Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Den dagboken känner jag inte till så jag har inget svar.
Det är inte fråga om en dagbok i egentlig mening, utan "Raines Dagbok" är en utgiven bok skriven av en Raine Gustafsson. Den skildrar hans liv som hemlös i Stockholm och jag tror den är en samling av hans krönikor i tidningen "Situation Stockholm". Fick en hel del beröm när den kom ut 2010, men författaren avled två år senare, 2012.
Intressant person det där. Det man dock omedelbart blir tveksam till är hans påstående att han var Catrine da Costas
pojkvän. Och när han dessutom hintar att det var läkarna som var inblandade, så framträder bilden av en psyksjuk man, som i sina berättelser om sitt hemlösa liv byggt in sig själv i ett historiskt rättsfall. Han var inte dummare än han fattade att han därmed gick från ordinär hemlös missbrukare till en slags stjärna bland Stockholms utslagna.
När det gäller läkare och da Costa så kom tydligen Polisen fram till att hon mycket riktigt hade haft sådana som kunder (Liksom förmodligen poliser, rörmokare, bagare och vilsna tonårskillar.) Recept var något Polisen letade frenetiskt efter då det kunde ge en koppling till de två misstänkta, men det hittades ej, däremot en del recept från andra läkare utskrivna till da Costa.