2021-08-24, 04:18
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
6 611 857 (80,7%) av Sveriges befolkning har nu vaccinerat sig.

Jag börjar förstå mer och mer utav vad Warren Buffet berättar om.

"To become a millionaire, you can't be average. You need to go your own way and start thinking about stuff other millionaires do - not your friends who just follow the stream with closed eyes."

Nej, inte av hela befolkningen, utan den del av befolkningen som omfattas av vaccinationsprogrammet. Räknar man med hela befolkningen så har knappt 70 procent fått en dos och ca 50 procent 2 doser vaccin. Även journalister brukar kunna slarvar med detta som du gör.
Citera
2021-08-24, 04:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Man kan inte bli infekterad om immunförsvaret fungerar till 100%.
Jag har gjort en tråd om juicefasta där två dokumentärer visar tydligt hur testpersonerna blir friska.
Borde ha frågat i tråden om nån testat det mot covid för enligt logiken så går det inte att bli infekterad med virus när ens kropp är fylld med energier som gör att man tillåmed är immun mot myggbett och fästingbett.. vilket jag har testat själv efter två veckor på råkosten.. när jag gick ut i ett träsk för att se om myggorna villa äta på mig men dom såg mest förvirrade ut.. vilket även en fästing gjorde som gick i cirklar på min kropp som att den hade landat på fel varelse där den inte kunde hitta något lågvibrerande ätbart blod utan bara högvibrerande "immunitetsblod".

Folk som tar mediciner och vacciner vet såklart inte om vad juicefastan har gjort för folks hälsor.
Finns ju tillåmed vacciner mot fästingar fast man kan ju inte bli biten av dom när man lever på råkosten.

Njae vissa av oss berör viruset inte ens medans andra blir helt förstörda kroppsligt och tappar både lukt och smaksinnet.. även efter infektionen när dom sägs vara botade.
Detta har hänt med det amerikanska komiker paret Tom Segura och Christina P. som har podcasten Your Moms House som är populär. Dom pratar ofta om att dom inte har nån smak eller lukt längre efter deras covidinfektion. Dom har såklart aldrig hört talas om råkost dom heller.

Du kan ju berätta om din juicefasta för sjukvårdspersonalen när de vill lägga dig i respiratorn. Men du är kanske i 20 års åldern, då är risken dör svår sjukdom liten. Nej, vänta nu! Du kan ju ha fått dold diabetes av all juice! Då kan du ändå ligga i riskzonen. (Jag känner en person som insjuknade i Covid-19 och som just var nära att bli lagd i respirator pga dold diabetes). Och du, myggor dras inte till sjuka personer Det är dock inget "energifält" som gör dem förvirrade, utan lukten av sjukdom.
https://youtu.be/1NlhIuJ-y8k

(Därmed inte sagt att juicedrikande är lika tokigt som ovanstående. Men du bör vara medveten om att juice, i allmänhet, innehåller mycket socker som belastar din bukspottkörtel när den producerar en massa insulin för att balansera din blodsockernivå.)
Citera
2021-08-24, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, inte av hela befolkningen, utan den del av befolkningen som omfattas av vaccinationsprogrammet. Räknar man med hela befolkningen så har knappt 70 procent fått en dos och ca 50 procent 2 doser vaccin. Även journalister brukar kunna slarvar med detta som du gör.

Det är siffror saxade från AB.
Citera
2021-08-24, 04:47
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Det är siffror saxade från AB.

Just det, journalister brukar slarva med att skilja mellan hela befolkningen och den del som omfattas av vaccinationsprogrammet.
Citera
2021-08-24, 06:20
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Så nästa gång vaccinet inte fungerar kan vi fortfarande säga att det var ett superbra vaccin men tyvärr har vaccinets effekt hunnit försvinna och en ny mutation har kommit?

Man reglerar ju vilka åtgärder man vidtar beroende på sjukvården. Så när många är vaccinerade så öppnar man upp mer.

Dvs att dra slutsatser som du gör utan att ta med myndigheternas åtgärder är missvisande.

Men helt klart att vaccinerna inte ger flockimmunitet mot delta dock.
Citera
2021-08-24, 06:41
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Äntligen, får man väl säga. En riktigt bra och informativ dokumentär, som går igenom det mesta vi tjatat om i Wuhan-tråden.

Så nu utesluter du inte labbläckan. Nästa gång kommer du säga att labbläckan och naturligt ursprung alltid hade samma sannolikhet, och till slut kommer du säga att du alltid misstänkte labbet men inte ville vara politiskt inkorrekt.

Jag utesluter faktiskt inte gud heller. Trots att jag inte tror på henom. I ljuset av evidens kommer det bli lättare att spekulera om sannolikheter. Varför jag ser ett labbursprung mer osannolikt än det sätt som presenterades i science perspective.
Citat:

Du länkade precis till en opinion piece som var uppenbart dålig (ingen) vetenskap, som föreslog att viruset fraktats med frysmat, och som förbisåg att de uppföljande experimenten redan är gjorda och visat på motsatsen. Sen kallar du mig för foliehatt, och pratar om en komplott att ta över världen. Det är uppenbart var du står, och på vilken nivå du argumenterar.

Perspectives är lite mer spekulativa och syftar till att lyfta idéer och stimulera diskussion. Perspectives är dock fortfarande "PEER REVIEWED!!11".

Laboratorieläckan har aldrig varit en konspirationsteori. Substansen fanns där redan från början, men du saknade antingen den analytiska förmågan att se att den stämde, eller det kritiska tänkande som krävs för att tänka objektivt. Att man kan konsumera mycket text är tyvärr ingen garanti för att man klarar av att göra en helhetsanalys av det man läser, eller att man har vetenskaplig integritet. Då kan man istället ägna dagarna åt att sparka in öppna dörrar i ansiktet på dem som tänker ett steg längre.[/quote]
Du har ju inte tolkat den rätt. Du trodde att du hittade en svaghet i texten, när det egentligen var en styrka och stödjande. Så, du har inte förstått den. Åtminstone inte förrän du accepterar att ditt huvudargument byggde på slarvigt läsande.

Detta är ju något du aldrig kommer att ändra uppfattning om. Så jag vet inte vad det skulle ge att diskutera och lägga fram evidens. Själv byter jag gladeligen uppfattning efter nya evidens.
Citera
2021-08-24, 07:31
Avstängd
USAs topp i antalet inlagda var cirka 127K

Nu är de uppe i 86K inlagda.

Hur kan nyheterna inte prata om det?
Citera
2021-08-24, 07:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
USAs topp i antalet inlagda var cirka 127K

Nu är de uppe i 86K inlagda.

Hur kan nyheterna inte prata om det?
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "nyheterna", men det finns ju hur mycket nyheter som helst om detta.
Citera
2021-08-24, 07:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Resultatet efter två sprutor

4 dagar kvar innan min resa hem 🇸🇪 varit sjuk några dar, feber toppar, förlorat smak och lukt, ont i kroppen, svettningar, dålig mage....

Bra att åtminstone stylistjonas är ärlig.

Om det här är resultatet av smittad vaccinerad är det knappast läge att lätta på åtgärder där stora samlingar sker.
Vilket vaccin har du vågat dig på att ta?
Citera
2021-08-24, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag utesluter faktiskt inte gud heller. Trots att jag inte tror på henom. I ljuset av evidens kommer det bli lättare att spekulera om sannolikheter. Varför jag ser ett labbursprung mer osannolikt än det sätt som presenterades i science perspective.

Perspectives är lite mer spekulativa och syftar till att lyfta idéer och stimulera diskussion. Perspectives är dock fortfarande "PEER REVIEWED!!11".
Öh, nej "Perspectives" är inte peer reviewed.

Dessutom finns det inget att faktagranska här, eftersom det inte är forskning. Det är en opinion piece där man presenterar dåligt underbyggda personliga uppfattningar.
Citat:
Du har ju inte tolkat den rätt. Du trodde att du hittade en svaghet i texten, när det egentligen var en styrka och stödjande. Så, du har inte förstått den. Åtminstone inte förrän du accepterar att ditt huvudargument byggde på slarvigt läsande.
Försöker du seröst göra det argumentet?

"SARS-CoV-related" är inte ett avlägset virus, utan t.ex. den närbesläktade varianten man hittade i palmmårdar.

Är det bättre om jag frågar såhär då. Var är alla närbesläktade virus till SARS-CoV-2?

Med SARS kryllade det av närbesläktade virus. Du kunde plocka ett tusental slumpmässiga personer på landsbygden i Kina, och räkna med att flera av dem bar på antikroppar mot SARS-besläktade djurvirus.

Med SARS-CoV-2 har man aldrig hittat ett besläktat virus i naturen. Trots att enbart GISAID har över en miljon submissions. Hur många decimaler behöver du för att kunna dra slutsatsen att det inte finns några SARS-CoV-2 närbesläktade virus i naturen?
Citat:
Detta är ju något du aldrig kommer att ändra uppfattning om. Så jag vet inte vad det skulle ge att diskutera och lägga fram evidens. Själv byter jag gladeligen uppfattning efter nya evidens.
Jag utesluter inte heller andra onaturliga ursprung än WIV. Det finns flera labb i Wuhan.
Senast redigerad av aw 2021-08-24 kl. 08:06.
Citera
2021-08-24, 07:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "nyheterna", men det finns ju hur mycket nyheter som helst om detta.

Var i svensk media har man tagit upp något om liknande händelser i omvärlden?

Det enda jag ser är talibaner och FHM som blir intervjuade om att ovaccinerade sprider smitta.
Citera
2021-08-24, 08:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Men det kanske är någon annan som har tips på var man kan hitta info om vilka som faktiskt ligger inne på sjukan just nu. Jag tror inte att det är helt rättvist att beskylla ovaccinerade rent generellt.

Vilka är dessa vore väl ändå intressant att få veta? Det skulle inte förvåna mig om det finns en röd tråd.

Det vi redan. Åtskilliga regioner rapporterar att majoriteten av de inlagda inte är vaccinerade/fullvaccinerade.

För övrigt gällde grundfrågan, åter igen, huruvida det finns en källa till det märkliga påståendet att vaccinerade står för smittspridningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in