Citat:
Ursprungligen postat av
UT64
Är han psykiskt sjuk?
Vad som är sannolikt är att han efter 1984 under många år måste ha lidit av svår psykisk ohälsa.
1985 blev han av med jobbet som rättsläkare och efter självmordsförsöket hade han ingen möjlighet att arbeta som rättsläkare med patienter oavsett legitimation.
Ett tag efter rättegångarna bodde han kvar i huset i Täby Kyrkby och då var det många som tittade snett på honom när han gick på ICA. Han utsattes även för vandalisering, polisen meddelade en dag att han stod under mordhot och fick hemlig identitet. Han har aldrig kunnat berätta vem han är och han får leva på en minimal sjukpension.
Jag kan tänka mig en betydligt mer tilltalande tillvaro.
Undrar vad han heter idag?
Det finns en kvinna i Norsborg född 1933 som heter Härm. Kan det vara hans mor?