Nu är ju detta från nature, men gäller förstås även science eftersom det handlar om perspectives:
Citat:
Perspective articles are intended to provide a forum for authors to discuss models and ideas from a personal viewpoint. They are more forward looking and/or speculative than Reviews and may take a narrower field of view. They may be opinionated but should remain balanced and are intended to stimulate discussion and new experimental approaches.
Perspectives follow the same formatting guidelines as Reviews. Both are peer-reviewed and edited substantially by Nature's editors in consultation with the author.
Perspective articles are intended to provide a forum for authors to discuss models and ideas from a personal viewpoint. They are more forward looking and/or speculative than Reviews and may take a narrower field of view. They may be opinionated but should remain balanced and are intended to stimulate discussion and new experimental approaches.
Perspectives follow the same formatting guidelines as Reviews. Both are peer-reviewed and edited substantially by Nature's editors in consultation with the author.
https://www.nature.com/nature/for-authors/other-subs
Citat:
Dessutom finns det inget att faktagranska här, eftersom det inte är forskning. Det är en opinion piece där man presenterar dåligt underbyggda personliga uppfattningar.
Dessutom finns det inget att faktagranska här, eftersom det inte är forskning. Det är en opinion piece där man presenterar dåligt underbyggda personliga uppfattningar.
Det är ett perspective.
Försöker du seröst göra det argumentet?
Citat:
"SARS-CoV-related" är inte ett avlägset virus, utan t.ex. den närbesläktade varianten man hittade i palmmårdar.
Är det bättre om jag frågar såhär då. Var är alla närbesläktade virus till SARS-CoV-2?
"SARS-CoV-related" är inte ett avlägset virus, utan t.ex. den närbesläktade varianten man hittade i palmmårdar.
Är det bättre om jag frågar såhär då. Var är alla närbesläktade virus till SARS-CoV-2?
Det är ju precis det som avses med SARSr-CoV virus. De är närbesläktade med virus som SARS-CoV-1 och SARS-CoV-2. Och finns överallt eftersom man hittar antikroppar mot dem i människor lite överallt.
Citat:
Med SARS kryllade det av närbesläktade virus. Du kunde plocka ett tusental slumpmässiga personer på landsbygden i Kina, och räkna med att flera av dem bar på antikroppar mot SARS-besläktade djurvirus.
Med SARS kryllade det av närbesläktade virus. Du kunde plocka ett tusental slumpmässiga personer på landsbygden i Kina, och räkna med att flera av dem bar på antikroppar mot SARS-besläktade djurvirus.
Ja, när du får avgöra vad som är närbesläktat blir det ju inte så svårt att avgöra. För dig. Jag skulle säga att detta också stödjer hypotesen om zoonotiskt ursprung eftersom SARS-CoV-2 och SARS-CoV-1 också är förhållandevis närbesläktade. Det försvagar åtminstone inte den hypotesen.
Citat:
Med SARS-CoV-2 har man aldrig hittat ett besläktat virus i naturen. Trots att enbart GISAID har över en miljon submissions. Hur många decimaler behöver du för att kunna dra slutsatsen att det inte finns några SARS-CoV-2 närbesläktade virus i naturen?
Jag utesluter inte heller andra onaturliga ursprung än WIV. Det finns flera labb i Wuhan.
Med SARS-CoV-2 har man aldrig hittat ett besläktat virus i naturen. Trots att enbart GISAID har över en miljon submissions. Hur många decimaler behöver du för att kunna dra slutsatsen att det inte finns några SARS-CoV-2 närbesläktade virus i naturen?
Jag utesluter inte heller andra onaturliga ursprung än WIV. Det finns flera labb i Wuhan.
Citat:
Du sitter ju bara och hittar på med dina egna idéer om vad som är att betrakta som lika och olika.
Additionally, three other sarbecoviruses collected in Yunnan independently of WIV are now the closest bat coronaviruses to SARS-CoV-2 that have been identified: RmYN02, RpYN06, and PrC31 (see the figure).
Tack. Men jag föredrar "PEER REVIEWED!!11".
Vet du vad jag mer inser?
Jag inser att dessa hypoteser om virusets ursprung i stort sett inte är falsifierbara. Ska det komma evidens som pekar på att det kommer från ett labb, så kommer denna att bestå av dokumentation som rör forskningen på virus där det framgår vad man gjort för att utveckla detta virus. Det är vad som krävs. Varken mer eller mindre för att öka säkerheten i din slutsats här.
Senast redigerad av MrArtur 2021-08-24 kl. 08:23.
Senast redigerad av MrArtur 2021-08-24 kl. 08:23.