2021-08-23, 11:49
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, du behöver lära dig den hårda vägen vad som gäller alltså.
Bring it bitch.
Jag är VÄLDIGT mycket för jämställdhet.
Jag kommer behandla dig som vilken man som helst.
Citera
2021-08-23, 12:25
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag vet vad sexism är till skillnad mot dig.

Det är när precis alla diskussioner hela tiden bara ska handla om hur kvinnor kan få det bättre, fast det inte finns en enda varelse i världshistorien som nånsin haft det bättre än den svenska kvinnan.

Ingen har nånsin haft det så bra som ni, men ni kräver MEEEER.
Och det är mäns plikt att ge er det.

Och när yasidiska flickor säljs som sexslavar på torget i Raqqa, vill du ha kvoter in i företagsledningar för företag skapade, drivna och gjorda framgångsrika av män.
Och du vill ha mer lön för mindre arbete...

När 240 flickor kidnappas från en skola i Nigeria, glömmer ni bort att meddela att 3000 pojkar och män dog medan de försökte skydda dem.

Du kan inte räkna med jag ska skydda dig mot något alls.
Du är inte värdig, du förtjänar inte min respekt ens.
Här antar du bara att jag gör och tror och kräver en massa saker.
Du borde väl kunna diskutera de här frågorna med mig innan du lägger ord i min mun?
Senast redigerad av Chrisma 2021-08-23 kl. 12:46.
Citera
2021-08-23, 12:42
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Män är inte privilegierade av marsmänniskor. Män är privilegierade av sig själva. Vi startar IT-firmor och får hög lön och 10000 exempel till.

Jag har alltid undrat vem som beslutat om den här privilegierna. Och vem som förtryckt kvinnor. Och i så fall varför just kvinnor blev förtryckta och inte män. Kanske kan TV-serien ge svar på detta.
Jag tror att det var så här.
Det var ju naturligt nog kvinnorna, som tog hand om barnen redan under förhistorisk tid.
Männen blev krigare och jägare istället, förutom några som blev schamaner.
Sedan kom en rad stora förändringar i och med att jordbruket infördes och byar och till sist även städer uppstod.
Man tyckte att kvinnan som tog hand om barnen bara borde vara hemma och ha sina uppgifter där.
Kvinnan kom nu att till och med att bli sin makes egendom i många kulturer.
Snart tyckte man i rika familjer att en dam inte ens borde ta hand om sina egna barn, så då blev hon alldeles sysslolös.
Men det här var så naturligt för de flesta att bara några riktigt modiga kvinnor vågade ifrågasätta det innan 1800-talet.
Citera
2021-08-23, 13:31
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Här antar du bara att jag gör och tror och kräver en massa saker.
Du borde väl kunna diskutera de här frågorna med mig innan du lägger ord i min mun?
Vad är det jag antar och vad är det jag kräver?

Jag ger dig min åsikt. Vill du diskutera din åsikt, fultolka min åsikt eller bara flytta lite på diskussionens målstolpar i stärsta allmänhet?

Då ska du ge fan i att tala om för mig vad jag tror.
Citera
2021-08-23, 13:57
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Vad är det jag antar och vad är det jag kräver?

Jag ger dig min åsikt. Vill du diskutera din åsikt, fultolka min åsikt eller bara flytta lite på diskussionens målstolpar i stärsta allmänhet?

Då ska du ge fan i att tala om för mig vad jag tror.
Du antar ju massor av saker om mig utan anledning i ditt förra inlägg.
Du kan ju erkänna det istället för att anklaga mig för ännu mer saker.
Senast redigerad av Chrisma 2021-08-23 kl. 14:00.
Citera
2021-08-23, 16:23
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Du antar ju massor av saker om mig utan anledning i ditt förra inlägg.
Du kan ju erkänna det istället för att anklaga mig för ännu mer saker.
Du är välkommen att peka ut det, PRECIS som jag frågade dig i förra inlägget.

Jag är inte intresserad av att diskutera med folk som tar på sig offerallen och vill föra metadiskussioner om hur kränkta de är.

Jag anklagar inte dig för något alls. Jag bemöter det du säger.
Kan du förstå att det är en stor skillnad på de två?

Tänk såhär.
Små sinnen diskuterar människor, genomsnittliga sinnen diskuterar händelser, stora sinnen diskuterar idéer.

Vart vill du ligga?
Citera
2021-08-23, 17:06
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Du är välkommen att peka ut det, PRECIS som jag frågade dig i förra inlägget.

Jag är inte intresserad av att diskutera med folk som tar på sig offerallen och vill föra metadiskussioner om hur kränkta de är.

Jag anklagar inte dig för något alls. Jag bemöter det du säger.
Kan du förstå att det är en stor skillnad på de två?

Tänk såhär.
Små sinnen diskuterar människor, genomsnittliga sinnen diskuterar händelser, stora sinnen diskuterar idéer.

Vart vill du ligga?
Men nu gör du det igen.
Jag har inte sagt att jag är ett offer eller att jag är kränkt.
Men du slänger ur dig sådana saker.
Du borde själv kunna förstå vad som bara är dina fördomar.
Men för att visa god vilja ska jag verkligen peka ut dina felaktiga påståenden, så att du kan se dem.

Citat:
Jag vet vad sexism är till skillnad mot dig.
Det som är sexism är dina påståenden om svenska kvinnor, som du räknar upp sedan.

Citat:
Det är när precis alla diskussioner hela tiden bara ska handla om hur kvinnor kan få det bättre, fast det inte finns en enda varelse i världshistorien som nånsin haft det bättre än den svenska kvinnan.
För du menar att svenska män har det sämre än svenska kvinnor?

Citat:
Ingen har nånsin haft det så bra som ni, men ni kräver MEEEER.
Och det är mäns plikt att ge er det.
Vilka "ni" pratar du om här?
Jag har då aldrig krävt något mer från män.

Citat:
Och när yasidiska flickor säljs som sexslavar på torget i Raqqa, vill du ha kvoter in i företagsledningar för företag skapade, drivna och gjorda framgångsrika av män.
Jag har inte sagt ett ord om kvotering, så dra inte in mig i det.

Citat:
Och du vill ha mer lön för mindre arbete...
Varifrån har du fått att jag vill det?

Citat:
När 240 flickor kidnappas från en skola i Nigeria, glömmer ni bort att meddela att 3000 pojkar och män dog medan de försökte skydda dem.
Åter igen, vilka "ni" pratar du om?

Citat:
Du kan inte räkna med jag ska skydda dig mot något alls.
Du är inte värdig, du förtjänar inte min respekt ens.
Vad är detta om inte klar och ren sexism?
Citera
2021-08-23, 20:05
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Men nu gör du det igen.
Jag har inte sagt att jag är ett offer eller att jag är kränkt.
Men du slänger ur dig sådana saker.
Jo, det har du och jag kan peka ut flera av dem.
Även i det här inlägget.
Citat:
Du borde själv kunna förstå vad som bara är dina fördomar.
Kan du inte ge några exempel?
Jag är sååå förvånad.
Citat:
Men för att visa god vilja ska jag verkligen peka ut dina felaktiga påståenden, så att du kan se dem.
ÄNTLIGEN!
Citat:
Det som är sexism är dina påståenden om svenska kvinnor, som du räknar upp sedan.
Var det en av dem?
Citat:
För du menar att svenska män har det sämre än svenska kvinnor?
Ja, det menar jag. Och jag är fortfarande MYCKET tveksam till att du vet vad du pratar om ens.
4 av 5 som begår självmord är män, 85% av de hemlösa är män, 95% av dem som dör på jobbet är män, hälften av alla svenska män kommer aldrig bli pappor, de missgynnas i familjedomstolar och saknar alla reproduktiva rättigheter, de missgynnas systematiskt av samhället och DO har två regler, om män gynnas är det diskriminering, om kvinnor gynnas är det positiv särbehanling. De flesta av det senaste decenniets lagar är stiftade för kvinnor, mot män, pojkar missgynnas i skolan OCH till högre utbildningarm vilket gör dem chanslösa i resten av livet. Se hälften av alla män kommer aldrig bilda familj eller bli pappor. För kvinnor dejtar inte mäön under sin egen nivå. Män får inte screening för Sveriges vanligaste cancerform, trots att mammografi har funnits sen 60-talet. Jag kan för all del fortsätta, om du envisas.
Citat:
Vilka "ni" pratar du om här?
Jag har då aldrig krävt något mer från män.
Jaså, det har du inte?
Ändå sitter du på feminismforumet och kräver MEEEEER!?
Vems bekostnad tror du det är på?
Varje kvinna får genom staten mer än 4,5 miljoner mer än och av män i någon form av staten.
Citat:
Jag har inte sagt ett ord om kvotering, så dra inte in mig i det.
Som sagt, du är kvinna och du kallar dig feminist.
Du behöver inte säga det. Din självpåtagna titel sa det redan åt dig.
Citat:
Varifrån har du fått att jag vill det?
Som sagt...
Citat:
Åter igen, vilka "ni" pratar du om?
Vet du inte ens vilket forum du är på?
Citat:
Vad är detta om inte klar och ren sexism?
Det är inte sexism att se sig själv som lika mycket värd som du. Jag värderar min egen egen hälsa högre än din, för DU kommer inte göra det åt mig.

Eller försöker du på något bakvänt vis säga att jag skulle vara skyldig att vara din sköld på något sätt?
(Nu kan du titta på mitt första svar igen).

Vad får jag för det?
Spott och spé?

Nej tack.

Sexism, det är när du som kvinna förväntar dig att jag som man ska skydda dig, t.ex.
Att du förväntar dig en sak av män, som du inte förväntar dig av kvinnor.
Jämställdhet betyder att vi är lika mycket värda. Att vi har samma rättigheter och möjligheter. Det har vi inte i Sverige. En kvinna har betydligt fler och det är institutionellt, systematiskt och från precis alla positioner av makt som finns och utövas.
Till och med Damberg tycker att det vore dags med en kvinnlig partiledare i S, S-kvinnorna KRÄVER en kvinna, men det "har ingenting med kön att göra".
Det kallas dubbeltänk och det är svenska fullkomligt jävla marinerade i och resten av världen och speciellt de nordiska grannarna garvar bara åt oss.

Säg mig, Norgenm Danmark, Island och Finland har haft flera kvinnliga statschefer och ledare. Just nu leds Finlands regering av bara kvinnliga partiledare.
Till och med de garvar åt såna som du.

Naiva, enfaldiga barn...
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-08-23 kl. 20:15.
Citera
2021-08-23, 20:44
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Jo, det har du och jag kan peka ut flera av dem.
Även i det här inlägget.Kan du inte ge några exempel?
Jag är sååå förvånad.ÄNTLIGEN!Var det en av dem? Ja, det menar jag. Och jag är fortfarande MYCKET tveksam till att du vet vad du pratar om ens.
4 av 5 som begår självmord är män, 85% av de hemlösa är män, 95% av dem som dör på jobbet är män, hälften av alla svenska män kommer aldrig bli pappor, de missgynnas i familjedomstolar och saknar alla reproduktiva rättigheter, de missgynnas systematiskt av samhället och DO har två regler, om män gynnas är det diskriminering, om kvinnor gynnas är det positiv särbehanling. De flesta av det senaste decenniets lagar är stiftade för kvinnor, mot män, pojkar missgynnas i skolan OCH till högre utbildningarm vilket gör dem chanslösa i resten av livet. Se hälften av alla män kommer aldrig bilda familj eller bli pappor. För kvinnor dejtar inte mäön under sin egen nivå. Män får inte screening för Sveriges vanligaste cancerform, trots att mammografi har funnits sen 60-talet. Jag kan för all del fortsätta, om du envisas.Jaså, det har du inte?
Ändå sitter du på feminismforumet och kräver MEEEEER!?
Vems bekostnad tror du det är på?
Varje kvinna får genom staten mer än 4,5 miljoner mer än och av män i någon form av staten.
Som sagt, du är kvinna och du kallar dig feminist.
Du behöver inte säga det. Din självpåtagna titel sa det redan åt dig.Som sagt...Vet du inte ens vilket forum du är på?Det är inte sexism att se sig själv som lika mycket värd som du. Jag värderar min egen egen hälsa högre än din, för DU kommer inte göra det åt mig.

Eller försöker du på något bakvänt vis säga att jag skulle vara skyldig att vara din sköld på något sätt?
(Nu kan du titta på mitt första svar igen).

Vad får jag för det?
Spott och spé?

Nej tack.

Sexism, det är när du som kvinna förväntar dig att jag som man ska skydda dig, t.ex.
Att du förväntar dig en sak av män, som du inte förväntar dig av kvinnor.
Jämställdhet betyder att vi är lika mycket värda. Att vi har samma rättigheter och möjligheter. Det har vi inte i Sverige. En kvinna har betydligt fler och det är institutionellt, systematiskt och från precis alla positioner av makt som finns och utövas.
Till och med Damberg tycker att det vore dags med en kvinnlig partiledare i S, S-kvinnorna KRÄVER en kvinna, men det "har ingenting med kön att göra".
Det kallas dubbeltänk och det är svenska fullkomligt jävla marinerade i och resten av världen och speciellt de nordiska grannarna garvar bara åt oss.

Säg mig, Norgenm Danmark, Island och Finland har haft flera kvinnliga statschefer och ledare. Just nu leds Finlands regering av bara kvinnliga partiledare.
Till och med de garvar åt såna som du.

Naiva, enfaldiga barn...
Så då fick jag bara ditt gnäll om hur synd det är om män och dina fördomar om feminister och allmänt skitsnack till svar.
Ja ja, det var ju bara väntat.
Om du verkligen tycker att det är så synd om män, varför arbetar du inte för att förändra det då?
Det var ju vad kvinnor fick göra i över ett sekel innan jämställdheten var nådd.
Trots att de fick stöta på motstånd från män som du hela tiden.
Män som hade fördomar om feminister och ville motarbeta alla framsteg.
De som inte ens ville att kvinnor skulle få vara myndiga till en början.
Hur menar du att män idag skulle ha en sämre situation än kvinnor för 200 år sedan?
Ni har ju alla möjligheter att söka hjälp för allt för depressioner till cancer.
Exakt som alla kvinnor har idag.
Men tycker du att ditt liv som man är så hemskt, så får du som sagt bli politiskt aktiv och ta upp dessa frågor.
Då gör du i alla fall något konstruktivt istället för att bara gnälla och spy ut hat över feminister på Internet.
Senast redigerad av Chrisma 2021-08-23 kl. 21:03.
Citera
2021-08-23, 21:27
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Jag tror att det var så här.
Det var ju naturligt nog kvinnorna, som tog hand om barnen redan under förhistorisk tid.
Männen blev krigare och jägare istället, förutom några som blev schamaner.
Sedan kom en rad stora förändringar i och med att jordbruket infördes och byar och till sist även städer uppstod.
Man tyckte att kvinnan som tog hand om barnen bara borde vara hemma och ha sina uppgifter där.
Kvinnan kom nu att till och med att bli sin makes egendom i många kulturer.
Snart tyckte man i rika familjer att en dam inte ens borde ta hand om sina egna barn, så då blev hon alldeles sysslolös.
Men det här var så naturligt för de flesta att bara några riktigt modiga kvinnor vågade ifrågasätta det innan 1800-talet.
Eller så är män mer intelligenta och mer framåt?
Citera
2021-08-23, 21:36
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Eller så är män mer intelligenta och mer framåt?
Knappast.
Citera
2021-08-23, 21:39
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Knappast.
Du bör se TV-serien som vi diskuterar i en annan tråd, så uttrycker du dig inte lika självklart längre.
(FB) Från savannen till Tinder - Svensk faktaserie (SVT)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in