2021-08-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
SD och HD kan ha haft kort kontakt efter mordet. HD har inget alibi, barnen sover.

Initierat storstäd kan ju likaväl vara för att dra fokus från egna golvbrunnar. * ironisk *

HD kan ha haft vetskap om att SD slagit ner LW brutalt - varav han tror hon är död, men är kanske inte fullt säker. Hon kan även ha visat livstecken men varit djupt medvetslös.

Med så urkass spaning så hade hon dött oavsett det vore mindre skador så med facit i hand hade han vind i seglen.
* ironisk igen *

På morgonen hoppas HD att LW är död; uttalat vid en tidpunkt hon inte borde veta nåt.

Båda jobbar, ses en kort stund innan förhör men då är barnen med. Få möjligheter att prata ut innan SDs förhör.

JS och HD pratar när SD är på förhör.

■ "Vad har han gjort" säger HD.

■ Det kan indikera att hon vet men har ännu inte alla detaljerna.

▪️Det kan även ha råkat slinka ur henne ofrivilligt:

Allt är inte direkt välgenomtänkt det som sägs eller skrivs, hon pratar utifrån spontan känsla.
När hon pratar med sin chef tycks hon åka genom känslor som om hon funderar högt - vad en död LW skulle innebära för henne själv.

Så ser jag på det uttalandet.

Höjer man ribban till anstiftare likt Sturebynivå kan det även finnas en förvåning relaterat till hur han krumbuktat och resan till USA deadline.
Personligen tror jag att den huvudsakliga mordplanen är på helgen då HD reser bort.

Att det är Absolute X-mas i centrum.
Ända sen den trashades i december 2017.

Innan 2017 får hon leva. SD tycker hon pratar som om om hon önskar henne död.

Efter mars 2017 upplever hon ånyo ett djupt svek när SD har kontakt m LW.
Trots att HD varit förstående och förlåtande.
Trots livslångt kontaktförbud.

2018 hoppas HD att LW är död, att hon försvunnit för alltid när det väl sker.

Tack för ditt svar @develi

■ Här kommer mitt svar till dig gällande Harpýan HD samt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Låt oss leka lite med tanken i detta fallet om vad som gäller Harpýan HD.

■ Låt oss säga att HD, under den aktuella Måndagskvällen gick ut ifrån sin bostadsrätt vid Färdem*nsg*tan och sedan rundade av vid Rättar*vägen 35 en tid före det att L*na Wesstr*m anlände till Rättar*vägen 9.

■ Harpýan HD gick sedan vidare fram till den sista bostadsrätten vid Rättar*vägen 11, rundade sedan av och tog sig vidare fram till bullerplanket, tog sig slutligen in bakom bullerplanket för att någonstans därstädes gömma sig i väntan på att St*fan Davidss*n och L*na Wesstr*m skulle göra entré, tidigare uppgjort med den Yodánske Riddaren SD.

■ När St*fan Davidss och L*na Wesstr*m hade kommit in bakom själva bullerplanket och stod och småkelade lite grann med varandra så dök plötsligt Harpýan HD upp ifrån sitt gömställe och därefter med hjälp av sitt tillhygge slog ett slag, och då, med sin fulla kraft, mot, och på L*na Wesstr*m:s bakhuvud, det vill säga, att Harpýan HD, ovetandes för L*na Wesstr*m, överraskade henne bakifrån.

■ L*ena Wesstr*m föll då till marken, efter det hårda slaget på hennes bakhuvud från HD:s tillhygge, strax därefter lämnade HD platsen bakom bullerplanket för att låta sin Yodánske Riddare SD fortsätta dödsmisshandeln på L*na Wesstr*m helt på egen hand.

■ Flera timmar förflutna därefter, visste inte Harpýan HD om hennes Yodánske Riddare SD hade lyckats fullt ut med att döda L*na Wesstr*m bakom bullerplanket.

■ Enligt ovan skrivet, efter som Harpýan HD inte visste med säkerhet att hennes Yodánske Riddare SD hade lyckats med att mörda L*na Wesstr*m, kunde hon endast önska, och hoppas, på ! att L*na Wesstr*m var ! död, det vill säga, att hennes Yodánske Riddare SD verkligen hade lyckats med vad de tvenne tidigare hade kommit överens om.

Citat HD: "Hoppas hon är död" ... slut citat/

■ Enligt ovan citat, det vill säga, att Harpýan HD, önskade, och hoppades, på att hennes mycket älskade Yodánske Riddare SD hade klarat av att bringa livet om L*na Wesstr*m.

Citat HD: "Vad har han nu gjort" ? ... slut citat/

Enligt ovan citat, Harpýan HD var helt enkelt sagt smart när hon vid det aktuella tillfället uttryckte sig på ett sådant sätt, det vill säga, sålunda kunde hon föra sin omgivning bakom ljuset.

@develi, det skall bli mycket intressant att senare få läsa dina tankar till det ovan skrivna.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale

■ Jag tror HD är medskyldig till mord på LW.

■ Vad tror ni övriga trådmedlemmar om detta beträffande Yodinnan [ HD ]

■ Var Yodinnan [ HD ] medskyldig till mordet på L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

Mvh/JM.
Citera
2021-08-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fetad text: jag tycker att du har en poäng i ditt resonemang runt mobilen här. Att SD är gärningsmannen tvivlar jag däremot inte en sekund på.

Faktum är att L:s mobilaktivitet var stillastående under hela 11 min bakom planket, koordinatförändring ses c:a 23:37. En dryg minut senare, kl 23:38, anges sista position framför planket i närheten av garaget och i riktning från BP. Platsdata förmodas ha stängts av här.

Så hur kommer det sig att aktiviteten är stillastående i hela 11 min, kan det finnas en enkel förklaring här? En hypotes är att L antingen tappar mobilen eller blir fråntagen den, i anslutning till att hon och SD rundar planket. Gissningen är alltså att mobilen blir liggande i terrängen under brottet för att efteråt plockas upp av gärningsmannen. Och eftersom mobilen ligger där den ligger så förblir koordinaterna desamma.

Blodet ovanpå vänster ficka är L:s blod och avtrycket ser ut att komma från en mindre hand, det skulle i sådana fall kunna vara hennes egen hand på fleecen, kanske med avsikt att söka skydda bålen under attacken.

Man får också komma ihåg att minst en ljuskälla var nödvändig för att kunna se i det kolsvarta mörkret vid den här tidpunkten på dygnet. Skulle L verkligen ha stoppat ner sin mobil i fickan istället för att ta tillvara på dess ljuskälla?

Hörlurarna var också borta och de kan eventuellt ha förvarats i fickan.
Jag är på samma spår som du. jag tror oxå att LW hade mobilen i handen och inte i fickan. Hon höll på med mobilen innan hon blev attackerad. Därför var telefon redan upplåsd och GM kunde stänga av platsdata eller logga in på hennes mejl konto senare.
Om GM undersökte hennes ficka eller vänder på henne då var det inte telefonen han var ute efter utan något annat.
Citera
2021-08-23, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Vad tror ni övriga trådmedlemmar om detta beträffande Yodinnan [ HD ]

■ Var Yodinnan [ HD ] medskyldig till mordet på L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

Mvh/JM.
JA, utan tvekan!
Citera
2021-08-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag är på samma spår som du. jag tror oxå att LW hade mobilen i handen och inte i fickan. Hon höll på med mobilen innan hon blev attackerad. Därför var telefon redan upplåsd och GM kunde stänga av platsdata eller logga in på hennes mejl konto senare.
Om GM undersökte hennes ficka eller vänder på henne då var det inte telefonen han var ute efter utan något annat.

Man bör nog inte komplicera frågan. LW ägde flera mobiler och GM hade efter en tidigare incident fått veta att hon spelat in samtalet.
Citera
2021-08-23, 15:49
Medlem
Citat:

Vad skulle det kunna vara?
Citera
2021-08-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du har fortfarande inte svarat på frågan beträffande SDs och LWs tidigare sexuella förhållande. Med anledning av att du tidigare påstått att du är sexualpsykolog, vilket jag absolut tror på, så förväntar jag mig nu att du vill berätta åtminstone lite grann om vad du ansett om SDs och LWs tidigare samt långvariga sexuella förhållande.

Mvh/JM.

Du har fortfarande inte svarat på hur du ena dagen framhöll Stefan Davidson som oskyldig och sedan när domen föll ändrade dig till skyldig, har du ngt svar? eller?
Citera
2021-08-23, 18:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Snacka om att vara mållganist !
Vem är medhjälparen då ?
Det är ännu en sak som åkl inte kunnat styrka. En icke existerande medhjälpare som bara finns i fantasi eller på papper.
En medhjälpare som inte lämnat efter sig några spår alls !
Den kanske är påhittad bara för att åkl utsaga ska låta rimlig.

Har jag fel om jag förstod det som att du häromdagen, i samband med att det diskuterades huruvida LW:s mobil försvann från hennes ficka, framkastade att det kunde vara fler GM än en?
En skulle då kunna vara en medhjälpare. Eller?
Eller var det två (flera?) GM som delade precis lika på uppgiften?
Citera
2021-08-23, 20:19
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
L var mobilberoende och på övervakningskamera samma dag, ses ögonen fokusera på mobilen. På en bild håller hon mobilen i vänster hand (naturligt i sådana fall att stoppa ner densamma i vänster ficka). På den andra bilden verkar hon skriva något.

Och med bristen på ljus bakom planket borde hon ha använt mobilljuset att lysa upp omgivningen med. Oavsett S var utrustad med pannlampa eller dylikt.
Ytterligare en hypotes, en snarlik, är att S går fram och kastar hennes mobil bakom planket. Cykeln kan ha ställts i närheten av en av gatlyktorna på framsidan.

Vad som är något anmärkningsvärt är att promenaden ner till planket går så snabbt; inom dryga två min är mobilen bakom planket. Om avståndet fram till BP är 25 m, gör det 135 m från bostaden till utsida plank. Härtill hinner eventuellt ett vittne höra en högljudd, uppjagad röst som försvinner bort efter en kort stund. Man kan alltså, utifrån vittnesmålet, anta att diskussionen fortsatte längre bort.

Var det S:s röst så får man förmoda att det var loggremsan, tillika H:s efterloggade FTF, som väckte ont blod hos honom.

Den stillastående aktiviteten visade flukturerande noggrannhetsvärden, å andra sidan befann sig mobilen bakom planket där uppkopplingen är sämre.

Var mobilen redan upplåst lär det ha underlättat både det ena och det andra. För GM hade det inte större betydelse då han redan innan hade god koll på hennes lösenord.
Citera
2021-08-23, 23:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
L var mobilberoende och på övervakningskamera samma dag, ses ögonen fokusera på mobilen. På en bild håller hon mobilen i vänster hand (naturligt i sådana fall att stoppa ner densamma i vänster ficka). På den andra bilden verkar hon skriva något.

Och med bristen på ljus bakom planket borde hon ha använt mobilljuset att lysa upp omgivningen med. Oavsett S var utrustad med pannlampa eller dylikt.
Ytterligare en hypotes, en snarlik, är att S går fram och kastar hennes mobil bakom planket. Cykeln kan ha ställts i närheten av en av gatlyktorna på framsidan.

Vad som är något anmärkningsvärt är att promenaden ner till planket går så snabbt; inom dryga två min är mobilen bakom planket. Om avståndet fram till BP är 25 m, gör det 135 m från bostaden till utsida plank. Härtill hinner eventuellt ett vittne höra en högljudd, uppjagad röst som försvinner bort efter en kort stund. Man kan alltså, utifrån vittnesmålet, anta att diskussionen fortsatte längre bort.

Var det S:s röst så får man förmoda att det var loggremsan, tillika H:s efterloggade FTF, som väckte ont blod hos honom.

Den stillastående aktiviteten visade flukturerande noggrannhetsvärden, å andra sidan befann sig mobilen bakom planket där uppkopplingen är sämre.

Var mobilen redan upplåst lär det ha underlättat både det ena och det andra. För GM hade det inte större betydelse då han redan innan hade god koll på hennes lösenord.
Känns logiskt med mobilen som ljuskälla. Men även det som nämndes tidigare, dvs att avlyssning är en riskfaktor och en anledning att öppna fickorna och kolla.
Vänster tolkas ha öppnats. Höger ficka går väl inte att bedöma av naturliga orsaker/position.
Citera
2021-08-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Har jag fel om jag förstod det som att du häromdagen, i samband med att det diskuterades huruvida LW:s mobil försvann från hennes ficka, framkastade att det kunde vara fler GM än en?
En skulle då kunna vara en medhjälpare. Eller?
Eller var det två (flera?) GM som delade precis lika på uppgiften?
Du förstod rätt. Vid personrån brukar det vara flera personer.
Exempelvis det här i Karlskrona:

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/personran-och-misshandel-i-centrum-av-tre-man
Citera
2021-08-23, 23:41
Medlem
Citat:
Du förstod rätt. Vid personrån brukar det vara flera personer.
Exempelvis det här i Karlskrona:

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/personran-och-misshandel-i-centrum-av-tre-man

Problemet med den teorin är att hur fick rånarna Lena ut ur huset och ner till bullerplanket. Och rånare brukar sticka med kniv en eller två ggr i offret, Har aldrig hört talas om att en rånare har slagit ihjäl ett offer med 17 slag. Rätt person blev dömd inget snack om saken, 17 slag betyder utan tvekan att personen hade känslomässig relation till Lena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in