2021-08-22, 16:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Precis. Konstigt att HR dömde honom till 18 års fängelse utan några bevis. Tänk om han var oskyldig och fick en chock när han dömdes? Om det var därför han begick självmord? För att han visste hur svårt det skulle bli att överklaga domen. Tänk om det i framtiden kommer fram att någon annan begick mordet? T.ex. någon som bodde i området där LWs mobil kopplades upp.

Hur är det med den här adressen?

Karlsgatan 4 A lgh 1202
70341 Örebro
Flyttade till denna tidigare adress 2018-05-01

Eller den här?

Hertig Karls Allé 93
70340 ÖREBRO

Vem tänker du på när det gäller Karlsgatan?
(Har ej tillgång till FUP just nu.)
Citera
2021-08-22, 16:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ska inte en som står henne så nära veta exakt var hon brukar ha sin mobil utan att vända och vrida på henne och undersöka varenda ficka ?!
Händelseförloppet tyder stark på en främmande gärningsman.
Om gärningsmannen loggar på hennes mejl konto fem på morgonen behöver inte alls betyda att det är en som känner henne.
Inloggningsuppgifterna kunde varit sparad i mobilen.
Inloggning med tvåfaktorsautentisering behöver en mobiltelefon. Det är knappast möjligt med hemdatorn som åkl har påstått.
Om SD hade mobilen då behövde han knappast logga in från LWs hemdatorn på mejl kontot.
Hela bevisningen som sagt är rena rama gissningar utan belägg och utan fakta.
Det skulle inte förvånat mig om HD skulle beviljat omprövning.

Förstår inte riktigt hur du tänker med att ”inloggningsuppgifterna kunde ha varit sparade i mobilen.”
Då behöver man kunna komma in i mobilen.
LW hade ett ”svepmönster” - tror du att random GM hade tillgång till det?
Citera
2021-08-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Bortförklaring.

■ 2: ) Bortförklaring.

■ 3: ) Bortförklaring.

■ @Gracefulmind, det här handlar inte om någon förbénad lekstuga för mig, det här är på fullständigt allvar men du tycks sakna den förståelsefunktionen i dina hjärnceller som krävs för att begripa detta. Jag varken spekulerar eller antar, jag vet ! att det var fler personer involverade i det tidigare mordet på L*na Wesstr*m utöver St*fan Davidss*n.

■ Jag har tidigare i L*na Wesstr*m-tråden deklarerat vid ett antal olika tillfällen, att jag har ett mycket djupt intresse som vilar i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 vilket helt och hållet har förbigått dina ögon.

■ Om jag bara får svaren på mina frågor som jag nu söker samt att jag därtill kan få en, eller två personer att våga berätta för polisen vad den, eller de tvenne vet och känner till, så vet jag redan nu på förhand att en, person som står St*fan Davidss*n närma, kommer att bli förhörd av polisen, sedan skall både du och övriga medlemmar begripa, att vad detta i sådant fall kommer att leda till, det har jag överhuvudtaget ingen aning om.

■ Jag vet även ! om, att både Yodinnan [HD] och St*fan Davidss*n:s kamrat JG läser skrivna och postade inlägg på Forumet Flashback.

■ Får jag den minsta lilla chans till att kunna daska Yodinnan [ HD ] på stjärten eller knäppa JG på nosen så kommer jag inte tveka en, enda sekund, det vill säga, får jag chansen till att kunna avslöja deras tidigare involveranden i mordet på L*na Wesstr*m 2018 så kommer jag att göra sålunda oavsett om jag själv kommer att råka illa ut.

Jag har bland annat läst L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna privata dagboksanteckningar, jag har träffat många av L*na Wesstr*m:s vänner och bekanta samt mycket mer därtill, detta, vilket jag helt enkelt sagt inte vågar, gå ut med i L*na Wesstr*m-tråden, dels på grund av att jag vet ! att Yodinnan [ HD ] och JG läser skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden och det andra får du själv försöka förstå.

Mvh/JM.

HAHAHAHA Dröm är dröm och saga är saga @jokermannen Det finns ingen som tror på ditt jävla svammel längre, Fram med bevis nu så kanske du kan rädda lite av din trovärdighet. Att en eller flera personer sitter på kunskap om HD och JGs inblandning i mordet finns bara i ditt huvud och ingen annan stans. Lenas dagboksanteckningar har du svamlat om förr och jag tror precis som då att du har aldrig läst Lenas dagbok och du kände inte heller Lena när hon levde.
Citera
2021-08-22, 16:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
■ OffTopic: @notknapparen, jag minns mycket väl mitt första PM till dig gällande mordet på L*na Wesstr*m (2018) där du sedan i din tur svarade, citat notknapparen: "Hur kunde du göra så mot mig" ... slut citat/ ... du både missförstod och reagerade kraftigt utifrån dina egna tidigare livs-upplevelser vilka du för mig då beskrev och vilka jag därefter klargjorde för dig att du missuppfattat.

■ OnTopic: Enligt ovan skrivet vill jag få sagt, att du är väldigt emotionellet engagerad i detta mordfallet L*na Wesstr*m (2018) och jag har full förståelse för det grundat på vad du tidigare deklarerat för mig.

■ Speciellt när det kommer till Yodinnan
[ HD ], så reagerar du starkt emotionellt, det gör du även när det kommer till St*fan Davidss*n:s kamrat JG, då reagerar du också starkt emotionellt.

■ @notknapparen, jag menar ett fullständigt allvar i detta fallet med vad jag tidigare framfört om Yodinnan [HD] så och även om St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

■ Det som jag känner till utanför själva förundersökningsprotokollet har gjort mig mycket säker på att både Yodinnan [ HD ] så som JG varit St*fan Davidss*n behjälpliga under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev bragt om livet.

■ Det allra första, som för mig ägde rum, det var utanför själva förundersökningsprotokollet då jag fick vetskap om varför St*fan Davidss*n hade besökt sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 för att därstädes då ha gjort sin så kallade trappinspektion, vilken vid det aktuella tillfället ägde rum en timma och 15 minuter före det att L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom bullerplanket.

■ @notknapparen, ställ dig själv frågan, vad hade egentligen ! St*fan Davidss*n hos sin kamrat JG att göra under den då sena Måndagskvällen och bara en timma och 15 minuter före det, att St*fan Davidss*n skulle hem igen till Nya Hj*rsta, för att vid 23:30-tiden dödsmisshandla L*na Wesstr*m bakom ett bullerplank.

■ Som jag tidigare i mina skrivna och postade inlägg har itererat var, att Yodinna [ HD ] och SOA samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG, är alla tre, mycket märkliga och säregna individer, speciellt vad beträffar Yodinnan [HD], problemet hos dig @notknapparen är, att du inte ens vågar, att skönja, att Yodinnan [ HD ] så som JG kan ha varit St*fan Davidss*n behjälpliga under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev bragt om livet, du är helt enkelt för emotionellt engagerad i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m (2018)

Mvh/JM.

Min person är synnerligen OfT i den här tråden, men jag ser ditt inlägg som ett försök till att undergräva min trovärdighet.

Det gör du genom att blottlägga sådant jag delgivit dig i förtroende i pm, vilket du nu lägger ut i tråden för (alla att läsa).

Du gör det också för att vända det mot mig.

Själv skulle jag aldrig (och har aldrig gjort heller) avslöja något som jag har fått i förtroende i tråden, om det inte är hot. Fast även där har jag varit otroligt lojal och hållit inne med det jag har fått till mig.

Så jag drar den slutsatsen att du undergrävt din egen trovärdighet mer än du dragit ner mig. Som jag ser det, gör du vad som helst för att få uppgifter till din story.

Ja, jag blir besviken på dig.
Citera
2021-08-22, 16:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Återigen, kan du förklara för mig hur HD ordnade det ekonomiskt så att huset inte såldes?

Som jag ser det, hade SD redan betalat HD en summa, hade en kvarstående skuld som skulle betalas (550.000) och SD övetog samtliga lån på huset.
Kontakta hennes väninna, det är henne det kommer ifrån ang att vilja behålla huset och att SD betalar "månatligen" till HD.
Citera
2021-08-22, 16:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
■ OffTopic: @notknapparen, jag minns mycket väl mitt första PM till dig gällande mordet på L*na Wesstr*m (2018) där du sedan i din tur svarade, citat notknapparen: "Hur kunde du göra så mot mig" ... slut citat/ ... du både missförstod och reagerade kraftigt utifrån dina egna tidigare livs-upplevelser vilka du för mig då beskrev och vilka jag därefter klargjorde för dig att du missuppfattat.

■ OnTopic: Enligt ovan skrivet vill jag få sagt, att du är väldigt emotionellet engagerad i detta mordfallet L*na Wesstr*m (2018) och jag har full förståelse för det grundat på vad du tidigare deklarerat för mig.

■ Speciellt när det kommer till Yodinnan
[ HD ], så reagerar du starkt emotionellt, det gör du även när det kommer till St*fan Davidss*n:s kamrat JG, då reagerar du också starkt emotionellt.

■ @notknapparen, jag menar ett fullständigt allvar i detta fallet med vad jag tidigare framfört om Yodinnan [HD] så och även om St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

■ Det som jag känner till utanför själva förundersökningsprotokollet har gjort mig mycket säker på att både Yodinnan [ HD ] så som JG varit St*fan Davidss*n behjälpliga under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev bragt om livet.

■ Det allra första, som för mig ägde rum, det var utanför själva förundersökningsprotokollet då jag fick vetskap om varför St*fan Davidss*n hade besökt sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 för att därstädes då ha gjort sin så kallade trappinspektion, vilken vid det aktuella tillfället ägde rum en timma och 15 minuter före det att L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom bullerplanket.

■ @notknapparen, ställ dig själv frågan, vad hade egentligen ! St*fan Davidss*n hos sin kamrat JG att göra under den då sena Måndagskvällen och bara en timma och 15 minuter före det, att St*fan Davidss*n skulle hem igen till Nya Hj*rsta, för att vid 23:30-tiden dödsmisshandla L*na Wesstr*m bakom ett bullerplank.

■ Som jag tidigare i mina skrivna och postade inlägg har itererat var, att Yodinna [ HD ] och SOA samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG, är alla tre, mycket märkliga och säregna individer, speciellt vad beträffar Yodinnan [HD], problemet hos dig @notknapparen är, att du inte ens vågar, att skönja, att Yodinnan [ HD ] så som JG kan ha varit St*fan Davidss*n behjälpliga under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev bragt om livet, du är helt enkelt för emotionellt engagerad i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m (2018)

Mvh/JM.

Kan du berätta vad motivet var i så fall?

Det kan ju knappast ha varit att det var för att hon var på väg att lämna SD, som många påstår här. Trots att hon bevisligen fortfarande hade sex med honom och skickade duschbilder till honom dagen innan hon mördades.
Citera
2021-08-22, 17:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jaa jag håller med om att det rimmar bra med de senare loggade cacherna osv.
På så vis att hon tycks vara mentalt/socialt/verbalt "ofiltrerad" under i alla fall en period.

En avtrubbning kanske. Som leder till känslokyla.
Möjligen pga tidigare lång tid av inre stress/ångest
eller mediciner med avtrubbning som biverkning?

Hon tappade uppfattningen av vad som var rimligt eller ej.
Blir i nämnda fall gränslös.

Så jag håller med om vissa detaljer.

Tänker också på kvinnorna jag mötte på ett skyddat boende en gång.
Flertalet av dem var just väldigt egocentriska.
Några hade svårt att tillgodose sina barns behov på grund av det.
Det var läskigt.

Det var bla hotade/misshandlade kvinnor.
De hade blivit så själsligt sargade att de till slut inte längre hade kraft kvar
att se sina egna barns mest väsentliga behov....
Eller blev känslomässigt blinda o blockerade...
Trots att de i övrigt fungerade hyffsat väl.
Det var en chock att uppleva.

Jag har sett liknande (men mildare) effekter hos kompisar/bekanta som drabbats av tex utbrändhet.
Och vid hypotyreos/struma (obehandlat eller instabila nivåer)
och även vid svår fibromyalgi.

Det händer något med psyket/hjärnan....
Av stress oro ångest sömnstörningar ätstörningar hormoner mediciner, obalanser med mera...

Vad jag menar med allt mitt surr är att det kan finnas liknande förklaringar till att H
blev tappade omdömet o uppträdde gränslöst.
En enklare förklaring är möjligen att HD fortfarande är inskriven inom psykiatrin och drar på sitt eget bagage. Hennes "samtalstant" verkar väl inte ha nått full framgång i terapin - så fixerad och hatisk hon fortfarande är ang LW år 2018.
Hon tar ut skilsmässa och lämnar öppet mål men tycks fortsätta älta SDs förehavanden till Sillen - som i sin tur tycker hon lägger för mycket skuld på LW.
Det framgår x flera i det förhöret hur illa hon tyckte om henne.
Får till och med reaktioner av att vara vid hennes cacher.
Ändå föreslår människan att de ska ta Sottern när hon är så psykiskt instabil att JS får hämta henne.
Världen kommer rasa om SD häktas.
Really...
Det ledde till en heldags lek skriver hon.
Citera
2021-08-22, 17:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kontakta hennes väninna, det är henne det kommer ifrån ang att vilja behålla huset och att SD betalar "månatligen" till HD.

Att vilja behålla huset är inte samma som att se till att huset inte säljs.

Och att SD betalde månatligen till HD, det är ju han som har en skuld till HD sedan han övertog huset. Där fattar jag inte hur du menar att den månatliga avbetalningen till henne skulle innebära att hon på det viset får någon vinst i huset? Han köper ju ut henne från huset ju. Vi har ju sett lagfart, skuldebrev och att SD övertar alla lånen.

Hur menar du?
Senast redigerad av notknapparen 2021-08-22 kl. 17:38.
Citera
2021-08-22, 18:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Att vilja behålla huset är inte samma som att se till att huset inte säljs.

Och att SD betalde månatligen till HD, det är ju han som har en skuld till HD sedan han övertog huset. Där fattar jag inte hur du menar att den månatliga avbetalningen till henne skulle innebära att hon på det viset får någon vinst i huset? Han köper ju ut henne från huset ju. Vi har ju sett lagfart, skuldebrev och att SD övertar alla lånen.

Hur menar du?
"För att tjejerna och Stefan skulle kunna bo kvar fick Stefan låna pengar på något sätt
och sedan betala Hanna månatligen."
(KH, Ab 150)

Detaljer lär finnas via KH o h inte mig.
Citera
2021-08-22, 18:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
"För att tjejerna och Stefan skulle kunna bo kvar fick Stefan låna pengar på något sätt
och sedan betala Hanna månatligen."
(KH, Ab 150)

Detaljer lär finnas via KH o h inte mig.

Ja, men om SD nu fick låna pengar på något sätt, hur bevisar det att det var HD som fixade att huset blev kvar.

Inte kan det vara som du tidigare menat, att hon lånade pengar till honom. Det finns ingen logik i det här ju.

Jag fattar inte logiken alls.

Om hon velat ha huset kvar, då hade det bästa ju varit att SD inte köpte ut henne alls, utan att hon var delägare, som tidigare?
Citera
2021-08-22, 18:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, men om SD nu fick låna pengar på något sätt, hur bevisar det att det var HD som fixade att huset blev kvar.

Inte kan det vara som du tidigare menat, att hon lånade pengar till honom. Det finns ingen logik i det här ju.

Jag fattar inte logiken alls.
Men snälla nån. Det står klart och tydligt att hon vill att huset ska vara kvar och att SD betalar till henne.

Tidigare har jag citerat LW som beskriver att han inte klarar av att behålla huset och nåt med banken, om de nu nekat lån eller vad det nu var.

Logiken är att huset inte blev sålt.
SD bor kvar.
Som HD ville.
Inte fan vet jag hur de löst det mer än det som KH säger.

HD har väl sett till att han delbetalar månadsvis snarare än hela skulden han har till henne.

Oavsett om du nu tycker att "det bästa ju varit att SD inte köpte ut henne alls, utan att hon var delägare, som tidigare?"
Citera
2021-08-22, 18:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men snälla nån. Det står klart och tydligt att hon vill att huset ska vara kvar och att SD betalar till henne.

Tidigare har jag citerat LW som beskriver att han inte klarar av att behålla huset och nåt med banken, om de nu nekat lån eller vad det nu var.

Logiken är att huset inte blev sålt.
SD bor kvar.
Som HD ville.
Inte fan vet jag hur de löst det mer än det som KH säger.

HD har väl sett till att han delbetalar månadsvis snarare än hela skulden han har till henne.

Oavsett om du nu tycker att "det bästa ju varit att SD inte köpte ut henne alls, utan att hon var delägare, som tidigare?"

Men snälla nån själv.

"Lena Wesström
Pratat med banken idag. Han får inte låna själv till deras hus, det har blivit för dyrt. De har renoverat
oavbrutet sen de köpte för TOLV år sedan. Gått från ca en miljon till en bit över fyra
23 feb 2018 13:54
"

A 168 D/3293

Vem har sagt att HD inte ville att huset skulle vara kvar?
Du flyttar fokus genom att lite lätt flytta diskussionspunkten på något som jag inte alls ifrågasatte.

Jag ifrågasatte hur du får in att det är HD som ser till att huset blir kvar.

Som jag tänker skulle det ju lika gärna kunna vara SD, som har renoverat huset i tolv långa år, allt för att bevisa för sin pappa att huset inte alls var så dåligt. Det är ju ändå SD som får en tung avbetalningsbörda. Lite surt när det är man själv som ökat värdet på huset genom att arbeta mycket på det.

Du behöver varken svära eller be mig kontakta HDs vänner.

Risken hade ju varit att SD inte kunde få lånet öht och huset blivit sålt.
Senast redigerad av notknapparen 2021-08-22 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in