara säger så för argumentationens skull!

Nä, inte ens du skulle kunna säga att man i Sverige 2021 gör abort med omtanke om spädbarnet. Det finns inte fattigdom för en ensamstående moder som inte var gift som gjorde situationen svår. Och det finns preventivmedel 2021.

Uppdatera dina argument så de baseras på samhället här idag.

Det sista du skrev om "sex som bragd"? Har det nåt öht med aborter och graviditet 2021 att göra?

Sorry, ingen aning om vem du är, jag svarar alldeles för många på FB för att ha en chans minnas alla.
Man väljer göra abort för att man inte kan ta hand om barn så som barn förtjänas att tas om hand, och det ÄR nu den verkliga omsorgen om ett barn.
Att tvångsföda dem för att sen ge dem en usel barndom, eller som många män nu väljer att göra , dumpa dem helt, är att INTE bry sig om barn.
Senast redigerad av Merapi 2021-08-25 kl. 08:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in